Справа № 2а-3790/08
Категорія 65
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ
АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
11 грудня 2008 року
Луганський окружний адмін істративний суд у складі:
Судді: Качуріної Л.С.
при секретарі: Лемба А.В.,
за участю представників ст орін:
від позивача: Сизова МП. від відповідача: не з'явився.
розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріал и адміністративної справи за адміністративним позовом Лу ганського обласного відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів до Товариства з о бмеженою відповідальністю « Романтика» про стягнення кош тів за невиконання 4% норматив у робочих місць для працевла штування інвалідів у 2006 році, -
ВСТАНОВИВ:
09 січня 2008 року Луганське об ласне відділення Фонду соціа льного захисту інвалідів зве рнулося до суду з позовом до Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Романтика», в як ому зазначив, що відповідач в порушення вимог Закону Укра їни «Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні» не працевлаштувало необх ідну кількість інвалідів і т ому підлягає відповідальнос ті.
Свій позов Луганське облас не відділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів обґрун товує тим, що у 2006 році на ТО«Романтика» замість 1 інваліді в працювало жодного інваліда .
В порушення ст. 20 Закону Укр аїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні» підприємством не було п ерераховано 3955, 56 гри. адмініст ративно-господарські санкці ї.
В супереч п. 5 Положення про р обоче місце інваліда та поря док працевлаштування інвалі дів, затвердженого постанов ою Кабінету Міністрів Україн и від 03.05.1995 року № 314, відповідач н е інформував відповідні держ авні органи, а тому відповідн о до ч.2 ст. 20 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні» нар аховується пеня за порушення терміну сплати адміністрати вно-господарської санкції са мостійно до 15 квітня року, нас тупного за роком, в якому від булося порушення нормативу.
У зв'язку з тим, що ТОВ«Роман тика» не виконало вимоги ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інва лідів в Україні», ФСЗІ просил о стягнути з ТОВ«Романтика» на користь Державного бюджет у України несплачені адмініс тративно-господарські санкц ії за невиконання 4% нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів у 2006 році в р озмірі 3955, 56 грн. та пеню за поруш ення терміну сплати санкції в розмірі 307, 02 грн., всього 4262, 58 гр н.
У судовому засіданні пред ставник позивача підтримали позов та просили його задово льнити в повному обсязі.
Відповідач у судове засід ання не з'явився, про час, дат у та місце розгляду справи бу в повідомлений належним чино м, причини неявки суду не доп овів.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідив ши матеріали справи, суд вваж ає, що позов підлягає задовол енню з наступних підстав.
Відповідно до ст. 18 Закону У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїни», забезпечення прав ін валідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється ш ляхом їх безпосереднього зве рнення до підприємств, устан ов, організацій чи до державн ої служби зайнятості.
Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїни», для підприємств, уста нов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного роб очого місця.
Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підпр иємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використ овують найману працю, самост ійно розраховують кількість робочих місць для працевлаш тування інвалідів відповідн о до нормативу, встановленог о частиною першою цієї статт і, і забезпечують працевлашт ування інвалідів. При розрах унках кількість робочих місц ь округлюється до цілого зна чення.
Частиною 5 ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн и» встановлено, що виконання м нормативу робочих місць у к ількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статт і, вважається працевлаштува ння підприємством, установо ю, організацією, у тому числі підприємством, організаціє ю громадських організацій ін валідів, фізичною особою, як а використовує найману працю , інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до 4.8 ст. 19 Закону України «Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в України», відділення Фонду с оціального захисту інваліді в з метою контролю за виконан ням нормативу робочих місць, передбаченого частиною пер шою цієї статті, мають право в порядку, передбаченому Каб інетом Міністрів України, зд ійснювати перевірки підприє мств, установ, організацій, у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, які використовують найма ну працю, щодо реєстрації у Ф онді соціального захисту інв алідів, подачі ними звітів пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів, виконання но рмативу робочих місць, призн ачених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шлях ом зарахування, та сплати ним и адміністративно-господарс ьких санкцій.
Частиною 1 статті 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїни» встановлено, що підпри ємства, установи, організац ії, у тому числі підприємства , організації громадських ор ганізацій інвалідів, фізичн і особи, які використовують н айману працю, де середньообл ікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установ лено нормативом, передбачен им статтею 19 цього Закону, щор оку сплачують відповідним ві дділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністр ативно-господарські санкції , сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орг анізації, у тому числі підпри ємстві, організації громадс ьких організацій інвалідів, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Згідно з ч.2, 3, 4 ст. 20 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїни», порушення термінів сп лати адміністративно-господ арських санкцій тягне за соб ою нарахування пені. Пеня обч ислюється виходячи з 120 відсот ків річних облікової ставки Національного банку України , що діяла на момент сплати, н арахованої на повну суму нед оїмки за весь її строк. Сплату адміністративно-господарсь ких санкцій і пені підприємс тва, установи, організації, у тому числі підприємства, ор ганізації громадських орган ізацій інвалідів, фізичні ос оби, які використовують найм ану працю, проводять відпові дно до закону за рахунок приб утку, який залишається в їх р озпорядженні після сплати вс іх податків і зборів (обов'язк ових платежів). Адміністрати вно-господарські санкції роз раховуються та сплачуються п ідприємствами, установами, організаціями, у тому числі п ідприємствами, організація ми громадських організацій і нвалідів, фізичними особами , зазначеними в частині перші й цієї статті, самостійно в с трок до 15 квітня року, наступн ого за роком, в якому відбуло ся порушення нормативу, вста новленого частиною першою ст атті 19 цього Закону.
Крім того, відповідно до п.3 Положення про робоче місце і нваліда та порядок працевлаш тування інвалідів, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 03.05.1995 року № 314, робоче місце інваліда вваж ається створеним, якщо воно в ідповідає встановленим вимо гам робочого місця для інвал ідів відповідної нозології, атестоване спеціальною ком ісією підприємства за участю представників МСЕК, органів Держнаглядохоронпраиі, гро мадських організацій інвалі дів, і введено в дію шляхом пр ацевлаштування на ньому інва ліда.
Також п.5 Положення про робо че місце інваліда та порядок працевлаштування інвалідів , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 03.05.1995 року № 314, затверджено, що підприємства розробляють за ходи щодо створення робочих місць для інвалідів, включаю ть їх до колективного догово ру, інформують центри зайнят ості, місцеві органи соціаль ного захисту населення та ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів про створен ня (пристосування) робочих мі сць для працевлаштування інв алідів.
В судовому засіданні було в становлено, що відповідач ТО В«Романтика» надавав звіт пр о зайнятість та працевлаштув ання інвалідів за 2006 рік до від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів, в якому зазн ачило, що середньооблікова к ількість штатних працівникі в облікового складу налічує 18 особу, з них працює жодного і нваліда, при середноьооблік овій кількості штатних праці вників, яким відповідно до чи нного законодавства встанов лена інвалідність -1.
Луганським обласним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів була проведен а перевірка виконання нормат иву робочих місць, призначен их для працевлаштування інва лідів та сплати адміністрати вно-господарських санкцій у 2006 році на ТОВ«Романтика», про що складено акт.
Як вбачається з акту перев ірки, ТОВ«Романтика» не вико нало норматив робочих місць для працевлаштування інвалі дів.
Крім того, з листа Алчевсь кого міського центру зайнято сті № 02/7-2054 від 29.09.2008 року, що відпо відач ТОВ «Романтика» на вик онання встановлених законод авством норм не надавало зві тність про наявність вакансі й для інвалідів до Алчевсько го міського центру зайнятост і.
Заявлені до стягнення санк ції є адміністративно-господ арськими, відтак на них розпо всюджуються загальні засади відповідальності учасників господарських відносин, виз начені у статтях 216-218, 238, 241 Госпо дарського кодексу України, с истемний аналіз яких посвідч ує підставу сплати за наявно сті складу правопорушення, с клад якого у межах спірних пр авовідносин позивачем довед ений.
Виходячи з того, що середнь ооблікова чисельність штатн их працівників облікового ск ладу ТОВ«Романтика» складає 18 осіб, то чисельність інвалі дів -штатних працівників, які повинні працювати на робочи х місцях, створених відповід но до вимог ст. 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн и» (4%) - 1 осіб.
Тобто розмір адміністрати вно-господарських санкцій за не створення робочих місць с кладає 3955, 56 гри.
Пеня складає 307, 02 грн. за періо д з 16.04.2007 по 29.12.2007 року.
Таким чином, суд вважає по зовні вимоги обгрунтованими та такими, що підлягають зад оволенню оскільки не сплачен і в строк страхові внески, пе ня і штраф стягуються в доход Фонду із страхувальника у бе зспірному порядку.
Відповідно до ч2 ст. 94 КАС Ук раїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони - суб'єкта владних повноважен ь, суд присуджує з іншої стор они всі здійснені нею докуме нтально підтверджені судові витрати, пов'язані із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз.
Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач ФСЗІ звільнений в ід сплати судового збору від повідно до ст. 4 Декрету Кабін ету Міністрів України «Про д ержавне мито» від 21.01.1993 року та при поданні заяви не сплачув ав судовий збір.
На підставі викладеного, к еруючись ст. ст. 19, 20 Законом У країни «Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні», ст. ст. 2, 17, 1S8 - 163 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Л уганського обласного відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю «Романтика» про стягнення к оштів за невиконання 4% нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2006 роц і задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ро мантика» (юридична адреса: ву л. Леніна, 60, м. Алчевськ, код з а ЄДРПОУ 23406471) на користь Держав ного бюджету м. Алчевська (р/р 31219230700027 в ГУ ДКУ у Луганській обл асті, МФО 804013, код 24046768, код плате жу 50070000) несплачені адміністра тивно-господарські санкції з а невиконання нормативу робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у 2006 році в розмір і 3955, 56 грн. та пеню за порушення терміну сплати санкції в роз мірі 307, 02 грн.
Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення строку под ання заяви про апеляційне ос карження, встановленого Код ексом адміністративного суд очинства України, якщо таку з аяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана в строк, встановлений цим Кодексом,
Постанова суду першої інс танції набирає законної сили після закінчення цього стро ку.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в десятиденний строк з дня проголошення постанов и заяви про апеляційне оскар ження і поданням після цього протягом двадцяти днів апел яційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанц ії або в порядку частини 5 стат ті 186 Кодексу адміністративно го судочинства України.
Повний текст постанови с кладено та підписано 11 грудня 2008 року.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.12.2008 |
Оприлюднено | 07.07.2010 |
Номер документу | 9130854 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні