Ухвала
від 20.10.2020 по справі 200/6335/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

20 жовтня 2020 р. Справа №200/6335/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голубової Л.Б., розглянувши в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (відповідач-1), Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області (відповідач-2), третя особа: фермерське господарство Марія-05 про визнання недійсним розпорядження, визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області, третя особа: фермерське господарство Марія-05 про:

- визнання недійсним розпорядження голови Слов`янської районної державної адміністрації від 01.06.2011 року № 271 Про передачу земельних ділянок в оренду громадянину ОСОБА_2 відносно земельної ділянки загальною площею 50,0000 га, що розташована на території Долинської сільської ради Слов`янського району Донецької області, яка надана ОСОБА_1 , згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, виданого на підставі рішення Долинської ради народних депутатів Слов`янського району Донецької області від 27.10.1992 року, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за № 61;

- скасування реєстрації договору оренди земель здійснену у відділі Держкомзему в Слов`янському районі Донецької області 05.07.2011 року № 142420004000105, за яким фермерському господарству Марія-05 передано в користування на умовах оренди земельну ділянку з кадастровим номером 1424281500:03:000:0268 загальною площею 99,3012 га ріллі;

- скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 1424281500:03:000:0268, на підставі укладеного договору оренди земельної ділянки б/н від 05.07.2011 року, укладеного між Слов`янською районною державною адміністрацією Донецької області та громадянином ОСОБА_2 ;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області внести відповідні зміни до Державного земельного кадастру;

- визнання протиправною відмову Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, яка викладена у листі від 25.09.2019 року №6 П-5089/0-1754/0/37-19;

- зобов`язання Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області надати згоду ОСОБА_1 на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відведення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення фермерського господарства, земельної ділянки загальною площею 50,0000 га, що розташована на території Долинської сільської ради Слов`янського району Донецької області, згідно державного акту на право довічного успадкованого володіння землею, виданого на підставі рішення Долинської ради народних депутатів Слов`янського району Донецької області від 27.10.1992 року, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право довічного успадкованого володіння землею за № 61.

Позовні вимоги обґрунтовано тим, що 27.10.1992 на підставі рішення Долинської ради народних депутатів Слов`янського району Донецької області ОСОБА_1 було надано у довічне успадкування володіння 50,0 гектарів землі в межах згідно з планом для організації фермерського господарства, що підтверджується державним актом, зареєстрованим в книзі записів державних актів на право довічного успадкування володіння землею за № 61.

Позивач 09 серпня 2019 року звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області із клопотанням про надання йому дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 50,0000 га, що розташована на території Долинської сільської ради Слов`янського району Донецької області для ведення фермерського господарства з метою визначення меж земельної ділянки, внесення відомостей до Державного земельного кадастру.

В жовтні 2019 року від Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області надійшла відповідь про те, що згідно інформаційної довідки міськрайонного управління у Слов`янському районі та м. Слов`янську Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області від 22.08.2019 № 739/259-19, витребувана земельна ділянка площею 50,0000га на теперішній час знаходиться в оренді фермерського господарства Марія-05 , головою якого є ОСОБА_2 за договором оренди № 142420004000105 від 05.07.2011.

Позивач звернувся з заявою до Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області з приводу передачі спірної земельної ділянки третій особі.

В січні 2020 року позивачем отримано відповідь Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області від 27.12.2019 про те, що між адміністрацією та ОСОБА_2 05.07.2011 на підставі розпорядження голови райдержадміністрації від 01.06.2011 № 271 фермерському господарству Марія-05 передано в користування на умовах оренди спірну земельну ділянку для ведення фермерського господарства. Також повідомлено, що на сьогоднішній день орендодавцем по зазначеному договору оренди є Головне управління Держгеокадастру у Донецькій області.

Відповідач на запит позивача порекомендував звернутися до суду з позовом про розірвання договору оренди, фактично відмовивши у наданні дозволу на розробку технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж спірної земельної ділянки.

З зазначених причин позивач просив задовольнити позовні вимоги.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 08 липня 2020 року позовну заяву залишено без руху.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 24 липня 2020 року продовжено строк для усунення недоліків адміністративного позову.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 25 серпня 2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 22 вересня 2020 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 22 вересня 2020 року підготовче засідання відкладено на 13 жовтня 2020 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 13 жовтня 2020 року підготовче провадження закрито та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 20 жовтня 2020 року.

Позивач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, проте, надав заяву про розгляд справи без участі в порядку письмового провадження.

Відповідачі правом надання відзиву на позовну заяву не скористалися, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені судом належним чином. Згідно положень частини шостої статті 162 КАС України, суд вирішує справу за наявними матеріалами справи.

Фермерським господарством Марія-05 надано пояснення на позовну заяву від 14.09.2020, в яких просив відмовити у позові, оскільки право довічного успадкованого володіння земельною ділянкою було вилучено з Земельного кодексу Української СРСР в редакції, що діяла з 16.05.1992, тому державний акт № 61 є нікчемним.

Зазначає, що документи, на які посилається позивач відсутні у Слов`янській районній раді, про що остання повідомила третю особу листом від 14.09.2020.

Суд дослідивши матеріали справи і пояснення представників позивача і третьої особи, зазначає, що на день подання позову між сторонами виник саме спір про право на земельну ділянку, яка в дійсний час знаходиться в оренді фермерського господарства Марія-05 та який має розглядатися за правилами Цивільно-процесуального кодексу України.

Таким чином, даний спір хоча й заявлений до суб`єкта владних повноважень, який згідно з законом має надавати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та затверджувати такі проекти, проте, дані дії відповідача стосовно позивача закінчилися на певному етапі їх правовідносин, оскільки з 2011 року спірна земельна ділянка надана в оренду фермерського господарства Марія-05 .

Відтак, в дійсний час між сторонами виникли спірні правовідносини стосовно права на одну й ту ж земельну ділянку, що в дійсний час знаходиться в оренді у фермерського господарства Марія-05 .

Даних щодо скасування правовстановлюючих документів щодо оренди земельної ділянки матеріали справи не містять.

Згідно зі статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі - Конвенція) кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.

Європейський суд з прав людини у пункті 24 рішення від 20 липня 2006 року у справі Сокуренко і Стригун проти України зазначив, що фраза встановлений законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду , але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Термін судом, встановленим законом у пункті 1 статті 6 Конвенції передбачає всю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів.

Частиною першою статті 2 КАС України передбачено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

У розумінні пункту 1 та 2 частини першої статті 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір у якому:

хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або

хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або

хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

За правилами пункту 1 частини сьомої статті 4 КАС України суб`єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

З огляду на те, що спірні правовідносини пов`язані зі спором стосовно земельної ділянки, яка знаходиться в законному користуванні у фермерського господарства Марія-05 , цей спір не є публічно-правовим, а випливає з цивільно-правових відносин і має вирішуватися судами за правилами Цивільного процесуального кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом в постанові від 26 грудня 2019 року у справі №0540/8592/18-а з аналогічним предметом позову.

Зокрема, Донецьким окружним адміністративним судом ухвалою від 29 листопада 2018 року закрито провадження у справі №0540/8592/18-а.

Перший апеляційний адміністративний суд постановою від 30 січня 2019 року скасував ухвалу суду першої інстанції про закриття провадження у справі, а справу направив до Донецького окружного адміністративного суду для продовження розгляду.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2019 року, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 11 червня 2019 року, позивачу у задоволенні позову до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області про зобов`язання вчинити певні дії було відмовлено.

Постановою Верховного Суду від 26 грудня 2019 року рішення Донецького окружного адміністративного суду від 10.04.2019 та постанову Першого апеляційного адміністративного суду від 11.06.2019 скасовано, провадження в справі № 0540/8592/18-а було закрите.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі, якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 9, 47, 132, 140, 143, 189, 238, 239, 248, 256, 293, 294, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

Закрити провадження у справі за позовом ОСОБА_1 (місце реєстрації відповідно паспорта громадянина України: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області (відповідач-1) (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84313, Доненька область, м. Краматорськ, бульвар Машинобудівників, буд. 16, код ЄДРПОУ 39767332), Слов`янської районної державної адміністрації Донецької області (відповідач-2) (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84140, Доненька область, Слов`янський район, с. Долина, вул. Виноградна, буд. 1, код ЄДРПОУ 05420563), третя особа: фермерське господарство Марія-05 (місцезнаходження згідно даних з ЄДР: 84186, Донецька область, Слов`янський район, с. Хрестище, вул. Тваринницький комплекс, буд. 1, код ЄДРПОУ 37643687) про визнання недійсним розпорядження, визнання протиправною відмову та зобов`язання вчинити певні дії.

Роз`яснити позивачу, що на підставі ч. 2 ст. 239 КАС України у разі закриття провадження у справі повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.

Повний текст ухвали складено та підписано 20 жовтня 2020 року.

Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтями 256, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня складання повного тексту ухвали.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Л.Б. Голубова

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2020
Оприлюднено20.10.2020
Номер документу92287590
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/6335/20-а

Ухвала від 11.11.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 13.10.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 22.09.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 25.08.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 08.07.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні