Рішення
від 23.10.2020 по справі 320/6557/19
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 жовтня 2020 року справа №320/6557/19

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Кушнової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради до Виконавчого комітету Української міської ради, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Української міської ради Київської області, про визнання протиправним та скасування розпорядження,

в с т а н о в и в:

У листопаді 2019 року до Київського окружного адміністративного суду звернувся Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради з позовом до Виконавчого комітету Української міської ради, в якому позивач просить суд визнати протиправним та скасувати розпорядження Виконавчого комітету Української міської ради від 29.10.2019 №287 "Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу".

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 відмовлено у відкритті провадження в адміністративній справі у зв`язку з тим, що спір має очевидний цивільно-правовий характер, а справа не підсудна адміністративному суду. Заяву Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради про вжиття заходів забезпечення позову - повернуто позивачеві без розгляду.

Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.02.2020 ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 02.12.2019 про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі скасовано, а справу направлено до суду першої інстанції для продовження розгляду.

13.03.2020 матеріали адміністративної справи №320/6557/19 були отримані Київським окружним адміністративним судом та 16.03.2020 передані судді Кушновій А.О. для продовження розгляду справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що відповідачем 29.10.2019 було прийнято Розпорядження від 29.10.2019 №287 "Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу", яким вирішено створити тимчасову комісію з метою здійснення перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та встановлено строк для здійснення такої перевірки в термін до 15.11.2019, строк якої у подальшому продовжено до 16.12.2019.

Позивач вважає, що оскаржуване Розпорядження видано з порушенням вимог Регламенту та чинного законодавства України, а саме:

- у порушення ч. 2 ст. 48 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ч. 2 ст. 29 Регламенту Української міської ради VІІ скликання вказане Розпорядження затверджено одноособово секретарем міської ради Кучер Т.М. ;

- у порушення ч. 11 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. 3 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації та ст. 19 Конституції України проект спірного Розпорядження не оприлюднювався у встановленому порядку;

- у порушення вимог рішення Київського окружного адміністративно суду від 06.11.2019 у справі №320/3412/19, яким встановлено відсутність у Кучер Т.М. компетенції (повноважень) секретаря Української міської ради Обухівського району Київської області з 27.11.2018, дане Розпорядження підписано секретарем міської ради Кучер Т.М .

Позивач вважає, що призначення перевірки даним Розпорядженням негативно впливає на роботу колективу закладу та порушує право ДНЗ "Сонечко" на його нормальне функціонування, у зв`язку з чим просить суд позов задовольнити.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.03.2020 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.04.2020 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 21.05.2020, витребувано докази у справі від сторін.

Також ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 06.04.2020 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Українську міську раду Київської області.

28.04.2020 на адресу суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву без дати і без номеру.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 21.05.2020 відзив на позовну заяву Виконавчого комітету Української міської ради без дати і без номеру, підписаний представником Виконавчого комітету Української міської ради Лукашуком О.М., повернуто Виконавчому комітету Української міської ради без розгляду.

Протокольною ухвалою від 21.05.2020 підготовче судове засідання відкладено у зв`язку із клопотанням представника відповідача на 11.06.2020.

Протокольною ухвалою від 11.06.2020 підготовче судове засідання відкладено у зв`язку із клопотанням представника відповідача на 07.07.2020.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 07.07.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 17.07.2020.

17.07.2020 через канцелярію суду позивачем подано клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Відповідач не скористався правом подати відзив на позовну заяву.

Пояснень від третьої особи Української міської ради по суті позову до суду не надходило.

Відповідно до частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Згідно з приписами частини третьої статті 194 КАС України учасник справи має право заявити клопотання про розгляд справи за його відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі учасники справи, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі наявних у суду матеріалів.

Враховуючи, що матеріали справи у достатній мірі характеризують взаємовідносини сторін, а також відсутність потреби у заслуховуванні свідків чи експерта, ухвалою суду від 17.07.2020 суд ухвалив подальший розгляд справи здійснювати у порядку письмового провадження.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

встановив:

Комунальний Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради (ідентифікаційний код: 36890470, місцезнаходження: 08720, Київська обл., Обухівский р-н., м. Українка, вул.Юності, буд. 3) зареєстрований в якості юридичної особи 08.06.2010 за кодом КВЕД 80.10.1 Дошкільна освіта (основний), засновником якого є Українська міська рада, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань від 21.05.2020 1006661424 (а.с. 175-177).

07.12.2016 Українською міською радою затверджено Статут Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради (надалі - Статут) (а.с.93-101).

Згідно з пунктами 1.1, 1.3 Статуту, Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради створений на підставі рішення 55 сесії 5 скликання Української міської ради від 08.04.2010 р. Засновником Дошкільного навчального закладу є Українська міська рада. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування дошкільного навчального закладу, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Згідно із п. 8.1 Розділу 8 Статуту управління дошкільним навчальним закладом здійснюється його засновником та районним відділом освіти. Безпосереднє керівництво роботою дошкільного навчального закладу здійснюється його завідуючим (п.8.2 Статуту).

Пунктом 10.1 Розділу 10 Статуту передбачено, що дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, споруди, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, спортивні та ігрові майданчики. Доходи (прибутки) комунального дошкільного закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

Відповідно до пункту 11.4 Статуту за рішенням засновника закладу бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію. Кошти дошкільного закладу, що зберігаються на рахунках в УДК, використовуються за погодженням засновника.

29.10.2019 виконавчим комітетом Української міської ради на підставі службової записки завідувача ДНЗ Сонечко Сапожнікової Н.Л. від 24.10.2019, службової записки заступника міського голови Карасьова І.В. вх.166/0/4-19 від 25.10.2019, з метою здійснення перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу, керуючись статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , видано Розпорядження №287 Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу" , яким створено тимчасову робочу комісію з перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу у визначеному складі, встановлено строк для здійснення такої перевірки в термін до 15.11.2019 (а.с.143).

Розпорядженнями виконавчого комітету Української міської ради від 30.10.2019, 07.11.2019 та від 25.11.2019 відповідно до статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні були внесені зміни до Розпорядження №287 від 29.10.2019 Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу", якими додано членів тимчасової робочої групи та визначено нового голову комісії у зв`язку із захворюванням попереднього (а.с.144, 145).

Розпорядженнями виконавчого комітету Української міської ради від 15.11.2019 №300, від 20.12.2019 №343 відповідно до статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні продовжувався термін здійснення перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко", спочатку до 16.12.2019, у подальшому - до 31.01.2020 (а.с.146, 148).

Позивач вважає Розпорядження відповідача від 29.10.2019 №287 протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки, на думку позивача, при його виданні відповідачем були допущені порушення вимог Регламенту та чинного законодавства України, у зв`язку з чим у листопаді 2019 року позивач звернувся до суду з даним позовом.

Судом встановлено, що на виконання оскаржуваного Розпорядження від 29.10.2019 №287 відбулись збори тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" щодо вирішення питання дофінансування даного навчального закладу, на якому слухали Звіт про результати роботи тимчасової робочої комісії та вирішили завершити роботу тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу та передати Звіт про результати роботи до виконавчого комітету Української міської ради для подальшого затвердження секретарем Української міської ради, що підтверджується протоколом зборів тимчасової робочої комісії №5 від 19.02.2020 (а.с.150-151).

Так, згідно Звіту про результати роботи тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу, затвердженого секретарем Української міської ради Кучер Т.М. 19.02.2020, за результатами роботи робочої комісії ухвалено наступні рішення та вчинені відповідні дії, а саме:

- всіх бажаючих із числа членів комісії чи запрошених ознайомлено із процедурою формування місцевого бюджету; визначено яким чином та на підставі яких нормативно-правових документів проводиться коригування та відповідно до чого вносяться відповідні зміни, а також - хто відповідальний за складання та подачу відповідних бюджетних запитів до проекту бюджету на наступний бюджетний рік; з ким та яким чином має бути погоджено проект перед передачею відповідних документів до Обухівської районної ради та Обухівської районної державної адміністрації;

- ухвалено рішення про подання пропозиції (рекомендації) до депутатського корпусу Української міської ради про необхідність затвердження Бюджетного регламенту, де буде врегульовано питання проходження бюджетного процесу на місцевому рівні (врахувавши наказ Міністерства фінансів України від 31.05.2019 №228 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо підготовки та затвердження Бюджетного регламенту проходження бюджетного процесу на місцевому рівні ;

- направлено відповідні запити до Обухівської районної державної адміністрації та Обухівської районної ради та отримано на них відповіді, які зареєстровані в офіційній електронній системі документообігу ДокПроф ;

- перевірку господарської діяльності (питання ідентичних бюджетних запитів, використання електричної енергії, кадрові питання, скарг батьків, виконання рішень засновника) здійснювати в іншому форматі безпосередньо на об`єкті (а.с.152-153).

Надаючи оцінку правовідносинам, що склались між сторонами, суд зазначає наступне.

Система та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування визначаються Законом України від 21.05.1997 №280/97-ВР "Про місцеве самоврядування в Україні" (у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин, надалі - Закон № 280/97-ВР).

Статтею 2 Закону №280/97-ВР встановлено, що місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об`єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Згідно з ч. 1 ст. 10 Закону №280/97-ВР сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами (частина третя статті 10 Закону №280/97-ВР).

Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи (ч. 1 ст. 11 Закону №280/97-ВР).

Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад є підконтрольними і підзвітними відповідним радам, а з питань здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольними відповідним органам виконавчої влади (ч. 2 ст. 11 Закону №280/97-ВР).

Частиною першою статті 12 Закону №280/97-ВР передбачено, що сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об`єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста.

Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях (ч. 3 ст. 12 Закону №280/97-ВР).

Частиною першою статті 17 Закону №280/97-ВР передбачено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.

Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону №280/97-ВР повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

У разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв`язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України Про правовий режим воєнного стану . Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах (ч. 2 ст. 42 Закону №280/97-ВР).

Відповідно до вимог п. 8 ч. 4 ст. 42 Закону №280/97-ВР сільський, селищний, міський голова, зокрема, скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради.

Згідно із частиною першою статті 46 Закону №280/97-ВР сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення), районна, обласна рада проводить свою роботу сесійно.

Відповідно до п.п.1 пункту а статті 29 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад; встановлення порядку та здійснення контролю за використанням прибутків підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідних територіальних громад.

Згідно із частиною першою статті 32 Закону №280/97-ВР до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження, зокрема, щодо управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.

Відповідно до статті 60 Закону №280/97-ВР територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об`єкти, визначені відповідно до закону як об`єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Також, згідно із частиною 5 статті 11 Закону України від 05.09.2017 №2145-VІІІ Про освіту (у редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №2145-VІІІ) органи місцевого самоврядування створюють умови для здобуття дошкільної освіти шляхом: формування і розвитку мережі закладів освіти; замовлення підготовки педагогічних працівників; реалізації освітніх програм неформальної освіти для батьків; проведення інших заходів.

Відповідно до статті 22 Закону №2145-VІІІ заклади освіти діють на підставі власних установчих документів, що затверджуються їх засновниками відповідно до законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 24 Закону №2145-VІІІ управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та установчими документами цього закладу, здійснюють: засновник (засновники); керівник закладу освіти; колегіальний орган управління закладу освіти; колегіальний орган громадського самоврядування; інші органи, передбачені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Відповідно до частини 3 статті 24 Закону №2145-VІІІ засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися в діяльність закладу освіти, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначених законом та установчими документами.

Заклади освіти діють на підставі власних установчих документів, що затверджуються їх засновниками відповідно до законодавства (частина 8 статті 24 Закону №2145-VІІІ).

Частиною 2 статті 66 Закону №2145-VІІІ передбачено повноваження органів місцевого самоврядування, серед яких, зокрема, міські ради мають право засновувати заклади освіти, реорганізовувати і ліквідовувати їх; оприлюднюють офіційну звітність про всі отримані та використані кошти, а також перелік і вартість товарів, робіт, послуг, спрямованих на потреби кожного із заснованих ними закладів освіти всіх форм власності; здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.

Як вбачається з матеріалів справи, виконавчим комітетом Української міської ради було видано оскаржуване позивачем Розпорядження від 29.10.2019 №287, яким з метою здійснення перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу, на підставі службової записки завідувача ДНЗ Сонечко Сапожнікової Н.Л. від 24.10.2019, службової записки заступника міського голови Карасьова І.В. вх.166/0/4-19 від 25.10.2019, створено тимчасову робочу комісію з перевірки господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу у визначеному складі, встановлено строк для здійснення такої перевірки в термін до 15.11.2019 (а.с.143).

Оцінюючи доводи позивача про відсутність у відповідача повноважень приймати, а у секретаря міської ради Кучер Т.М. затверджувати розпорядження про створення тимчасової робочої комісії з метою здійснення перевірки господарської діяльності позивача, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини восьмої статті 59 Закону №280/97-ВР сільський, селищний, міський голова , голова районної у місті, районної, обласної ради в межах своїх повноважень видає розпорядження.

Судом встановлено, що нормативною підставою для прийняття оскаржуваного Розпорядження секретарем Української міської ради Кучер Т.М. визначено статтю 42 Закону №280/97-ВР.

Так, частиною 4 статті 42 Закону №280/97-ВР визначені повноваження сільського, селищного, міського голови, відповідно до якої сільський, селищний, міський голова:

1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;

3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

4) вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради;

5) вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;

6) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;

7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

9) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

10) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім керівників дошкільних, загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів;

11) скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

11-1) вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;

11-2) вносить на розгляд ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника установи з надання безоплатної первинної правової допомоги;

12) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету;

13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;

14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

15) звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів;

16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

17) веде особистий прийом громадян;

18) забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об`єднань;

18-1) бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;

20) видає розпорядження у межах своїх повноважень.

Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень (ч. 5 ст. 42 Закону № 280/97-ВР).

При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова щорічно звітує відповідно сільській, селищній, міській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради (ч.6 ст. 42 Закону №280/97-ВР).

Також, відповідно до пунктів 5.1, 5.2 Регламенту Української міської ради, затвердженого рішенням виконкому №178 від 10.12.2015 та розміщеного на офіційному сайті Української міської ради за посиланням https://ukrainka.org/regulation-executive-committee, згідно зі ст. 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні", власних і делегованих повноважень міський голова в межах своїх повноважень видає розпорядження. За змістом розпорядження міського голови поділяються на розпорядження: з основної діяльності; з кадрових питань; по відрядженнях.

Своєю чергою, повноваження виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради визначені статтею 52 Закону №280/97-ВР, відповідно до частини першої якої виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради може розглядати і вирішувати питання, віднесені цим Законом до відання виконавчих органів ради.

Згідно з частиною другою статті 52 Закону №280/97-ВР виконавчий комітет ради:

1) попередньо розглядає та схвалює проекти місцевих програм соціально-економічного і культурного розвитку, цільових програм з інших питань, прогноз місцевого бюджету, проект місцевого бюджету, проекти рішень з інших питань, що вносяться на розгляд відповідної ради;

2) координує діяльність відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідної територіальної громади, заслуховує звіти про роботу їх керівників;

3) має право змінювати або скасовувати акти підпорядкованих йому відділів, управлінь, інших виконавчих органів ради, а також їх посадових осіб.

Відповідно до частини шостої статті 59 Закону №280/97-ВР виконавчий комітет сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради в межах своїх повноважень приймає рішення. Рішення виконавчого комітету приймаються на його засіданні більшістю голосів від загального складу виконавчого комітету і підписуються сільським, міським головою, головою районної у місті ради.

Пунктом 4.18 Регламенту Української міської ради, затвердженого рішенням виконкому №178 від 10.12.2015 та розміщеного на офіційному сайті Української міської ради за посиланням https://ukrainka.org/regulation-executive-committee, передбачено, що виконавчий комітет приймає рішення в межах своїх повноважень та чинного законодавства України. Рішення виконавчого комітету міської ради приймають на засіданнях відкритим голосуванням більшістю від загального складу виконкому.

Відповідно до частини десятої статті 59 Закону №280/97-ВР акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.

У позовній заяві позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на статті 47, 48 Закону №280/97-ВР, в яких визначено підстави, порядок, повноваження та діяльність постійних та тимчасових контрольних комісій, а також на ч. 1 статті 29 Регламенту Української міської ради VІІ скликання, якою врегульовано питання про створення тимчасової контрольної комісії ради шляхом включення окремим пунктом до порядку денного сесії ради за ініціативою міського голови або не менш як третиною депутатів від складу ради, якщо інше не встановлено цим регламентом, у той час як спірне Розпорядження у порушення даних вимог Закону та Регламенту видано виконавчим комітетом Української міської ради та підписано секретарем міської ради Кучер Т.М.

Так, частинами 1, 2, 3, 10, 11, 15 ст. 47 Закону № 280/97-ВР визначено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії обираються радою на строк її повноважень у складі голови і членів комісії. До складу постійних комісій не можуть бути обрані сільський, селищний, міський голова, секретар сільської, селищної, міської ради, голова районної у місті (у разі її створення), районної, обласної ради, їх заступники. За результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Протоколи засідань комісії підписуються головою і секретарем комісії. Висновки і рекомендації постійної комісії, протоколи її засідань є відкритими та оприлюднюються і надаються на запит відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Перелік, функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначаються регламентом відповідної ради та Положенням про постійні комісії, що затверджується радою з урахуванням вимог Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності щодо реалізації повноважень ради у здійсненні державної регуляторної політики постійними комісіями відповідної ради.

Частиною 1, 2, 4 ст. 48 Закону № 280/97-ВР передбачено, що тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради. Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради. Повноваження тимчасової контрольної комісії припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.

Регламентом Української міської ради VІІ скликання, розміщеним на офіційному сайті Української міської ради за посиланням https://ukrainka.org/rehlament-miskoji-rady, відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні урегульовано: порядок скликання сесій ради, підготовки і розгляду нею питань, проведення засідань, прийняття рішень ради, порядок формування виконавчих органів ради, здійснення депутатської діяльності, обрання та затвердження посадових осіб та інші процедури, які випливають з повноважень ради, встановлених Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 1 статті 17 підрозділу 4 розділу 2 Регламенту Української міської ради VІІ скликання постійні комісії ради є її органами, що обираються з числа її депутатів для вивчення, попереднього огляду та підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету. Постійні комісії ради обираються радою у складі голови і членів комісії, з числа її депутатів не пізніш другої сесії ради нового скликання на термін її повноважень (стаття 18).

Відповідно до частини 29 статті 52 підрозділу 5 розділу 2 Регламенту Української міської ради VІІ скликання рада може створювати тимчасові контрольні комісії ради для підготовки та попереднього розгляду, доопрацювання проектів рішень та інших документів ради з питань контролю над дотриманням конкретних рішень ради, а також інших конкретних питань, визначених радою, що належать до компетенції місцевого самоврядування міста. Питання про створення тимчасової контрольної комісії включає окремим пунктом до порядку денного сесії ради за ініціативою міського голови або не менш як третиною депутатів від складу ради, якщо інше не встановлено цим регламентом. Тимчасова контрольна комісія здійснює, свою діяльність відповідно порядку, встановленого для постійних комісій ради.

Відповідно до статті 30 підрозділу 5 розділу 2 Регламенту Української міської ради VІІ скликання тимчасова контрольна комісія ради утворюється шляхом ухвалення відповідного рішення. Рішення ради про створення тимчасової спеціальної комісії повинно визначати: назву комісії; завдання комісії; кількісний склад комісії; обраного радою голову (співголів) комісії: персональний склад членів комісії; термін діяльності комісії (на заздалегідь визначений час або на час виконання певної роботи); додаткові права у межах чинного законодавства (якщо це необхідно), надані радою цій комісії; обсяг коштів (та їх джерела), попередньо виділених у розпорядження комісії для оплати робіт чи послуг, виконаних або наданих юридичними і фізичними особами, залученими комісією для виконання завдання; заходи щодо кадрового, матеріально-технічного, інформаційного, організаційного забезпечення роботи комісії.

Тимчасова контрольна комісія обирається з числа депутатів ради, які дали на це згоду і які відповідають вимогам ч. 3 цієї статті. У складі тимчасової контрольної комісії мають бути представлені за їх бажанням усі депутатські фракції ради.

Голосування щодо утворення та персонального складу кожної тимчасової контрольної комісії здійснюється окремо.

Статтею 32 підрозділу 1 розділу 3 Регламенту Української міської ради VІІ скликання передбачено, що рада проводить свою роботу сесійно. Сесія - форма роботи ради як представницького органу, яка складається з пленарних засідань ради, а також засідань постійних комісій ради. Комісія ради або її робоча група може проводити своє засідання одночасно з пленарними засіданнями ради у тому разі, коли проект ухвали визнано невідкладним, чи за дорученням ради, якщо в цей час пленарне засідання не пов`язане з прийняттям рішень, проведенням виборів, призначення або затвердження посадових осіб.

Згідно із статтею 31 Регламенту Української міської ради VІІ тимчасова контрольна комісія у визначений радою термін подає раді звіт про виконану роботу, а також підготовлені нею проекти рішень ради та інші матеріали, які поширюються серед депутатів. Після обговорення результатів роботи тимчасової контрольної комісії в постійних комісіях ради та на пленарному засіданні рада приймає щодо цих результатів остаточне рішення або доручає комісії продовжити роботу і визначає для цього новий термін. Повноваження тимчасової контрольної комісії припиняються з прийняттям радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії.

Крім того, порядок діяльності постійних та тимчасових контрольних комісій Української міської ради сьомого скликання визначає Положення про постійні та тимчасові контрольні комісії Української міської ради VІІ скликання (надалі - Положення).

Відповідно до статті 2 Положення у складі Української міської ради утворюються та діють, зокрема, постійні комісії з питань освіти, охорони здоров`я, культури, туризму, роботи з молоддю, фізкультури та спорту.

Згідно із статтею 5 Положення до компетенції постійної комісії з питань освіти, охорони здоров`я, культури, туризму, роботи з молоддю, фізкультури та спорту належить, зокрема, проведення аналізу ситуації у визначених галузях щодо виявлення резервів і можливостей їх розвитку.

Таким чином, з вищевказаних норм чинного законодавства вбачається, що до компетенції міської ради відноситься створення тимчасових контрольних комісій з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування, із зазначенням у такому рішенні назви, завдань, персонального складу комісії та її голови, шляхом прийняття відповідного рішення. При цьому рішення вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради.

В межах повноважень виконавчого комітету Української міської ради видавати розпорядження про створення тимчасових робочих комісій з метою здійснення контрольних функцій, перевірок господарської діяльності в тій чи іншій сфері господарювання ані Законом України Про місцеве самоврядування , ані Регламентом Української міської ради VІІ скликання не передбачено.

Проте у порушення вимог Закону України Про місцеве самоврядування та Регламенту відповідачем видано оскаржуване розпорядження про створення тимчасової робочої комісії господарської діяльності ДНЗ Сонечко та вирішення питання дофінансування даного навчального закладу, яке було підписано секретарем міської ради як очільником виконавчого комітету Української міської ради.

Отже зазначені доводи позивача про те, що оскаржуване Розпорядження видано протиправно, з порушенням вимог Закону України Про місцеве самоврядування та Регламенту Української міської ради, є обґрунтованими, оскільки підтверджуються матеріалами справи, зокрема змістом самого оскарженого розпорядження, виданого виконавчим комітетом Української міської ради та підписаного секретарем міської ради з перевищенням наданих повноважень.

Враховуючи викладене, суд вважає наявними підстави для визнання оскаржуваного Розпорядження виконавчого комітету Української міської ради від 29.10.2019 №287 "Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко" протиправним та його скасування.

Оцінюючи доводи позивача щодо порушення відповідачем ч. 11 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ч. 3 ст. 15 Закону України Про доступ до публічної інформації та ст. 19 Конституції України при виданні Розпорядження в частині обов`язкового оприлюднення у встановленому порядку, суд вказує на таке.

Відповідно до вимог частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 11 статті 59 Закону № 280/97-ВР, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом, відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Пункт другий частини першої ст. 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" передбачає, що розпорядники інформації зобов`язані оприлюднювати - нормативно-правові акти, акти індивідуальної дії (крім внутрішньоорганізаційних), прийняті розпорядником, проекти рішень, що підлягають обговоренню, інформацію про нормативно-правові засади діяльності.

У частині другій ст.15 цього Закону зазначено, що інформація, передбачена частиною першою цієї статті, підлягає обов`язковому оприлюдненню невідкладно, але не пізніше п`яти робочих днів з дня затвердження документа. У разі наявності у розпорядника інформації офіційного веб-сайту така інформація оприлюднюється на веб-сайті із зазначенням дати оприлюднення документа і дати оновлення інформації.

Аналіз зазначених норм дає підстави для висновку, що не пізніше п`яти робочих днів оприлюднюються акти індивідуальної дії розпорядників інформації, також проекти рішень, які підлягають обговоренню.

Окремо слід наголосити на наявності спеціального порядку опублікування проектів рішень у випадках, які, як виключення, передбачені положеннями частини одинадцятої ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Так, акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Тобто, виключенням з загального порядку опублікування актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування з дотриманням вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації" є випадки виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Судом встановлено, що оскаржуване Розпорядження у порушення вимог статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та статті 15 Закону України "Про доступ до публічної інформації" оприлюднено не було, що не спростовано відповідачем.

У той же час, суд зазначає, що порушення вимог вказаних законів діями суб`єкта владних повноважень не є достатньою підставою для визнання такого акту індивідуальної дії протиправним, оскільки обов`язковою умовою визнання їх протиправними є доведеність позивачем порушених його прав та охоронюваних законом інтересів цими діями. У зв`язку з тим, що не оприлюднення відповідачем оскаржуваного Розпорядження жодним чином не порушує права та інтереси позивача, суд не приймає дані доводи позивача до уваги.

Також суд вважає безпідставними доводи позивача про те, що спірне Розпорядження було видано секретарем Української міської ради Обухівського району Київської області Кучер Т.М. за відсутності у неї повноважень на підставі рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.11.2019 у справі №320/3412/19, з огляду на те, що зазначене позивачем рішення Київського окружного адміністративного суду від 06.11.2019 у справі №320/3412/19 постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.02.2020 у справі №320/3412/19 було скасовано в частині задоволених позовних вимог про встановлення відсутності у Кучер Тетяни Миколаївни компетенції (повноважень) секретаря Української міської ради Обухівського району Київської області з 27.11.2018, з прийняттям нового рішення про відмову у задоволенні позовних вимог в цій частині (а.с.154-162).

Незважаючи на те, що не всі доводи позивача в обґрунтування протиправності виданого розпорядження знайшли своє підтвердження під час розгляду справи, враховуючи те, що оскаржуване Розпорядження видано в порушення вимог Закону України Про місцеве самоврядування та Регламенту Української міської ради, та з перевищенням наданих відповідачу повноважень, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.

Суд враховує, що у відповідності з частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінка рішення суб`єкта владних повноважень на відповідність вказаним критеріям має здійснюватись судом виходячи з обставин, що існували на момент прийняття такого рішення.

Частиною 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, коли судом здійснюється розгляд справ про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, у яких обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На виконання цих вимог відповідачем, як суб`єктом владних повноважень, не надано суду належних і достатніх доказів, які б спростовували викладені судом висновки у цьому рішенні.

Системно проаналізувавши приписи законодавства України, що були чинними на момент виникнення спірних правовідносин між сторонами, зважаючи на взаємний та достатній зв`язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Під час звернення до суду позивачем сплачено судовий збір в сумі 1921,00 грн. згідно квитанції від 27.11.2019 №0.0.1536700966.1, яка долучена до матеріалів справи (а.с.80а).

Враховуючи задоволення позовних вимог, понесені позивачем судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 1921,00 грн., підлягають стягненню на його користь за рахунок виконавчого комітету Української міської ради.

Керуючись статтями 243-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

в и р і ш и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати Розпорядження Виконавчого комітету Української міської ради від 29.10.2019 №287 "Про створення тимчасової робочої комісії з перевірки господарської діяльності ДНЗ "Сонечко".

3. Стягнути на користь Дошкільного навчального закладу (ясла-садок) "Сонечко" Української міської ради (ідентифікаційний код 36890470, місцезнаходження: 08720, Київська обл., Обухівський р-н, м. Українка, вул. Юності, буд. 3) за рахунок Виконавчого комітету Української міської ради (ідентифікаційний код 24884653, місцезнаходження: 08720, Київська обл., Обухівський р-н, м. Українка, Площа Шевченка, буд. 1) судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.).

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.

Дата складення повного тексту рішення - 23.10.2020.

Суддя Кушнова А.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено28.10.2020
Номер документу92443449
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/6557/19

Рішення від 23.10.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 07.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 21.05.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Постанова від 27.02.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 02.12.2019

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Кушнова А.О.

Ухвала від 12.08.2019

Цивільне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Бахаєв І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні