Рішення
від 08.04.2010 по справі 18/264
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

* 10002, м. Житомир, майдан П утятинський, 3/65, '481-620

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

від "08" квітня 2010 р. Справа № 18/264

Господарський суд Житоми рської області у складі:

судді Соловей Л.А.

за участю представників ст орін:

від позивача: Роман ов С.В. довіреність №11/2 від 11.01. 2010р.

від відповідача: Волк ова М.М. - голова фермерськог о господарства

розглянув у відкритому суд овому засіданні справу за по зовом Державної екологічної інспекції в Житомирській об ласті (м.Житомир)

до Селянсько-фермерськ ого господарства "Агро-Степ" (с .Семенівка Бердичівського ра йону Житомирської області)

про стягнення 2299,42грн.,

Позивачем пред'явлено позо в про стягнення з відповідач а 2299,42грн. збитків, заподіяних д ержаві внаслідок самовільно го використання водних ресур сів.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених у позо вній заяві, на виконання вимо г ухвали господарського суду від 09.03.2010р. надав належним чино м засвідчені копії протокол у про адміністративне правоп орушення від 03.08.2009р. та постано ви про накладення адміністра тивного стягнення від 03.08.2009р.

Представник відповідача в засіданні суду вимоги позив ача визнав у повному обсязі, к рім того, на виконання вимог у хвали суду від 09.03.2010р. надав нал ежним чином засвідчені копі ї Свідоцтва про державну реє страцію та статут Селянсько- фермерського господарства "А гро-Степ".

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріал и господарської справи госпо дарський суд

ВСТАНОВИВ:

03 серпня 2009р. Державною ек ологічною інспекцією в Житом ирській області (позивач у сп раві) проведено перевірку до тримання Селянсько-фермерсь ким господарством "Агро-Степ " (відповідач у справі) вимог п риродоохоронного законодав ства, за наслідками якої скла дено акт перевірки додержанн я вимог природоохоронного за конодавства від 03.08.2009р. (а.с.4).

Як вбачається із вищевказа ного акту, Державною екологі чною інспекцією в Житомирськ ій області виявлено порушенн я відповідачем вимог п.9 ч.1 ст.44 , ст.ст.49, 111 Водного кодексу Укра їни, а саме використання без д озволу на спеціальне водокор истування в період 2008 року та з 01.01.2009р. по 03.08.2009р. 2690 куб.м води з під земних горизонтів.

03.08.2009р. Державною екологічною інспекцією в Житомирській о бласті складено протокол про адміністративне правопоруш ення №001757 (а.с.13), з якого, зокрема, вбачається, що голова Селянс ько-фермерського господарст ва "Агро-Степ" Волкова М.М. п огоджується з виявленим пору шенням права державної власн ості на води, та винесено пост анову про застосування до го лови СФГ "Агро-Степ" Волково ї М.М. адміністративного ст ягнення у вигляді штрафу в ро змірі 136грн. (а.с.14). Вказана поста нова не оскаржувалась.

Відповідно до Методики розрахунку розмірів відшко дування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресур сів на землях водного фонду, п ошкодження водогосподарськ их споруд і пристроїв, поруше ння правил їх експлуатації, з атвердженої наказом Державн ого комітету України по водн ому господарству від 29.12.2001р. №290, зареєстрованої МЮ України 18.01 .2002р. №44/6332, на підставі довідки С ФГ "Агро-Степ" (а.с.5) позивач зді йснив розрахунок збитків, за подіяних державі СФГ "Агро-Ст еп" внаслідок забору води з ар тезіанських свердловин без н аявності дозволу на спеціаль не водокористування в період 2008 року та з 01.01.2009р. по 03.08.2009р. , які ск ладають 2999,42грн.

25.12.2009р. відповідач згідно пла тіжної квитанції №208/468 (а.с.6) час тково сплатив розмір заподія ної шкоди на суму 700,00 грн.

Таким чином, заборгованіст ь відповідача станом на день пред'явлення позову станови ла 2299,42грн. збитків, заподіяних державі внаслідок самовільн ого використання водних ресу рсів.

Оцінивши наявні докази гос подарський суд Житомирської області дійшов висновку, що п озовні вимоги є обґрунтовани ми та підлягають задоволенню з наступних підстав:

Відповідно до статті 13 Конс титуції України земля, її над ра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах територ ії України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економі чної зони є об'єктами права вл асності Українського народу . Від імені Українського наро ду права власника здійснюють органи державної влади та ор гани місцевого самоврядуван ня в межах, визначених цією Ко нституцією.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" прир одні ресурси України є власн істю народу України, який має право на володіння, використ ання та розпорядження природ ними багатствами республіки .

Відповідно до переліку кор исних копалин загальнодержа вного значення, затвердженог о постановою Кабінету Мініст рів України від 12.12.1994р. №827, підзе мні води - питні, відносяться д о корисних копалин загальнод ержавного значення.

Статтею 5 вищевказаного Зак ону передбачено, що державні й охороні і регулюванню вико ристання на території Україн и підлягають: навколишнє при родне середовище, як сукупні сть природних і природно-соц іальних умов та процесів, при родні ресурси, як залучені в г осподарський обіг, так і не ви користовувані в народному го сподарстві в даний період (зе мля, надра, води, атмосферне по вітря, ліс та інша рослинніст ь, тваринний світ).

Згідно зі ст.38 вищезазначен ого Закону використання прир одних ресурсів в Україні зді йснюється в порядку загально го і спеціального використан ня природних ресурсів.

Законодавством України гр омадянам гарантується право загального використання при родних ресурсів для задоволе ння життєво необхідних потре б (естетичних, оздоровчих, рек реаційних, матеріальних тощо ) безоплатно, без закріплення цих ресурсів за окремими осо бами і надання відповідних д озволів, за винятком обмежен ь, передбачених законодавств ом України.

В порядку спеціального вик ористання природних ресурсі в громадянам, підприємствам, установам і організаціям на даються у володіння, користу вання або оренду природні ре сурси на підставі спеціальни х дозволів, зареєстрованих у встановленому порядку, за пл ату для здійснення виробничо ї та іншої діяльності, а у випа дках, передбачених законодав ством України, на пільгових у мовах.

Пунктом 9 статті 44 Водного ко дексу України передбачено, щ о водокористувачі зобов'язан і здійснювати спеціальне вод окористування лише за наявно сті дозволу.

Згідно зі ст.49 вищевказаног о Кодексу спеціальне водокор истування здійснюється на пі дставі дозволу.

Видача дозволу на спеціаль не водокористування здійсню ється за клопотанням водокор истувача з обґрунтуванням по треби у воді, погодженим з дер жавними органами водного гос подарства, - в разі використан ня поверхневих вод, державни ми органами геології - в разі в икористання поверхневих вод та державними органами охор они здоров' я - в разі викорис тання водних об' єктів, відн есених до категорії лікуваль них. Порядок погодження та ви дачі дозволів на спеціальне водокористування затверджу ється Кабінетом Міністрів Ук раїни. У дозволі на спеціальн е водокористування встановл юються ліміт забору води, лім іт використання води та лімі т скидання забруднюючих речо вин. У разі настання маловодд я ці ліміти можуть бути зменш ені спеціально уповноважени ми державними органами без к оригування дозволу на спеціа льне водокористування. Спеці альне водокористування є пла тним.

Таким чином, право на спеціа льне водокористування виник ає з моменту отримання таког о дозволу.

Порядком погодження та вид ачі дозволів на спеціальне в одокористування, затверджен им постановою Кабінету Мініс трів України №321 від 13 березня 2 002 року, встановлено, що дозвол и на використання води водни х об' єктів загальнодержавн ого значення, видаються тери торіальними органами Мінеко ресурсів за клопотанням водо користувача з обґрунтування м потреби у воді. Такого дозво лу за період з 2007 року по січень 2009р. у відповідача не було.

Факт використання 2690 куб. мет рів підземних вод в період 2008 р оку та з 01.01.2009р. по 03.08.2009р. підтверд жується довідкою відповіда ча (а.с.5).

Відповідно до Методики розрахунку розмірів відшко дування збитків, заподіяних державі внаслідок порушення правил охорони водних ресур сів на землях водного фонду, п ошкодження водогосподарськ их споруд і пристроїв, поруше ння правил їх експлуатації, з атвердженої наказом Державн ого комітету України по водн ому господарству від 29.12.2001р. №290, зареєстрованої МЮ України 18.01 .2002р. №44/6332, сума збитків, заподіян их державі СФГ "Агро-Степ" внас лідок забору води з артезіан ських свердловин без наявнос ті дозволу на спеціальне вод окористування в період 2008 рок у та з 01.01.2009р. по 03.08.2009р. складає 2999,42г рн.

Позивачем на адресу відпов ідача 31.08.2009р. була направлена пр етензія №144-31/5 (а.с.8) про відшкоду вання заподіяних державі зби тків.

25.12.2009р. відповідач квитанцією №208/468 (а.с.6) частково сплатив роз мір заподіяної шкоди на суму 700,00 грн.

Отже, заборгованість відпо відача становить 2299,42грн. збитк ів, заподіяних державі внасл ідок самовільного використа ння водних ресурсів.

Відповідно до ст.111 Водного к одексу України підприємства , установи, організації і гром адяни України, а також інозем ні юридичні і фізичні особи т а особи без громадянства зоб ов'язані відшкодувати збитки , завдані ними внаслідок пору шень водного законодавства, в розмірах і порядку, встанов лених законодавством Україн и.

Відшкодування збитків, зав даних внаслідок порушень вод ного законодавства, не звіль няє винних від збору за спеці альне водокористування, а та кож від необхідності здійсне ння заходів щодо ліквідації шкідливих наслідків. Притягн ення винних у порушенні водн ого законодавства до відпові дальності не звільняє їх від обов'язку відшкодування зби тків, завданих ними внаслідо к порушення водного законода вства.

Згідно зі ст.ст.68,69 Закону Укр аїни "Про охорону навколишнь ого природного середовища" в ідповідач несе зобов' язанн я відшкодувати збитки, запод іяні порушенням природоохор онного законодавства, як пра вило, в повному обсязі.

Крім того, відповідно до ч. 5 с т. 68 вищевказаного Закону заст осування заходів дисципліна рної, адміністративної або к римінальної відповідальнос ті не звільняє винних від ком пенсації шкоди, заподіяної з абрудненням навколишнього п риродного середовища та погі ршенням якості природних рес урсів.

Чинне законодавство не над ає право господарському суду зменшувати розмір заподіяни х збитків (шкоди) з урахування м фінансового становища та п ричин порушення норм природо охоронного, у тому числі водн ого законодавства.

Частиною 2 статті 110 Водного к одексу України, водокористув ачі звільняються від відпові дальності за порушення водно го законодавства, якщо вони в иникли внаслідок дії непере борних сил природи чи воєнни х дій.

Порушення відповідачем во дного законодавства не пов'я зане з діями непереборних си л природи чи воєнними діями.

Відповідно до ст.20 Закону Ук раїни „Про охорону навколишн ього природного середовища” та Положення про Державну ек ологічну інспекцію в Житомир ській області, затвердженого наказом Міністерства охорон и навколишнього природного с ередовища України від 19.02.2007р. № 55, екологічна інспекція має п раво подавати позови про від шкодування збитків і втрат, з авданих внаслідок порушення вимог законодавства про охо рону навколишнього природно го середовища.

Відповідно до ст.33 ГПК Украї ни кожна сторона повинна дов ести ті обставини, на які вона посилається як на підставу с воїх вимог і заперечень.

Відповідач доказів сплати заборгованості не надав, йог о представник в судовому зас іданні позовні вимоги визна в у повному обсязі.

Враховуючи викладене, суд п риходить до висновку, що позо в обґрунтований та підлягає задоволенню в повному обсязі - в сумі 2299,42 грн.

Судові витрати по сплаті де ржавного мита та за інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу покладаютьс я на відповідача, оскільки ві н спонукав позивача звернути сь з позовом до суду.

Керуючись ст.ст. 33, 43, 44, 49, 82-85 ГПК У країни, господарський суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити.

2.Стягнути з Селянсько-ферм ерського господарства "Агро- Степ" (13372, Житомирська область, Бердичівський район, с.Семен івка, вул.Леніна, буд 1, ідентиф ікаційний код 31583201):

- в дохід спеціального фонду Державного бюджету Іванкове цької сільської ради Бердичі вського району на р/р 31515921700069 в ГУ ДКУ у Житомирській області, М ФО 811039, ЗКПО 22062831, код платежу 24062100 -2299 ,42грн.;

- в дохід державного бюджету України - 102,00грн. державного ми та;

- в дохід Державного бюджету України 236,00грн. витрат за інф ормаційно-технічне забезпеч ення судового процесу (отрим увач - УДК в м.Житомирі, п/р 31218259703002 , ГУДКУ у Житомирській област і, МФО 811039, код доходу 22050000, ЄДРПОУ 22062319).

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення десятиденного строку з дня його прийняття.

Суддя Соловей Л.А.

Віддрукувати:

1 - в справу

2,3 - сторонам

СудГосподарський суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення08.04.2010
Оприлюднено18.12.2010
Номер документу9258758
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/264

Ухвала від 02.02.2010

Господарське

Господарський суд міста Києва

Мандриченко О.В.

Ухвала від 09.03.2010

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Соловей Л.А.

Постанова від 25.01.2011

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Білецька Людмила Миколаївна

Ухвала від 17.06.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 29.05.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 13.05.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 22.04.2014

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Петрова Валентина Іванівна

Ухвала від 16.02.2012

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Чус Оксана Володимирівна

Рішення від 16.02.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

Ухвала від 01.02.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Овсяннікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні