Справа № 2а-3790/08
Категорія 65
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
«04» грудня 2008 року
Луганський окружний адміністративний суд у складі
судді - Качуріної Л. С.
при секретарі - Смішливій І. М.
за участю:
представника позивача - К ошелькова О.В.
відповідач - не з'явився.
розглянувши у відкритому су довому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Лугансь кого обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Това риства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екотоп» про стягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць , -
ВСТАНОВИВ:
09 квітня 2008 року Луганське обл асне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суд у з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екот оп» , в якому зазначив , що відповідач в порушення вимо г Закону України «Про основи соціально! захищеності інвалідів в Україні » не працевлаштувало необхідну кількість інвалідів і тому підлягає від повідальності.
Свій позов Луганське обласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів обґрунтовує тим , що у 2006 році на ТОВ «Компанія «Екотоп» замість 2 інвалі дів працювало жодного інваліда.
В порушення ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємством не було перераховано 16737 , 78 грн. адміністративно-господар ські санкції.
В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.0 S .199 S року № 314 , від повідач не інформував відповідні державні органи , а тому відповідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до IS квітня року , наступного за роком , в якому відбулося порушення но рмативу.
У зв'язку з тим , що ТОВ «Компанія «Екотоп» не виконало вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ФС31 просило стягнути з ТОВ «Компанія «Екотоп» на кор исть Державного бюджету України несплачені адміністративно-господарс ькі санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2006 році в розмірі 16737 , 78 грн. та пеню за порушення терміну сплати санкції в ро змірі 1797 , 16 грн. , всього 18534 , 94 грн.
У судовому засіданні предста вник позивача підтримав позов та просили його задовольнити в повному об сязі.
Відповідач у судове засідан ня не з'явився , про час , дату та місце розгляду справи б ув повідомлений належним чином , причини неявки суду не доповів.
Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , забезпеч ення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу , в тому числі з умовою про викона ння роботи вдома , здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств , установ , організацій чи до державної служби зайнятості.
Згідно з ч.ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману пр ацю , установлюється норматив р обочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового скл аду за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робо чого місця.
Підприємства , установи , о рганізації , у тому числі підпри ємства , організації громадськ их організацій інвалідів , фізи чні особи , які використовують н айману працю , самостійно розра ховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відпов ідно до нормативу , встановлено го частиною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.
Частиною 5 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормативу робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною п ершою цієї статті , вважається п рацевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підп риємством , організацією грома дських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використо вує найману працю , інвалідів , для яких це місце роботи є основ ни м.
Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням н ормативу робочих місць , передб аченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабінетом Міністрів України , здійснювати перевірки підприє мств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських орган ізацій інвалідів , фізичних осі б , які використовують найману п рацю , щодо реєстрації у Фонді со ціального захисту інвалідів , п одачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу робочих м ісць , призначених для працевла штування інвалідів , у тому числ і шляхом зарахування , та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.
Частиною 1 статті 20 Закону України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , о рганізації , у тому числі підпри ємства , організації громадськ их організацій інвалідів , фізи чні особи , які використовують н айману працю , де середньооблік ова чисельність працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-госп одарські санкції , сума яких виз начається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підприємстві , організації громадських орган ізацій інвалідів , фізичної осо би , яка використовує найману пр ацю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інвалідо м.
Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , порушенн я термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собо ю нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману пр ацю , проводять відповідно до за кону за рахунок прибутку , який з алишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов' язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуютьс я та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в частині першій ц ієї статті , самостійно в строк д о 15 квітня року , наступного за ро ком , в якому відбулося порушенн я нормативу , встановленого час тиною першою статті 19 цього Закону.
Крім того , відповідно до п.3 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевл аштування інвалідів , затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.199 S року № 314 , ро боче місце інваліда вважається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочог о місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальною комісією підприємства за у частю представників МСЕК , орга нів Держнаглядохоронпраці , гр омадських організацій інвалідів , і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інв аліда.
Також п.5 Положення про робоче місце інваліда та поря док працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , затверджено , що підприємства розробляють з аходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайнятості , місцеві органи соціального за хисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інваліді в.
В судовому засіданні було вст ановлено , що відповідач ТОВ «Ко мпанія «Екотоп» надавав звіт про зайнятість та працевлаштування інвал ідів за 2006 рік до відділення Фонду соціального захисту інвалідів , в якому зазначило , що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу налічує 45 особу , з них працює жодного інваліда , при середноьообліковій кілько сті штатних працівників , яким в ідповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 2.
Луганським обласним відділ енням Фонду соціального захисту інвалідів була проведена перевірка ви конання нормативу робочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів та спл ати адміністративно-господарських санкцій у 2006 році на ТОВ «Компанія «Ек отоп» , про що складено акт.
Як вбачається з акту перевір ки , ТОВ «Компанія «Екотоп» не ви конало норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Заявлені до стягнення санкції є адміністративно-го сподарськими , відтак на них роз повсюджуються загальні засади відповідальності учасників
господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Господарського кодексу України , системний аналіз яких посвідч ує підставу сплати за наявності складу правопорушення , склад якого у межах спірних пра вовідносин позивачем доведений.
Виходячи з того , що середньооблікова чисельність штатних працівник ів облікового складу ТОВ«Романтика» складає 45 осіб , то чисельність інвалідів -штатних працівників , які повинні працювати на робоч их місцях , створених відповідн о до вимог ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 2 осіб.
Тобто розмір адміністратив но-господарських санкцій за не створення робочих місць складає 16737 , 78 грн.
Пеня складає 1797 , 16 грн. за період з 16.04.2007 по 07.04.2008 року.
Таким чином , суд вважає позовні вимоги обгр унтованими та такими , що підляг ають задоволенню оскільки не сплачені в строк страхові внески , пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.
Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України , якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - с уб'єкта владних повноважень , су д присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтвердже ні судові витрати , пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
Питання про розподіл судових витрат не вирішується , так як позивач ФСЗІ звільнений від сплати судового збору відповідно до ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне м ито» від 21.01.1993 року та при поданні заяви не сплачував судовий збір.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 19 , 20 Законом У країни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст. ст. 2 , 17 , 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Луг анського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екотоп» про стягне ння несплаченої адміністративно-господарської санкції та пені за пору шення терміну сплати санкції задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Компанія «Екотоп» (юридична адреса: вул. Фрунзе 4/1 , м. Луганськ , код за ЄДРПОУ 32279143) на користь Державного бюджету Укра їни несплачені адміністративно-господарські санкції за невиконання но рмативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році в розмірі 16737 , 78 грн. та пеню за порушення тер міну сплати санкції в розмірі 1797 , 16 грн.
Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційног о адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови су ду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошенн я , а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу -з дня складення в повному обсязі. Апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом д вадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне о скарження , якщо скарга подаєть ся у строк , встановлений для под ання заяви про апеляційне оскарження.
Постанова суду першої інстанції набирає законної с или після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого Кодексом адміні стративного судочинства України , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження , ал е апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом ,
Постанова суду першої інстанції набирає законної с или після закінчення цього строку.
Постанову у повному обсязі с кладено та підписано09 грудня 2008 року
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2008 |
Оприлюднено | 28.04.2010 |
Номер документу | 9130807 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні