П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/443/20-а Головуючий суддя 1-ої інстанції - Григораш В.О.
Суддя-доповідач - Полотнянко Ю.П.
27 жовтня 2020 року м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Полотнянка Ю.П.
суддів: Драчук Т. О. Ватаманюка Р.В. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Аніщенко А.О.,
позивача: ОСОБА_1 ,
представника позивача: Рудницької Т.А.,
третьої особи: ОСОБА_2 ,
представника третьої особи: Снігур З.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційні скарги Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", Чернівецької обласної ради, ОСОБА_2 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2020 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", Чернівецької обласної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
в березні 2020 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" (відповідач - 1) та Чернівецької обласної ради (відповідач - 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , в якому, з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна, клінічна лікарня", оформлене Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі;
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 та рекомендації сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня";
- зобов`язати Конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на момент 04 березня 2020 року та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років;
- зобов`язати конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років.
В обґрунтування заявлених позовних вимог, позивач зазначає, що конкурсна комісія у відповідності до положень постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я", повинна була перевірити відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам.
Між тим, конкурсна комісія залишила поза увагою, що в кандидатів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відсутній стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, документів, які б підтверджували відповідний стаж, на момент проведення конкурсу даними особами не подавалися, а й відповідно не досліджувалися конкурсною комісією, що також підтверджується відеозаписом засідання комісії від 04 березня 2020 року.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 адміністративний позов задоволено повністю.
Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачі та третя особа - ОСОБА_2 оскаржили його в апеляційному порядку, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права.
Апеляційна скарга Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" фактично обґрунтована тим, що кожний з претендентів на зайняття вакантної посади генерального директора ОКПН Чернівецька обласна клінічна лікарня подали всі необхідні документи. Копії цих документів є в матеріалах справи, а тому безпідставним є висновок суду першої інстанції про те, що вказані документи були відсутні на момент роботи комісії. Із висновком суду першої інстанції про невідповідність ОСОБА_2 та ОСОБА_3 єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, відповідач не погоджується, оскільки і ОСОБА_2 і ОСОБА_3 були надані документи, які підтверджують відповідність кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я.
Чернівецька обласна рада, в свою чергу, обгрунтовує вимоги апеляційної скарги тим, що відповідно до протоколу №2 від 04.04.2020 Конкурсна комісія розглянула заяви та пакети документів ОСОБА_4 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 та ОСОБА_2 і зазначила, що усі кандидати подали пакети документів у повному обсязі і вирішила допустити всіх претендентів до участі у конкурсі та не зауважила нічого про те, що хтось не подав необхідних документів чи що хтось не відповідає вимогам конкурсу в цілому. На відеозаписі засідання Конкурсної комісії не видно змісту чи назви тих документів, а тому стверджувати, що ці документи відсутні, оскільки їх не видно на відеозаписі чи тому, що вони деталізовано не досліджувались не є коректним, так як не всі документи позивача озвучувалися і деталізувалися та ніхто не сумнівається у їх відсутності. Підтверджуючим доказом, в якому зафіксовано моменти відкриття та розгляд пакетів документів, що подані претендентами на участь в конкурсі є Протокол засідання Конкурсної комісії, який підписаний усіма членами Конкурсної комісії та до яких не було жодних зауважень від членів комісії.
Апеляційна скарга третьої особи - ОСОБА_2 обґрунтована тим, що на підтвердження досвіду керівної роботи ним були подані ряд документів, однак всі документи безпідставно відхилив суд першої інстанції, як неналежні докази. Але ж ані в оголошенні Конкурсної комісії, ані в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників Випуск 78 Охорона здоровя , який судом першої інстанції покладено в обгрунтування свого рішення, не зазначено якими саме документами підтверджується стаж керівної роботи.
ОСОБА_2 та його представник в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримали у повному обсязі та просили колегію суддів її задовольнити, апеляційні скарги відповідачів підтримали в повному обсязі.
Позивач та його представник заперечили проти апеляційних скарг та просили їх залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.
Відповідачі в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників справи та їх представників, які з`явилися в судове засідання, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційних скарг, дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційні скарги слід залишити без задоволення, з наступних підстав.
Як встановлено судом першої інстанції, розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 20 січня 2020 року №35 "Про оголошення конкурсу та початок формування конкурсної комісії на заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" оголошено про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".
Пунктом другим даного розпорядження наказано оприлюднити на сайті обласної ради розпорядження про проведення конкурсу та оголошення про початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".
Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 07 лютого 2020 року №95 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" створено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".
Пунктом другим цього розпорядження зобов`язано конкурсну комісію у своїй роботі керуватися Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я".
11 лютого 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", за результатами якого прийнято рішення, оформлене Протоколом №1, яким вирішено оприлюднити на офіційному сайті Чернівецької обласної ради оголошення про проведення конкурсу на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", в якому зазначено правові підстави проведення конкурсу, основні напрямки діяльності закладу, вимоги до претендентів та конкурсних пропозицій, умови оплати праці, а також дата та місце проведення конкурсу.
В зазначеному оголошенні в розділі "Вимоги до претендента" зазначено наступне:
- громадянство України;
- повна вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування" або "Право", або "Соціальні або поведінкові науки", або "Гуманітарні науки" або "Охорона здоров`я" за спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я".
- вільне володіння державною мовою, достатній рівень знань законодавства Конституції України, закони, постанови, укази, розпорядження рішення та інші нормативно-правові акти органів державної влади і місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності закладу охорони здоров`я;
- здатність за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні обов`язки;
- високі моральні, ділові, професійні якості та організаторські здібності;
- відповідність єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
04 березня 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії, за результати якого прийнято рішення, оформлене Протоколом №2, згідно якого заяви разом з доданими до них документами для участі в конкурсі на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" подали: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 та ОСОБА_3 .
Вказаним протоколом оформлено рішення щодо допущення вказаних осіб до участі в конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та зазначено про те, що з моменту прийняття рішення про їх допущення до участі в конкурсі, останні є учасниками конкурсу.
06 березня 2020 року конкурсною комісією заслухано кандидатів з їх конкурсними пропозиціями та проведено співбесіди з ОСОБА_1 та ОСОБА_4 .
Щодо кандидата ОСОБА_3 , останній звернувся із заявою до конкурсної комісії в якій висловив бажанням не брати подальшої участі у конкурсі. Зазначена заява була розглянута комісією, за результатами її розгляду прийнято рішення про його виключення з переліку кандидатів на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".
Крім цього, у зв`язку з форс-мажорними обставинами, які склалися під час проведення конкурсу (кандидат на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_4 , під час виступу знепритомнів та був госпіталізований до реанімаційного відділення ОКНП "Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги" де і помер не приходячи до свідомості), у зв`язку з чим конкурсна комісія вирішила зробити перерву в засіданні на невизначений термін. Прийняте рішення, оформлене Протоколом №3.
16 березня 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії на якому заслухано кандидата на посаду ОСОБА_2 з його конкурсною пропозицією та проведено з ним співбесіду.
Також комісією прийнято рішення, оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року, яким визнано переможцем конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_2 та рекомендовано сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" як такого, що обраний переможцем конкурсу, і укласти з ним контракт строком на 5 років.
Позивач не погоджуючись з рішенням оформленим Протоколами №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі та рішенням, оформленим Протоколом №4 від 16 березня 2020 року в частині визнання ОСОБА_2 переможцем у конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня , звернувся з відповідним позовом до суду.
Приймаючи оскаржуване рішення, суд першої інстанції виходив з того, що приймаючи рішення оформлене Протоколом №1 від 11 лютого 2020 року в частині затвердження змісту оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" відповідач - 1 визначив обов`язковою вимогу щодо відповідності претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років (згідно положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я" затвердженого та впровадженогов дію наказом.
Однак, приймаючи оскаржувані позивачем рішення, оформлене Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі, та рішення, оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року в частині визнання ОСОБА_2 переможцем у конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", комісія всупереч положенням Порядку №1094 допустила до участі кандидатів, які не відповідали єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Такого висновку, суд першої інстанції дійшов з тих підстав, що з наявних в матеріалах справи копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 судом встановлено відсутність записів, які б підтверджували їх стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років. Відомості, які містяться в довідках наданих Чернівецькою обласною радою на підтвердження наявності в ОСОБА_2 стажу та досвіду роботи на керівних посадах не менше 7 років є такими, що не відповідають встановленим судом обставинам справи.
При цьому, суд першої інстанції зазначив, що комісією при досліджені пакету документів поданих претендентами на підтвердження відповідності їх єдиними кваліфікаційним вимогам, крім копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 будь-яких інших документів, які б підтверджували стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років не оголошувалось та не досліджувалось.
Таким чином, конкурсна комісія не повно та не всебічно з`ясувала відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я та враховуючи відсутність поданих у визначений строк документів на підтвердження зворотного, у відповідності до положень пункту 31 Порядку №1094, повинна була б прийняти рішення про не допуск до участі в конкурсі ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , як таких, що не відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам.
Апеляційний суд погоджується з такими висновками суду першої інстанції з наступних мотивів.
Механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я визначено Порядком проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 (далі - Порядок).
Пунктами 4 та 5 Порядку встановлено, що підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади. Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.
Пунктом 24 Порядку №1094 встановлено, що конкурсна комісія: оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком.
Відповідно до пункту 27 Порядку №1094, Комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.
В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.
Як встановлено судом, на виконання вимог Порядку, конкурсною комісією з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" на своєму засіданні прийнято рішення, оформлене Протоколом №1 від 11 лютого 2020 року про оголошення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та затвердження змісту оголошення про проведення вказаного вище конкурсу.
Відповідно до оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" розмішеного 11 лютого 2020 року на офіційному веб-сайті Чернівецької обласної ради до претендентів встановлено ряд вимог, серед яких відповідність єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
В ліцензійних умовах провадження господарської діяльності з медичної практики, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України 02 лютого 2011 року № 49 (зі змінами, у редакції наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30 листопада 2012 року № 981), в розділі II Організаційні вимоги (п.2.7.г) зазначено про необхідність призначати на посаду керівника закладу охорони здоров`я особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам.
Єдині кваліфікаційні вимоги встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я (Міністерство охорони здоров`я України відповідно до Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року №267), шляхом впровадження в дію Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я".
У підрозділі "Кваліфікаційні вимоги" розділу 1 Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я) Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я", затвердженого та впровадженого в дію Наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29 березня 2002 року №117 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України (в редакції чинній з 13 грудня 2018 року), зазначено про такі кваліфікаційні вимоги:
- до 1 січня 2022 року - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні та поведінкові науки", або "Гуманітарні науки", або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я";
- стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років.
Слід зазначити, що накази Міністерства охорони здоров`я України, видані в межах повноважень, передбачених законом, є обов`язковими до виконання центральними органами виконавчої влади, їх територіальними органами, місцевими держадміністраціями, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та громадянами (абзац 4 пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров`я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 р. №267).
Отже, керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.
Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія, яка, зокрема, встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог, які зазначаються в оголошенні про проведення конкурсу, приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур. При цьому претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що приймаючи рішення оформлене Протоколом №1 від 11 лютого 2020 року в частині затвердження змісту оголошення про проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" відповідач - 1 визначив обов`язковою вимогу щодо відповідності претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років (згідно положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78. "Охорона здоров`я" затвердженого та впровадженогов дію наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 № 117 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики України).
Так, судом встановлено, що перелік необхідних документів, які повинні були надати претенденти, було вказано в оголошенні про проведенні конкурсу а заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", зокрема:
1) копію паспорта громадянина України;
2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1;
3) резюме у довільній формі;
4) автобіографію;
5) копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи;
6) згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2;
7) конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі;
8) довідку МВС про відсутність судимості;
9) медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ;
10) попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3;
11) заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4;
12) підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції").
Неподання всіх вищенаведених документів тягне за собою рішення конкурсної комісії про недопущення до участі у конкурсі.
Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.
Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).
Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.
Відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.
Згідно з статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Приписами пункту 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637 (далі - Порядок №637), визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Отже, єдиною підставою для визначення трудового стажу є трудова книжка.
04 березня 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії, за результатами якого прийнято рішення, оформлене Протоколом №2, згідно якого заяви разом з доданими до них документами для участі в конкурсі на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" подали: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_4 та ОСОБА_3 .
Вказаним протоколом оформлено рішення щодо допущення вказаних осіб до участі в конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та зазначено про те, що з моменту прийняття рішення про їх допущення до участі в конкурсі, останні є учасниками конкурсу.
Однак, дослідивши матеріали справи, колегія суддів встановила, що у трудових книжках ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відсутні записи, які б підтверджували їх стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, тобто такі особи не відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам.
Також із доводів апеляційних скарг відповідачів слідує, що до копії трудової книжки ОСОБА_2 надано довідки про існування стажу та досвіду роботи на керівних посадах, а саме про перебування на посаді з 01.11.2010 по 30.12.2018 виконавчим директором ПП ОСОБА_8. та з 25.09.2015 головою Герцаївської міської організації політичної партії Наш Край , а також з 06.02.2001 по 17.03.2008 перебував на посаді голови ревізійної комісії громадської організації Чернівецьке обласне медичне товариством Ісидор Бодя .
Крім того, до копії трудової книжки ОСОБА_3 надано копії довідок та наказів про призначення на посаду директора житлово-будівельного товариства ЖБТ-75 від 24.01.2007 ОСОБА_7 , а також наказом №1 від 24.12.2002 ОСОБА_3 призначено на посаду директора приватної виробничо-комерційної фірми Бродос .
При цьому, як зазначив суд першої інстанції, вказані вище довідки та накази не були предметом дослідження конкурсної комісії, як і не були подані вказаними претендентами у визначені в оголошенні строки, що підтверджується відеозаписом засідання конкурсної комісії від 04.03.2020 (т.1 а.с.299, 230).
Так, Чернівецька обласна рада у своїй апеляційній скарзі зазначає, що надані відеозаписи не засвідчені у порядку ч.10 ст.44 КАС України, абз.3 ст. 7 Закону України Про електронні документи та електронний документообіг , а тому такі матеріали не можливо перевірити щодо цілісності та не є допустимими в розумінні КАС України.
Водночас, суд апеляційної інстанції ухвалою від 15.09.2020 зобов`язав Чернівецьку обласну раду надати суду належним чином засвідчені електронні докази, а саме: відеозапис засідання Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" від 04 березня 2020 року.
21.09.2020 на виконання вимог ухвали відповідачем-2 було надано до суду відеозапис засідання №2 ід 04.03.2020 конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".
Із відеозаписів, що наявні у справі, судом встановлено, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 крім заяви про участь у конкурсі, було подано документи, які були в запечатаному вигляді.
Із відеозапису слідує, що члени комісії ретельно та детально досліджують пакет документів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 озвучуючи для всіх присутніх кожний з документів, що був поданий претендентом у визначений конкурсною комісією строк.
Однак, будь-яких інших документів, які б підтверджували стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років не оголошувалось та не досліджувалось.
Зокрема, надані документи щодо стажу та досвіду роботи на керівних посадах ОСОБА_2 (довідка від 15 січня 2020 року №8 про перебування на посаді виконавчого директора ПП " ОСОБА_8 " з 01 листопада 2010 року по 30 грудня 2018 року, наказ "Про призначення виконавчого Директора підприємства" від 01 листопада 2010 року №5, довідка від 25 вересня 2015 року про обрання з 25 вересня 2015 року головою Герцаївської міської організації політичної партії "Наш Край", довідка від 06 лютого 2020 року №4 про перебування на посаді голови ревізійної комісії громадської організації "Чернівецьке обласне медичне товариство "Ісидор Бодя" з 06 лютого 2001 року по 17 березня 2008 року) та ОСОБА_3 (довідки та накази про призначення його на посаду директора житлово-будівельного товариства "ЖБТ-75" від 24 січня 2007 року, а також наказ "Про призначення на посаду директора приватної виробничо-комерційної фірми "БРОДОС" від 24 грудня 2002 року №1) конкурсною комісією взагалі не оголошувались та не досліджувались.
Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що вказані документи не були подані претендентами у визначений в оголошенні строк (до 02 березня 2020 року) та не були предметом дослідження конкурсної комісії.
Також, у апеляційній скарзі Конкурсна комісія зазначає, що всі документи, що були передбачені рішенням Конкурсної комісії, яке оформлене протоколом №1 від 11.02.2020 були подані всіма учасниками конкурсу.
Однак, як зазначалось вище, відповідач - 1 визначив обов`язковою вимогу щодо відповідності претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років.
Проте, пакет документів поданих ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які були досліджені та оголошені конкурсною комісією 04.03.2020 не підтверджують їх стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років.
Таким чином, колегія суддів дійшла висновку, що приймаючи рішення, оформлене Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі, та рішення, оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року в частині визнання ОСОБА_2 переможцем у конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", комісія всупереч положенням Порядку №1094 допустила до участі кандидатів, які не відповідали єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.
Водночас, відповідачі обгрунтовуючи правомірність прийняття рішення, що оформлене протоколом №4 від 16.03.2020, яким переможцем визначено ОСОБА_2 посилаються на наявність у претендента ОСОБА_2 стажу роботи на керівних посадах не менше 7 років, зокрема на вказані вище довідки та накази щодо стажу та досвіду роботи на керівних посадах ОСОБА_2 та ОСОБА_3 та зазначає, що для членів конкурсної комісії цих документів було достатньо для прийняття рішення про допуск претендентів до участі в конкурсі, як таких що мають стаж керівної роботи.
Однак, колегія суддів зазначає, що відомості, які містять у довідках на підтвердження наявності в ОСОБА_2 стажу та досвіду роботи на керівних посадах не менше 7 років є такими, що не відповідають встановленим судом обставинам справи, виходячи з наступного.
Так, судом першої інстанції, з метою повного та всебічного з`ясування всіх обставин справи, зокрема, підтвердження фактів наявності стажу та досвід роботи на керівних посадах не менше 7 років у переможця конкурсу ОСОБА_2 , ухвалою суду від 06 травня 2020 року витребувано:
- з органів Головного управління ДПС в Чернівецькій області відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих з нього податків за період з 01.02.2001 року по 01.01.2020 року;
- з Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області у відношенні ОСОБА_2 відомості про застраховану особу щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків (форма ОК5, форма ОК2) за період з 01.02.2001 року по 01.01.2020 року;
- з відділу реєстрації юридичних осіб та ФОП юридичного управління Чернівецької міської ради відомості з Держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: чи був ОСОБА_2 керівником, підписантом приватного підприємства "ОСОБА_8." в період з 01 листопада 2010 року по 30 грудня 2018 року та чи був керівником, підписантом Чернівецького обласного медичного товариства "Ісидор Бодя" в період з 06 лютого 2001 року по 17 березня 2008 року.
Як правильно зазначив суд першої інстанції, із наданих пенсійним органом довідок про індивідуальні відомості про застраховану особу ОСОБА_2 (форма ОК-5 форма ОК2) слідує, що у них відсутні відомості про суми виплачених доходів та утриманих податків з ОСОБА_2 за період його перебування на посаді виконавчого директора ПП "ОСОБА_8.", голови Герцаївської міської організації політичної партії "Наш Край" та голови ревізійної комісії громадської організації "Чернівецьке обласне медичне товариство "Ісидор Бодя", як і відсутні відомості про суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків.
У апеляційній скарзі Чернівецька обласна рада зазначає про те, що відсутність вказаних відомостей не може свідчити про відсутність загального стажу як такого, а свідчить лише про відсутність сплачених страхових внесків та відсутності страхового стажу за період роботи у вищевказаних організаціях, особливо зважаючи на те, що це була робота на громадських засадах і ОСОБА_2 в той період працював за сумісництвом ще у 2-х місцях де за нього сплачували ці страхові внески.
Однак, колегія суддів не погоджується із вказаними доводами апелянта та звертає увагу на те, що відповідно до пункту 3 Порядку №637 за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.
Оскільки у трудовій книжці ОСОБА_2 відсутні записи, які б підтверджували його стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, тому і судом першої інстанції правомірно було витребувано з Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області у відношенні ОСОБА_2 відомості про застраховану особу щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків (форма ОК5, форма ОК2) за період з 01.02.2001 року по 01.01.2020 року.
Однак, дослідивши надані матеріали, колегія суддів дійшла висновку, що надані пенсійним органом довідки форми ОК-5, форми ОК-2 не підтверджують стаж та досвід роботи ОСОБА_2 на керівних посадах не менше 7 років.
Разом з тим, відповідно до ст. 7 "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.
Водночас, як зазначив суд першої інстанції, згідно наданих відомостей відділом реєстрації юридичних осіб та ФОП юридичного управління Чернівецької міської ради від 21 травня 2020 року вбачається, що ОСОБА_2 у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником чи підписантом приватного підприємства "ОСОБА_8.", Чернівецького обласного медичного товариства "Ісидор Бодя" в період з дати державної реєстрації юридичних осіб по теперішний час не значиться. (т.2 а.с.58-59).
Чернівецька обласна рада та конкурсна комісія не погоджуючись із таким висновком суду першої інстанції вказують, що єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, громадських формувань не містить хоча б одне прізвище керівника ревізійної організації по всій Україні, а відсутність цих записів не свідчать про те, що ОСОБА_2 та ОСОБА_3 не виконували обовязки керівників в своїх організаціях та підприємствах.
Однак, колегія суддів апеляційної інстанції відхиляє вказані доводи та зазначає, що перебування ОСОБА_2 на посаді голови ревізійної комісії громадської організації Чернівецьке обласне медичне товариство Ісидор Бодя з 06.02.2001 по 17.03.2008 підтверджується лише довідкою від 06.02.2020 №4 (т.1 а.с.137).
Наказом №5 від 01.11.2010 ОСОБА_2 був призначений на посаду виконавчого директора ПП ОСОБА_8. з 01.11.2010 на громадських засадах та без нарахування заробітної плати (т.1 а.с.136).
Водночас, не може служити підтвердженням наявності стажу на керівних посадах відомості, що містяться у вказані довідці, оскільки період участі особи в громадській організації без працевлаштування на керівній посаді не може створювати стаж роботи, необхідний для призначення керівником закладу охорони здоров`я обласного рівня.
Слід зазначити, що статтею 167 Господарського кодексу України визначено, що під корпоративними відносинами маються на увазі відносини, що виникають, змінюються та припиняються щодо корпоративних прав.
Корпоративні права - це права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами.
З аналізу положень вказаної статті вбачається, що корпоративні відносини виникають виключно між учасниками (засновниками, акціонерами) господарської організації (юридичної особи).
Поряд з цим, доказів на підтвердження того, що ОСОБА_2 є учасником ПП "ОСОБА_8." або громадської організації "Чернівецьке обласне медичне товариство "Ісидор Бодя", сторонами по справі не надано.
Із наданих третьою особою статутів політичної партії Наш край та ПП ОСОБА_8. , судом також не встановлено, що ОСОБА_2 є учасником ПП ОСОБА_8. та Герцаївської міської організації політичної партії "Наш Край".
Отже, в даному випадку виникають не корпоративні, а трудові відносини, що унеможливлює виконання обов`язків на громадських засадах та без нарахування заробітної плати.
Доказів укладення трудового договору між ПП ОСОБА_8. та ОСОБА_2 щодо працевлаштування останнього на посаду виконавчого директора відсутні в матеріалах справи.
З наведених мотивів, колегія суддів відхиляє доводи апеляційної скарги конкурсної комісії про те, що загальновідомим є і те, що в більшості громадських організацій виконування обов`язків керівників відбувається на громадських засадах.
Колегія суддів також відхиляє доводи апеляційної скарги Чернівецької обласної ради про те, що займані кандидатами керівні посади відповідають Класифікатору професій України (ДК 003:2010) та підтверджують факт наявності стажу роботи на керівних посадах, оскільки цей класифікатор призначений для застосування центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, Федерацією, всіма суб`єктами господарювання під час запису про роботу у трудові книжки працівників.
Разом із тим, колегія суддів зазначає, що дана обставина жодним чином не спростовує факту проведення конкурсу з порушенням норм чинного законодавства, а саме, в частині допуску до конкурсу кандидатів, які не відповідали кваліфікаційним вимогам керівника закладу охорони здоров`я.
Тому, колегія суддів дійшла висновку, що відомості, які містяться в довідках наданих відповідачем-2 на підтвердження наявності в ОСОБА_2 стажу та досвіду роботи на керівних посадах не менше 7 років є такими, що не відповідають встановленим судом обставинам справи.
Одночасно, слід звернути увагу, що з дослідження автобіографії ОСОБА_2 вбачається відсутність 7-ми річного стажу роботи на керівних посадах, яку власне і склав (написав) ОСОБА_2 .
Таким чином, колегія суддів погоджується із висновком суду першої інстанції, що конкурсна комісія не повно та не всебічно з`ясувала відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я та враховуючи відсутність поданих у визначений строк документів на підтвердження зворотного, у відповідності до положень пункту 31 Порядку №1094, повинна була б прийняти рішення про не допуск до участі в конкурсі ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , як таких, що не відповідають єдиним кваліфікаційним вимогам.
Враховуючи те, що при проведенні конкурсу складовим етапом прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, є перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам, а також те, що претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій, з огляду на встановленні невідповідності кваліфікаційних вимогам до претендентів визначених в оголошенні про проведення конкурсу, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про наявність підстав для скасування рішень відповідача прийнятих на наступних етапах проведення конкурсу.
Всупереч викладеному конкурсна комісія ОСОБА_2 не тільки допустила до участі у конкурсі, а й визначила переможцем конкурсу. Тобто, переможцем конкурсу на посаду керівника закладу охорони здоров`я стала особа, яка на момент оголошення його переможцем не мала права займати вказану посаду. Отже, рішення про визначення ОСОБА_2 переможцем конкурсу суперечить закону, що є підставою для його скасування.
За таких обставин, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про обгрунтованість позовних вимог.
Доводи апеляційних скарг не дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийняте рішення відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і не підлягає скасуванню.
Таким чином, проаналізувавши ці та всі інші доводи апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що вони не спростовують правильності висновків суду першої інстанції.
При цьому, у рішення ЄСПЛ по справі Ґарсія Руіз проти Іспанії (Garcia Ruiz v. Spain), заява № 30544/96, п. 26, ECHR 1999-1, Суд зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.
Відповідно до ст. 17 Закон України Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини Суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Згідно ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
Відповідності до ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Враховуючи вищенаведене, апеляційний суд визнає, що суд першої інстанції, вирішуючи даний публічно-правовий спір, правильно встановив обставини справи та ухвалив законне рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, рішення суду першої інстанції ґрунтується на повно, об`єктивно і всебічно з`ясованих обставинах, доводи апеляційних скарг їх не спростовують, а тому підстав для скасування рішення суду першої інстанції немає.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційні скарги Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", Чернівецької обласної ради, ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12 червня 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 02 листопада 2020 року.
Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Драчук Т. О. Ватаманюк Р.В.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2020 |
Оприлюднено | 04.11.2020 |
Номер документу | 92597212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Полотнянко Ю.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні