Ухвала
від 25.09.2020 по справі 300/2399/20
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

"25" вересня 2020 р. справа № 300/2399/20

м. Івано-Франківськ

Суддя Івано-Франківського окружного адміністративного суду Чуприна О.В., розглянувши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про визнання протиправною та скасування постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження ВП №45652384 від 04.09.2020,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (надалі по тексту також - позивач, ОСОБА_1 ) 21.09.2020 звернувся в суд з адміністративним позовом до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України (надалі по тексту також - відповідач) про визнання протиправною та скасування постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження ВП № 45652384 від 04.09.2020.

Одночасно з адміністративним позовом ОСОБА_1 подав заяву, в якій просить суд звільнити його від сплати судового збору або відстрочити сплату судового збору за подання вказаного позову до вирішення судом питання про розподіл судових витрат. В обґрунтування такого клопотання позивач вказує на те, що не в змозі неодноразово сплачувати судовий збір для оскарження в судах невиконання одного й того ж рішення суду, винними в невиконання якого є органи виконавчої влади.

При вивченні адміністративного позову і розгляді коментованого клопотання слід відзначити, що за приписами пункту 3 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі по тексту також - КАС України) суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.

Частиною 3 статті 161 КАС України визначено, що до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати відповідно до частини 2 статті 132 КАС України встановлюються законом.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" (надалі по тексту також - Закон).

Так, згідно частини 1 статті 1 вказаного Закону, судовий збір - це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

За приписами частини 1 статті 2 Закону України "Про судовий збір" платники судового збору, серед іншого, є громадяни України, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.

Враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі, якщо, зокрема, розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік. Суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті Закону (частини 1, 2 статті 8 Закону України "Про судовий збір").

Відповідно до частини 1 статті 77, частини 2 статті 74 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Втім позивач, не дотримуючись положень статті 8 Закону України "Про судовий збір" на підтвердження свого майнового стану, не подав жодного достатнього доказу про його річний дохід за попередній календарний рік, для того щоб суд міг вирішити питання відстрочення або звільнення сплати судового збору в порядку частини 1 статті 8 коментованого Закону .

Суду також не подано інших доказів, які б слугували підставою для звільнення позивача від сплати судового збору.

Беручи до уваги наведене клопотання позивача про відстрочення або звільнення сплати судового збору за подання до суду адміністративного позову із вказаним вище обґрунтуванням не підлягає до задоволення.

Відтак, несплата позивачем відповідного розміру судового збору вважається поданням позовної заяви без додержання вимог положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Крім того суддя, вказує, що помилковість посилання позивача із вимогами про необхідність застосування висновків рішення Європейського суду з прав людини від 10.12.2007 у справі "Нефедов проти України" (заява №30855/05), оскільки в даному рішенні правовідносини стосуються стягнення коштів на користь особи на підставі остаточного рішення суду, а у виконавчому провадженні ВП №45652384 має місце провадження з виконання виконавчого листа №2а-3201/12/0970 про зобов`язання державного органу вчинити певні дії.

Разом з тим, рішення суду у справі №2а-3201/12/0970 не стосується визначення позивачу відповідного розміру пенсії чи її складової, недоотримання якої зумовлює позбавлення можливості оплатити належний розмір судового збору.

Більше того, неспроможність оплатити судовий збір у зв`язку із низьким (недостатнім) розміром річного доходу позивача є самостійною підстовою для вирішення питання про відстрочення, розстрочення чи звільнення від сплати збору, про що зазначено вище.

Судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі (частина 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір").

Абзацом 6 підпункту 1 пункту 3 частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру фізичною особою встановлена ставка судового збору в значенні 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Відповідно до статті 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", який вступив в дію з 01.01.2020, встановлено, що прожитковий мінімум для працездатних осіб в розрахунку на місяць з 1 січня 2020 року складає 2102 гривень.

Таким чином, за подання даного адміністративного позову, в якому заявлено одну вимогу немайнового характеру, судовий збір, що підлягає сплаті позивачем становить 840,80 гривень.

Як свідчать матеріали позовної заяви позивач не надав суду документ про сплату судового збору в розмірі 840,80 гривень, документ, який підтверджує обставину щодо звільнення її від сплати судового збору або належні докази про річний дохід за попередній календарний рік з метою вирішення питання про наявність підстав для відстрочення чи звільнення від сплати судового збору.

Зважаючи на вказане, позовну заяву подано без додержання вимог частини 3 статті 161 КАС України.

За приписами частин 1, 2 статті 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

У зв`язку із викладеним, відповідно до частин 1, 2 статті 169 КАС України позовну заяву слід залишити без руху та надати позивачу строк, достатній для усунення недоліків шляхом приведення у відповідність адміністративного позову до вимог, встановлених частиною 3 статті 161 КАС України.

На підставі наведеного, керуючись статтями 161, 171, частинами 1, 2 статті 169 та статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_1 про відстрочення або звільнення від сплати судового збору до дня постановлення рішення у справі за позовом ОСОБА_1 до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про визнання протиправною та скасування постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження ВП №45652384 від 04.09.2020.

2. Позовну заяву ОСОБА_1 до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про визнання протиправною та скасування постанови державного виконавця про закінчення виконавчого провадження ВП №45652384 від 04.09.2020, - залишити без руху.

3. Встановити позивачу десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали суду для усунення вказаних в описовій частині ухвали недоліків шляхом приведення у відповідність адміністративного позову до вимог, встановлених частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України , зокрема :

3.1. Необхідно надати (долучити) до позовної заяви:

- квитанцію про сплату судового збору в розмірі 840,80 гривень;

- або належний доказ про річний дохід позивача за попередній календарний рік з метою вирішення питання про наявність підстав для відстрочення сплати судового збору або звільнення від його сплати (із поданням відповідного клопотання);

- або інші належні докази, які засвідчують наявність достатніх підстав для відстрочення сплати судового збору або звільнення від його сплати, визначені в частині 1 статті 8 Закону України "Про судовий збір".

Роз`яснити, що в разі не усунення недоліків у вище зазначений строк позовна заява буде повернена позивачу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню.

Суддя /підпис/ Чуприна О.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення25.09.2020
Оприлюднено28.09.2020
Номер документу91777280
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —300/2399/20

Ухвала від 12.04.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Постанова від 10.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Ухвала від 23.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шинкар Тетяна Ігорівна

Рішення від 19.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Чуприна О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні