Рішення
від 13.02.2007 по справі 48/39
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

48/39

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№  48/39

13.02.07

                                                            м. Київ

За позовом                    Товариства з обмеженою відповідальністю „КІБ”

до                              Київської міської ради (відповідач 1)

Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (відповідач 2)

про                              укладення договору оренди землі  

                                                                                                    Суддя Сулім В.В.

Представники:

від позивача                    Коваленко В.С. -  предст. за довір.

від відповідача 1          Гавриш А.В. –предст. за довір.

від відповідача 2          Гавриш А.В. –предст. за довір.

                              

                                                  ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ” звернулось до суду з позовною заявою до Київської міської ради про визнання договору оренди земельної ділянки на перетині вул. Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” та Київською міською радою укладеним в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 № 220 та до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання зареєструвати цей договір оренди з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами. Між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ”, в установленому порядку.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 31.01.2007 справу призначено до розгляду та присвоєно номер справи 48/39.

Перед початком розгляду справи по суті представників сторін ознайомлено з їх правами та обов'язками у відповідності із ст. 22 ГПК України.

Крім цього, представникам сторін у судовому засіданні роз'яснено вимоги ст.81-1 ГПК України.

Судом, у відповідності з вимогами ст.81-1 ГПК України складено протокол, який долучено до матеріалів справи.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до рішення Київської міської ради від 23.12.2004 №928/2338, та рішення Київської міської ради від 14.07.2005 №739/3314 товариству з обмеженою відповідальністю „КІБ” передано в оренду земельні ділянки загальною площею 0,27 га (з них площею 0,22 га –у довгострокову оренду на 15 років та площею 0,05 га у короткострокову оренду на 5 років) для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції та кафе із супутніми спорудами на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва. Враховуючи цю обставину, позивач вважає, що є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між Київською міською радою та ТОВ „КІБ” є укладеним, однак йому не надано письмової форми, що і стало причиною звернення до суду із позовом.

Представник Київської міської ради проти позову заперечує з тих підстав, що відсутнє волевиявлення однієї із сторін щодо укладення договору оренди земельної ділянки, що є обов'язковою вимогою при укладенні відповідного правочину, згідно зі ст. 203 Цивільного кодексу України.

Другий відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не порушувало законні права та інтереси позивача, оскільки до нього представник позивача з підписаним обома сторонами договору оренди земельної ділянки на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва не звертався.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення представників Позивача та Відповідачів, дослідивши в сукупності всі обставини справи, давши належну оцінку зібраним по справі та дослідженим судом доказам в їх сукупності, суд

          

                                                  ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 60 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і  майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.

Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради.

23.12.2004 року Київська міська рада (відповідач 1) прийняла рішення №928/2338 „Про передачу земельних ділянок товариству з обмеженою відповідальністю „КІБ” для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе та комплексу відпочинку з супутніми спорудами на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва” на підставі якого позивачеві передано земельні ділянки  загальною площею 0,27 га, в тому числі в межах червоних ліній 0,05 га, для будівництва, експлуатації та обслуговування кафе та комплексу відпочинку з супутніми спорудами на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва за рахунок земель міської забудови. Рішенням Київської міської ради від 14.07.2005 № 739/3314 внесено зміни до рішення Київської міської ради від 23.12.2004 № 928/2338 та замінено слова: „кафе та комплексу з супутніми товарами” словами: „автозаправної станції та кафе із супутніми спорудами”.

Відповідно до пункту 3.2 зазначеного рішення, товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ” зобов'язано у місячний термін звернутися до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) із клопотанням щодо організації робіт по винесенню меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) та виготовленню документа, що посвідчує право користування земельною ділянкою. На виконання зазначеного рішення товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ” листом від 10.11.2006 №1032 звернулось до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) щодо укладання договору оренди земельної ділянки та перенесення меж земельної ділянки в натуру (на місцевість) та просило доручити виконання робіт комунальному підприємству „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі”.

Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) видало технічне завдання №2126 від 20.11.2006 на розробку технічної документації зі складання договору оренди землі.

Комунальним підприємством „Київський міський центр земельного кадастру та приватизації землі” була підготовлена технічна документація зі складання договору оренди земельних ділянок ТОВ „КІБ” для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції та кафе із супутніми спорудами на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва.

Як встановлено, технічна документація була перевірена та здана до бази даних Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).  

          Відповідач 2, якому відповідно до п.6 рішення Київської міської ради від 29.05.2003 №433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві”, Київрада доручила у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту „з” статті 9 та пункту „є” статті 184 Земельного кодексу України.

          Відповідно до ст. 16 Закону України „Про оренду землі” та ст. 125 Земельного кодексу України сторонами, Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” забезпечено підготовку всіх необхідних документів для укладання договору оренди земельної ділянки.

          Товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ” погодило проекти договору оренди земельної ділянки статті 15 Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220.

          Після підписання директором ТОВ „КІБ” договору оренди земельної ділянки, він був переданий через Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) на підпис Київському міському голові.

          Як зазначив позивач в своєму позові, на сьогоднішній день з боку Київської міської ради договір оренди земельної ділянки не підписано та, відповідно, не зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

          Відповідно до ст. 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Стаття 641 Цивільного кодексу України встановлює, що пропозицією укласти договір (оферту) може зробити кожна із сторін майбутнього договору. Пропозиція укласти договір має містити істотні умови договору і виражати намір особи, яка її зробила, вважати себе зобов'язаною у разі її прийняття. Відповідь особи, відповідно до статті 642 Цивільного кодексу України, якій адресована пропозиція укласти договір, про її прийняття (акцепт) повинна бути повною і безумовною.

          Стаття 1 Закону України „Про оренду землі” та статті 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки –це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

          Стаття 16 Закону України „Про оренду землі” зазначає, що особа, яка бажає отримати земельну ділянку в оренду із земель державної або комунальної власності, подає до відповідного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування за місцем розташування земельної ділянки заяву (клопотання). У разі згоди орендодавця передати земельну ділянку в оренду сторони укладають договір оренди землі відповідно до вимог Закону України „Про оренду землі”, тобто підставою для укладення договору оренди і набуття права на оренду земельної ділянки є рішення орендодавця –Київської міської ради від 23.12.2004 №928/2338, із змінами, внесеними рішенням Київської міської ради від 14.07.2005 №739/3314.

          Договір оренди землі –це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (стаття 13 Закону України „Про оренду землі”).

          Відповідно до статті 125 Земельного кодексу України забороняється приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації.

          Суд, керуючись ч.2 ст. 220 Цивільного кодексу України, дійшов висновку про задоволення позовних вимог щодо визнання договору оренди земельної ділянки на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва укладеним зважаючи на наступне.

          Відповідно до ч.2 ст. 638 Цивільного кодексу України договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняти пропозиції (акцепту) другою стороною.

          Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів. Відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками. Проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі, якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. За наявності заперечень щодо окремих умов договору одна сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

          Частиною 3 статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.

          Відповідач 1 –Київська міська рада не надала жодних зауважень до договорів оренди землі.

          Приймаючи до уваги вищевикладене, є всі підстави стверджувати, що договір оренди земельної ділянки між Київською міською радою та товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” укладеним, однак йому не надано письмової форми, оскільки ТОВ „КІБ” не отримало свого примірника договору оренди землі.

          Таким чином, на виконання статті 181 Господарського кодексу України договір оренди земельної ділянки підписаний з боку позивача та переданий на підпис Київському міському голові, який у двадцятиденний термін зобов'язаний був його підписати або надати позивачеві два примірника протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

          Відповідно до статті 42 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” міський голова укладає договори від імені територіальної громади та на підставі рішень відповідної ради.

          Зважаючи на викладене Київський міський голова зобов'язаний був підписати договір оренди земельної ділянки на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва.

          Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

          Частиною 3 ст. 73 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” передбачено, що підприємства, установи та організації, а також громадяни несуть відповідальність перед органами місцевого самоврядування за заподіяну місцевому самоврядуванню шкоду їх діями або бездіяльністю, а також у результаті невиконання рішень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, прийнятих у межах наданих їм повноважень.

          Із вищезазначених норм вбачається, що якщо Київська міська рада прийняла рішення про передачу земельної ділянки в оренду, в межах повноважень, визначених законом та відповідно до вимог чинного законодавства, то у міського голови немає законних підстав ухилятись від підписання договору оренди землі, який в свою чергу відповідає законодавству.

          Відповідно до ч.1 ст. 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладенні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом. В даному випадку укладання договору оренди землі є обов'язковим відповідно до статті 125 Земельного кодексу України та Закону України „Про оренду землі”.

          Відповідно до статті 20 Закону України „Про оренду землі” договір оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації.

          Відповідно до ст. 33 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні” до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать реєстрація суб'єктів права власності на землю; реєстрація права користування землею і договорів на оренду землі; видача документів, що посвідчують право власності і право користування землею.

          Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого рішенням Київської міської ради від 19.12.2002 №182/342, зазначене управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.

          Крім того, відповідно до рішення Київської міської ради від 29.05.2003 №433/593 „Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві” Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту „з” статті 9 та пункту „є” статті 184 Земельного кодексу України.

          Оскільки виконавчим органом відповідача 1 з питань реєстрації договорів оренди землі є відповідач 2, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог і щодо зобов'язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) здійснити державну реєстрацію договору оренди земельної ділянки на перетині вулиць Богатирської та Полярної  в Оболонському районі м. Києва.

          

          На підставі викладеного, керуючись статтями 33, 49, 64, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд м. Києва –

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Вважати укладеним договори оренди земельних ділянок для будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції та кафе із супутніми спорудами на перетині вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва між товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” та Київською міською радою в редакції, яка підписана товариством з обмеженою відповідальністю „КІБ” та відповідає вимогам Закону України „Про оренду землі” та Типовому договору оренди землі, що затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 №220 та переданою дану земельну ділянку з моменту набрання чинності судового рішення на умовах визначених договором:

                                                            ДОГОВІР

                                                  оренди земельної ділянки

          Київська міська рада (м.Київ, Хрещатик, 36) - далі у тексті - «Орендодавець», в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" - з однієї сторони, та товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ” (м.Київ, пр-т Оболонський, буд. 14-Г, зареєстроване Оболонською районною у м. Києві державною адміністрацією 17.05.2004 №12067) –далі у тексі –„Орендар”, в особі директора Мігулька Євгенія Петровича, який діє на підставі Статуту, - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:

1. Предмет Договору

1.1.          Орендодавець, на підставі рішень Київської міської ради від 23.12.2004

№928/2338, від 14.07.2005 №739/3314 та від 28.09.2006 №37/94, передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) Земельну ділянку (далі об'єкт оренди або Земельна ділянка), визначену цим

Договором.   

                                                            2. Об'єкт оренди

2.1.          Об'єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з

наступними характеристиками:

-          місце розташування –перетин вулиць Богатирської та Полярної в Оболонському районі м. Києва;

-          розмір:

- земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:086:0002 –1995 (одна тисяча дев'ятсот дев'яносто п'ять) кв.м.

- земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:086:0005 –84 (вісімдесят чотири) кв.м., в межах червоних ліній;

- земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:086:0006 –145 (сто сорок п'ять) кв.м., в межах червоних ліній;

- земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:086:0007 –216 (двісті шістнадцять) кв.м., в межах червоних ліній;

- земельна ділянка з кадастровим номером 8000000000:78:086:0008 –172 (сто сімдесят два) кв.м., в межах червоних ліній;

 - цільове призначення –будівництва, експлуатації та обслуговування автозаправної станції та кафе із супутніми спорудами;

-          кадастровий номер 8000000000:78:086:0002; 8000000000:78:086:0005; 8000000000:78:086:0006; 8000000000:78:086:0007; 8000000000:78:086:0008.

2.2.          Згідно з витягом з технічної документації Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) №№Ю-40805/2006 від 13.12.2006, Ю-40806/2006, Ю-40807/2006, Ю-40808/2006,

Ю-40809/2006 від 13.12.2006 року нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 234370 (двісті тридцять чотири тисячі триста сімдесят) гривень та 28 копійок, 9868 (дев'ять тисяч вісімсот шістдесят вісім) гривень 22 коп., 17034 (сімнадцять тисяч тридцять чотири) гривні 43 коп., 25375 (двадцять п'ять тисяч триста сімдесят п'ять) гривень 43 коп. та 20206 (двадцять тисяч двісті шість) гривень 36 коп.

2.3 Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.

                                                  3. Строк дії Договору

3.1. Договір укладено на 15 (п'ятнадцять) років для земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:086:0002 та на 5 (п'ять) років земельні ділянки з кадастровим номером 8000000000:78:086:0005; 8000000000:78:086:0006; 8000000000:78:086:0007; 8000000000:78:086:0008 (в межах червоних ліній).

4.  Орендна плата

4.1.          Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платіж, який Орендар вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.

4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 4 (чотирьох)

відсотків від її нормативної грошової оцінки.

4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.          

4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.

4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33213812600006, КЕКД  13050200  у УДК у м. Києві,  МФО  820019.  Отримувач: ВДК у Оболонському районі м. Києва, ідентифікаційний код 26077916. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов'язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.

4.6.          Зміна отримувача орендної плати та його банківських  реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов'язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.

4.7.          Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.

4.8.          За   несвоєчасне  внесення   орендної плати   справляється   пеня   в розмірі 120 (сто двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу)за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.

4.9.          Контроль   за   правильністю   обчислення   і   справляння   орендної   плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.

5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання Земельної ділянки

5.1.          Умови збереження стану об'єкта оренди:

- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов'язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту відведення Земельної ділянки у зв'язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту відведення сплачує Орендар;

5.2.Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.

                    6. Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду

6.1. Передача Земельної ділянки здійснюється в день державної реєстрації цього Договору.

6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.

                              7. Умови повернення Земельної ділянки

7.1.          Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві Земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він її одержав в оренду. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої Земельної ділянки, пов'язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв'язується у судовому порядку.

                              8. Права та обов'язки Сторін

8.1.  Орендодавець має право вимагати від Орендаря:

-          використання  Земельної ділянки  за  цільовим  призначенням  згідно  з  цим Договором;

-          дотримання місцевих правил забудови;

-          своєчасного внесення орендної плати;

-          дострокового розірвання цього Договору;

-          відшкодування   понесених   збитків, в тому числі неотриманих доходів, відповідно до   чинного   законодавства у разі розірвання цього Договору.

8.2.          Орендодавець зобов'язаний:

- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати Земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;

- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендарю користуватись Земельною ділянкою;          

- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.

8.3. Орендар має право:

- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;

- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку жилі, виробничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди;

- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов'язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;

- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.

8.4.Орендар зобов'язаний:

- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після підписання цього Договору та державної реєстрації Договору;

- завершити забудову Земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою в установленому порядку, але не пізніше, ніж через три роки з моменту державної реєстрації цього Договору;

- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;

- своєчасно вносити орендну плату;

- при зміні функціонального використання об'єкта нерухомості, що розташований на земельній ділянці, у десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку земельної ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем розташування земельної ділянки;

- письмово повідомити Орендодавця про відчуження об'єктів (їх частин), що розташовані на земельній ділянці і належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного право чину, а також повідомити про наміри подальшого використання земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін або до цього Договору вносяться відповідні зміни з моменту укладання договору оренди земельної ділянки з новим власником об'єктів, які були відчужені;

- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;

- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;

- у строки, встановлені чинним законодавством звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;

- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і спору, що знаходяться в межах Земельної ділянки;

- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень та інші майново-правові питання відносин вирішувати в установленому порядку;

- питання пайової участі вирішити відповідно до рішення Київської міської ради від 27.02.2003 № 271/431 "Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва";

- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування та архітектури від 01.08.2002 N 18-2850, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 01.10.2002 N 5308, управління охорони навколишнього природного середовища від 12.09.2003 N 119-4-04/650;;

- у п'ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди Земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки.

8.5.          Сторони  також  мають  інші  права  і  несуть  інші   обов'язки,  визначені законодавством України.

9. Ризик випадкового знищення

або пошкодження об'єкта оренди чи його частини

Ризик випадкового знищення або пошкодження об'єкта оренди чи його частини несе Орендар.

                                        10. Страхування об'єкта оренди

Сторони домовилися про те, що Орендар має право застрахувати об'єкт оренди.

                    11. Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору

11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та/або доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.

11.2. Витрати, пов'язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього договору, сплачує Орендар.

11.3. Договір оренди припиняється в разі:

-          закінчення строку, на який його було укладено;

-          викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження

Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому

законодавством України;

- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та орендаря;  -  - ліквідації юридичної особи - Орендаря.

Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.

11.4.          Припинення Договору шляхом розірвання.

Договір може бути розірваний:

- за взаємною згодою сторін;

- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;

- в односторонньому порядку за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно із Господарським кодексом України, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених п.8.4. Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам;

11.5.          Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов'язків. Визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.

11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладання додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.

11.7.          Поновлення Договору:

- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за

умови належного  виконання  своїх  обов'язків,  має  за  інших  рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орнедар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;

- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.

11.8.          У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов'язаний повернути Орендодавцеві Земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У   разі   невиконання     Орендарем   обов'язку   щодо   умов   повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар зобов'язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.

11.9.          Перехід права власності на орендовану Земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи –Орендаря не є підставою для зміни або розірвання Договору.

12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання договору та вирішення спорів

12.1.          У   разі    невиконання   своїх   зобов'язань   за   цим   Договором  Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.

12.2.          У  разі  невиконання  Орендарем  умов  цього  Договору  та  обов'язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.

12.3.          Сторона, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.

12.4.          Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору,   вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.

13. Суборенда Земельної ділянки

13.1.          Орендар має право передати Земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.

13.2.          Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.

13.3.          Умови договору суборенди Земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.

                                        

                                                  14. Прикінцеві положення

14.1.          Цей Договір складений у двох примірниках.  Один примірник - для

зберігання у Орендаря, один - для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у

Головному управлінні земельних     ресурсів     виконавчого     органу     Київради (Київської    міської    державної адміністрації).

14.2.          Невід'ємною частиною цього Договору є:

- план Земельної ділянки;

- кадастровий план земельної ділянки;

- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- акт приймання-передачі Земельної ділянки;

Орендодавець –Київська міська рада

Орендар –товариство з обмеженою відповідальністю „КІБ”

3. Зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації)  зареєструвати договори оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід'ємними частинами, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –ТОВ „КІБ”, у встановленому порядку.

4. Стягнути з Київської міської ради (м. Київ, вул. Хрещатик, 36 код 2883141; рах.№3541600100162 в УДК м. Києва, МФО 820019) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „КІБ” (м.Київ, просп. Оболонський, 14-г, ідентифікаційний код 32979764, рахунок 260063113228 в АБ „Національні інвестиції”, МФО 300498 42 (сорок дві) грн. 50 коп витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн.. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

5. Стягнути з Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) (м.Київ, вул. Хрещатик, 32-а код 2619900097) на користь товариства з обмеженою відповідальністю „КІБ” (м.Київ, просп. Оболонський, 14-г, ідентифікаційний код 32979764, рахунок 260063113228 в АБ „Національні інвестиції”, МФО 300498 42 (сорок дві) грн.. 50 коп витрат по сплаті державного мита та 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Видати наказ.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформлення відповідно до ст. 84 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя                                                                                          В.В.Сулім

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення13.02.2007
Оприлюднено11.09.2007
Номер документу925372
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —48/39

Рішення від 13.02.2008

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сулім В.В.

Постанова від 24.09.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Ухвала від 18.08.2009

Господарське

Вищий господарський суд України

Добролюбова Т.В.

Постанова від 18.06.2009

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Скрипка І.М.

Рішення від 18.02.2009

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сулім В.В.

Рішення від 13.02.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сулім В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні