Ухвала
від 01.10.2020 по справі 120/5328/20-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про відкриття провадження у адміністративній справі

м. Вінниця

01 жовтня 2020 р. Справа № 120/5328/20-а

07:50 год

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Слободонюк Михайло Васильович , перевіривши матеріали за позовом Політичної партії "Республіканська партія" (місцезнаходження: м. Київ, вул. Предславинська, 31/11) до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області (місцезнаходження: вул. Столярчука, 2, м. Хмільник, Вінницька область) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

30.09.2020 близько 23:20 год до суду надійшла позовна заява Політичної партії "Республіканська партія" до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області. Згідно з прохальною частиною позовної заяви позивачем заявлено такі позовні вимоги:

- визнати протиправним та скасувати рішення Хмільницької міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Хмільницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Хмільницької міської партійної організації Політичної партії "Республіканська партія", викладене у постанові № 9 від 25 вересня 2020 року;

- зобов`язати Хмільницьку міську територіальну виборчу комісію Хмільницького району Вінницької області протягом одного дня з дня набрання даним рішенням законної сили повторно розглянути заяву Хмільницької міської партійної організації Політичної партії "Республіканська партія" про реєстрацію кандидатів у депутати Хмільницької міської ради від Хмільницької міської партійної організації Політичної партії "Республіканська партія" з урахуванням документів, поданих для внесення змін в списку та прийняття рішення про реєстрацію кандидатів у депутати Хмільницької міської ради, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати Хмільницької міської партійної організації Політичної партії "Республіканська партія".

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказав, що 25 вересня 2020 року Хмільницькою міською територіальною виборчою комісією прийнято постанову №9 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати Хмільницької міської ради, висунутих Хмільницькою міською партійною організацією Політичної партії "Республіканська партія" з підстав, визначених ч. 1 ст. 230 Виборчого кодексу України у зв`язку з перевищенням встановленої цим Кодексом кількості кандидатів у депутати у єдиному виборчому списку організації партії.

Вважаючи вказану постанову протиправною та такою, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним адміністративним позовом до суду.

Відповідно до частини першої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Суд вирішує адміністративні справи, визначені статтею 273 КАС України, у строк, встановлений частиною одинадцятою цієї статті.

Позовна заява відповідає вимогам ст.ст. 160, 161, 172 КАС України, підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду та подана з дотримання строку звернення до адміністративного суду, визначеного ч. 6 ст. 273 КАС України.

Судовий збір позивачем не сплачений. Водночас згідно з ч. 9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Підстав для залишення позовної заяви без розгляду або її повернення позивачеві не встановлено.

Відтак подану позовну заяву належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.

Визначаючись щодо форми адміністративного судочинства для розгляду цієї справи, суд враховує положення ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

В силу вимог п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, категорію справи, предмет доказування, склад учасників справи, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті є необхідним проведення підготовчого провадження, суд доходить висновку про необхідність розгляду цієї адміністративної справи в порядку загального позовного провадження.

Відповідно до частини 7 статті 31 КАС України, якщо справа має розглядатися суддею одноособово, але цим Кодексом передбачена можливість колегіального розгляду такої справи і про це прийнято відповідне рішення, така справа розглядається в суді першої інстанції - колегією суддів, до складу якої включається суддя, визначений Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою при автоматизованому розподілі справ, та два судді, додатково визначених Єдиною судовою інформаційно-телекомунікаційною системою після прийняття рішення про колегіальний розгляд справи.

Згідно з частиною 2 статті 33 КАС України будь-яку справу, що відноситься до юрисдикції суду першої інстанції, залежно від категорії і складності справи, може бути розглянуто колегіально у складі трьох суддів, крім справ, які розглядаються в порядку спрощеного позовного провадження. Питання про призначення колегіального розгляду вирішується до закінчення підготовчого засідання у справі (до початку розгляду справи, якщо підготовче засідання не проводиться) суддею, який розглядає справу, за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, про що постановляється відповідна ухвала.

Беручи до уваги категорію і складність справи, значення справи для сторін, обсяг та характер доказів, суд вважає за необхідне здійснювати розгляд даної адміністративної справи колегією у складі трьох суддів.

Керуючись статтями 12, 19, 20, 171, 268-273 КАС України,

УХВАЛИВ:

Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом Політичної партії "Республіканська партія" до Хмільницької міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.

Розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених ст. 268 - 272, 273 КАС України.

Призначити колегіальний розгляд справи, визначивши колегію суддів відповідно до ч. 7 ст. 31 КАС України.

Копію ухвали направити сторонам.

Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.

Суддя Слободонюк Михайло Васильович

Дата ухвалення рішення01.10.2020
Оприлюднено02.10.2020
Номер документу91907389
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/5328/20-а

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 06.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 05.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 02.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

Ухвала від 01.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Слободонюк Михайло Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні