П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 120/5466/20-а
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Яремчук К.О.
Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.
12 жовтня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Сапальової Т.В.
суддів: Капустинського М.М. Залімського І. Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Колісниченко Ю.В.,
представника позивачів: Головенька В.П.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 , Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" до Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області про визнання протиправними, скасування рішення та постанови, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
06 жовтня 2020 року ОСОБА_1 та Вінницька обласна організація політичної партії "Україна Славетна" звернулися до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративними позовами до Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області, в яких, з урахуванням об`єднання адміністративних справ №120/5466/20-а і №120/5496/20-а, просили визнати протиправною і скасувати постанову Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області №27 від 01 жовтня 2020 року "Про скасування реєстрації кандидата в депутати", якою скасовано реєстрацію кандидата в депутати ОСОБА_1 від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та Вінницької обласної організації політичної партії "України Славетна", включеного до єдиних та територіальних виборчих списків даних партій; визнати протиправним і скасувати протокольне рішення Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області від 01 жовтня 2020 року про скасування (анулювання) іншого протокольного рішення, яким задоволено заяву ОСОБА_1 про відмову від балотування кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя"; зобов`язати Ямпільську міську територіальну виборчу комісію Могилів-Подільського району Вінницької області оформити відповідною постановою рішення, викладене в протоколі №10 від 01 жовтня 2020 року, прийняте в пункті 1 порядку денного засідання комісії, про задоволення заяви кандидата в депутати ОСОБА_1 про відмову від балотування від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя".
Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року позов задоволено частково; визнано протиправним та скасовано протокольне рішення Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області від 01 жовтня 2020 року про скасування (анулювання) іншого протокольного рішення, яким задоволено заяву ОСОБА_1 про відмову від балотування кандидатом в депутати. В задоволенні позову в іншій частині відмовлено.
Не погодившись з прийнятим рішенням, Вінницька обласна організація політичної партії "Україна Славетна" подала апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати в частині відмовлених позовних вимог та задовольнити позов в повному обсязі. В обґрунтування апеляційної скарги позивач зазначає про те, що п. 7 ч. 1 ст. 231 ВК України не містить вимог щодо порядку подання заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від однієї організації партії. Вказана заява була озвучена безпосередньо ОСОБА_1 під час засідання Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області, що зафіксовано в протоколі №10 від 01.10.2020. Крім того, апелянт стверджує, що ОСОБА_1 висловив волевиявлення, коли подав заяву про відмову від балотування від Вінницької регіональної організації Політичної партії "Опозиційна платформа - за життя". Відповідно, у зв`язку з прийняттям рішення за вказаною заявою відповідач врегулював обставини реєстрації кандидатом від двох організацій партії і унеможливив застосування п.7 ч.1 ст.231 ВК України, оскільки на момент розгляду цього питання підстави для застосування даної норми були відсутні.
Відзиви ОСОБА_1 та відповідача на апеляційну скаргу на адресу Сьомого апеляційного адміністративного суду не надходили, що відповідно до ч.4 ст.304 КАС України не перешкоджає перегляду рішення суду першої інстанції.
Представник позивачів в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Відповідач повноважних представників в судове засідання не направив, хоча повідомлявся про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до ч.3 ст.268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.
Заслухавши суддю-доповідача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що 25 вересня 2020 року Ямпільська міська ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області прийняла постанову №19, відповідно до якої ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом в депутати з перших виборів депутатів Ямпільської міської ради Могилів-Подільського району Вінницької області на місцевих виборах від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна".
25 вересня 2020 року Ямпільська міська ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області прийняла постанову №22, відповідно до якої ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом в депутати з перших виборів депутатів Ямпільської міської ради Могилів-Подільського району Вінницької області на місцевих виборах від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя".
Згідно з матеріалами справи після реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати територіальна виборча комісія встановила факт включення позивача до виборчих списків кількох організацій партій, про що було повідомлено ОСОБА_1 та представників Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" і Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна".
30 вересня 2020 року ОСОБА_1 звернувся до Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області із заявою про відмову від балотування кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя".
01 жовтня 2020 року на засіданні Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області прийнято наступні рішення:
1) заяву ОСОБА_1 про відмову від балотування кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" задоволено відповідно до п.1 ч.1 ст.231 ВК України;
2) скасовано (анульовано) протокольне рішення по першому питанню, яким задоволено заяву ОСОБА_1 про відмову від балотування кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя";
3) скасовано реєстрацію кандидата в депутати ОСОБА_1 у зв`язку із неподанням ним заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом в депутати від однієї організації партії, зокрема, або від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя", або від Вінницької обласної органі зації політичної партії "Україна Славетна".
Постановою Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області від 01 жовтня 2020 року №27 "Про скасування реєстрації кандидата в депутати", на підставі ч.7 ст.219 ВК України, п.1, 7, 8 ч.1 ст.231 ВК України, скасовано реєстрацію кандидата в депутати ОСОБА_1 від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна", оскільки ним не подано до територіальної виборчої комісії заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом в депутати від однієї з наведених вище організацій партії.
Вважаючи дії відповідача щодо анулювання протокольного рішення про задоволення заяви ОСОБА_1 про відмову від балотування, а також щодо скасування реєстрації кандидатом в депутати від обох організацій партії, позивачі звернулися до адміністративного суду з позовом у даній справі.
Частково задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що Виборчим кодексом України не передбачено повноважень територіальної виборчої комісії скасовувати чи анульовувати власні рішення, тому рішення територіальної виборчої комісії від 01 жовтня 2020 року, яким скасовано (анульовано) інше протокольне рішення про задоволення заяви ОСОБА_1 про відмову від балотування кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя", є протиправним та підлягає скасуванню.
Відмовляючи в задоволенні позову в іншій частині, суд першої інстанції виходив з того, що ОСОБА_1 не подавав до територіальної виборчої комісії заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від однієї організації партії, тому відповідач обґрунтовано прийняв постанову про скасування реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" на підставі п. 7 ч.1 ст.231 ВК України.
Відповідно до ч.1 ст.308 КАС України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті позовних вимог, в задоволенні яких відмовлено, виходячи з наступного.
Постановою Верховної Ради України від 15 липня 2020 року "Про призначення чергових місцевих виборів у 2020 році" призначено чергові вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів (крім визначених пунктами 2 і 3 цієї Постанови) на неділю 25 жовтня 2020 року.
Відповідно до п.1 постанови Центральної виборчої комісії від 08 серпня 2020 року №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року", призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно з додатками 1-24.
Згідно з постановою Центральної виборчої комісії №208 від 08 серпня 2020 року "Про початок виборчого процесу місцевих виборів 25 жовтня 2020 року" оголошено з 05 вересня 2020 року початок виборчого процесу місцевих виборів, призначених на 25 жовтня 2020 року.
Підготовка та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів регулюється Конституцією України, Виборчим кодексом України (далі - ВК України) законами України "Про Центральну виборчу комісію", "Про Державний реєстр виборців", іншими законами України, а також прийнятими відповідно до них іншими актами законодавства та актами Центральної виборчої комісії (ст.2 ВК України).
Відповідно до абз.1 ч.1 ст.20 ВК України виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Згідно з ч.1 ст.22 ВК України суб`єктом виборчого процесу відповідних виборів є:
1) виборець, який має право голосу на відповідних виборах;
2) виборча комісія, уповноважена здійснювати підготовку і проведення відповідних виборів;
3) партія (організація партії), яка висунула кандидатів на відповідних виборах;
4) кандидат, зареєстрований для участі у відповідних виборах у порядку, встановленому цим Кодексом;
5) офіційний спостерігач від кандидата чи партії (організації партії) - суб`єкта відповідного виборчого процесу або від громадської організації, зареєстрований у порядку, встановленому цим Кодексом.
Ч.1 ст.196 ВК України передбачено, що виборчий процес місцевих виборів включає такі етапи:
1) утворення виборчих округів;
2) утворення дільничних виборчих комісій;
3) складання списків виборців, їх перевірка та уточнення;
4) висування та реєстрація кандидатів;
5) проведення передвиборної агітації;
6) голосування у день виборів;
7) підрахунок голосів виборців, установлення підсумків голосування і результатів місцевих виборів.
Згідно з інформацією, опублікованою на офіційному веб-сайті Державного реєстру виборців, кількість виборців по Ямпільській територіальній громаді станом на 31 серпня 2020 року становить 29477 виборців.
Порядок висування кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, районних у місті рад, а також кандидатів у депутати міських, сільських, селищних рад (територіальних громад з кількістю виборців 10 тисяч і більше) визначений ст.219 ВК України.
Відповідно до ч.1 ст.219 ВК України висування кандидатів у депутати організацією партії, формування та затвердження єдиного та територіальних виборчих списків здійснюються на її зборах, конференції організації партії у порядку, встановленому статутом партії та цим Кодексом.
Згідно з ч.7 ст.219 ВК України особа має право надати згоду балотуватися та бути включеною до єдиного та територіального виборчих списків лише однієї організації партії від організації однієї партії.
Таким чином, ВК України передбачено, що кандидат має право балотуватися від однієї організації партії.
При цьому чинним виборчим законодавством України встановлено порядок дій суб`єктів виборчого процесу у разі включення особи до виборчих списків кількох організацій партій.
Так, ч.5 ст.227 ВК України передбачено, що у разі виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій уповноважений член територіальної виборчої комісії не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії, яка може бути подана до комісії особисто або засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат".
У разі подання особою заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від організації партії така особа вважається виключеною з виборчих списків решти організацій партій.
У разі неподання особою такої заяви протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення така особа рішенням територіальної виборчої комісії виключається з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.
Відповідно до п.7 ч.1 ст.231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі, зокрема, порушення порядку висування кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, встановленого частиною четвертою статті 216 цього Кодексу, в тому числі неподання кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови у порядку, встановленому цим Кодексом, заяви про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати, кандидатом на посаду сільського, селищного, міського голови від організації партії у разі виявлення включення цієї особи до виборчих списків, списків кандидатів до відповідної ради кількох організацій партій.
Абз.11 ч.1 ст.231 ВК України передбачено, що у разі скасування реєстрації кандидата у депутати, включеного до єдиного та територіального виборчих списків організації партії, такий кандидат одночасно виключається із відповідних виборчих списків. При цьому черговість (порядкові номери у відповідних виборчих списках) інших кандидатів не змінюється.
Отже, у разі встановлення факту заявлення однієї особи у списках декількох організацій партії, уповноважена особа ТВК не пізніше наступного дня звертається до зазначеної особи з вимогою подати до комісії заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати лише від однієї організації партії.
Протягом двох днів з дня отримання відповідного звернення ТВК вказана особа має право подати заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від однієї організації партії. При цьому положення ч.5 ст.227 ВК України про подання заяви до комісії особисто або засвідченої в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат" передбачає письмову форму такої заяви.
Водночас, у разі відсутності вказаної вище заяви про підтвердження згоди ТВК приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на підставі п.7 ч.1 ст.231 ВК України та виключає особу з виборчих списків усіх організацій партій, до яких вона була включена.
З матеріалів справи встановлено, що постановами Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області від 25.09.2020 №19 та №25 ОСОБА_1 зареєстровано кандидатом в депутати від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" та від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" відповідно.
Згідно з протоколом Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області №10 від 01.10.2020 (а.с.8-13) 29.09.2020 виявлено факт реєстрування ОСОБА_1 кандидатом в депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна". У зв`язку з виявленням даного факту ОСОБА_1 та відповідні організації політичних партій було повідомлено про порушення виборчого законодавства і про проведення засідання ТВК по даному питанню.
Згідно з матеріалами справи сторонами не заперечуються обставини щодо повідомлення 29.09.2020 про виявлення факту реєстрації ОСОБА_1 кандидатом в депутати від двох політичних партій.
Відповідно до протоколу Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області №10 від 01.10.2020 (а.с.8-13) у своєму виступі присутній на засіданні ОСОБА_1 в усній формі повідомив про відмову від балотування від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та висловив бажання балотуватись від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна".
Однак, усне виявлення бажання кандидата балотуватись від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" не є особисто поданою заявою про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від однієї організації партії в розумінні ст.ст. 227, 231 ВК України.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги щодо висловлення кандидатом ОСОБА_1 свого дійсного волевиявлення у заяві про відмову від балотування та його виступу з цього питання на засіданні ТВК, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції обґрунтовано зазначив про те, що позивач не дотримав встановленого ВК України порядку усунення порушення виборчого законодавства щодо включення особи до виборчих списків кількох організацій партій.
Таким чином, протягом двох днів з дня отримання звернення від Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області ОСОБА_1 не подав заяву про підтвердження згоди балотуватися кандидатом у депутати від однієї організації партії, як це встановлено ч.5 ст.227 ВК України.
З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що постанова про скасування реєстрації ОСОБА_1 кандидатом у депутати від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя" та від Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" на підставі п. 7 ч.1 ст.231 ВК України прийнята обґрунтовано.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги про відсутність підстав для прийняття рішення про скасування реєстрації у зв`язку з розглядом заяви ОСОБА_1 від 30.09.2020, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.231 ВК України територіальна виборча комісія приймає рішення про скасування реєстрації кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови, окремого кандидата у депутати, включеного до єдиного та/або єдиного та територіального виборчих списків організації партії (під час виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) із виключенням його з відповідних виборчих списків, про скасування реєстрації окремого кандидата у депутати у багатомандатному виборчому окрузі (під час виборів депутатів сільських, селищних, міських рад (територіальних громад з кількістю виборців до 10 тисяч) у разі звернення кандидата у депутати, кандидата на посаду сільського, селищного, міського голови не пізніш як за дев`ятнадцять днів до дня голосування із заявою про відмову від балотування. Така заява може бути засвідчена в порядку, встановленому Законом України "Про нотаріат", або подана до відповідної виборчої комісії особисто.
Отже, скасування реєстрації кандидата на підставі п.1 ч.1 ст.231 ВК України відбувається у разі, коли після реєстрації у встановленому законом порядку кандидат не бажає продовжувати участь у виборчому процесі як такому та за умови подання заяви про відмову від балотування.
Водночас, за змістом цієї норми рішення, яке приймається ТВК, не передбачає можливості скасування реєстрації кандидатом тільки однієї організації партії та має наслідком повне припинення участі кандидата у виборчому процесі.
Зважаючи на вищевикладене, оскільки ОСОБА_1 не заявляв про повне припинення участі у виборчому процесі, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що п.1 ч. 1 ст. 231 ВК України не підлягає застосуванню до спірних правовідносин, тому, відповідно, відсутні підстави для зобов`язання відповідача оформити постановою рішення, викладене в протоколі №10 від 01 жовтня 2020 року, про задоволення заяви кандидата в депутати ОСОБА_1 про відмову від балотування від Вінницької регіональної організації політичної партії "Опозиційна платформа - За життя".
При цьому порядок усунення такого недоліку, як виявлення факту включення особи до виборчих списків кількох організацій партій, передбачений саме ч.5 ст.227, а наслідки - п.7 ч.1 ст.231 ВК України відповідно.
З урахуванням наведеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що протокольне рішення Ямпільської міської ТВК Могилів-Подільського району Вінницької області за наслідками розгляду заяви ОСОБА_1 про відмову від балотування не спростовує наявності підстав для скасування реєстрації кандидата на підставі п.7 ч.1 ст.231 ВК України.
Оцінюючи доводи апеляційної скарги про те, що суд першої інстанції неправильно розподілив судові витрати, колегія суддів виходить з наступного.
Відповідно до ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Відповідно до ч. 2 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру, який подано: суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб; фізичною особою 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Так, Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік" встановлено прожитковий мінімум для працездатних осіб на 01 січня 2020 року визначений у розмірі 2102 грн.
Абз.2 ч.3 ст.6 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.
З матеріалів справи судом встановлено, що в позовних заявах ОСОБА_1 та Вінницька обласна організація політичної партії "Україна Славетна" заявили по дві ідентичні позовні вимоги немайнового характеру.
Отже, при зверненні з адміністративним позовом ОСОБА_1 повинен був заплатити судовий збір у розмірі 840,80 грн (2102 грн х 0,4), а Вінницька обласна організація політичної партії "Україна Славетна" 2102 грн відповідно.
Водночас, відповідно до резолютивної частини рішення Вінницького окружного адміністративного суду 08 жовтня 2020 року суд першої інстанції стягнув з ОСОБА_1 420,40 грн, а з Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" 1051 грн.
З урахуванням наведеного суд першої інстанції стягнув з позивачів судовий збір у розмірі, який підлягав сплаті при поданні позовної заяви з урахуванням пропорційності розміру задоволених позовних вимог.
Отже, доводи апеляційної скарги щодо безпідставного покладення всіх судових витрат на позивачів не підтверджуються матеріалами справи.
Таким чином, доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, яке регулює спірні правовідносини, та повністю спростовуються встановленими у справі обставинами.
Відповідно до статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року слід залишити без змін.
Відповідно до п.1 ч.5 ст.296 КАС України до апеляційної скарги додається документ про сплату судового збору.
Проте, при дослідженні матеріалів адміністративної справи встановлено, що апелянтом, всупереч зазначеному, не долучено до матеріалів справи документ про сплату судового збору.
Згідно з пп.2 п.3 ч.2 ст.4 вказаного Закону за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Як встановлено судом з матеріалів справи, апелянт оскаржує рішення Вінницького окружного адміністративного суду 08 жовтня 2020 року у справі за позовом з двома вимогами немайнового характеру в частині позовних вимог про визнання протиправною і скасування постанови Ямпільської міської територіальної виборчої комісії Могилів-Подільського району Вінницької області №27 від 01 жовтня 2020 року та зобов`язання вчинити дії, отже розмір ставки судового збору згідно з вищевказаними правовими нормами становить 3153 грн, тобто 150% від 2102 грн.
Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.
Згідно з п.2 ч.5 ст.246 КАС України у резолютивній частині рішення зазначається, зокрема, розподіл судових витрат.
З урахуванням наведеного, оскільки разом з апеляційною скаргою позивач не подав документ про сплату судового збору колегія суддів дійшла висновку про стягнення з апелянта на користь Державного бюджету України сум несплаченого судового збору у розмірі 3153 грн.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року - без змін.
Стягнути з Вінницької обласної організації політичної партії "Україна Славетна" (вул.Генерала Арабея, буд. 3, м. Вінниця, 21000) на користь Державного бюджету України несплачений судовий збір в розмірі 3153 грн (три тисячі сто п`ятдесят три гривні) за подання апеляційної скарги на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 08 жовтня 2020 року за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, місце знаходження (вул.Липська, 18/5, м.Київ, 01601); отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м. Київ, код класифікації доходів бюджету 22030106; код ЄДРПОУ: 37993783; банк: Казначейство України (ЕАП); Р/р:UА908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення відповідно до ч.1 ст.272 КАС України.
Відповідно до ч.3 ст.272 КАС України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Постанова суду складена в повному обсязі 12 жовтня 2020 року.
Головуючий Сапальова Т.В. Судді Капустинський М.М. Залімський І. Г.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.10.2020 |
Оприлюднено | 15.10.2020 |
Номер документу | 92165481 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Сапальова Т.В.
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Яремчук Костянтин Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні