Постанова
від 05.10.2020 по справі 420/9857/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 жовтня 2020 р.м.ОдесаСправа № 420/9857/20

Категорія: 101030000 Головуючий в 1 інстанції: Бойко О.Я.

Час і місце ухвалення: 19:43, м. Одеса

Дата складання повного тексту: 02.10.2020 р.

Судова колегія П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - Бітова А.І.

суддів - Лук`янчук О.В.

- Ступакової І.Г.

при секретарі - Рощіній К.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі адміністративну справу за апеляційними скаргами Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року у справі за позовом кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_2 до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, третя особа кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 , про визнання протиправною та скасування постанови від 29 вересня 2020 року №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією Політичної партії "Блок Дмитра Голубова",

В С Т А Н О В И Л А :

30 вересня 2020 року кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (далі Одеська МТВК), третя особа кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 про визнання протиправною та скасування постанови від 29 вересня 2020 року №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією Політичної партії "Блок Дмитра Голубова".

Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач вказував, що Одеська МТВК, маючи підстави для відмови в реєстрації ОСОБА_1 кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області, протиправно здійснила його реєстрацію з винесенням оскаржуваного рішення.

Всупереч вимогам ст. 225 Виборчого кодексу (далі ВК) України та п.2 Порядку внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №193 грошова застава за висування кандидата на посаду Одеського міського голови не була внесена належним суб`єктом, зокрема з рахунку організації політичної партії "Блоку Дмитра Голубова" або місцевої організації цієї партії вищого рівня.

У квитанції про внесення грошової застави від 23 вересня 2020 року у графі "код платника" зазначено код ЄДРПОУ Політичної партії "Блок Дмитра Голубова", а на Державному сервісі перевірки квитанцій в графі "код платника" вказано ІПН фізичної особи ОСОБА_3 , що безумовно свідчить про те, що грошова застава внесена неналежною особою, що суперечить вимогам абз.4 ч.2 ст. 225 ВК України.

Отже вказана квитанція не може вважатися документом про внесення грошової застави, що є підставою для відмови у реєстрації кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області.

Відповідач позов не визнав, вказуючи, що на своєму засіданні, на якому були присутні 18 членів Одеської МТВК, 12 голосами проти 6 визнали подані документи такими, що відповідають вимогам ст. 222 ВК України. За результатами голосування 29 вересня 2020 року відповідач прийняв постанову №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області, висунутого Одеською міською організацією політичної партії "Блок Дмитра Голубова" ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . Відповідач вважає, що рішення він прийняв у межах своїх повноважень та у спосіб визначений ВК України.

В судовому засіданні (02 жовтня 2020 року) представник третьої особи кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 зазначав, що спірне рішення не порушує прав позивача. Також наголошував на тому, що грошова застава сплачена організацією партії через уповноваженого представника (про що у виборчому законодавстві немає жодних застережень), грошова застава внесена після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної виборчої комісії, грошова застава була внесена у безготівковій формі (через касу банку), грошова застава була внесена у визначеному виборчою комісією розмірі. Тобто всі вимоги під час внесення грошової застави були дотримані та жодних інших вимог ВК України не було порушено.

Перерахування коштів, як грошової застави, було здійснено місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата через уповноважену особу у встановленому абз.4 ч.2 ст. 225 ВК України порядку без жодних порушень.

Згідно з ч.3 ст. 230 ВК України помилки і неточності, виявлені в поданих на реєстрацію документах, якщо їх наявність не є перешкодою для розуміння змісту викладених відомостей, не є підставою для відмови в реєстрації кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови. У платежі №СВ03939939/1 від 23 вересня 2020 року помилково було вказана назва платника. Відповідно до довідки ПАТ "Банк Восток" від 28 вересня 2020 року банк повідомив про дану помилку та вказав, що вірною є назва платника Одеська міська організація Політичної партії "Блок Дмитра Голубова".

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року витребувано в Управління Державної казначейської служби України м. Одеса Одеської області довідку про зарахування коштів грошової застави згідно з квитанцією №6704-В67Е-55ЕЕ-2835 ПАТ Банк "Восток" від 23 вересня 2020 року, зокрема інформацію щодо ідентифікації особи платника за кодом фізичної чи юридичної особи.

В ухвалі суд першої інстанції зобов`язав надати витребувані документи до 02 жовтня 2020 року до 15:30 год. та ухвалив перерву до 16:00 год.

На встановлений судом час витребуваний документ до суду не надійшов.

Суд з урахуванням терміновості розгляду даної справи усно ухвалив продовжити розгляд справи на підставі наявних матеріалів справи.

Справу розглянуто за правилами встановленими ст.ст. 268-273 КАС України.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправною та скасовано постанову Одеської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області від 29 вересня 2020 року №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією політичної партії "Блок Дмитра Голубова".

Стягнуто з Одеської МТВК на користь Державного бюджету України судовий збір за подання позову в розмірі 840 (вісімсот сорок), 80 грн.: отримувач коштів - УК у м. Одесі/Київський р- н/22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38016923; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); код банку отримувача (МФО) - 899998; рахунок отримувача -UА338999980313181206084015005; код класифікації доходів бюджету - 22030101.

В апеляційній скарзі Одеської МТВК ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

В апеляційній скарзі кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 ставиться питання про скасування судового рішення в зв`язку з тим, що воно постановлено з порушенням норм матеріального права, з неповним з`ясуванням обставин, що мають значення для справи, а також у зв`язку з тим, що висновки суду не відповідають обставинам справи.

Доводи апеляційної скарги Одеської МТВК:

- Одеською МТВК було прийнято спірне рішення у межах своїх повноважень та у спосіб, визначений ВК України, на підставі поданих ОДЕСЬКОЮ МІСЬКОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА" документів;

- дискреційні повноваження - це можливість діяти за власним розсудом, в межах закону, можливість застосувати норми закону та вчинити конкретні дії (або дію) серед інших, кожні з яких окремо є відносно правильними (законними);

- відповідно до завдань адміністративного судочинства, визначених ст. 2 КАС України, адміністративний суд не наділений повноваженнями втручатися у вільний розсуд (дискрецію) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за критеріями визначеними статтею;

- завдання правосуддя полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання вимог права, інакше порушується принцип розподілу влади; принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно - дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право, тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності; перевірка доцільності переступає компетенцію адміністративного суду і виходить за межі адміністративного судочинства; адміністративний суд не може підміняти інший орган державної влади та перебирати на себе повноваження щодо вирішення питань, які законодавством віднесенні до компетенції цього органу.

Доводи апеляційної скарги кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 :

- позивачем не зазначено та не доведено, судом в оскаржуваному рішенні не встановлено, яким чином дії кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 щодо реєстрації у якості кандидата на посаду Одеського міського голови Одеської міської ради Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією політичної партії "Блок Дмитра Голубова", та, відповідно, прийнята Одеською міською територіальною виборчою комісією Одеського району Одеської області постанова №93 від 29 вересня 2020 року "Про реєстрацію кандидату на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією Політичної партії "Блок Дмитра Голубова", - порушує права позивача;

- ст. 225 ВК України визначено вичерпний перелік вимог до застави. Будь-яких інших вимог, зокрема щодо того, що заставу має бути перераховано саме з поточного банківського рахунку місцевої організації політичної партії, законодавство не встановлює;

- зазначення в платіжному документі ідентифікаційного коду фізичної особи, уповноваженої діяти від імені платника, не суперечить тому факту, що платником є саме організація.

У відзиві кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_2 на апеляційну скаргу Одеської МТВК вказується, що постанова Одеської МТВК №93 від 29 вересня 2020 року прийнята всупереч вимог ВК України, а рішення суду першої інстанції є законним та прийнятим на підставі повного з`ясування обставин справи та дослідження усіх доказів.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши доповідача, доводи апеляційних скарг Одеської МТВК, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, судова колегія приходить до наступного.

Обставини встановлені судом першої інстанції, підтверджені судом апеляційної інстанції:

Постановою Одеської МТВК №22 від 20 вересня 2020 року "Про реєстрацію кандидатів на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" ОСОБА_2 було зареєстровано кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Конференція Одеської міської організації політичної партії "Блок Дмитра Голубова" прийняла рішення по висування кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

До Одеської МТВК 24 вересня 2020 року надійшла заява Одеської міської організації політичної партії "Блок Дмитра Голубова" про реєстрацію Громадянина України ОСОБА_1 кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого від зазначеної організації партії, разом з іншими документами, зокрема з квитанцією від 23 вересня 2020 року про внесення грошової застави у розмірі 153 372 грн. 00 коп.

В квитанції про здійснення платежу грошової застави Платником вказано: "ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ.. Через: "Палпатін Дмитро Вікторович". Код платника: "40338700".

Відповідно до довідки ПАТ "Банк Восток" від 28 вересня 2020 вих. №В-026-04-0526/1 банк повідомляє, що 23 вересня 2020 року було відправлено платіж №СВ03939939/1 від 23 вересня 2020 року на суму 153 372 (Сто п`ятдесят три тисячі триста сімдесят дві грн. 00 коп), отримувач: УДКСУ у м. Одесі Одеської області код ЄДРПОУ 43757959), платник: ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПОЛІТИЧНОЇ.

У зв`язку з помилкою у назві отримувача та назві платника банк просить вважати вірним наступну назву отримувача та назву платника:

Назва отримувача - Одеська міська ТВК Одеського Району. Назва платника - Одес. міськ. орган ПОЛІТ. ПАРТІЇ "БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА" (не є юридичною особою) в особі голови Одеської міської організації ПП "БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА" Палпатіна Дмитра Вікторовича (331908513).

Також в матеріалах справи знаходиться скірншот квитанції за кодом 67D4-B67E-55EE- 2835 з Державного сервісу перевірки квитанцій, де в графі "код платника" вказано ІПН фізичної особи ОСОБА_3 : " НОМЕР_1 " (а.с.20).

29 вересня 2020 року о 02 год. 39 хв. Одеська МТВК Одеського району Одеської області прийняла постанову №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого ОДЕСЬКОЮ МІСЬКОЮ ОРГАНІЗАЦІЄЮ ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ "БЛОК ДМИТРА ГОЛУБОВА", якою гр. ОСОБА_1 був зареєстрований кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області.

Вирішуючи справу, суд першої інстанції виходив з того, що суб`єктом внесення грошової застави є місцева організація політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, / місцева організація відповідної політичної партії вищого рівня. Форма внесення грошової застави - безготівкова одним платежем.

Отже, місцева організація політичної партії для перерахування грошової застави має використовувати власний розрахунковий рахунок. При цьому, суд першої інстанції не взяв до уваги аргументи представника третьої особи про те, що внесення готівки в касу банку є сплатою грошової застави у безготівковій формі.

Судова колегія вважає ці висновки суду першої інстанції правильними і такими, що відповідають вимогам ст.ст. 2, 6-12, 77 КАС України, п.3 ч.1 ст. 22, абз.4 ч.2 ст. 255 ВК України, п.2, абз.6 п.3 Порядку внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №193, які регулюють спірні правовідносини.

Судова колегія не приймає до уваги доводи апелянтів, виходячи з наступного.

Частиною 1 ст. 64 ВК України визначено, що суб`єкт виборчого процесу може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність, що стосуються виборчого процесу, до суду в порядку, встановленому КАС України.

Постановою Одеської МТВК №22 від 20 вересня 2020 року "Про реєстрацію кандидатів на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року" ОСОБА_2 було зареєстровано кандидатом на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року.

Отже, з урахуванням положень ч.1 ст. 64 ВК України, кандидат на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_2 , як суб`єкт виборчого процесу має право оскарження в судовому порядку постанови від 29 вересня 2020 року №93 "Про реєстрацію кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року, висунутого Одеською міською організацією Політичної партії "Блок Дмитра Голубова".

Пунктом 3 ч.1 ст. 22 ВК України визначено, що суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є політична партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах.

Згідно абз.4 ч.2 ст. 255 ВК України організація партії, яка висунула виборчий список кандидатів у депутати обласної, районної, районної у місті, а також міської, селищної, сільської (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) ради, кандидати на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) або організація відповідної партії вищого рівня, а також особа, яка висувається кандидатом на посаду міського голови (міста з кількістю виборців 75 тисяч і більше) шляхом самовисування, після початку виборчого процесу та до подання документів до відповідної територіальної виборчої комісії для реєстрації кандидатів у депутати та на посаду міського голови вносить одним платежем у безготівковій формі на спеціальний рахунок виборчої комісії грошову заставу в розмірі чотирьох мінімальних заробітних плат у місячному розмірі, встановленому на день початку виборчого процесу, на кожні 90 тисяч виборців відповідного єдиного територіального виборчого округу для кожного виду виборів окремо.

Відповідно до п.2 Порядку внесення, повернення та перерахування грошової застави на місцевих виборах, затвердженого постановою Центральної виборчої комісії від 21 серпня 2020 року №193 (далі Порядок №193) грошова застава вноситься після початку виборчого процесу та до подання документів для реєстрації кандидата (кандидатів) на відповідних місцевих виборах територіальної виборчої комісії одним платежем у безготівковій формі на спеціальний (депозитний) рахунок відповідної територіальної виборчої комісії для внесення грошової застави.

Згідно абз.6 п.3 Порядку №193 грошова застава вноситься такими суб`єктами: [...] місцевою організацією політичної партії, яка висунула кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, або місцевою організацією відповідної політичної партії вищого рівня".

Таким чином, за змістом указаної норми грошова застава вноситься організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови, або організацією відповідної партії вищого рівня.

У відповідності до ч.6 ст. 14 Закону України "Про політичні партії в Україні", політична партія, а також місцева організація політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, зобов`язані відкрити рахунки в установах банків України, на які перераховуватимуться всі кошти у безготівковій формі, які набуватимуться політичною партією чи її місцевою організацією. Реквізити банків, в яких відкриті рахунки політичної партії та її місцевих організацій, які в установленому порядку набули статусу юридичної особи, і банківські реквізити таких рахунків оприлюднюються на офіційному веб-сайті політичної партії (за наявності) та зазначаються у звіті про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру політичної партії. Про відкриття та закриття таких рахунків відповідні установи банків України повідомляють Національне агентство з питань запобігання корупції протягом трьох банківських днів у порядку, встановленому Національним банком України за погодженням з Національним агентством з питань запобігання корупції.

Згідно п.4 ч.22 ст. 17 ст. 14 Закону України "Про політичні партії в Україні" на політичні партії покладено обов`язок дотримання вимог щодо використання грошових коштів виключно у безготівковій формі.

Отже, закріплена в ВК України вимога щодо сплати грошової застави саме організацією партії - суб`єктом висування кандидата на посаду міського голови (або організацією вищого рівня) спрямована на дотримання ідеї чесних виборів та чистоти "політичних коштів".

Сплата грошової застави фізичною особою, на думку судової колегії, суперечить вищенаведеним законодавчим підходам.

Відповідно п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою НБУ від 21 січня 2004 року №22 безготівкові розрахунки - перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді;

Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Політична партія "Блок Дмитра Голубова" зареєстрована 12 березня 2016 року (номер запису 10721020000034053), код ЄДРПОУ 40338700.

Враховуючи, що Політична партія " Блок Дмитра Голубова " набула статусу юридичної особи, в неї повинен бути відкритий рахунок в установі банку.

Отже, з урахуванням вимог п.1.4 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою НБУ від 21 січня 2004 року №22, безготівковим розрахунком між юридичними особами вважається саме перерахування коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів.

Таким чином, сплата грошової застави шляхом внесення готівкових коштів фізичною особою у відділенні банківської установи та зарахування їх на рахунок відповідної територіальної виборчої комісії не може вважатися внесенням грошової застави організацією партії, яка висунула кандидата на посаду міського голови або організацією відповідної партії вищого рівня у безготівковому порядку, як того вимагає ч.2 ст. 225 ВК України.

Відповідно до ч.1 ст. 229 ВК України кандидат на посаду міського голови реєструється відповідною міською виборчою комісією, за умови подання їй документів, передбачених ст. 224 Кодексу, до числа таких документів належить документ про внесення грошової застави відповідно до ст. 225 Кодексу.

Пунктом 1 ч.2 ст. 230 ВК України встановлено, що територіальна виборча комісія відмовляє в реєстрації окремого кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови у разі відсутності хоча б одного з документів стосовно кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, зазначених у п.п.5-12 ч.1 ст. 222, п.п.3-7 ч.1 ст. 223, ч.1 ст. 224 цього Кодексу, невідповідності таких документів вимогам цього Кодексу (в тому числі щодо розміру грошової застави кандидата на посаду міського голови).

Статтею 12 ВК України гарантується проведення виборів на основі рівного виборчого права. Так, усі політичні партії (організації партій), які набули статусу суб`єкта виборчого процесу відповідно до Кодексу, мають рівні права і можливості брати участь у виборчому процесі відповідних загальнодержавних (відповідних місцевих) виборів у порядку та в межах, встановлених Кодексом (частини перша, четверта).

Рівність прав і можливостей кандидатів, політичних партій (організацій партій) - суб`єктів виборчого процесу брати участь у виборчому процесі відповідних виборів забезпечується:

- забороною привілеїв чи обмежень кандидатів у залежності від суб`єкта висування, за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, інвалідності та стану здоров`я, за мовними або іншими ознаками;

- рівним та неупередженим ставленням органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, державних та комунальних підприємств, закладів, установ, організацій, їх посадових та службових осіб до кандидатів, політичних партій (організацій партій) - суб`єктів відповідного виборчого процесу (п.п.1, 3 ч.5 ст. 12 Кодексу).

Таким чином, закріплені у законодавстві вимоги щодо сплати грошової застави мають однаково застосовуватися до усіх суб`єктів виборчого процесу на засадах рівного виборчого права.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Центральної виборчої комісії №334 від 02 жовтня 2020 року.

Крім того, судова колегія зазначає, що ні суду першої інстанції, ні під час апеляційного провадження не було надано будь-яких доказів, які б доводили зняття коштів для сплати застави саме з рахунку Політичної партії "Блок Дмитра Голубова" та видачу їх ОСОБА_3 , як представником політичної партії, для сплати грошової застави.

Враховуючи все вищевикладене, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а наведені в скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують, відповідно, апеляційна скарга задоволенню не підлягає.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, судова колегія зазначає, що за правилами ч.9 ст. 273 КАС України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пп.2 п.3 ч.2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" визначено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору складає 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно пп.1 п.3 ч.2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставка судового збору за подання до адміністративного суду адміністративного позову: немайнового характеру, який подано фізичною особою, складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" установлено у 2020 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб: з 1 січня 2020 року - 2 102 гривня.

З огляду на викладене, при подачі апеляційних скарг апелянти повинні були додати документи про сплату судового збору у розмірі 1 261,20 грн.

Таким чином, враховуючи те, що апелянти не відносяться до категорії осіб, які користуються пільгами щодо сплати судового збору, однак при зверненні до суду з апеляційною скаргою судовий збір ними не сплачений, на підставі ст. 139 КАС України, з кожного апелянта належить стягнути судовий збір у розмірі 1 261,20 грн.

Керуючись ст.ст. 272, 273, 278, 308, 310, п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, судова колегія, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційні скарги Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області, кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області Голубова Дмитра Івановича залишити без задоволення, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 02 жовтня 2020 року залишити без змін.

Стягнути з Одеської міської територіальної виборчої комісії Одеського району Одеської області (65017, м. Одеса, вул. Косовська, 2, код ЄДРПОУ 43757959) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1 261 (одна тисяча двісті шістдесят одна) гривня 20 коп.

Стягнути з кандидата на посаду Одеського міського голови Одеського району Одеської області ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Державного бюджету України (отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106; код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 37993783; банк отримувача - Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача - UA908999980313111256000026001; код класифікації доходів бюджету - 22030106) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 1 261 (одна тисяча двісті шістдесят одна) гривня 20 коп.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту її проголошення, та відповідно до ч.3 ст. 272 КАС України оскарженню в касаційному порядку не підлягає.

Головуючий: Бітов А.І.

Суддя: Лук`янчук О.В.

Суддя: Ступакова І.Г.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.10.2020
Оприлюднено06.10.2020
Номер документу91989075
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/9857/20

Постанова від 24.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 24.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Бітов А.І.

Ухвала від 21.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Юхтенко Л.Р.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н.В.

Ухвала від 19.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бойко О.Я.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні