Рішення
від 04.10.2020 по справі 380/8207/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/8207/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 жовтня 2020 року 14 год. 59 хв. зал судових засідань №7

Львівський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючої судді Братичак У.В.,

суддів: Кедик М.В., Сидор Н.Т.,

секретаря судового засідання Тронки О.В.,

за участю сторін:

представника позивача Шпирки Р.О.,

представника відповідача Прохоренко Ю.О.,

представника третьої особи Беня Б.З.,

представника третьої особи Астаповича О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом ОСОБА_1 до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівська обласна організація політичної партії Громадянська позиція , ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови, -

в с т а н о в и в :

02.10.2020 о 23 год. 03 хв. до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області (місцезнаходження: вул. Шептицького, 3, смт. Славське, Сколівський район, Львівська область, 82660; код ЄДРПОУ 43778036), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівська обласна організація політичної партії Громадянська позиція (місцезнаходження: проспект Шевченка, 12/4, м. Львів, 79010; ЄДРПОУ 37277596), ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_2 ), в якій просить визнати протиправною та скасувати постанову Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області від 27.09.2020 № 29 Про реєстрацію ОСОБА_2 , висунутого Львівською обласною організацією Політичної партії Громадянська позиція , кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що оскаржувана постанова суперечить чинному виборчому законодавству та порушує його законні права та інтереси. При цьому посилається на невиконання суб`єктом висування вимог ст. 218 Виборчого кодексу України щодо повідомлення комісії про дату, час і місце проведення конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція у строк визначений частиною другою цієї статті. Також посилається на те, що положеннями Виборчого кодексу України не передбачено подання додаткових документів після подання відповідних заяв про реєстрацію кандидатів на місцевих виборах з доданими документами, прийняття їх відповідною виборчою комісію згідно з довідкою про їх прийняття. Проте, документи фактично подавались до комісії двічі, впродовж двох днів, а саме 23 та 24.09.2020, що суперечить порядку реєстрації кандидата на посаду селищного голови. Крім того, звертає увагу стосовно необхідної форми рішення конференції для реєстрації кандидата на посаду селищного голови, висунутого організацією партії, посилаючись на те, що статут політичної партії Громадянська позиція розмежовує поняття рішення та протокол конференції, оформлення витягів з рішення чи протоколу конференції вказаним статутом не передбачено. Вважає, що такі порушення є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду селищного голови відповідно до вимог п.п. 1-1, ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України. Додатково звертає увагу про наявність кримінального провадження відносно ОСОБА_2 , яке відповідно до ухвали суду від 17.09.2020 закрите у зв`язку із закінченням строків давності, тобто за нереабілітуючою підставою, що згідно п. 5 ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду селищного голови.

Від відповідача та третіх осіб відзив на позовну заяву та пояснення на адресу суду не надходили.

Ухвалою суду від 03.10.2020 відкрито провадження у справі.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, викладених в обґрунтуваннях позовної заяви та додаткових поясненнях, наданих в судовому засіданні, просив позов задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача в судовому засіданні просила відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представники третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція та ОСОБА_2 в судовому засіданні просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, викладені у заявах по суті справи, повно і всебічно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, якими обґрунтовуються позовні вимоги та заперечення, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року № 795-IX «Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році» призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року (пункт 1 Постанови).

Пунктом 5 цієї ж Постанови визначено, що чергові місцеві вибори не проводяться у разі призначення перших виборів депутатів відповідних місцевих рад та сільських, селищних, міських голів на 25 жовтня 2020 року.

З урахуванням постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-IX «Про утворення та ліквідацію районів» та розпоряджень Кабінету Міністрів України від 12 червня 2020 року, якими визначено адміністративні центри та затверджено території територіальних громад областей, Центральна виборча комісія постановою № 160 від 08 серпня 2020 року призначила перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів, а постановою № 176 від 14 серпня 2020 року призначила перші вибори депутатів районних рад на 25 жовтня 2020 року.

Додатком 12 до постанови Центральної виборчої комісії № 160 від 08 серпня 2020 року Славська селищна рада Стрийського району Львівської області визначена тією селищною радою Стрийського району Львівської області, що обиратиметься на перших виборах депутатів місцевої ради 25 жовтня 2020 року.

Позивач, ОСОБА_1 , зареєстрований кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області, висунутого шляхом самовисування на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року на підставі постанови Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області від 20.09.2020 № 8 Про реєстрацію ОСОБА_1 кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області, висунутого шляхом самовисування на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

За даними офіційного сайту Центральної виборчої комісії, політична партія «Громадянська позиція» включена до Переліку політичних партій, якими прийнято рішення про участь їх місцевих організацій у місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (пункт 52 Переліку).

Львівська обласна організація політичної партії «Громадянська позиція» включена до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (код ЄДРПОУ 37277596).

На виконання вимог частини другої статті 218 Виборчого кодексу України Львівська обласна організація політичної партії «Громадянська позиція» скерувала Славській селищній територіальній виборчій комісії Стрийського району Львівської області повідомлення від 15 вересня 2020 року про те, що 19 вересня 2020 року о 14:00 год., за адресою м. Львів, пл. Петрушевича, 2 (Львівський державний Палац естетичного виховання молоді) відбудеться Конференція з метою висування кандидатів у депутати Львівської обласної ради, районних та місцевих рад, кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів у громадах Львівської області на чергових та перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року (далі - Конференція).

Згідно з даними відстеження поштового відправлення вказане повідомлення доставлено у поштове відділення за місцезнаходженням відповідача 16.09.2020, однак отримане ним лише 21.09.2020.

Також таке повідомлення вручено відповідачу наручно 18.09.2020, про що свідчить відмітка Комісії на такому повідомленні. Вказані повідомлення, поштові конверти містяться в матеріалах справи.

Відповідно до витягу із протоколу Конференції Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» від 19 вересня 2020 року постановлено відповідно до ч.ч. 1, 2, 5, 6 ст. 217, ст. 218, ст. 221 висунути кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших виборах селищного голови 25 жовтня 2020 року - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, освіта вища, фізична особа-підприємець, безпартійний, місце проживання: АДРЕСА_3 , судимість відсутня, представницький мандат відсутній.

22 вересня 2020 року Львівська обласна організація політичної партії «Громадянська позиція» звернулася до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області із заявою, у якій просила зареєструвати кандидата ОСОБА_2 на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших виборах селищного голови 25 жовтня 2020 року, висунутого на конференції Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» , що відбулася 19 вересня 2020 року.

Відповідно до довідки № 4 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року представник Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» Кінаш Михайло Степанович подав, а Славська селищна територіальна виборча комісія Стрийського району Львівської області, в особі заступника голови ОСОБА_3 , прийняла 22 вересня 2020 року о 10 год. 30 хв. такі документи: заяву про реєстрацію (1 арк.); Витяг з протоколу конференції (1 арк.); заяву про згоду балатування (1 арк.); автобіографію (1 арк.); копію першої та другої сторінки паспорта (1 арк.); довідку про реєстрацію місця проживання (1 арк.); платіжне доручення №2 від 16.09.2020 (1 арк.); фотографію 4х6 (1 арк.); всі вищеперелічені документи подані на диску. Всього подано документів на 8 аркушах.

24 вересня 2020 року о 18 год. 50 хв. представник Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» ОСОБА_2 подав до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області рішення Конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція про висування кандидата на посаду Славського селищного голови.

Відповідно до довідки № 22 про прийняття територіальною виборчою комісією документів, поданих на реєстрацію кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року представник Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» ОСОБА_2 подав, а Славська селищна територіальна виборча комісія Стрийського району Львівської області, в особі голови ОСОБА_4 , прийняла 24 вересня 2020 року о 18 год. 50 хв. такий документ (рішення Конференції Львівської обласної організації політичної партії "Громадянська позиція" про висування кандидата на посаду Славського селищного голови на 1 арк.).

27 вересня 2020 року о 21 год. 10 хв. Славська селищна територіальна виборча комісія Стрийського району Львівської області винесла постанову № 29 Про реєстрацію ОСОБА_2 , висунутого Львівською обласною організацією політичної партії Громадянська позиція , кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року , якою відповідно до статей 10, 11 частини другої статті 216, статті 221, частин першої, другої, четвертої статті 224, частини другої статті 225, частин першої - третьої, сьомої - дев`ятої статті 229 Виборчого кодексу України, керуючись частиною четвертою статті 23, статтями 36, 37, пунктом 4 частини другої статті 206 Виборчого кодексу України, Постановою Центральної виборчої комісії від 10 серпня 2020 року №173 «Про порядок організації роботи та ведення діловодства виборчих комісій з виборів Президента України, народних депутатів України, місцевих виборів» , постановила зареєструвати кандидата на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області, висунутого Львівською обласною організацією політичної партії Громадянська позиція , на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року - ОСОБА_2 .

При цьому, у вказаній постанові комісія зазначає, що з урахуванням дати проведення Конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція , Комісія мала бути про неї повідомлена (отримати повідомлення про неї) не пізніше 17 вересня 2020 року. Зважаючи на зазначене, Комісія не бере до уваги надіслане їй (згідно з інформацією на описі вкладення у цінний лист) відповідне повідомлення, оскільки таке фактично було отримане нею 21 вересня 2020 року, а також надане Комісії представником Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція 18 вересня 2020 року.

Також, до заяви про реєстрацію кандидата на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року додано витяг з протоколу Конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція від 19 вересня 2020 року.

При цьому комісія зазначає, що відповідно до статуту політичної партії Громадянська позиція у протоколі конференції регіональної організації політичної партії Громадянська позиція фіксується перебіг конференції, результати голосування з питань порядку денного, а прийняті з цих питань рішення оформлюються окремим документом - рішенням конференції регіональної організації політичної партії Громадянська позиція .

24 вересня 2020 року представник Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція за довіреністю Кінаш Михайло Степанович подав комісії рішення Конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція від 19 вересня 2020 року про висування кандидата на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області.

Положеннями Виборчого кодексу України не передбачений порядок подання додаткових документів після подання відповідних заяв про реєстрацію кандидатів на місцевих виборах з доданими до них документами, прийняття їх відповідною виборчою комісією згідно з довідкою про їх прийняття (ч. 2 ст. 222, ч. З ст. 224 Виборчого кодексу України) та до їх розгляду відповідною виборчою комісією.

Відповідач, посилаючись на ч. 3 ст. 230 Виборчого кодексу України, в якій зазначено, що помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, вважає, що такі порушення не є суттєвими і не можуть бути підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Позивач, вважаючи вказану постанову від 27.09.2020 № 29 Про реєстрацію ОСОБА_2 , висунутого Львівською обласною організацією політичної партії Громадянська позиція , кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року такою, що суперечить чинному виборчому законодавству та порушує його законні права та інтереси, як кандидата на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області, висунутого шляхом самовисування на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, звернуся з цим адміністративним позовом до суду.

Вказані обставини та зміст спірних правовідносин підтверджені наявними у справі доказами.

Вирішуючи спір, суд застосовує наступні норми права.

Виборчий кодекс України відповідно до Конституції України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.

Згідно з частиною першою статті 1 Виборчого кодексу України, вибори в Україні є основною формою народного волевиявлення, способом безпосереднього здійснення влади Українським народом.

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 3 Виборчого кодексу України, відповідно до Конституції України в Україні проводяться такі типи виборів: місцеві вибори: а) вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим; б) вибори депутатів сільської, селищної, міської ради; в) вибори сільського, селищного, міського голови; г) вибори депутатів районної ради; ґ) вибори депутатів обласної ради; д) вибори депутатів районної у місті ради (у містах, де утворені районні у місті ради).

За змістом частини першої статті 273 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, комісій з референдуму, членів цих комісій мають суб`єкти відповідного виборчого процесу (крім виборчої комісії), а також ініціативна група референдуму, інші суб`єкти ініціювання референдуму.

Ця стаття кореспондується з положеннями Виборчого кодексу України, а саме частиною першою статті 64 цього Кодексу, у якій зазначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

Приписами абзацу першого частини першої статті 20 Виборчого кодексу України передбачено, що виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Частина перша статті 22 Виборчого кодексу України містить перелік суб`єктів виборчого процесу відповідних виборів: 1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах; 2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів; 3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах; 4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом; 5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно із частинами першою, другою статті 32 Виборчого кодексу України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.

До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.

Відповідно до частини першої статті 33 Виборчого кодексу України виборчі комісії є спеціальними колегіальними органами, уповноваженими організовувати підготовку та проведення виборів і забезпечувати реалізацію виборчих прав громадян України, додержання та однакове застосування виборчого законодавства.

Згідно з частиною 1 статті 196 Виборчого кодексу України виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи: 1) утворення виборчих округів; 2) утворення дільничних виборчих комісій; 3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення; 4) висування та реєстрація кандидатів; 5) проведення передвиборної агітації; 6) голосування у день виборів; 7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.

Частиною 3 ст. 196 Виборчого кодексу України виборчий процес завершується через 15 днів після офіційного оприлюднення результатів виборів у порядку, передбаченого цим Кодексом.

Відповідно до ч.1 ст. 216 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Таким чином висунення кандидатів повинно було відбутись з 14.09.2020 по 24.09.2020.

Право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови реалізується виборцями через організації партій або шляхом самовисування у порядку, передбаченому цим Кодексом (ч.2 ст.216 Виборчого кодексу України).

Згідно ч. 3 ст. 216 Виборчого кодексу України організація партії може висувати кандидатів на місцевих виборах за умови, що відповідна організація партії зареєстрована в установленому законом порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 217 Виборчого кодексу України висування кандидатів у депутати та на посаду сільського, селищного, міського голови місцевою організацією партії відбувається на підставі цього Кодексу, статуту політичної партії за рішенням вищого керівного органу партії про участь її місцевих організацій у відповідних чергових, позачергових, перших, повторних, проміжних виборах, прийнятого після прийняття рішення про призначення відповідних виборів.

Частиною 2 ст. 217 Виборчого кодексу України передбачено, що організація партії може висунути особу, яка є членом цієї політичної партії, або безпартійного громадянина.

Відповідно до ст. 218 Виборчого кодексу України висування кандидатів організацією партії проводиться на її зборах, конференції у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.

Про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Відповідно до ст. 221 Виборчого кодексу України право висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, реалізується виборцями через місцеві організації партій або шляхом самовисування у порядку, визначеному цим Кодексом.

Висування кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови в єдиному одномандатному виборчому окрузі організацією партії відбувається на її конференції, зборах у порядку, встановленому статутом партії та цією статтею.

Організація партії може висунути кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови особу, яка є членом цієї партії, або безпартійну особу, яка відповідно до статті 193 цього Кодексу має право бути обраною депутатом.

Висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії здійснюється рішенням конференції, зборів організації партії. У разі висування на конференції, зборах організації партії кандидатів на посади сільських, селищних, міських голів більше ніж однієї сільської, селищної, міської територіальної громади рішення щодо кожного кандидата приймається окремо.

Рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови підписується керівником організації партії і скріплюється печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня або печаткою партії.

У рішенні зборів, конференції організації партії зазначаються відомості про особу, висунуту кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови:

1) прізвище, ім`я (усі власні імена), по батькові (за наявності) кандидата;

2) число, місяць і рік народження;

3) громадянство;

4) відомості про освіту;

5) посада (заняття), місце роботи;

6) партійність;

7) адреса місця проживання;

8) відомості про наявність чи відсутність судимості;

9) відомості про наявність чи відсутність представницького мандата;

10) дата прийняття такого рішення.

Особа може бути висунута кандидатом на посаду лише одного сільського, селищного, міського голови від організації партії або в порядку самовисування.

Згідно з ст. 224 Виборчого кодексу України відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, за умови отримання нею таких документів, зокрема:

рішення зборів, конференції організації партії про висування кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови від цієї організації партії, яке має бути підписане керівником організації партії та засвідчене печаткою організації партії, а в разі її відсутності - печаткою організації партії вищого рівня, а у разі висування місцевою організацією партії кандидата на посаду міського голови - також погоджене центральним керівним органом партії, що засвідчується печаткою цієї партії (із зазначенням найменування центрального керівного органу партії, номера та дати прийняття відповідного рішення, яке не додається).

Подання документів до сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого організацією партії, здійснюється представником відповідної організації партії, уповноваженим на це довіреністю від організації партії.

Відповідна сільська, селищна, міська виборча комісія реєструє кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, висунутого шляхом самовисування, за умови особистого пред`явлення ним документа, передбаченого частиною першою статті 8 цього Кодексу, та подання ним документів, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, а також подання особисто підписаної ним заяви про самовисування кандидатом на посаду відповідно сільського, селищного, міського голови із згодою на оприлюднення біографічних відомостей та обробку персональних даних у зв`язку з участю у місцевих виборах.

Представнику організації партії, кандидату на посаду сільського, селищного, міського голови, який подав документи в порядку самовисування, територіальна виборча комісія видає довідку із зазначенням дати і часу прийняття документів, переліку прийнятих документів.

Документи, передбачені частинами першою та другою цієї статті, подані до відповідної виборчої комісії з порушенням строку, встановленого частиною другою статті 229 цього Кодексу, не розглядаються, рішення виборчої комісії у такому разі не приймається, про що повідомляється суб`єкту звернення листом за підписом голови комісії або за його дорученням - члена територіальної виборчої комісії.

Статтею 229 Виборчого кодексу України передбачено порядок реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до вказаної статті кандидат на посаду сільського, селищного, міського голови реєструється відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених статтею 224 цього Кодексу.

Подання документів до відповідної сільської, селищної, міської виборчої комісії для реєстрації кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Сільська, селищна, міська виборча комісія не пізніш як на п`ятий день з дня прийняття заяви про реєстрацію кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови або заяви про самовисування та доданих до неї необхідних документів приймає рішення про реєстрацію відповідного кандидата або про відмову в його реєстрації.

Статтею 230 Виборчого кодексу України визначено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі:

1) відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у пунктах 5-12 частини першої статті 222, пунктах 3-7 частини першої статті 223, частині першій статті 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови)";

1 -1 ) порушення порядку висування окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого статтями 216-221 цього Кодексу, в тому числі щодо заборони одночасного висування;

2) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт припинення громадянства України особою, висунутою кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови;

3) отримання від уповноваженого органу інформації, що підтверджує факт виїзду особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, за межі України для постійного проживання;

4) отримання від суду належним чином засвідченої копії судового рішення, яким особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, визнано недієздатною;

5) наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку;

6) виявлення інших обставин, які позбавляють особу, висунуту кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, права бути обраною депутатом.

Помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

У разі відсутності в поданих на реєстрацію документах інформації, яка обов`язково повинна бути зазначена відповідно до вимог цього Кодексу, про це невідкладно повідомляється відповідний суб`єкт подання документів.

Виявлені недоліки у поданих документах можуть бути усунуті шляхом подання не пізніше наступного дня після отримання зазначеного повідомлення уточнених або інших документів для реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови.

Якщо уточнені або інші документи не надійшли у цей строк, відповідні документи вважаються відсутніми.

Вирішуючи цей спір, суд виходить з таких мотивів.

Щодо повідомлення відповідача про проведення конференції у строк, передбачений ч. 2 ст. 218 Виборчого кодексу України суд зазначає наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 218 Виборчого кодексу України про дату, час і місце проведення зборів, конференції з метою висування кандидатів організація партії повідомляє у письмовій формі відповідну територіальну виборчу комісію не пізніш як за день до дня проведення зборів, конференції.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 Виборчого кодексу України останнім днем обчисленого у днях строку, який відповідно до цього Кодексу має закінчитися у зв`язку з настанням певної події, є день, що передує дню вказаної події.

Письмове повідомлення про проведення конференції Львівської обласної організації політичної партії Громадянська позиція 19.09.2020 відповідач отримав 18.09.2020, тобто у день, що передує дню вказаної події, а отже у строк, що передбачений ч. 2 ст. 218 Виборчого кодексу України.

Щодо подання додаткових документів для реєстрації кандидата на посаду селищного голови суд зазначає таке.

Суд встановив, що представник Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» ОСОБА_2 подавав документи для реєстрації кандидатом на посаду голови Славської селищної ради, в межах строку встановленого ст. 229 Виборчого кодексу України, що підтверджується довідкою № 4 від 23.09.2020 та довідкою № 22 від 24.09.2020.

З аналізу ст.ст. 222, 224 Виборчого кодексу України висновується, що законодавець не забороняє кандидату на посаду селищного голови додатково подавати до територіальної виборчої комісії документи для його реєстрації у строк визначений законом.

Таким чином, для реєстрації кандидата на посаду голови Славської селищної ради серед інших документів подано витяг з протоколу конференції Львівської обласної організації політичної партії «Громадянська позиція» та рішення конференції, що не суперечить вимогам ст.ст. 222, 224 Виборчого кодексу України.

Щодо кримінального провадження відносно ОСОБА_2 , яке закрите за нереабілітуючою підставою, що, на думку позивача є підставою для відмови в реєстрації кандидата на посаду селищного голови згідно з п. 5 ч. 2 ст. 230 Виборчого кодексу України, суд зазначає таке.

Відповідно до п.5 ч.2 ст.230 Виборчого кодексу України територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації всіх кандидатів у депутати, включених до виборчих списків місцевих організацій політичних партій або до переліку кандидатів у депутати в багатомандатних виборчих округах на відповідних місцевих виборах, у разі наявності в особи, висунутої кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови, судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення, якщо ця судимість не погашена або не знята в установленому законом порядку.

У матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують наявність у кандидата на посаду Славського селищного голови ОСОБА_2 судимості за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину, кримінального правопорушення проти виборчих прав громадян чи корупційного кримінального правопорушення.

Тобто такі обставини не є підставою для відмови в реєстрації кандидатом на посаду селищного голови.

Також, наведене вище в сукупності спростовує описані у оскарженому рішенні порушення виборчого законодавства, допущені Львівською обласною організацією політичної партії Громадянська позиція під час висування ОСОБА_2 кандидатом на посаду селищного голови.

Суд критично оцінює описані комісією у оскарженому рішенні порушення, оскільки в їх основу покладено невірне трактування виборчого законодавства, що в свою чергу стало підставою для звернення позивача до суду з цим позовом.

Таким чином, суд не вбачає порушень з боку відповідача при прийнятті ним постанови від 27.09.2020 № 29 Про реєстрацію ОСОБА_2 , висунутого Львівською обласною організацією Політичної партії Громадянська позиція , кандидатом на посаду Славського селищного голови Стрийського району Львівської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року .

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням вищевикладеного, суд приходить до висновку, що доводи позивача не знайшли своє підтвердження при розгляді справи по суті.

Враховуючи, що при поданні адміністративного позову судовий збір позивачем не було сплачено, а у задоволенні адміністративного позову відмовлено у повному обсязі, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача до спеціального фонду Державного бюджету України судового збору за подання даної позовної заяви в розмірі 840,80 грн.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, 271, 272, 273, 278, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

в и р і ш и в:

у задоволенні позову ОСОБА_1 до Славської селищної територіальної виборчої комісії Стрийського району Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Львівська обласна організація політичної партії Громадянська позиція , ОСОБА_2 про визнання протиправною та скасування постанови - відмовити повністю.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП НОМЕР_1 ) до спеціального фонду Державного бюджету України (отримувач коштів: УДКСУ у Залізничному районі м.Львова; код отримувача: 38007594; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО): 899998; рахунок отримувача: UA978999980313101206084013003, код класифікації доходів бюджету: 22030101) судовий збір за подання адміністративного позову у сумі 840 (вісімсот сорок) грн 80 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двох днів з дня його проголошення до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 04.10.2020

Головуюча суддя Братичак Уляна Володимирівна

Суддя Кедик Марія Василівна

Суддя Сидор Наталія Теодозіївна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.10.2020
Оприлюднено05.10.2020
Номер документу91969193
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/8207/20

Ухвала від 09.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 07.11.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 21.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 07.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Качмар Володимир Ярославович

Рішення від 04.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 03.10.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні