Ухвала
від 01.09.2020 по справі 522/9803/19
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа № 522/9803/19

Провадження №1-кс/522/12075/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 вересня 2020 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 розглянувши клопотання старшого слідчого з ОВС 5-го відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_2 , яке погоджено з прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №32019100110000018 від 08.02.2019 року, про надання тимчасового доступу до речей та документів,-

В С Т А Н О В И В:

Старший слідчий з ОВС 5-го відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_2 звернулася до слідчого судді з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів, які містять охоронювану законом таємницю, мотивуючи наступним.

У провадженні 5-го ВРКП СУ ФР ОВПП ДФС знаходяться матеріали кримінального провадження №32019100110000018, внесеного до ЄРДР 08.02.2019 за фактом вчинення службовими особами ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 212 КК України.

У ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження встановлено, що службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ), під час документального оформлення безтоварних фінансово-господарських операцій з контрагентами-постачальниками, які мають ознаки «фіктивності», а саме: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), в період 2017-2018 років занизили податок на додану вартість в сумі понад 10 млн. грн., що підлягає сплаті до бюджету, тобто вчинили кримінальне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 212 КК України.

Так, протягом лютого-червня 2017 року ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », основний вид діяльності якого «виробництво вин», документально оформило придбання продукції номенклатури «шрот, олія соняшникова» у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (на загальну суму ПДВ 1563,7 тис. грн.) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (на загальну суму ПДВ 7577,0 тис. грн.), які в подальшому експортувались в адресу нерезидентів України згідно договорів комісії з підприємствами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ). Експедитором зазначених експортних операцій виступало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ) та відвантаження продукції документально відбувалось з терміналів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_11 ).

Крім того, у період з грудня 2017 року по червень 2018 року, ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » документально оформило придбання продукції номенклатури «кукурудза» у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 , на загальну суму ПДВ 3999,9 тис. грн.), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 , на загальну суму ПДВ 2000,0 тис. грн.) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 , на загальну суму ПДВ 4800,0 тис. грн.), яка експортувалась в адресу нерезидента України за договором комісії з підприємством ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_12 ) та з використанням терміналу останнього. Експедитором зазначених експортних операцій виступало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_13 ).

Подальшими заходами забезпечення кримінального провадження встановлено, що безготівкові грошові кошти, які надійшли від ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в адресу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » за нібито поставлену «кукурудзу», в подальшому з рахунків останніх перераховані на банківські рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_14 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_15 ) з призначенням платежів «оплата за кукурудзу згідно договору в т.ч. ПДВ». Однак, а ні в податковій звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », а ні в податковій звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » не відображені вказані взаєморозрахунки.

Крім тоговстановлено,що безготівковігрошові кошти,які надійшливід ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » вадресу ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 »та ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_3 » за нібито поставлену продукцію, в подальшому з рахунків останніх перераховані на банківські рахунки ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) відповідно, з призначенням платежів «сплата за товар (сільгосп. продукцію) згідно договору в т.ч. ПДВ». Однак, а ні в податковій звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », а ні в податковій звітності ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » не відображені вказані взаєморозрахунки.

Виходячи з викладеного та з матеріалів кримінального провадження встановлено, що суми грошових коштів, які ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » сплачувало нібито за придбання сільськогосподарської продукції, циклічно повертались на його рахунки, а вищезазначені СГД з ознаками «фіктивності» в період взаємовідносин з ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » документально відображали придбання зазначених товарів у інших ризикових підприємств, які далі по ланцюгу постачання вже не мають надходження відповідних товарів.

Тобто, службові особи ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » документально оформили нетипові експортні операції товарів, які нібито придбані у вищенаведених підприємств з ознаками «фіктивності», з метою формування неправомірного податкового кредиту, чим ухилились від сплати податків в особливо великих розмірах.

Вищевказані взаємовідносини також відображені в актах податкових перевірок ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » №29/28-10-49-14/00413558 від 23.04.2018 та №40/28-10-49-15/00413558 від 28.05.2019, за результатами яких винесені наступні податкові повідомлення-рішення:

-ППР №0001944906 від 14.05.2018 сума завищення від`ємного значення ПДВ 4919,6 тис. грн.;

-ППР №001954906 від 14.05.2018 збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ без урахування штрафних санкцій на 4201,2 тис. грн.;

-ППР №001924906 від 14.05.2018 збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств без урахування штрафних санкцій на 8208,7 тис. грн.;

-ППР №0003314915 від 14.06.2019 збільшено суму грошового зобов`язання з ПДВ без урахування штрафних санкцій на 10000,0 тис. грн.;

-ППР №0003324915 від 14.06.2019 збільшено суму грошового зобов`язання з податку на прибуток приватних підприємств без урахування штрафних санкцій на 9000,0 тис. грн.

Крім вищевказаного, за результатом аналізу реєстраційних даних підприємств (адрес, керівників, засновників) та отриманої інформації встановлено, що підприємства ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » являються пов`язаними, тобто мають спільних контрагентів, афілійованих осіб та пересічення осіб в курівництві вказаних підприємств.

З метою перевірки зазначеної інформації, а також з метою встановлення осіб, причетних до скоєння даного злочину, джерела походження товару, проведення подальших заходів забезпечення кримінального провадження та слідчих дій, а також повного, об`єктивного та неупередженого досудового розслідування кримінального провадження, виникла необхідність у вилученні оригіналів документів, які знаходяться у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та необхідні для врахування при проведенні подальших експертиз у справі.

Отримати в інший спосіб документи та інформацію щодо фінансово-господарської діяльності та реальності постачання товарів від підприємств з ознаками «фіктивності» в адресу ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » неможливо.

Беручи до уваги вищевикладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати що вказані речі і документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути доказами у ньому, необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів, а також вилучити речі і оригінали документів, які перебувають у володінні ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », які необхідно дослідити, без яких неможливо іншим способом довести обставини, що передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий в судове засідання не з`явився.

Виклик володільця інформації не здійснювався на підставі ч. 2 ст. 163 КПК України.

Дослідивши надані матеріали, якими обґрунтовано доводи клопотання, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, які мають значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, у випадку можливості використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та у разі неможливості іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, а також у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 160 КПК України у клопотанні про тимчасовий доступ до речей і документів повинні бути зазначені підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Згідно з п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність підстав вважати, що ці речі або документи перебувають чи можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи.

Наявні у кримінальному провадженні матеріали дають достатні підстави вважати, що вказані у клопотанні документи, є необхідними для забезпечення повноти досудового розслідування. Іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих документів, неможливо, а їх вилучення необхідне для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

За таких обставин, є підстави, передбачені ст. 159-163 КПК України, для надання тимчасового доступу до зазначених у клопотанні речей та документів.

Керуючись ст.ст. 131- 132, 159-163, 372 КПК України, слідчий суддя -

у Х В А Л И В:

Клопотання старшого слідчого з ОВС 5-го відділу розслідувань кримінальних проваджень СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_2 , яке погоджено з прокурором відділу Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №32019100110000018 від 08.02.2019 року, про надання тимчасового доступу до речей та документів задовольнити.

Надати тимчасовий доступ до речей ідокументів,які перебуваютьу володінніПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ),за адресою: АДРЕСА_1 ,за місцемїх фактичногомісцезнаходження,а саме: оригіналів всіх документів, що свідчать фінансово-господарським взаємовідносинам ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) з ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (код НОМЕР_16 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (код НОМЕР_17 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (код НОМЕР_12 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 » (код НОМЕР_14 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (код НОМЕР_15 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код НОМЕР_7 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код НОМЕР_8 ) за весь період діяльності, а також оригіналів всіх документів, що свідчать про зберігання та подальшу реалізацію (попереднє придбання) придбаних (реалізованих) ПрАТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код НОМЕР_1 ) у вказаних контрагентів товарів (робіт, послуг), в тому числі: договорів, угод з додатками та доповненнями до них, додатковими угодами та специфікаціями, контрактів, листів, вантажно-митних декларацій з додатками, інвойсів, рахунків-фактур, CMR декларацій, накладних, актів приймання-передачі товарів, видаткових/прибуткових накладних, договорів (угод) з додатками із власником вантажного (складського) терміналу (комплексу) про розміщення, накопичення та зберігання товарів, заявок на розміщення товарів на терміналі (складі), карток складського обліку, журналів складського обліку, складських квитанцій, довіреностей на отримання товарів, рахунків-фактур, актів досліджень, експертних висновків, сертифікатів якості, відповідності та походження, посвідчень якості, ветеринарних свідоцтв, звітів комісіонерів, листування з банківськими установами та між зазначеними підприємствами, податкових накладних, залізничних та товарно-транспортних накладних, реєстрів (довідок) про переміщення товарів, маршрутних листів, довіреностей на супроводження вантажу (товарів), документів про розміщення товарів, журналів реєстрації обліку в`їзду-виїзду транспорту, реєстрів виданих та отриманих податкових накладних, книг/журналів обліку реалізованої продукції; деталізованих журналів-ордерів (завірених деталізованих роздруківок з програм обліку рахунків), оборотно-сальдових відомостей та інших документів бухгалтерської і податкової звітності, актів розрахунків ціни, розрахункових фінансових документів, платіжних доручень, виписки по розрахунковим рахункам про сплату, всіх оригіналів документів в яких фігурують підприємства: ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код НОМЕР_10 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (код НОМЕР_11 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (код НОМЕР_13 ), нерезиденти України « ІНФОРМАЦІЯ_18 », « ІНФОРМАЦІЯ_19 », « ІНФОРМАЦІЯ_20 » та « ІНФОРМАЦІЯ_21 », а також інших документів з вказаного питання, що мають значення для досудового розслідування кримінального провадження по вказаним взаємовідносинам.

Відповідальні особи зобов`язані надати можливість вилучити оригіналів вказаних документів слідчих у складі: начальника 5-го відділу РКП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_4 , старшого слідчого з ОВС 5-го ВРКП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_2 , старшого слідчого з ОВС 5-го ВРКП СУ ФР ОВПП ДФС ОСОБА_5 , іншим слідчим слідчої групи та уповноваженим особам, згідно доручення слідчого, в тому числі: старшому о/у з ОВС 4-го відділу МОУ ОВПП ДФС ОСОБА_6 , старшому о/у з ОВС 4-го відділу МОУ ОВПП ДФС ОСОБА_7 , старшому о/у з ОВС 4-го відділу МОУ ОВПП ДФС ОСОБА_8 .

Роз`яснити, що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Встановити строк дії ухвали протягом одного місяця з дня її постановлення тобто до 01.10.2020 року.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

01.09.2020

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення01.09.2020
Оприлюднено04.06.2024
Номер документу91310732
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —522/9803/19

Ухвала від 01.09.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 04.08.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 04.12.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 04.12.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

Ухвала від 12.11.2019

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Попревич В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні