Рішення
від 21.09.2020 по справі 240/3111/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 вересня 2020 року м. Житомир справа № 240/3111/20

категорія 109020100

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Майстренко Н.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Громадської організації "Проти придурків та ідіотів", за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Харитонівської сільської ради Коростишіського району Житомирської області, про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 з позовом, в якому, з урахуванням уточнень позовних вимог, просить:

- визнати незаконним та скасувати наказ від 13.02.2020 №6-1438/14-20-СГ щодо відмови йому у наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0 га на території Коростишівського району Житомирської області;

- визнати бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо розгляду заяви ОСОБА_1 від 04.03.2019 та зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 04.03.2019 про надання дозволу на виготовлення документації з землеустрою про відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га на території Коростишівського району Житомирської області з урахуванням висновків Сьомого апеляційного адміністративного суду, викладених в постанові від 24.01.2020 у справі №240/10388/19;

- зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подати у місячний строк після ухвалення рішення по справі звіт про виконання судового рішення.

В обґрунтування позову зазначає, що відповідачем не надано жодного підтвердження наявності проекту землеустрою щодо встановлення чи зміни меж населених пунктів Харитонівської сільської ради, який би підтверджував належність земельної ділянки, на яку претендує позивач, до земель комунальної власності. Вважає, що відповідачем у порушення норм Закону України "Про звернення громадян", Земельного кодексу України звернення ОСОБА_1 від 04.03.2019 не розглянуто, відповідь про відмову у задоволенні заяви ґрунтується на неналежних доказах, що свідчить про бездіяльність Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо розгляду вказаного звернення.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 25.03.2020 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи.

Копія ухвали про відкриття спрощеного провадження надіслана та вручена учасникам справи, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.

Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області подало до суду відзив на позов, в якому відповідач просить відмовити у його задоволенні. Вважає, що Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області в найкоротші терміни з дня отримання постанови суду, а саме 13.02.2020, виконало вимоги рішення суду, як це передбачено ст. 129-1 Конституції України, повторно розглянувши клопотання ОСОБА_1 , за результатами чого було прийнято наказ "Про виконання рішення суду" від 13.02.2020 №6-1438/14-20-СГ, яким відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою про відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га на території Коростишівського району Житомирської області у зв`язку із відсутністю повноважень Головного управління щодо розпорядження землями комунальної власності.

У відповіді на відзив позивач зазначає, що єдиним належно допустимим доказом віднесення земельної ділянки до меж населеного пункту, та як наслідок до земель комунальної власності, за нормами ч. 1 ст. 83, ч. 2 ст. 173 ЗК України, ч. 8 ст. 21 Закону України "Про Державний земельний кадастр", п. 69 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051, правового висновку Верховного Суду, викладеного в п. 73 Постанови від 17.12.2018 у справі №509/4156/15-а, є проект землеустрою щодо встановлення та зміни меж даного населеного пункту.

У запереченнях Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області просить відмовити у задоволенні позову та зазначає, що як вбачається з графічних матеріалів позивача, які були додані до заяви від 04.03.2019, бажана земельна ділянка розташована саме в межах населеного пункту села Мамрин.

У заяві позивача про доводи, міркування щодо питань, викладених у заяві (запереченнях) відповідача від 19.05.2020, він просить задовольнити вимоги позовної заяви та відхилити вимоги заперечень відповідача. Зазначає, що позивач здійснив схематичне розміщення черезсмужного масиву 2 на викопіювання з публічної кадастрової карти, яке наглядно ілюструє знаходження земельної ділянки, щодо виділення якої він клопоче, саме за межами с. Мамрин, там де вказано землекористування бувшого к-пу Кірова.

Ухвалою суду від 18.06.2020 клопотання Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області задоволено. Призначено адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії, до судового розгляду у відкритому судовому засіданні з викликом осіб, які беруть участь у справі. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Харитонівську сільську раду Коростишіського району Житомирської області (Житомирська область, Коростишівський район, с. Харитонівка, вул. Перемоги, 23).

Позивач у заяві про доводи, міркування щодо питань судового розгляду зазначив, що відповідач, видаючи наказ від 13.02.2020 №6-1438/14-20-СГ, відмовив ОСОБА_1 "у зв`язку із відсутністю повноважень Головного управління щодо розпорядження землями комунальної власності", що не передбачено абз. 1 ч. 7 ст. 118 ЗК України. Відповідач, на якого за нормами ч. 2 статті 77 КАС України покладено обов`язок щодо доказування, розміщуючи на публічній кадастровій карті межі черезсмужного масиву №2, не вказав опису меж; площі; міри ліній по периметру; координати поворотних точок меж; дані про прив`язку поворотних точок меж до пунктів державної геодезичної мережі. Також відповідачем не надано жодного допустимого доказу в підтвердження наявності проекту землеустрою щодо встановлення чи зміни меж населених пунктів Харитонівської сільської ради, який би підтверджував належність земельної ділянки, на яку претендує позивач, до земель комунальної власності. Відповідач не переслав його звернення Харитонівській сільській раді, тим самим визнавши власні повноваження щодо розпорядження земельною ділянкою, стосовно якої виник спір.

Також позивач у заяві про доводи, міркування третьої особи щодо питань судового розгляду зазначив, що Харитонівська сільська рада Коростишівського району Житомирської області жодного відношення до "земель за межами населених пунктів Харитонівської сільської ради" немає.

Харитонівська сільська рада Коростишівського району Житомирської області у поданій заяві просить відмовити у задоволенні позовних вимог, зазначаючи, що земельна ділянка, яка вказана у схемі, доданій до звернення, та на яку претендує позивач, знаходиться в межах населеного пункту с. Мамрин Харитонівської сільської ради. У 1993 році Житомирською філією Українського науково-дослідного і проектно-вишукувального інституту по землеустрою Української академії аграрних наук було розроблено та затверджено проект формування території та встановлення меж Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області. Відповідно до вказаного документу земельна ділянка, на яку претендує позивач, знаходиться в межах населеного пункту. Межі сільської ради визначені відповідно до проекту землеустрою з 1993 року і в цій частині не змінювалися дотепер. Оригінал проекту та схематичні матеріали знаходяться в архіві Державного підприємства "Житомирський науково-дослідний та проектний інститут". Доказом того, що частина земель, на які накладається схема земельної ділянки, на яку претендує позивач, знаходяться у приватній власності громадян, є копії документів, що додаються. Підтвердженням того, що земельна ділянка, на яку претендує позивач, знаходиться в межах населеного пункту с. Мамрин є також той факт, що відповідно до договору купівлі-продажу від 02.11.2019 була відчужена земельна ділянка (кадастровий №1822587905:066001:0378), яка знаходиться у тому ж місці, в якому відповідно до схеми має бажання отримати земельну ділянку позивач. Цей факт вбачається з публічної кадастрової карти. Документація із землеустрою на дану земельну ділянку була розроблена та затверджена відповідно до норм чинного земельного законодавства.

Позивач у заяві про доводи, міркування третьої особи щодо питань судового розгляду зазначив, що жодних заперечень щодо того, що наказ від 13.02.2020 №6-1438/14-20- СГ не відповідає абз. 1 ч. 7 ст. 118 ЗК України, третьою особою не наведено, що свідчить про незаконність даного наказу.

У заяві Харитонівська сільська рада Коростишівського району зазначила, що в підтвердження того, що земельна ділянка знаходиться у межах населеного пункту, надано такі докази: копію договору купівлі-продажу від 02.11.2019, за яким була відчужена земельна ділянка (кадастровий №1822587905:06:001:0378) (у кадастровому номері була технічна помилка, на місці двокрапки вписалась цифра 6). Зазначена земельна ділянка знаходиться на тому ж земельному масиві, на якому має бажання отримати земельну ділянку позивач. З копії інших доказів (по кадастрових номерах) також вбачається, що земельні ділянки розташовані в тому ж масиві та знаходяться в межах населеного пункту. Частково вони передані у приватну власність. При цьому, не по всіх земельних ділянках, на які виготовлені правовстановлюючі документі, інформація внесена до публічної кадастрової карти. Державні акти на землю старого зразка видавалися без кадастрових номерів, тому вони не введені до кадастрової карти, однак вони є дійсними і підтверджують факт права власності інших осіб на землю. Саме за такими державними актами у приватній власності перебувають земельні ділянки, які на карті, на думку позивача, позначені вільними. Харитонівська сільська рада вважає, що відповідачем було правомірно відмовлено у наданні дозволу на виготовлення документації із землеустрою, оскільки розпорядження цими землями відноситься до повноважень сільської ради.

Протокольною ухвалою від 08.09.2020 суд перейшов до розгляду справи у порядку письмового провадження.

Частиною п`ятою статті 250 КАС України встановлено, що датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов таких висновків.

З матеріалів справи встановлено, що 04.03.2019 позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області із заявою про надання дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га за межами населених пунктів Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області для передачі у приватну власність. Бажана земельна ділянка розташована: район Коростишівський, КОАТУУ: 1822587905, зона: 06, квартал: 001, межуватиме з земельною ділянкою ОСОБА_2 , яка подала аналогічну заяву.

Постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 24.01.2020 у справі №240/10388/19 апеляційну скаргу ОСОБА_1 задоволено. Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13.11.2019 скасовано та прийнято нову постанову. Позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області задоволено. Визнано протиправною відмовою Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, викладену в листі №Х-1298/0-1152/0/22-19 від 04.04.2019. Зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення документації з землеустрою про відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га на території Коростишівського району Житомирської області.

На виконання рішення суду наказом Головного управління "Про виконання рішення суду" від 13.02.2020 №6-1438/14-20-СГ відмовлено ОСОБА_1 у задоволенні заяви про надання дозволу на виготовлення документації з землеустрою про відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2 га на території Коростишівського району Житомирської області у зв`язку із відсутністю повноважень Головного управління щодо розпорядження землями комунальної власності.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд щодо позовної вимоги про визнання незаконним та скасування наказу від 13.02.2020 №6-1438/14-20-СГ зазначає таке.

Відповідно до ч. 1 та ч. 2 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Згідно з частиною 1 статті 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до положень частини 4 статті 122 Земельного кодексу України центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб.

Згідно з Положенням про Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області, затвердженим наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.11.2019 №285, Держгеокадастр є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, а Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області є територіальним органом Держгеокадастру.

Отже, до повноважень Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області належить розпорядження землями державної форми власності за межами населених пунктів.

Підставою для відмови у наданні позивачу дозволу на виготовлення документації із землеустрою про відведення земельної ділянки розміром 2,0 га стала відсутність у Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області повноважень на розпорядження запитуваною позивачем земельною ділянкою.

Порядок надання земельних ділянок державної або комунальної власності визначений Земельним кодексом України.

Відповідно до частини 2 статті 123 Земельного кодексу України, особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідно до частини 6 статті 118 Земельного кодексу України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

У частині 7 статті 118 Земельного кодексу України, зазначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Тобто, положеннями статті 118 Земельного кодексу України передбачено лише дві дії органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування на клопотання про надання дозволу на розробку проекту землеустрою про відведення земельної ділянки у власність - надати дозвіл або мотивовану відмову.

Відповідно до частини 1 статті 81 Земельного кодексу України громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі:

а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами;

б) безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності;

в) приватизації земельних ділянок, що були раніше надані їм у користування;

г) прийняття спадщини;

ґ) виділення в натурі (на місцевості) належної їм земельної частки (паю).

Відповідно до пункту "б" частини 1 статті 121 Земельного кодексу України, громадяни України мають право на безоплатну передачу їм земельних ділянок із земель державної або комунальної власності для ведення особистого селянського господарства - не більше 2,0 гектара.

Набуття права на землю громадянами України здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться, зокрема, у разі одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом (частина 3 статті 116 Земельного кодексу України).

Отже, Земельним кодексом України не закріплено за суб`єктом владних повноважень права утримуватись від прийняття відповідного рішення за результатом розгляду питання щодо надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

У той же час, позитивне вирішення цього питання може мати місце лише у разі відповідності місця розташування об`єкта вимогам законів, у тому числі і тим положенням Земельного кодексу України, які визначають органи, що здійснюють розпорядження земельними ділянками, та їх повноваження.

Натомість, із наданого Головним управлінням Держгеокадастру у Житомирській області до заперечень викопіювання з кадастрової карти з позначенням меж населеного пункту вбачається, що запитувана позивачем земельна ділянка, виділена на доданих ним графічних матеріалах, знаходиться у межах населеного пункту Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області (черезсмужного масиву №2), тобто відноситься до земель комунальної власності.

Окрім того, обставини на які посилається позивач в обґрунтування позовних вимог, щодо розташування запитуваної земельної ділянки поза межами населеного пункту, були предметом розгляду у іншій адміністративній справі. Так, у п. 30 постанови Верховного Суду від 21.02.2019 у справі №806/789/16 за позовом ОСОБА_2 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, Відділу Держгеокадастру у Коростишівському районі Житомирської області, третя особа - Харитонівська сільська рада Коростишівського району Житомирської області , зазначено слідуюче: "судами попередніх інстанцій досліджено докази, на які посилались обидві сторони, та з`ясовано, що запитувана позивачем земельна ділянка знаходиться у межах населеного пункту с. Мамрин Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області. Отже, відповідач не наділений повноваження щодо розпорядження нею". Ця справа стосувалась земельної ділянки, клопотання щодо якої подавала ОСОБА_2 та з якою мала межувати запитувана позивачем земельна ділянка.

Житомирським окружним адміністративним судом у справі №806/789/16 також встановлено, що Відділ Держгеокадастру у Коростишівському районі надав відповідь, що відомості щодо меж населених пунктів не внесені до Державного земельного кадастру, земельна ділянка, вказана у викопіюванні від 14 квітня 2015 року №34-6120.2-1699/2-15, віднесена до меж населеного пункту с. Мамрин Харитонівської сільської ради на підставі проекту землеустрою щодо встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської ради. На підставі наявних у справі доказів та пояснень сторін, суд дійшов висновку, що інформація про те, що запитувана ОСОБА_2 земельна ділянка, відображена у викопіюванні від 14.04.2015 №34-612-0.2-1699/2-15 та у довідці від 27.04.2016 за №99-612-99.3-823/16, знаходиться у межах населеного пункту с.Мамрин Харитонівської сільської ради, відповідає дійсності.

При вирішенні цієї адміністративної справи за позовом ОСОБА_1 судом враховується, що відповідно до листа Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області від 17.09.2019 №412 земельна ділянка, на яку мав намір отримати дозвіл для розробки документації із землеустрою ОСОБА_1 , знаходиться в межах населеного пункту та належить до категорії земель комунальної власності.

Згідно довідки про надання дозволу на складання документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у власність (користування) від 10.02.2020 №29/404-20-0-0.25 земельна ділянка за кадастровим номером 1822587905:06:001 розташована на території с. Мамрин Харитонівської сільської ради.

Відповідно до "Проекту встановлення меж сільських населених пунктів Харитонівської сільської Ради народних депутатів Коростишівського району Житомирської області", розробленого Житомирським філіалом Українського науково- дослідного і проектно-вишукувального інституту по землеустрою 1992 року та затвердженого рішенням Коростишівської районної ради народних депутатів (30 сесія 12 скликання) від 31.05.1993, земельна ділянка, на яку претендує позивач, знаходиться у межах населеного пункту с. Мамрин Коростишівського району Житомирської області. довідки про надання дозволу на складання документації із землеустрою щодо передачі земельної ділянки у власність (користування) від 10.02.2020 №29/404-20-0-0.25 земельна ділянка за кадастровим номером 1822587905:06:001 розташована на території с. Мамрин Харитонівської сільської ради.

Приписами Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що індексна кадастрова карта (план) - картографічний документ, що відображає місцезнаходження, межі і нумерацію кадастрових зон і кварталів та використовується для присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам і ведення кадастрової карти (плану).

Кадастрове зонування полягає у встановленні меж кадастрових зон і кварталів шляхом створення індексних кадастрових карт (планів) незалежно від адміністративно-територіального поділу України (п. 35 Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051).

Судом враховується, що частина земель в межах масиву, де розташована запитувана позивачем земельна ділянка, перебуває у приватній власності громадян, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, договором купівлі-продажу земельної ділянки від 22.11.2019, відповідно до якого земельна ділянка (кадастровий №1822587905:06:001:0378) була відчужена фізичній особі - підприємцю ОСОБА_3 .

27.06.2020 на тридцять п`ятій сесії сього скликання Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області прийнято рішення про затвердження гр. ОСОБА_4 проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в приватну власність площею 0,1900 га (кадастровий номер 1822587905:06:001:0229) для ведення особистого селянського господарства, яку передано йому у приватну власність.

Наведена нумерація кадастрових зон і кварталів свідчить на користь висновку, що зазначені земельні ділянки знаходяться на тому ж земельному масиві, на якому мав намір отримати земельну ділянку ОСОБА_1 , тобто в межах населеного пункту з повноваженнями Харитонівської сільської ради Коростишівського району Житомирської області щодо розпорядження ними.

Натомість, позовні вимоги ОСОБА_1 спрямовані до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, яке не є уповноваженим суб`єктом щодо розпорядження земельною ділянкою, стосовно якої виник спір, про що і було йому повідомлено.

Позивач своїми схематичними розрахунами, а також аргументами щодо неналежного оформлення меж населеного пункту не спростував наданих відповідачем доказів в підтвердження того, що запитувана ОСОБА_1 земельна ділянка має державну форму власності. Наявні у матеріалах справи докази свідчать про те, що повноваження щодо розпорядження спірною земельною ділянкою належать саме Харитонівській сільській раді Коростишівського району Житомирської області, яка їх і реалізовувала.

Відтак, на виконання рішення суду Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області повторно розглянуло клопотання ОСОБА_1 та законно відмовило у його задоволенні у зв`язку з відсутністю повноважень Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо розпорядження землями комунальної власності. Висновків щодо того, що спірна земельна ділянка є державною власністю, у постанові Сьомого апеляційного адміністративного суду від 24.01.2020 у справі №240/10388/19 не міститься. Судом не встановлено факту бездіяльності відповідача щодо нерозгляду заяви позивача. Оскаржуваний наказ відповідає вимогам, викладеним у ч. 2 ст. 2 КАС України.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про відсутність існування порушеного права позивача у публічно-правових відносинах, що є підставою для відмови у задоволенні заявлених вимог.

Зважаючи на відмову у задоволенні позову, вимога про зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області подати у місячний строк після ухвалення рішення по справі звіт про виконання судового рішення не вирішується.

Оскільки нормами КАС України та Закону України "Про судовий збір" не передбачено розподілу (стягнення) судових витрат, які не були здійснені, питання про їх розподіл судом також не вирішується.

На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 72-77, 90, 242-246, 255, 258, 263 КАС України, суд

вирішив:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002, код ЄДРПОУ 39765513), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні позивача - Громадської організації "Проти придурків та ідіотів" (вул. Гагаріна, 48, м. Коростишів, Житомирська область, 12504), за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Харитонівської сільської ради Коростишіського району Житомирської області (с. Харитонівка Коростишіського району Житомирської області, вул. Перемоги, 23, 12571) про визнання незаконним та скасування наказу, зобов`язання вчинити дії відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням приписів підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду складено у повному обсязі: 21.09.2020.

Суддя Н.М. Майстренко

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.09.2020
Оприлюднено23.09.2020
Номер документу91686598
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/3111/20

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Постанова від 22.02.2021

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Рішення від 21.09.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 18.06.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 12.05.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 27.04.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

Ухвала від 22.04.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Майстренко Наталія Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні