Рішення
від 11.09.2020 по справі 540/1219/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 вересня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/1219/20

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Альошиній І.В.,

за участю:

представника відповідача - Рябітченко Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Строй-Сити" до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області про визнання дій протиправними,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Строй-Сити" (далі - позивач) звернулося з позовною заявою до Головного управління Держгеокадастру в Херсонській області (далі - відповідач), в якій просить визнати протиправними дії відділу у Голопристанському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області щодо не застосування у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки площею 3100 кв. м, яка розташована за адресою: м.Гола Пристань, вул.1 Травня, 81-а, кадастровий номер 6522310100:01:002:0922 від 25.02.2019 р. № 1731/200-19 локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони, зокрема, інженерно-інфраструктурні фактори: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,90, не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,90, не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,90; санітарно-гігієнічні фактори: місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів - 0,90.

Позовні вимоги мотивує тим, що відповідачем при формуванні Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.02.2019 р. № 1731/200-19 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522310100:01:002:0922 були допущенні порушення, які виявились у незастосуванні необхідних локальних коефіцієнтів, а також застосуванні неналежних локальних коефіцієнтів, що в результаті призвело до невірної нормативної грошової оцінки земельної ділянки в розмірі 2037506 грн. Так, неправомірно застосовано наступні локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: 1,20: 1,20; 1,15; 1,15; 0,90; 0,90, оскільки вона не забезпечена централізованим водопостачанням, централізованим теплопостачанням та централізованим газопостачанням. Крім того, відповідач протиправно не застосував при формуванні Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, коефіцієнт з групи санітарно-гігієнічних факторів: місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електростанцій та аеродромів. Зазначає, що при формуванні витягу протиправно не застосовано коефіцієнт - 0,90-0,97. Зауважує, що відповідачем протиправно та необґрунтовано застосовано коефіцієнт 1,20 з розділу функціонально-планувальних факторів, так як застосуванню підлягав коефіцієнт 1,04-1,15 "Розташування земельної ділянки у зоні пішохідної доступності швидкісного міського пасажирського транспорту".

Ухвалою від 15.05.2020 р. позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.

У встановлений суддею строк позивач усунув недоліки позовної заяви і ухвалою від 27.05.2020 р. відкрито спрощене провадження в адміністративній справі, відповідачу запропоновано у п`ятнадцятиденний строк надати до суду відзив на позовну заяву.

25.06.2020 р. від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, згідно якого просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Вказує на те, що інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності. Зазначена земельна ділянка знаходиться в 4 економіко-планувальній зоні. Зональний коефіцієнт Км2 для 4-ої економіко-планувальної зони становить 1,41. Зазначає, що відповідно до Схеми прояву локальних факторів оцінки (Схема 1) застосовано функціонально-планувальні фактори: - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,20; - розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного місто формуючого значення - 1,20; - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15; - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до національних зоологічних та дендрологічних парків, парків - пам`яток, садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідників, урочищ, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів - 1,15. Відповідно до Схеми прояву інженерно-інфраструктурних факторів (Схема 2) застосовано фактори: - земельна ділянка прилягає до вулиці без каналізації 0,90; - земельна ділянка прилягає до вулиці без тепломережі - 0,90. Комунікації газопостачання та мережа системи водопостачання присутні в економіко-планувальній зоні, тому застосування фактору щодо забезпечення централізованим газопостачанням та водопостачанням не застосовувались. Застосування фактору місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниць, автодоріг, електропідстанцій та автодромів не здійснювалось, оскільки Схемами прояву локальних факторів (Схема 1, Схема 2, Схема 3) вище зазначеної Технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель м.Гола Пристань зазначений локальний фактор не передбачений.

Ухвалою від 21.08.2020 р. задоволено клопотання представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, призначено судове засідання на 11.09.2020 р. на 10:00 год.

Ухвалою від 11.09.2020 р. відмовлено в задоволенні клопотання відповідача про залучення до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Голопристанську міську раду Голопристанського району Херсонської області.

В судовому засіданні представник відповідача просила відмовити в задоволенні позову з підстав, викладених у відзиві.

Представник позивача в судове засідання не з`явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час і місце розгляду справи, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.

Приписами ч.1 ст.205 КАС України визначено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно п.1 ч.3 ст.205 КАС України якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

У разі неявки позивача в судове засідання без поважних причин або неповідомлення ним про причини неявки, якщо від нього не надійшла заява про розгляд справи за його відсутності, суд залишає позовну заяву без розгляду, якщо неявка перешкоджає розгляду справи. Якщо відповідач наполягає на розгляді справи по суті, справа розглядається на підставі наявних у ній доказів (ч.5 ст.205 КАС України).

В судовому засіданні представник відповідача наполягала на розгляді справи за відсутності представника позивача, який не з`явився в судове засіданні та не повідомив про причини неявки.

Дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовної заяви виходячи з наступного.

Судом встановлено, що ТОВ "Строй-Сити" зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 10.09.2008 р. Основним видом діяльності за КВЕД є - 68.20 надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна.

02.03.2020 р. прокурор-заступник керівника Новокаховської місцевої прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі Голопристанської міської ради Херсонської області звернувся до Господарського суду Херсонської області з позовною заявою до ТОВ "Строй-Сити", в якій просив стягнути з підприємства 509377,06 грн.

Підставою звернення з даним позовом стало те, що на території м.Гола Пристань ТОВ "Строй-Сити" користується земельною ділянкою площею 0,31 га (кадастровий номер земельної ділянки 6522310100:01:002:0922) без належного оформлення права власності чи права користування вказаної земельною ділянкою, не сплачуючи за її використання з 2012 року кошти до місцевого бюджету. При розрахунку заборгованості позивачем використано нормативну грошову оцінку земельної ділянки, яка вказана у витязі із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.02.2019 р. № 1731/200-19 та від 20.12.2019 р. № 2168/0/200-19.

Ухвалою від 06.03.2020 р. Господарський суд Херсонської області прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі № 923/215/20.

Відповідно до Витягу із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 25.02.2019 р. № 1731/200-19 щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522310100:01:002:0922 вказано наступні відомості: місце розташування земельної ділянки: вул.Травня, 81-а, м.Гола Пристань, Херсонська область; категорія земель: землі громадської забудови; цільове призначення земельної ділянки: 03.07 - для будівництва та обслуговування будівель торгівлі; площа земельної ділянки, м 2 : 3100; середня (базова) вартість земель населеного пункту, грн/м 2 : 65,52; номер економіко-планувальної зони: 4; коефіцієнт Км2: 1,41; локальні коефіцієнти на місцезнаходження земельної ділянки: 1,20; 1,20; 1,15; 1,15; 0,90; 0,90; сукупний коефіцієнт Км3: 1,5; коефіцієнт Кф: 2,5; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 1; 1,249; 1,433; 1,06; 1; нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 2017 та 2018 роки 2037506 грн.

Вважаючи протиправними дії відділу у Голопристанському районі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області щодо незастосування локальних коефіцієнтів на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони, зокрема, інженерно-інфраструктурні фактори: не забезпечена централізованим водопостачанням - 0,90, не забезпечена централізованим теплопостачанням - 0,90, не забезпечена централізованим газопостачанням - 0,90; санітарно-гігієнічні фактори: місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниці, автодоріг, електропідстанцій та аеродромів - 0,90, позивач звернувся до суду з даною позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Положеннями ч.2 ст.2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до п.269.1 ст.269 ПК України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.

Згідно ппп.270.1.1 п.270.1 ст.270 ПК України об`єктами оподаткування земельним податком є земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Базою оподаткування є, зокрема, нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом 13 ПК України (пп.271.1.1 п.271.1 ст.271 ПК України).

За приписами ч.5 ст.5 Закону України "Про оцінку земель" від 11.12.2003 р. № 1378-IV (далі - Закон № 1378) нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ст.13 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі: визначення розміру земельного податку; визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності; визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом; визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва; розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель; відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд; проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення (у разі якщо попередня нормативна грошова оцінка земельних ділянок у цьому масиві не проводилася протягом 5 років до дня прийняття уповноваженим органом рішення про проведення такої інвентаризації).

За змістом ст.18 Закону № 1378 нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5 - 7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7 - 10 років.

Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться юридичними особами, які є розробниками документації із землеустрою відповідно до Закону України "Про землеустрій".

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель (ч.2 ст.20 Закону № 1378).

Статтею 15 Закону № 1378 встановлено, що підставою для проведення оцінки земель, у тому числі нормативної грошової оцінки земельних ділянок, є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.

Згідно ст.23 Закону № 1378 виготовлена технічна документація нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України (ч.5 ст.201 Земельного кодексу України).

Відповідно до ст.12 Закону України "Про оцінку земель" Кабінетом Міністрів України постановою від 23.03.1995 р. № 213 затверджено Методику нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Методика).

За змістом п.п.1-2 1 Методики нормативна грошова оцінка земель населених пунктів проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку земель". Інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани території, відомості Державного земельного кадастру, інвентаризації земель та державної статистичної звітності. Дані за результатами проведення нормативної грошової оцінки земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земель, що видається територіальним органом Держгеокадастру за місцезнаходженням земельної ділянки у строк, що не перевищує трьох робочих днів з дати надходження відповідної заяви.

Положеннями ст.21 Закону № 1378 визначено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу підлягають державній експертизі відповідно до закону.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" від 17.06.2004 р. № 1808-IV (далі - Закон № 1808) державна експертиза землевпорядної документації (далі - державна експертиза) - це діяльність, метою якої є дослідження, перевірка, аналіз та оцінка об`єктів експертизи на предмет їх відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам, а також підготовка обґрунтованих висновків для прийняття рішень щодо об`єктів експертизи.

Частиною 3 статті 7 Закону № 1808 передбачено, що виконавцями державної експертизи є експерти, які працюють у складі спеціально уповноваженого органу виконавчої влади у сфері державної експертизи і мають високу кваліфікацію та спеціальні знання, а також висококваліфіковані спеціалісти або наукові працівники, які залучаються цими органами до її проведення відповідно до закону.

Згідно з абз.12 ч.1 ст.9 Закону № 1808 обов`язковій державній експертизі, крім іншого, підлягає: технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Результатом проведення державної експертизи є висновок державної експертизи. Позитивні висновки державної експертизи щодо об`єктів обов`язкової державної експертизи є підставою для прийняття відповідного рішення органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування, відкриття фінансування робіт з реалізації заходів, передбачених відповідною документацією (ч.ч.1, 4 ст.35 Закону № 1808).

Порядок спростування висновків державної експертизи визначено ст.37 Закону № 1808, відповідно до якої замовники або розробники об`єктів державної експертизи, заінтересовані у спростуванні висновків державної експертизи або їх окремих положень, подають обґрунтоване клопотання (заяву) про це до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, у місячний термін з дня отримання клопотання (заяви) розглядає його і за наявності підстав призначає проведення повторної державної експертизи.

У разі спростування висновків державної експертизи, яку проводив центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, до проведення повторної державної експертизи залучаються незалежні експерти.

У разі відмови в розгляді заяви про спростування висновків державної експертизи або незгоди з висновками повторної державної експертизи замовники або розробники об`єктів державної експертизи мають право звернутися до суду.

Висновки державної експертизи можуть бути скасовані органом, який їх видав, у разі виявлення обставин, що могли вплинути на об`єктивність оцінки висновку.

Позитивні висновки повторної державної експертизи є підставою для прийняття відповідним органом рішення або реалізації заходів, передбачених об`єктами державної експертизи, крім випадків оскарження їх у судовому порядку.

З аналізу вказаних норм вбачається, що перевірка, аналіз та оцінка технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а саме витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки (в тому числі вказаних у ньому коефіцієнтів), на предмет його відповідності вимогам законодавства, встановленим стандартам, нормам і правилам здійснюється під час державної експертизи землевпорядної документації, яка організовується і проводиться Держгеокадастром та територіальними органами Держгеокадастру в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Право на судовий захист гарантоване ст.55 Конституції України.

Відповідно до ст.5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист.

За змістом ч.1 ст.4 КАС України рішення суб`єкта владних повноважень є нормативно-правовим або індивідуальним актом.

Нормативно-правовий акт - акт управління (рішення) суб`єкта владних повноважень, який встановлює, змінює, припиняє (скасовує) загальні правила регулювання однотипних відносин, і який розрахований на довгострокове та неодноразове застосування.

Індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Таким чином, витяг з технічної документації про грошову оцінку землі не є рішенням суб`єкта владних повноважень, оскільки не зумовлює виникнення будь-яких прав і обов`язків для осіб, а лише носить інформаційний характер.

Суд звертає увагу на те, що оскаржуючи дії відповідача щодо застосування у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки конкретного коефіцієнту, позивач фактично оскаржує зміст витягу з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки, в той час як оформлення такого витягу та його змістове наповнення належить до виключної компетенції відповідача.

Крім того, чинним законодавством встановлено форму здійснення контролю за достовірністю і правильністю відомостей, що викладені у витязі з технічної документації з нормативної грошової оцінки земельної ділянки і такий контроль здійснюється під час проведення державної експертизи землевпорядної документації.

Аналогічна позиція викладена у постанові Верховного Суду від 28.07.2020 р. у справі № 817/1783/17, від 12.11.2018 р. у справі № 814/789/17, від 27.11.2018 р. у справі № 817/1819/17.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

З матеріалів справи вбачається, що висновком державної експертизи землевпорядної документації від 08.06.2011 р. № 212 оцінено позитивно та погоджено Технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Гола Пристань Голопристанського району Херсонської області.

Земельна ділянка за адресою: м.Гола Пристань, вул.1 Травня, 14, Херсонська область, стосовно якої надано витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку від 25.02.2019 р. № 1731/200-19, знаходиться в 4 економіко-планувальній зоні. Зональний коефіцієнт Км2 для 4-ої економіко-планувальної зони становить 1,41.

Відповідно до Схеми прояву локальних факторів оцінки (Схема 1) застосовано функціонально-планувальні фактори: - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до громадських центрів - 1,20; - розташування земельної ділянки в зоні магістралей підвищеного місто формуючого значення - 1,20; - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності швидкісного міського та зовнішнього пасажирського транспорту - 1,15; - розташування земельної ділянки в зоні пішохідної доступності до національних зоологічних та дендрологічних парків, парків - пам`яток, садово-паркового мистецтва, ботанічних садів, заказників, заповідників, урочищ, пам`яток природи, курортів, парків, лісопарків, лісів, зелених зон, пляжів - 1,15.

Відповідно до Схеми прояву інженерно-інфраструктурних факторів (Схема 2) застосовано фактори: - земельна ділянка прилягає до вулиці без каналізації 0,90; - земельна ділянка прилягає до вулиці без тепломережі - 0,90. Комунікації газопостачання та мережа системи водопостачання присутні в економіко-планувальній зоні, тому застосування фактору щодо забезпечення централізованим газопостачанням та водопостачанням не застосовувались.

Застосування фактору місцезнаходження земельної ділянки у зоні перевищення припустимого рівня шуму від залізниць, автодоріг, електропідстанцій та автодромів не здійснювалось, оскільки Схемами прояву локальних факторів (Схема 1, Схема 2, Схема 3) Технічної документацій з нормативної грошової оцінки земель м.Гола Пристань зазначений локальний фактор не передбачений.

Тобто, вказані у витязі з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки коефіцієнти, в тому числі локальні, відображені у Технічній документації з нормативної грошової оцінки земель м.Гола Пристань, яка затверджена рішенням Голопристанської міської ради Голопристанського району Херсонської області від 28.07.2011 р. № 256.

У зв`язку з цим суд вважає, що належним способом захисту у даній справі є оскарження рішення органу місцевого самоврядування, яким затверджено технічну документацію щодо нормативної грошової оцінки землі, або оскарження дій відповідача щодо застосування при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки відповідних локальних коефіцієнтів, з якими позивач не погоджується, після застосування процедури спростування висновків державної експертизи , яка проводиться в позасудовому порядку.

Аналогічна правова позиція з цього питання викладена в постанові Верховного Суду від 28.07.2020 р. у справі № 817/1783/17.

Частиною 1 статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).

Приписами ч.1 ст.90 КАС України визначено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги ТОВ "Строй-Сити" задоволенню не підлягають.

Керуючись ст.ст.9, 14, 73-78, 90, 143, 242-246, 250, 255, 262 КАС України, суд -

вирішив :

Відмовити в задоволені позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "Строй-Сити" (75100, Херсонська область, м.Олешки, вул.Пролетарська, 101/2, код ЄДРПОУ 35613077) до Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області (73036, Херсонська область, м.Херсон, вул.Університетська, 136 А, код ЄДРПОУ 39766281) про визнання дій протиправними.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до пп.15.5 п.15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 15 вересня 2020 р.

Суддя О.І. Бездрабко

кат. 109020100

Дата ухвалення рішення11.09.2020
Оприлюднено17.09.2020
Номер документу91532885
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/1219/20

Ухвала від 26.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Ухвала від 26.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шляхтицький О.І.

Рішення від 11.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 11.09.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 21.08.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 27.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

Ухвала від 15.05.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні