Ухвала
від 11.10.2020 по справі 120/5476/20-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про повернення апеляційної скарги

Справа № 120/5476/20-а

11 жовтня 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача: Граб Л.С.

суддів: Сторчака В. Ю. Іваненко Т.В.

перевіривши матеріали апеляційної скарги ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Вінницької територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка до Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови,

В С Т А Н О В И В :

Відповідно до рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року позов Вінницької територіальної організації Радикальної партії ОСОБА_2 до Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнаня протиправною та скасування постанови Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області № 25 від 02.10.2020 про скасування реєстрації кандидатів у депутати до Липовецької міської ради від Вінницької територіальної організації Радикальної партії ОСОБА_2 .

Не погодившись із вказаним судовим рішенням, ОСОБА_1 оскаржив його в апеляційному порядку, як представник Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області.

Зазначена апеляційна скарга не може бути прийнята до розгляду і підлягає поверненню з наступних підстав.

Відповідно до частин 1 та 3 ст.43 КАС України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами).

Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).

Частинами першою та третьою статті 55 КАС України встановлено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника.

В свою чергу, підпунктом 19 пункту 1 розділу VII "Перехідні положення" КАС України передбачено, що положення цього Кодексу застосовуються з урахуванням підпункту 11 пункту 16-1 розділу XV "Перехідні положення" Конституції України.

30 вересня 2016 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)" від 02 червня 2016 року №1401-VIII.

Так, підпунктом 11 пункту 16-1 "Перехідні положення" Конституції України врегульовано, що представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року.

Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюється з 1 січня 2020 року.

В подальшому, змінами, внесеними до ст.55 КАС України Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення можливостей самопредставництва в суді органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб незалежно від порядку їх створення" від 18 грудня 2019 року № 390-IX (дата набрання чинності 29.12.2019) розширено випадки самопредставництва юридичної особи, суб`єкта владних повноважень і викладено частини третю та четверту статті 55 КАС України в наступній редакції: " Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.

Держава, Автономна Республіка Крим, територіальна громада беруть участь у справі через відповідний орган державної влади, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування відповідно до його компетенції, від імені якого діє його керівник, інша уповноважена особа відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування), або через представника".

Поряд з цим, у матеріалах апеляційної скарги відсутні докази, які б підтверджували статус ОСОБА_1 , як адвоката який здійснює представництво Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області у суді, а також документи, які б свідчили про те, що останній є особою, яка діє відповідно до статуту, положення чи іншого акта, на підставі якого він здійснює представництво відповідача у порядку її самопредставництва.

Скаржником до матеріалів апеляційної скарги долучено лише копію довіреності від 06.10.2020 №40, якою Липовецька міська територіальна виборча комісія Вінницького району Вінницької області уповноважує останнього представляти інтереси виборчої комісії зокрема у судах та подавати від її імені заяви, а також договір №10 від 02.10.2020 про надання територіальній виборчій комісій послуг, пов`язаних з підготовкою та проведенням місцевих виборів, які не є документами, що підтверджують повноваження відповідача, в розумінні ч.3 та 4 ст.55 КАС України, в редакції, зі змінами, внесеними Законом № 390-IX.

З огляду на зазначене, колегія суддів приходить до висновку, що право ОСОБА_1 на подання апеляційної скарги в інтересах Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області, не підтверджено в установленому законом порядку.

Аналогічного підходу до застосування вказаних норм Конституції України та КАС України дотримується і Верховний Суд, про що свідчить, зокрема, ухвала Верховного Суду від 20.01.2020 у справі №640/12388/19.

Згідно з п.1 ч.4 ст.298 КАС України, апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається судом апеляційної інстанції, якщо апеляційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана, або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.

Оскільки апеляційна скарга підписана особою, право якої на вчинення таких дій не підтверджено в установленому законом порядку, у суду відсутні підстави для прийняття до розгляду такої апеляційної скарги, а тому апеляційну скаргу необхідно повернути особі, яка її подала.

Керуючись ст.ст.43, 55, 296, 298, 325, 328, 329 КАС України, суд

У Х В А Л И В :

1. Апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом Вінницької територіальної організації Радикальної партії Олега Ляшка до Липовецької міської територіальної виборчої комісії Вінницького району Вінницької області про визнання протиправною та скасування постанови повернути особі, яка її подала.

2. Копію ухвали про повернення апеляційної скарги разом з апеляційною скаргою та доданими до скарги матеріалами надіслати скаржнику.

3. Копію ухвали про повернення апеляційної скарги надіслати учасникам справи.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.

Суддя-доповідач Граб Л.С. Судді Сторчак В. Ю. Іваненко Т.В.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2020
Оприлюднено12.10.2020
Номер документу92120168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/5476/20-а

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Постанова від 11.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 11.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Ухвала від 09.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Граб Л.С.

Рішення від 08.10.2020

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні