Рішення
від 07.10.2020 по справі 320/9183/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 жовтня 2020 року м. Київ Справа 320/9183/20

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Харченко С.В., за участю секретаря судового засідання Захарченка В.П., представника позивача - Косенка А.П., представника відповідача - Семиряки О.М., представника третьої особи - Дьяконової О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовомКиївської обласної організації Політичної партії Березанська громада до третя особа:Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, Київська обласна організація Політичної партії Слуга народу , провизнання протиправною та скасування постанови, ВСТАНОВИВ:

Київська обласна організація Політичної партії Березанська громада звернулась до суду з позовом до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області, третя особа: Київська обласна організація Політичної партії Слуга народу , в якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову відповідача від 30.09.2020 № 32 Про реєстрацію кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу .

В обґрунтування позовних вимог позивач стверджує, що оскаржувана постанова, якою зареєстровано кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу , прийнята відповідачем з порушенням вимог частини дев`ятої статті 219 та частини шостої статті 227 Виборчого кодексу України.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.10.2020 відкрито провадження в адміністративній справі № 320/9183/20, вирішено питання про її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 06.10.2020 о 18 год. 00 хв.

Судове засідання, призначене на 06.10.2020, відкладено судом на 07.10.2010 о 16 год. 00 хв. (протокольна ухвала Київського окружного адміністративного суду від 06.10.2020).

У судовому засіданні, призначеному на 07.10.2020, представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.

У свою чергу представник відповідача надав суду письмову заяву, в якій визнав позовні вимоги у повному обсязі.

Представник третьої особи скористався своїм правом на подання пояснень по справі, в яких просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Протокольною ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.10.2020 відмовлено у прийнятті заяви про визнання позову, оскільки такі дії відповідача порушують права, свободи та інтереси третьої особи - Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу . Крім того, судом відмовлено у задоволенні клопотання представника відповідача про перегляд відеозапису засідання комісії від 28.09.2020 (протокольна ухвала Київського окружного адміністративного суду від 07.10.2020).

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Постановою Центральної виборчої комісії від 30.08.2020 № 208 "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 05.09.2020 початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.

24.09.2020 Київською обласною організацією Політичної партії Слуга народу подано до Березанської міської територіальної виборчої комісії Броварського району Київської області заяву про реєстрацію кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області разом з документами, передбаченими частиною першою статті 222 Виборчого кодексу України.

28.09.2020 Березанською міською територіальною виборчою комісією Броварського району Київської області прийнято постанову за № 27 "Про відмову в реєстрації кандидатів у депутати ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , Роздобудька Олега Віталійовича Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії Слуга народу на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року".

30.09.2020 відповідачем прийнято рішення № 32 Про реєстрацію кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу , яким зареєстровано кандидатами у депутати інших осіб з числа кандидатів, визначених у виборчому списку Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу .

Як стверджує позивач, оскаржувана постанова прийнята з порушенням вимог частини дев`ятої статті 219 та частини шостої статті 227 Виборчого кодексу України, що виявилось у порушенні строків її прийняття та гендерної квоти.

Вважаючи наведену вище постанову протиправною, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з наступного.

Гарантії права громадян на участь у виборах, підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів визначає та регулює Виборчий кодекс України від 19.12.2019 № 396-IX .

Статтею 11 цього Кодексу закріплено право громадян України, які є виборцями, на висування кандидатів на виборах, яке реалізується ними через політичні партії (далі - партії) та їхні місцеві організації або шляхом самовисування у порядку, встановленому цим Кодексом.

Частиною першою статті 216 Виборчого кодексу України передбачено, що висування кандидатів у депутати, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови розпочинається за сорок днів до дня голосування і закінчується за тридцять днів до дня голосування.

Умови реєстрації кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 і більше тисяч) встановлені статтею 222 Виборчого кодексу України, яка передбачає вичерпний перелік документів, які мають бути подані кандидатами до виборчих комісій Автономної Республіки Крим, обласних, районних, міських, районних у містах, сільських, селищних виборчих комісій.

Так, відповідно до пункту 3 частини першої статті 222 Виборчого кодексу України виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, міська, районна у місті, сільська, селищна виборча комісія реєструє кандидатів у депутати, включених до єдиного та територіальних виборчих списків організації партії, за умови отримання нею, зокрема, єдиного виборчого списку та всіх територіальних виборчих списків кандидатів у депутати, віднесених організацією партії до відповідних багатомандатних виборчих округів, за формами, встановленими Центральною виборчою комісією, на паперових носіях, які обов`язково повинні містити відомості, передбачені частиною десятою статті 220 цього Кодексу, підписаних керівником організації партії і скріплених печаткою організації партії або відповідної організації партії вищого рівня, та в електронному вигляді.

У свою чергу частиною дев`ятою статті 219 Виборчого кодексу України встановлено, що під час формування єдиного та територіальних виборчих списків організація партії повинна забезпечити присутність у кожній п`ятірці (місцях з першого по п`яте, з шостого по десяте і так далі) кожного виборчого списку чоловіків і жінок (не менше двох кандидатів кожної статі).

У разі формування організацією партії єдиного та територіальних виборчих списків з кількістю кандидатів у депутати, яка не є кратною п`яти, до останніх у списку кандидатів (від 1 до 4) застосовується вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до списку.

Аналізуючи наведені вище положення, суд дійшов висновку, що дотримання вимоги щодо почергового включення кандидатів різної статі до виборчих списків безпосередньо пов`язано з кількістю таких кандидатів у депутати у виборчих списках, яка не повинна бути кратною п`яти.

Згідно зі статтею 9 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Як вже зазначалось судом вище, обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач наголошує на порушенні під час прийняття відповідачем оскаржуваної постанови гендерної квоти, що виявилось, на думку позивача, у неврахуванні відповідачем порядку черговості кандидатів різної статі в єдиному виборчому списку Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу , а саме: у другій п`ятірці єдиного виборчого списку зазначено чотири чоловіки та одна жінка, у третій п`ятірці чотири жінки та один чоловік.

Водночас суд наголошує, що гендерна квота та вимога щодо почергового включення кандидатів різної статі до виборчого списку, передбачена частиною дев`ятою статті 219 Виборчого кодексу України, є різними за своєю суттю поняттями.

Крім того, зі змісту наданого до виборчої комісії єдиного виборчого списку кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, висунутих Київською обласною організацією Політичної партії "Слуга народу", вбачається, що при його формуванні третьою особою дотримано вимоги частини дев`ятої статті 219 Виборчого кодексу України.

У свою чергу посилання представника позивача як на підставу для скасування оскаржуваної постанови на порушення відповідачем під час її прийняття строків, встановлених частиною шостою статті 227 Виборчого кодексу України, не приймаються судом до уваги, оскільки право громадянина України бути обраним не повинно ставитись у залежність від помилки державного органу - територіальної виборчої комісії.

Аналогічна правова позиція викладена, зокрема, у постанові Верховного Суду від 03.10.2020 в адміністративній справі № 855/61/20.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що, приймаючи постанову від 30.09.2020 № 32 Про реєстрацію кандидатів у депутати Березанської міської ради Броварського району Київської області, включених до єдиного та територіальних виборчих списків кандидатів у депутати від Київської обласної організації Політичної партії Слуга народу , відповідач діяв на підставі та у спосіб, що визначені Конституцією України та Виборчим кодексом України.

З таких обставин, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних в матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є такими, що задоволенню не підлягають.

В силу приписів частини дев`ятої статті 273 Кодексу адміністративного судочинства України суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.

Частиною другою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Так, згідно з приписами частини першої статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI за подання адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Як вже зазначалось судом вище, позивачем заявлено одну позовну вимогу немайнового характеру.

Враховуючи, що позивачем за даний позов судовий збір сплачено не було, з огляду на положення Кодексу адміністративного судочинства України та Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI, суд дійшов висновку про необхідність стягнення з позивача до Державного бюджету України суми несплаченого ним судового збору у розмірі 2102,00 грн.

Керуючись статтями 9, 14, 72-77, 90, 139, 143, 194, 205, 242-246, 250, 255, 273 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

1. У задоволенні адміністративного позову відмовити.

2. Стягнути з Київської обласної організації Політичної партії Березанська громада (ідентифікаційний код 43763573, місцезнаходження: вул. Шевченків Шлях, буд. 50, м. Березань, Київська область, 07540) до Державного бюджету України (отримувач коштів: Київський окружний адміністративний суд, рахунок отримувача: UA718999980313151206084010001, код класифікації доходів бюджету: 22030101, отримувач коштів: ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101, код отримувача: 37955989, банк отримувача: Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача: 899998) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн 00 коп.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду протягом двох днів з дня його проголошення, а на судове рішення, ухвалене до дня голосування, - не пізніш як за чотири години до початку голосування.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Київський окружний адміністративний суд.

Суддя Харченко С.В.

Повний текст рішення складений 07.10.2020 о 22 год. 40 хв.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.10.2020
Оприлюднено08.10.2020
Номер документу92071060
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/9183/20

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 31.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 26.03.2021

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Постанова від 11.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Ухвала від 10.10.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Беспалов Олександр Олександрович

Рішення від 07.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Харченко С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні