ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про повернення заяви без розгляду
"12" квітня 2021 р. справа № 300/2399/20
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі судді Чуприни О.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 від 06.04.2021, подану в порядку статей 382, 383 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з невиконанням рішення суду від 19.10.2020 в адміністративній справі №300/2399/20, про визнання протиправної бездіяльності щодо невідновлення виконавчого провадження №45652384, невиконаня судового рішення у цьому провадженні та зобов`язання подати до суду звіт про відновлення такого виконавчого провадження, -
В С Т А Н О В И В:
В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебувала на розгляді адміністративна справа за позовом ОСОБА_1 до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України про визнання протиправною та скасування постанови від 04.09.2020 про закінчення виконавчого провадження №45652384.
Рішенням Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.10.2020 позов ОСОБА_1 до Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України задоволено повністю. Визнано протиправною та скасовано постанову головного державного виконавця Відділу примусового виконання рішень Департаменту державного виконавчої служби Міністерства юстиції України Берегових Владислава Сергійовича від 04.09.2020 про закінчення виконавчого провадження №45652384.
За наслідками апеляційного оскарження, постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10.12.2020 апеляційну скаргу Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), яке діє від імені Департаменту Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України, залишено без задоволення, а рішення Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19 жовтня 2020 року у справі №300/2399/20 - без змін.
ОСОБА_1 06.04.2021 звернувся в суд із заявою про постановлення судом ухвали, в якій:
- визнати протиправною бездіяльність Департаменту ДВС Міністерства юстиції України
щодо не відновлення ВП №45652384 та протиправного невиконання судового рішення у цьому виконавчому провадженні;
- зобов`язати Департамент ДВС Міністерства юстиції України протягом одного робочого дня, з дня набрання чинності ухвалою суду, подати до суду звіт про відновлення ВП №45652384 на виконання постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 19.10.2020 у справі №300/2399/20.
В обґрунтування поданої заяви, ОСОБА_1 зазначив, що на даний час державний виконавець Департаменту ДВС Міністерства юстиції України протиправно не відновив виконавче провадження № 45652384, за наслідками постановлення Івано-Франківським окружним адміністративним судом рішення від 19.10.2020. За доводами заявника Законом України "Про виконавче провадження" встановлений обов`язок державного виконавця (органу ДВС) відновити виконавче провадження у триденний строк з дня одержання судового рішення про скасування постанови про закінчення виконавчого провадження. Конституційні гарантії щодо обов`язковості виконання судового рішення та обов`язок суду здійснити контроль за виконанням судового рішення, зобов`язує суд, який ухвалив судове рішення, у випадку протиправного невиконання судового рішення, суб`єктом владних повноважень, вжити спеціальні заходи впливу на боржника (відповідача) з метою безумовного виконання цього судового рішення.
Вивчивши зміст вказаної заяви, суд виходить із наступних підстав та мотивів.
Приписами статті 44 КАС України визначено процесуальні права та обов`язки учасників справи.
Так, за змістом частини 5 вказаної статті коментованого Кодексу учасники справи зобов`язані, поряд з іншим: сприяти своєчасному, всебічному, повному та об`єктивному встановленню всіх обставин справи; виконувати процесуальні дії у встановлені законом або судом строки; виконувати інші процесуальні обов`язки, визначені законом або судом.
За приписами частини 3 статті 166 КАС України заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом. У випадках, коли цим Кодексом такий порядок не встановлений, він встановлюється судом.
Статтею 167 КАС України встановлено загальні вимоги до форми та змісту письмової заяви, клопотання, заперечення.
Так, за змістом абзацу 10 частини 1 статті 167 КАС України до заяви, скарги, клопотання чи заперечення, які подаються на стадії виконання судового рішення, в тому числі в процесі здійснення судового контролю за виконанням судових рішень, додаються докази їх надіслання (надання) іншим учасникам справи (провадження).
Частину 1 статті 167 КАС України доповнено коментованим абзацом 10 згідно із Законом України "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України щодо вдосконалення порядку розгляду судових справ" за № 460-IX від 15.01.2020, який набрав чинності 08.02.2020.
Тобто, положення абзацу 10 частини 1 статті 167 КАС України визначають обов`язок учасника справи при поданні заяви на стадії виконання судового рішення, долучити до такої заяви, докази її надіслання (надання) іншим учасникам справи.
ОСОБА_1 вважає доказом про одержання коментованої заяви Департаментом ДВС Міністерства юстиції України, проставлення Південно-Західним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) на заяві від 06.04.2021 штампу вхідної кореспонденції із зазначенням дати отримання такої заяви 06.04.2021.
Як свідчать матеріали справи, саме Південно-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) представляло інтереси відповідача - Департаменту ДВС Міністерства юстиції України під час розгляду адміністративної справи №300/2399/20. Однак такий суб`єкт владних повноважень не був стороною у справі, в тому числі відповідачем.
В матеріалах справи міститься Положення про відділ судової роботи та міжнародної правової допомоги Південно-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), затверджене наказом від 28.12.2019 за №10/4 (надалі по тексту також - Положення №10/4).
Відповідно до пункту 2.8, 2.10 розділу 2 Положення №10/4 основними завданнями відділу є забезпечення самопредставництва без окремого доручення керівника інтересів посадових та службових осіб Міністерства юстиції України, як суб`єктів владних повноважень в судах України; забезпечення самопредставництва без окремого доручення керівника інтересів структурних підрозділів Міністерства юстиції України, комісій, інших органів, утворених при Міністерстві юстиції України в судах України; забезпечення виконання покладених на Міністерство юстиції України, міжрегіональне управління, інших завдань, визначених законодавством, при забезпеченні самопредставництва в судах України, у випадках передбачених законодавством.
Функціями відділу, згідно пункту 3.7. розділу 3 Положення №10/4 є самопредставництво без окремого доручення керівника в судах України структурних підрозділів Міністерства юстиції України, комісій, інших органів, утворених при Міністерстві юстиції України.
Виходячи із змісту коментованого Положення Південно-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ) може представляти в судах Департамент ДВС Міністерства юстиції України без окремого доручення.
При цьому суд вкотре звертає увагу, що стороною (відповідачем) у даній справі виступає саме Департамент Державної виконавчої служби Міністерства юстиції України як самостійний суб`єкт владних повноважень, а не Південно-Західне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Івано-Франківськ), і вимоги абзацу 10 частини 1 статті 167 КАС України передбачають надання заявником доказів надіслання відповідної заяви саме стороні (учасникам) справи.
Таким чином, ОСОБА_1 , подаючи до суду заяву від 06.04.2021 про постановлення ухвали, у зв`язку з невиконанням рішення суду від 19.10.2020 в адміністративній справі №300/2399/20 і зобов`язання подати звіт, не долучив належного доказу направлення (вручення) копії такої заяви відповідачу, що є свідченням недотримання заявником положень абзацу 10 частини 1 статті 167 КАС України.
Згідно частини 2 статті 167 КАС України, якщо заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої цієї статті і ці недоліки не дають можливості її розглянути, або якщо вона є очевидно безпідставною та необґрунтованою, суд повертає таку заяву (клопотання, заперечення) заявнику без розгляду.
З огляду на вищевказані вимоги Кодексу адміністративного судочинства України, беручи до уваги відсутність доказу направлення (вручення) відповідачу копії заяви від 06.04.2021, суд дійшов висновку, що коментована заява ОСОБА_1 , підлягає поверненню без розгляду.
На підставі наведеного, керуючись абзацом 10 частини 1 статті 167, статтею 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Повернути без розгляду заяву ОСОБА_1 від 06.04.2021 , подану в порядку статей 382, 383 Кодексу адміністративного судочинства України у зв`язку з невиконанням рішення суду від 19.10.2020 в адміністративній справі №300/2399/20, про визнання протиправної бездіяльності щодо невідновлення виконавчого провадження №45652384, невиконаня судового рішення у цьому провадженні та зобов`язання подати до суду звіт про відновлення такого виконавчого провадження.
Ухвала може бути оскарженою в апеляційному порядку.
Відповідно до статей 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення.
Якщо справу розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).
Згідно до підпункту 15.5 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2021 |
Оприлюднено | 13.04.2021 |
Номер документу | 96174624 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Шинкар Тетяна Ігорівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні