Постанова
від 04.12.2008 по справі 2а-3790/08
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-3790/08

Категорія 65

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

«04» грудня 2008 року

Луганський окружний адміністративний суд у складі

судді - Качуріної Л. С.

при секретарі - Смішливій І. М.

за участю:

представника позивача - К ошелькова О.В.

відповідач - не з'явився.

розглянувши у відкритому су довому засіданні матеріали справи за адміністративним позовом Лугансь кого обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Това риства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екотоп» про стягнення коштів за невиконання нормативу робочих місць , -

ВСТАНОВИВ:

09 квітня 2008 року Луганське обл асне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулося до суд у з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екот оп» , в якому зазначив , що відповідач в порушення вимо г Закону України «Про основи соціально! захищеності інвалідів в Україні » не працевлаштувало необхідну кількість інвалідів і тому підлягає від повідальності.

Свій позов Луганське обласне відділення Фонду соці ального захисту інвалідів обґрунтовує тим , що у 2006 році на ТОВ «Компанія «Екотоп» замість 2 інвалі дів працювало жодного інваліда.

В порушення ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» підприємством не було перераховано 16737 , 78 грн. адміністративно-господар ські санкції.

В супереч п. 5 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.0 S .199 S року № 314 , від повідач не інформував відповідні державні органи , а тому відповідно до ч.2 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» нараховується пеня за порушення терміну сплати ад міністративно-господарської санкції самостійно до IS квітня року , наступного за роком , в якому відбулося порушення но рмативу.

У зв'язку з тим , що ТОВ «Компанія «Екотоп» не виконало вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ФС31 просило стягнути з ТОВ «Компанія «Екотоп» на кор исть Державного бюджету України несплачені адміністративно-господарс ькі санкції за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2006 році в розмірі 16737 , 78 грн. та пеню за порушення терміну сплати санкції в ро змірі 1797 , 16 грн. , всього 18534 , 94 грн.

У судовому засіданні предста вник позивача підтримав позов та просили його задовольнити в повному об сязі.

Відповідач у судове засідан ня не з'явився , про час , дату та місце розгляду справи б ув повідомлений належним чином , причини неявки суду не доповів.

Заслухавши пояснення представника позивача , дослідивши матеріали справи , суд вважає , що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 18 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , забезпеч ення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу , в тому числі з умовою про викона ння роботи вдома , здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств , установ , організацій чи до державної служби зайнятості.

Згідно з ч.ч. 1 , 2 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , для підприємств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських організацій інвалідів , фізичних осіб , які використовують найману пр ацю , установлюється норматив р обочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового скл аду за рік , а якщо працює від 8 до 25 осіб , - у кількості одного робо чого місця.

Підприємства , установи , о рганізації , у тому числі підпри ємства , організації громадськ их організацій інвалідів , фізи чні особи , які використовують н айману працю , самостійно розра ховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відпов ідно до нормативу , встановлено го частиною першою цієї статті , і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення.

Частиною 5 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» встановлено , що виконанням нормативу робочих місць у кількості , визначеній згідно з частиною п ершою цієї статті , вважається п рацевлаштування підприємством , установою , організацією , у тому числі підп риємством , організацією грома дських організацій інвалідів , фізичною особою , яка використо вує найману працю , інвалідів , для яких це місце роботи є основ ни м.

Відповідно до ч.8 ст. 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів з метою контролю за виконанням н ормативу робочих місць , передб аченого частиною першою цієї статті , мають право в порядку , передбаченому Кабінетом Міністрів України , здійснювати перевірки підприє мств , установ , організацій , у тому числі підприємств , організацій громадських орган ізацій інвалідів , фізичних осі б , які використовують найману п рацю , щодо реєстрації у Фонді со ціального захисту інвалідів , п одачі ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів , виконання нормативу робочих м ісць , призначених для працевла штування інвалідів , у тому числ і шляхом зарахування , та сплати ними адміністративно-господарських санкцій.

Частиною 1 статті 20 Закону України «Про основи соціал ьної захищеності інвалідів в України» встановлено , що підприємства , установи , о рганізації , у тому числі підпри ємства , організації громадськ их організацій інвалідів , фізи чні особи , які використовують н айману працю , де середньооблік ова чисельність працюючих інвалідів менша , ніж установлено нормативом , передбаченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-госп одарські санкції , сума яких виз начається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві , установі , організації , у тому числі підприємстві , організації громадських орган ізацій інвалідів , фізичної осо би , яка використовує найману пр ацю , за кожне робоче місце , призначене для працевлаштуван ня інваліда і не зайняте інвалідо м.

Згідно з ч.2 , 3 , 4 ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» , порушенн я термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собо ю нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облі кової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства , установи , організації , у тому числі підприємства , організації громадських організацій інвалідів , фізичні особи , які використовують найману пр ацю , проводять відповідно до за кону за рахунок прибутку , який з алишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов' язкових платежів). Адміністративно-господарські санкції розраховуютьс я та сплачуються підприємствами , установами , організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів , фізичними особами , зазначеними в частині першій ц ієї статті , самостійно в строк д о 15 квітня року , наступного за ро ком , в якому відбулося порушенн я нормативу , встановленого час тиною першою статті 19 цього Закону.

Крім того , відповідно до п.3 Положення про робоче місце інваліда та порядок працевл аштування інвалідів , затвердж еного постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.199 S року № 314 , ро боче місце інваліда вважається створеним , якщо воно відповідає встановленим вимогам робочог о місця для інвалідів відповідної нозології , атестоване спеціальною комісією підприємства за у частю представників МСЕК , орга нів Держнаглядохоронпраці , гр омадських організацій інвалідів , і введено в дію шляхом працевлаштування на ньому інв аліда.

Також п.5 Положення про робоче місце інваліда та поря док працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою Кабінету Міністрів Украї ни від 03.05.1995 року № 314 , затверджено , що підприємства розробляють з аходи щодо створення робочих місць для інвалідів , включають їх до колективного договору , інформують центри зайнятості , місцеві органи соціального за хисту населення та відділення Фонду соціального захисту інвалідів про створення (пристосування) робочих місць для працевлаштування інваліді в.

В судовому засіданні було вст ановлено , що відповідач ТОВ «Ко мпанія «Екотоп» надавав звіт про зайнятість та працевлаштування інвал ідів за 2006 рік до відділення Фонду соціального захисту інвалідів , в якому зазначило , що середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу налічує 45 особу , з них працює жодного інваліда , при середноьообліковій кілько сті штатних працівників , яким в ідповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність - 2.

Луганським обласним відділ енням Фонду соціального захисту інвалідів була проведена перевірка ви конання нормативу робочих місць , призначених для працевлаштування інвалідів та спл ати адміністративно-господарських санкцій у 2006 році на ТОВ «Компанія «Ек отоп» , про що складено акт.

Як вбачається з акту перевір ки , ТОВ «Компанія «Екотоп» не ви конало норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів.

Заявлені до стягнення санкції є адміністративно-го сподарськими , відтак на них роз повсюджуються загальні засади відповідальності учасників

господарських відносин , визначені у статтях 216-218 , 238 , 241 Господарського кодексу України , системний аналіз яких посвідч ує підставу сплати за наявності складу правопорушення , склад якого у межах спірних пра вовідносин позивачем доведений.

Виходячи з того , що середньооблікова чисельність штатних працівник ів облікового складу ТОВ«Романтика» складає 45 осіб , то чисельність інвалідів -штатних працівників , які повинні працювати на робоч их місцях , створених відповідн о до вимог ст. 19 Закону України « Про основи соціальної захищеності інвалідів в України» (4%) - 2 осіб.

Тобто розмір адміністратив но-господарських санкцій за не створення робочих місць складає 16737 , 78 грн.

Пеня складає 1797 , 16 грн. за період з 16.04.2007 по 07.04.2008 року.

Таким чином , суд вважає позовні вимоги обгр унтованими та такими , що підляг ають задоволенню оскільки не сплачені в строк страхові внески , пеня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у безспірному порядку.

Відповідно до ч.2 ст. 94 КАС України , якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - с уб'єкта владних повноважень , су д присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтвердже ні судові витрати , пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Питання про розподіл судових витрат не вирішується , так як позивач ФСЗІ звільнений від сплати судового збору відповідно до ст. 4 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне м ито» від 21.01.1993 року та при поданні заяви не сплачував судовий збір.

На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 19 , 20 Законом У країни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , ст. ст. 2 , 17 , 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України , суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Луг анського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Компанія «Екотоп» про стягне ння несплаченої адміністративно-господарської санкції та пені за пору шення терміну сплати санкції задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Компанія «Екотоп» (юридична адреса: вул. Фрунзе 4/1 , м. Луганськ , код за ЄДРПОУ 32279143) на користь Державного бюджету Укра їни несплачені адміністративно-господарські санкції за невиконання но рмативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2006 році в розмірі 16737 , 78 грн. та пеню за порушення тер міну сплати санкції в розмірі 1797 , 16 грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційног о адміністративного суду. Заява про апеляційне оскарження постанови су ду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошенн я , а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу -з дня складення в повному обсязі. Апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом д вадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне о скарження , якщо скарга подаєть ся у строк , встановлений для под ання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова суду першої інстанції набирає законної с или після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження , встановленого Кодексом адміні стративного судочинства України , якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяв у про апеляційне оскарження , ал е апеляційна скарга не була подана в строк , встановлений цим Кодексом ,

Постанова суду першої інстанції набирає законної с или після закінчення цього строку.

Постанову у повному обсязі с кладено та підписано09 грудня 2008 року

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.12.2008
Оприлюднено28.04.2010
Номер документу9130807
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3790/08

Постанова від 11.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 04.12.2008

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Качуріна Л.С.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Н.А.

Постанова від 17.12.2008

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Канас Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні