УХВАЛА
21 жовтня 2020 року
Київ
справа №14/207
адміністративне провадження №К/9901/26810/20
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
судді-доповідача - Ханової Р.Ф.,
суддів: Гончарової І.А., Олендера І.Я.,
перевіривши касаційну скаргу Садово-городнього товариства Відродження
на ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10 вересня 2020 року
у справі № 14/207
за позовом Володимирецької об`єднаної державної податкової інспекції Рівненської області
до Садово-городнього товариства Відродження
про скасування державної реєстрації,-
УСТАНОВИВ:
19 жовтня 2020 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Садово-городнього товариства Відродження (далі - Товариство), підписана головою Л. Костюк, на ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10 вересня 2020 року у справі № 14/207.
Перевіряючи касаційну скаргу на відповідність вимогам процесуального закону - Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд дійшов висновку про залишення її без руху з огляду на таке.
Частинами першою, третьою статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) встановлено, що сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Загальні засади державної реєстрації, а також її основні принципи визначені в статті 4 Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Закон № 755-IV). До них, зокрема, належать обов`язковість та публічність державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр).
З метою забезпечення державних органів достовірною інформацією створено Єдиний державний реєстр (частина перша статті 7 Закону № 755-IV).
Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі, серед інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (частина третя статті 9 Закону № 755-IV).
При цьому відповідно до пункту 2 частини першої статті 1 цього Закону витяг з Єдиного державного реєстру містить відомості, які є актуальними на дату та час формування витягу або на дату та час, визначені у запиті, або інформацію про відсутність таких відомостей у цьому реєстрі.
Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений статтею 10 Закону № 755-IV, яка, зокрема, визначає, що внесені до Єдиного державного реєстру документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі. Якщо ж відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі.
Отже, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.
Разом з тим відомості Єдиного державного реєстру не містять інформації щодо можливості Л. Костюк здійснювати представництво Товариства.
Отже, Л. Костюк слід подати до Верховного Суду відомості, що вона є керівником Товариства відповідно до Єдиного державного реєстру; підтвердити або спростувати обізнаність про скасування Господарським судом Рівненської області реєстрації Товариства; роз`яснити підставу припинення Товариства за спрощеною процедурою припинення, запис про яку внесено до Єдиного державного реєстру 12 листопада 2018 року.
Відповідно до частини четвертої статті 330 КАС України до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
У касаційній скарзі заявлено клопотання про звільнення від сплати судового збору з посиланням на те, що Товариство є неприбутковою організацією, не має доходу, внески членів Товариства можна використовувати виключно на його діяльність.
Умови, за яких суд може, зокрема, відстрочити сплату судового збору або звільнити від сплати судового збору та перелік суб`єктів, до яких таке відстрочення (звільнення) застосовується обов`язково обумовлено статтею 8 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI "Про судовий збір" (далі - Закон № 3674-VI).
Зокрема такими умовами є:
1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або
2) позивачами є:
а) військовослужбовці;
б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів;
в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю;
г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї;
ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або
3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Посилання, якими обґрунтовано клопотання Товариства, не передбачені Законом № 3674-VI як підстави для відстрочення або звільнення від сплати судового збору, що унеможливлює задоволення клопотання.
Таким чином, Суд вважає, що у задоволенні клопотання Товариства про звільнення від сплати судового збору слід відмовити.
Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону № 3674-VI за подання до адміністративного суду касаційної скарги на ухвалу суду сплачується судовий збір в розмірі одного прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Таким чином, скаржнику необхідно сплатити за подання касаційної скарги судовий збір у розмірі 2 102,00 грн та подати до Верховного Суду документ, який це підтверджує.
Отримувач коштів - УК у Печерському районі /Печерський район/22030102
Код отримувача (код за ЄДРПОУ) - 38004897
Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)
Код банку отримувача (МФО) - 899998
Номер рахунку отримувача (стандарт IBAN) - UA288999980313151207000026007
Код класифікації доходів бюджету - 22030102
Найменування податку, збору, платежу - Судовий збір (Верховний Суд, 055)
*;101;
Згідно з частиною другою статті 332 КАС України до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, із змісту якої витікає - залишення касаційної скарги без руху з наданням строку для усунення недоліків.
Враховуючи викладене та керуючись статтями 330, 332 Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Садово-городнього товариства Відродження на ухвалу Восьмого апеляційного адміністративного суду від 10 вересня 2020 року у справі № 14/207 залишити без руху, встановивши скаржнику строк для усунення недоліків касаційної скарги тривалістю десять днів з моменту отримання ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
Після усунення недоліків касаційної скарги у строк, встановлений судом, вона вважатиметься поданою у день первинного її подання до суду.
Роз`яснити заявнику касаційної скарги, що у разі невиконанні вимог цієї ухвали касаційну скаргу буде повернуто.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач Р.Ф. Ханова
Судді: І.А. Гончарова
І.Я. Олендер
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2020 |
Оприлюднено | 22.10.2020 |
Номер документу | 92334450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Ханова Р.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні