Постанова
від 29.06.2021 по справі 824/443/20-а
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 червня 2021 року

м. Київ

справа № 824/443/20-а

адміністративне провадження № К/9901/31081/20

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду :

судді-доповідача - Жука А.В.,

суддів: Мельник-Томенко Ж.М., Соколова В.М.,

за участі:

секретаря судового засідання - Грінкевич А.І.,

позивача: ОСОБА_1

представника позивача: Рудницької Т.А.

третьої особи: Цинтара С.А.

представника третьої особи: Задорожного С.Д.

розглянувши у відкритому судовому засіданні як суд касаційної інстанції адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", Чернівецької обласної ради, треті особи : ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , про скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, провадженн я у якій відкрито

за касаційною скаргою ОСОБА_2 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 (у складі головуючого судді Григораша В.О.) та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 (у складі колегії: головуючого судді: Полотнянка Ю.П., суддів: Драчук Т. О. Ватаманюка Р.В.),

ВСТАНОВИВ:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 , позивач) звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" (далі - відповідач - 1) та Чернівецької обласної ради (далі - відповідач - 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів ОСОБА_2 (далі - ОСОБА_2 ) та ОСОБА_3 (далі - ОСОБА_3 ), про скасування рішень та зобов`язання вчинити дії, в якому із врахуванням заяви про уточнення позовних вимог, просив суд:

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна, клінічна лікарня", оформлене Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі;

- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_2 та рекомендації сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня";

- зобов`язати Конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_2 та ОСОБА_3 на момент 04 березня 2020 року та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років;

- зобов`язати конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років.

2. В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначав, що конкурсна комісія залишила поза увагою те, що в кандидатів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 відсутній стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, відсутні документи, які б підтверджували відповідний стаж, а на момент проведення конкурсу даними особами такі документи не подавалися, та й відповідно не досліджувалися конкурсною комісією.

3. Відтак, ОСОБА_1 вважав рішення конкурсної комісії, оформлене Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", а також рішення конкурсної комісії, оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року, в частині визначення переможцем конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" - ОСОБА_2 - протиправними.

Короткий зміст рішень судів попередніх інстанцій

4. Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020, залишеною без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 адміністративний позов ОСОБА_1 задоволено повністю.

5. Суди попередніх інстанцій виходили з того, що приймаючи оскаржувані рішення, оформлені Протоколом №2 від 04 березня 2020 року, в частині допуску претендентів ОСОБА_2 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі, та Протоколом №4 від 16 березня 2020 року в частині визнання ОСОБА_2 переможцем у конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", комісія всупереч положенням Порядку №1094 допустила до участі кандидатів, які не відповідали єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

6. Такого висновку, суди першої та апеляційної інстанцій дійшли з тих підстав, що з наявних в матеріалах справи копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 встановлено відсутність записів, які б підтверджували стаж їх роботи на керівних посадах не менше 7 років. Відомості, які містяться в довідках наданих Чернівецькою обласною радою на підтвердження наявності в ОСОБА_2 стажу та досвіду роботи на керівних посадах не менше 7 років є такими, що не відповідають встановленим судом обставинам справи.

7. При цьому, судами попередніх інстанцій зазначалось, що комісією при досліджені пакету документів поданих претендентами на підтвердження відповідності їх єдиними кваліфікаційним вимогам, крім копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 будь-яких інших документів, які б підтверджували стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років не оголошувалось та не досліджувалось.

Короткий зміст вимог касаційної скарги та відзиву на неї

8. Не погодившись із рішеннями судів попередніх інстанцій ОСОБА_2 звернувся до Верховного Суду із касаційною скаргою, в якій з урахуванням доповнення до касаційної скарги просить скасувати рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020, постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 у справі №824/443/20-а та ухвалити нове рішення, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

9. В обґрунтування касаційної скарги ОСОБА_2 , зазначає, що оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій були прийняті з порушенням норм процесуального та матеріального права, а саме у зв`язку з порушенням правил юрисдикції адміністративних судів, з огляду на те, що порядок та проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня не є діяльністю суб`єкта владних повноважень, спір у цій справі не є публічно-правовим, а за своєю суттю стосується трудових відносин та не може оскаржуватись за правилами адміністративного судочинства.

10. Також касатор зазначає, що судами попередніх інстанцій зроблена помилка в застосуванні норми матеріального права щодо кваліфікації вимог до зайняття посади генерального директора (директора) закладу охорони здоров`я, які викладені в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 78. Охорона здоров`я ), затвердженому наказом Міністерства охорони здоров`я від 29 березня 2002 року №117, а саме невірно (звужено) витлумачено термін керівні посади .

11. Від ОСОБА_1 до Верховного Суду надійшов відзив на касаційну скаргу, в якому, посилаючись на додержання судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень, позивач просить залишити їх без змін, а касаційну скаргу ОСОБА_2 - без задоволення.

12. В обґрунтування відзиву позивач зазначає, що ОСОБА_2 не відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, зокрема вимозі щодо наявності стажу роботи на керівних посадах не менше 7 років.

ІІ. РУХ АДМІНІСТРАТИВНОЇ СПРАВИ В СУДІ КАСАЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЇ

13. Касаційна скарга ОСОБА_2 до Верховного Суду надійшла 18 листопада 2020 року.

14. Ухвалою Верховного Суду від 21.12.2020 відкрито касаційне провадження за скаргою ОСОБА_2 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020.

15. Ухвалою судді Верховного Суду від 27.01.2021 клопотання ОСОБА_2 про зупинення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 задоволено частково: зупинено виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 у справі №824/443/20-а до закінчення його перегляду в касаційному порядку в частині пунктів 4, 5 резолютивної частини.

16. 09 березня 2021 року та 11 березня 2021 року до Верховного Суду від ОСОБА_1 надійшли аналогічні за змістом клопотання про прискорення розгляду справи.

17. Ухвалою судді Верховного Суду від 14.05.2021 дану справу призначено до касаційного розгляду у відкритому судовому засіданні, на 15:00 годину 01 червня 2021 року.

18. Ухвалою Верховного Суду від 01.06.2021, проголошеною в судовому засіданні із занесенням до протоколу судового засідання, задоволено клопотання ОСОБА_2 про відкладення розгляду справи та відкладено розгляд справи на 29.06.2021 на 15:00 годину.

ІІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

19. Судами попередніх інстанцій встановлено, що Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 20 січня 2020 року №35 "Про оголошення конкурсу та початок формування конкурсної комісії на заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" оголошено про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

20. Пунктом другим даного розпорядження наказано оприлюднити на сайті обласної ради розпорядження про проведення конкурсу та оголошення про початок формування конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

21. Розпорядженням голови Чернівецької обласної ради від 07 лютого 2020 року №95 "Про утворення конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" створено конкурсну комісію з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" у складі:

Голови комісії: ОСОБА_5 - лікар-хірург хірургічного відділення обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня";

Секретаря комісії: ОСОБА_6 - головний спеціаліст відділу з питань земельних відносин управління з питань забезпечення повноважень щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області виконавчого апарату обласної ради;

Членів комісії: ОСОБА_7 - головний спеціаліст відділу обліку використання та приватизації майна управління з питань забезпечення повноважень щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст області виконавчого апарату обласної ради; ОСОБА_12 - громадська організація "Чернівецьке обласне медичне товариство "Ісидор Бодя", депутат обласної ради 7-го скликання, член постійної комісії обласної ради з питань охорони здоров`я, праці, соціального захисту населення та підтримки учасників АТО і членів їх сімей; ОСОБА_8 - Чернівецька обласна громадська організація "Асоціація медичних сестер"; ОСОБА_11 - завідувач ЛОР-центром обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

22. Пунктом другим цього розпорядження зобов`язано конкурсну комісію у своїй роботі керуватися Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094 "Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я".

23. 11 лютого 2020 року відбулося засідання вказаної конкурсної комісії, за результатами якого прийнято рішення, оформлене Протоколом №1, яким вирішено оприлюднити на офіційному сайті Чернівецької обласної ради оголошення про проведення конкурсу на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", в якому зазначено правові підстави проведення конкурсу, основні напрямки діяльності закладу, вимоги до претендентів та конкурсних пропозицій, умови оплати праці, а також дата та місце проведення конкурсу.

24. В зазначеному оголошенні в розділі "Вимоги до претендента" зазначені наступні вимоги: громадянство України; повна вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні або поведінкові науки", або "Гуманітарні науки" або "Охорона здоров`я" за спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я"; вільне володіння державною мовою, достатній рівень знань законодавства, Конституції України, законів, постанов, указів, розпоряджень, рішень та інших нормативно-правових актів органів державної влади і місцевого самоврядування, які регулюють порядок діяльності закладу охорони здоров`я; здатність за своїми діловими та моральними якостями, освітнім і професійним рівнем виконувати відповідні обов`язки; високі моральні, ділові, професійні якості та організаторські здібності; відповідність єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

25. Також передбачено, що претенденти подають особисто або надсилають поштою наступні документи: копію паспорта громадянина України; письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів для зайняття посади за формою згідно з додатком 1; резюме у довільній формі; автобіографію; копію (копії) документа (документів) про освіту, науковий ступінь, вчене звання, кваліфікаційну категорію, підвищення кваліфікації, які підтверджують відповідність претендента кваліфікаційним вимогам до керівника закладу охорони здоров`я, а також копію трудової книжки або інших документів, що підтверджують досвід роботи; згоду на обробку персональних даних згідно з додатком 2; конкурсну пропозицію обсягом не більше 15 сторінок друкованого тексту в паперовій та електронній формі; довідку МВС про відсутність судимості; медичні довідки про стан здоров`я, щодо перебування особи на обліку у психоневрологічному та наркологічному закладі охорони здоров`я за формами, затвердженими МОЗ; попередження стосовно встановлених Законом України "Про запобігання корупції" вимог та обмежень, підписане претендентом на посаду, за формою згідно з додатком 3; заяву про відсутність у діях особи конфлікту інтересів згідно із додатком 4; підтвердження подання декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік (відповідно до абзацу першого частини третьої статті 45 Закону України "Про запобігання корупції").

26. Визначалось, що неподання всіх вищенаведених документів тягне за собою рішення конкурсної комісії про недопущення до участі у конкурсі. Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді. Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші). Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

27. 04 березня 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії, за результати якого прийнято рішення, оформлене Протоколом №2, згідно якого заяви разом з доданими до них документами для участі в конкурсі на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" подали: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_9 та ОСОБА_3 .

28. Вказаним протоколом оформлено рішення щодо допущення вказаних осіб до участі в конкурсі на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" та зазначено про те, що з моменту прийняття рішення про їх допущення до участі в конкурсі, останні є учасниками конкурсу.

29. 06 березня 2020 року конкурсною комісією заслухано кандидатів з їх конкурсними пропозиціями та проведено співбесіди з ОСОБА_1 та ОСОБА_9

30. ОСОБА_3 звернувся із заявою до конкурсної комісії в якій висловив бажання не брати подальшої участі у конкурсі. Зазначена заява була розглянута комісією, за результатами її розгляду прийнято рішення про виключення його з переліку кандидатів на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

31. Крім цього, у зв`язку з форс-мажорними обставинами, які склалися під час проведення конкурсу (кандидат на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_9 , під час виступу знепритомнів та був госпіталізований до реанімаційного відділення ОКНП "Чернівецька лікарня швидкої медичної допомоги" де і помер не приходячи до свідомості), у зв`язку з чим конкурсна комісія вирішила зробити перерву в засіданні на невизначений термін. Прийняте рішення, оформлене Протоколом №3.

32. 16 березня 2020 року відбулося засідання конкурсної комісії на якому заслухано кандидата на посаду ОСОБА_2 з його конкурсною пропозицією та проведено з ним співбесіду.

33. Також комісією прийнято рішення, оформлене Протоколом №4 від 16 березня 2020 року, яким визнано переможцем конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" ОСОБА_2 та рекомендовано сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" як такого, що обраний переможцем конкурсу, і укласти з ним контракт строком на 5 років.

34. Судами першої та апеляційної інстанцій також досліджено наявні в матеріалах справи електронні докази, а саме відеозаписи засідань конкурсної комісії з проведення конкурсу на заміщення посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня", з яких встановлено, що комісією при досліджені пакету документів поданих претендентами на підтвердження відповідності їх єдиними кваліфікаційним вимогам, крім копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 будь-яких інших документів, які б підтверджували стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років не оголошувалось та не досліджувалось.

35. Суди попередніх інстанцій також встановили, що з наявних матеріалів справи копій трудових книжок ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , у останніх відсутні записи, які б підтверджували їх стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років.

36. При цьому, з метою повного та всебічного з`ясування всіх обставин справи, зокрема, підтвердження фактів наявності стажу та досвід роботи на керівних посадах не менше 7 років у переможця конкурсу ОСОБА_2 , ухвалою Чернівецького окружного адміністративного суду від 06 травня 2020 року витребувано:

- з органів Головного управління ДПС в Чернівецькій області відомості з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми виплачених доходів та утриманих з нього податків за період з 01.02.2001 по 01.01.2020;

- з Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області у відношенні ОСОБА_2 відомості про застраховану особу щодо суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків (форма ОК5, форма ОК2) за період з 01.02.2001 по 01.01.2020;

- з відділу реєстрації юридичних осіб та ФОП юридичного управління Чернівецької міської ради відомості з Держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань: чи був ОСОБА_2 керівником, підписантом приватного підприємства "Будівельник А.Д." в період з 01 листопада 2010 року по 30 грудня 2018 року та чи був керівником, підписантом Чернівецького обласного медичного товариства "Ісидор Бодя" в період з 06 лютого 2001 року по 17 березня 2008 року.

37. Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що з наданих на виконання вказаної ухвали документів вбачається відсутність відомостей про суми виплачених доходів та утриманих податків з ОСОБА_2 за період його перебування на посаді виконавчого директора ПП " Будівельник А.Д. ", голови Герцаївської міської організації політичної партії "Наш Край" та голови ревізійної комісії громадської організації "Чернівецьке обласне медичне товариство "Ісидор Бодя", як і відсутні відомості про суми заробітку для нарахування пенсії, страхового стажу, сплати страхових внесків (форма ОК5, форма ОК2); згідно наданих відомостей відділом реєстрації юридичних осіб та ФОП юридичного управління Чернівецької міської ради від 21 травня 2020 року вбачається, що ОСОБА_2 у відомостях Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань керівником чи підписантом приватного підприємства "Будівельник А.Д.", Чернівецького обласного медичного товариства "Ісидор Бодя" в період з дати державної реєстрації юридичних осіб по теперішний час не значиться.

IV. РЕЛЕВАНТНІ ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

(в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)

38. Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України)

38.1. Пункт 2 частини 1 статті 4 КАС України . Публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.

38.2. Пункт 7 частини 1 статті 4 КАС України. Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

38.3. Пункт 9 частини 1 статті 19 КАС України. Юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.

39. Закон України Основи законодавства України про охорону здоров`я

39.1. Частина 7-9 статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я. Керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства.

Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

40. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року №1094. (далі - Порядок №1094).

40.1. Пункт 1 Порядку №1094. Цей Порядок визначає механізм проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я (далі - конкурс).

Вимоги цього Порядку поширюються на відбір кандидатур на посади керівників державних та комунальних закладів охорони здоров`я (далі - заклад), крім закладів охорони здоров`я МВС, військових формувань, а також правоохоронних органів спеціального призначення, утворених відповідно до законів.

40.2. Пункт 3-5 Порядку №1094. Конкурс проводиться з дотриманням принципів: 1) забезпечення рівного доступу; 2) політичної неупередженості; 3) законності; 4) довіри суспільства; 5) недискримінації; 6) прозорості; 7) доброчесності; 8) ефективного і справедливого процесу відбору.

Підставою для проведення конкурсу є рішення органу управління, яке приймається протягом трьох робочих днів з моменту виникнення вакантної посади.

Конкурс складається з таких етапів: прийняття рішення про проведення конкурсу; формування конкурсної комісії (у разі необхідності оновлення її складу); підготовка до проведення конкурсу (оприлюднення оголошення про проведення конкурсу, прийняття документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі, перевірка поданих документів на відповідність установленим вимогам); проведення конкурсу (заслуховування конкурсної пропозиції та проведення співбесіди з кандидатами (претендентами), визначення переможця конкурсу); оприлюднення результатів конкурсу.

40.3. Пункт 24 Порядку №1094. Конкурсна комісія: оприлюднює оголошення про проведення конкурсу; встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог; встановлює вимоги до конкурсних пропозицій; оприлюднює результати засідань конкурсної комісії та результати конкурсу; перевіряє документи, подані претендентами щодо відповідності установленим вимогам; приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур; забезпечує відкритість конкурсу відповідно до вимог цього Порядку; оцінює професійний досвід, знання, якості та конкурсні пропозиції учасників конкурсу; відбирає шляхом голосування з числа учасників одну кандидатуру на посаду керівника закладу, оформлює відповідне рішення конкурсної комісії та вносить подання керівникові органу управління, який призначає такого кандидата на посаду керівника закладу; здійснює інші повноваження, передбачені цим Порядком.

40.4. Пункт 27 Порядку №1094. Комісія не пізніше ніж протягом трьох днів після формування її складу оприлюднює на офіційному веб-сайті органу управління оголошення про проведення конкурсу.

В оголошенні зазначаються такі відомості: правові підстави проведення конкурсу; найменування, юридичне та фактичне місцезнаходження закладу, основні напрями його діяльності з додержанням вимог законодавства про інформацію з обмеженим доступом, статут, структура закладу, а також кошторисні призначення для фінансового забезпечення діяльності закладу; дата початку, кінцевий строк і адреса приймання документів для участі у конкурсі; номер телефону та адреса електронної пошти для довідок; перелік документів, що подаються претендентом для участі в конкурсі; вимоги до претендента та конкурсної пропозиції; умови оплати праці керівника закладу із зазначенням істотних умов контракту; дата і місце проведення конкурсу.

40.5. Абзац 2-4 пункту 28 Порядку №1094. Документи, крім заяви про участь у конкурсі, подаються в запечатаному вигляді.

Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, може подавати додаткові документи стосовно досвіду роботи, професійної компетентності і репутації (характеристики, рекомендації, наукові публікації та інші).

Відповідальність за достовірність поданих документів несе претендент.

40.6. Пункт 31 вказаного Порядку №1094. За рішенням конкурсної комісії претендент не допускається до участі в конкурсі у разі: неподання ним необхідних документів; його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій; наявності у претендента незнятої або непогашеної в установленому законом порядку судимості, заборони займати відповідні посади або провадити певні види діяльності; наявності судового рішення, яке набрало законної сили, за яким претендент визнаний винним у вчиненні корупційного правопорушення або правопорушення, пов`язаного з корупцією.

Претенденти, допущені до участі в конкурсі, є його учасниками. Про прийняте конкурсною комісією рішення претенденти та учасники повідомляються секретарем конкурсної комісії протягом трьох робочих днів з дня проведення засідання з розгляду документів.

40.7. Пункт 34 Порядку №1094. Конкурсна комісія заслуховує на засіданні конкурсну пропозицію учасника конкурсу, проводить з ним співбесіду та враховує відповідність учасника конкурсу та його конкурсної пропозиції встановленим вимогам.

41. Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. ВИПУСК78. Охорона здоров`я. (Задтверджено наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29 березня 2002 р. № 117) (далі - Довідник).

41.1. Підрозділ "Кваліфікаційні вимоги" розділу 1. Генеральний директор (директор)/начальник (завідувач) закладу охорони здоров`я) Довідника передбачає такі кваліфікаційні вимоги:

- до 1 січня 2022 року - вища освіта II рівня за ступенем магістра спеціальності галузі знань "Управління та адміністрування" або "Публічне управління та адміністрування", або "Право", або "Соціальні та поведінкові науки", або "Гуманітарні науки", або "Охорона здоров`я" та спеціалізацією "Організація і управління охороною здоров`я";

- стаж роботи на керівних посадах: для закладів національного рівня - не менше 10 років, обласного рівня - 7 років, районного рівня - 5 років.

V. ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

42. Відповідно до частини першої статті 341 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення в межах доводів та вимог касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, та на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє правильність застосування судом першої чи апеляційної інстанції норм матеріального і процесуального права.

43. Суд касаційної інстанції не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати чи приймати до розгляду нові докази або додатково перевіряти докази (частина друга статті 341 КАС України).

44. Проаналізувавши зміст та доводи касаційної скарги, Верховний Суд в ухвалі від 21.12.2020 дійшов висновку про наявність підстав для відкриття касаційного провадження з підстав, визначених пунктами 1 та 3 частини четвертої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких підставами касаційного оскарження судових рішень, зазначених у частині першій цієї статті, є неправильне застосування судом норм матеріального права чи порушення норм процесуального права виключно у випадку, якщо суд апеляційної інстанції в оскаржуваному судовому рішенні застосував норму права без урахування висновку щодо застосування норми права у подібних правовідносинах, викладеного у постанові Верховного Суду, крім випадку наявності постанови Верховного Суду про відступлення від такого висновку (пункт 1 частини 4 статті 328 КАС України) та якщо відсутній висновок Верховного Суду щодо питання застосування норми права у подібних правовідносинах (пункт 3 частини 4 статті 328 КАС України).

45. В обґрунтування підстав для відкриття касаційного провадження згідно пункту 1 частини 4 статті 328 КАС України скаржник наголошує на тому, що вирішуючи міжюрисдикційні спори, Велика Палата Верховного Суду впроваджувала правову позицію стосовно того, що не кожен спір за участю суб`єкта владних повноважень є публічно-правовим (зокрема, вказаний правовий висновок викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 12 вересня, 30 жовтня та 13 листопада 2018 року у справах №806/1641/17, №809/973/14 та №809/649/14 відповідно; від 18 квітня, 23 травня 2018 року, 30 січня, 13 лютого 2019 року у справах №813/921/16, №820/3770/16, №820/4270 відповідно, тощо) та зазначає, що відповідач - Чернівецька обласна рада виступає у ролі роботодавця та не здійснює публічно-владних управлінських функцій в розумінні пункту 7 частини першої статті 4 КАС України, а спірні рішення не є реалізацією суб`єктом владних повноважень владних управлінських функцій, що у свою чергу також потребує перевірки під час касаційного перегляду судових рішень у цій справі, що не було враховано судом апеляційної інстанції при ухваленні оскаржуваного судового рішення.

46. В обґрунтування підстав для відкриття касаційного провадження згідно пункту 3 частини 4 статті 328 КАС України ОСОБА_2 зазначає, що наразі відсутній висновок Верховного Суду в подібних правовідносинах стосовно тлумачення судами кваліфікаційних вимог до зайняття посади генерального директора (директора) закладу охорони здоров`я, які викладені у Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 78. Охорона здоров`я), затвердженому наказом Міністерства охорони здоров`я від 29 березня 2002 року №117 (з наступними змінами та доповненнями), зокрема, щодо правильного витлумачення терміну керівні посади .

47. Перевіривши за матеріалами справи доводи касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження та правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Верховного Суду зазначає наступне.

48. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 4 КАС України публічно-правовий спір - це спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

49. Пунктом 7 частини першої статті 4 КАС України визначено, що суб`єкт владних повноважень - це орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.

50. Згідно з пунктом 9 частини першої статті 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема у спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб.

51. Щодо доводів касатора про те, що оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій були прийняті з порушенням норм процесуального та матеріального права, а саме у зв`язку з порушенням правил юрисдикції адміністративних судів, з огляду на те, що порядок та проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня не є діяльністю суб`єкта владних повноважень, спір у цій справі не є публічно-правовим, а за своєю суттю стосується трудових відносин та не може оскаржуватись за правилами адміністративного судочинства Верховний Суд зазначає наступне.

52. Пунктом 20 частини першої статті 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються в установленому законом порядку питання щодо управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, що перебувають в управлінні районних і обласних рад; призначення і звільнення їх керівників.

53. Відповідно до частин сьомої - дев`ятої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я. Призначення на посаду та звільнення з посади керівника закладу охорони здоров`я здійснюються відповідно до законодавства. Керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі шляхом укладання з ними контракту на строк від трьох до п`яти років. Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я та порядок укладання контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров`я, а також типова форма такого контракту затверджуються Кабінетом Міністрів України.

54. З наведених положень можна зробити висновок, що питання призначення на посаду керівника комунального закладу охорони здоров`я є виключною компетенцією органу місцевого самоврядування, а рішення Комісії про призначення на посаду керівника комунального закладу охорони здоров`я є рішенням конкурсної комісії в розумінні пункту 9 частини першої статті 19 КАС України.

55. Визначенням законодавцем порядку проведення конкурсу органами місцевого самоврядування на заняття посад керівників закладів охорони здоров`я відповідного рівня має за мету, в першу чергу, дотримання публічного інтересу, а саме інтересу громади на належне управління такими закладами охорони здоров`я.

56. Предметом спору у цій справі є рішення конкурсної комісії, яке є обов`язковим для органу місцевого самоврядування, у спірних відносинах наявний публічний інтерес відповідної територіальної громади, у спільній власності якої перебуває такий заклад охорони здоров`я.

57. Такий публічний інтерес має визначальне значення при розгляді даного спору, а подальші трудові відносини призначеного керівника комунального закладу охорони здоров`я - мають похідний, другорядний характер.

58. Тому такий спір повинен вирішуватися за правилами адміністративного судочинства.

59. Вказану правову позицію висловила Велика Палата Верховного Суду у Постанові від 05.06.2019 у справі №817/1678/18, з якою колегія суддів погоджується.

60. Посилання касатора на постанови Великої Палати Верховного Суду від 12 вересня, 30 жовтня та 13 листопада 2018 року у справах №806/1641/17, №809/973/14 та №809/649/14 відповідно; від 18 квітня, 23 травня 2018 року, 30 січня, 13 лютого 2019 року у справах №813/921/16, №820/3770/16, №820/4270/16, №804/758/16 відповідно; від 21 березня, 30 травня 2018 року, 10 квітня 2019 року у справах №536/233/16-ц, №127/16433/17, №727/3355/15-а відповідно; від 18 квітня, 29 серпня та 07 листопада 2018 року у справах №806/104/16, №488/1176/14-а, №358/460/16-ц відповідно, до уваги не беруться, оскільки такі виходять із правовідносин, що не є подібними із даною адміністративною справою.

61. А відтак Верховний Суд відхиляє доводи касатора щодо порушення правил юрисдикції судами попередніх інстанцій при вирішенні даної адміністративної справи, оскільки даний спір є публічно-правовим.

62. З приводу доводів ОСОБА_2 про помилковість застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального права щодо кваліфікаційних вимог до зайняття посади генерального директора (директора) закладу охорони здоров`я, які викладені в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників, а саме невірного (звуженого) витлумачення терміну керівні посади , Верховний Суд зазначає наступне.

63. З аналізу положень Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я випливає, що керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, при цьому керівники державних та комунальних закладів охорони здоров`я призначаються на посаду уповноваженим виконавчим органом управління власника закладу охорони здоров`я на конкурсній основі.

64. Для проведення конкурсу рішенням органу управління утворюється конкурсна комісія, яка, зокрема, встановлює вимоги до претендентів з урахуванням установлених законодавством вимог, які зазначаються в оголошенні про проведення конкурсу, приймає рішення про допуск претендентів до конкурсу або відхилення їх кандидатур. При цьому претендент не допускається до участі в конкурсі та не стає його учасником у разі його невідповідності встановленим комісією вимогам до претендентів та конкурсних пропозицій.

65. Відповідно до статті 16 Закону України Про Основи законодавства України про охорону здоров`я керівником закладу охорони здоров`я незалежно від форми власності може бути призначено лише особу, яка відповідає єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я.

66. При визначенні вимог для претендентів на заняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" оголошено про проведення конкурсу на заміщення вакантної посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня" відповідач в обов`язковому порядку мав врахувати вимоги Довідника кваліфікаційних характеристик професій (Випуск 78. Охорона здоров`я ), затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України № 117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики, які не носять рекомендаційний характер та є обов`язковими для застосування.

67. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 30.01.2020 у справі № 640/5556/19.

68. Судами попередніх інстанцій вірно встановлено, що відповідач - 1 визначив обов`язковою вимогою щодо відповідності претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність стажу роботи на керівних посадах для закладів охорони здоров`я обласного рівня - не менше 7 років (згідно положень Довідника кваліфікаційних характеристик професій (Випуск 78. Охорона здоров`я ), затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України № 117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики).

69. Вирішуючи спір, суд першої інстанції, з яким погодився і суд апеляційної інстанції, встановив, що надані суду Чернівецькою обласною радою документи на підтвердження стажу роботи на керівних посадах ОСОБА_2 (довідка від 15.01.2020 №8 про перебування на посаді виконавчого директора ПП Будівельник А.Д. з 01 листопада 2010 року по 30 грудня 2018 року та наказ Про призначення виконавчого директора підприємства від 01.11.2010, довідка про обрання з 25 вересня 2015 року головою Герцаївської міської організації політичної партії Наш Край , довідка від 06.02.2020 №4 про перебування на посаді голови ревізійної комісії громадської організації Чернівецьке обласне медичне товариство Ісидор Бодя з 06 лютого 2001 року по 17 березня 2008 року) конкурсною комісією не оголошувались та не досліджувались, як і не були подані у визначений комісією в оголошенні про проведення конкурсу строк.

70. Враховуючи доводи касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження, в силу приписів ст. 341 КАС України, суд касаційної інстанції не надає правової оцінки цим встановленим судами першої та апеляційної інстанції обставинам.

71. Однак, виходячи із принципу повного та всебічного з`ясування всіх обставин справи, судами попередніх інстанцій надано оцінку вказаним документам на предмет їх достатності для підтвердження стажу роботи на керівних посадах, зокрема ОСОБА_2 , необхідного для зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства "Чернівецька обласна клінічна лікарня".

72. Відповідно до статті 48 Кодексу законів про працю України трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

73. Згідно з статтею 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

74. Приписами пункту 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 №637 (далі - Порядок №637), визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

75. Судами попередніх інстанцій вірно встановлено, що оскільки у трудовій книжці ОСОБА_2 відсутні записи, які б підтверджували його стаж роботи на керівних посадах не менше 7 років, а з витребуваних від Головного управління ДПС в Чернівецькій області, Головного управління Пенсійного фонду в Чернівецькій області та з відділу реєстрації юридичних осіб та ФОП юридичного управління Чернівецької міської ради відомості з Держаного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей та документів - відсутня інформація про підтвердження стажу та досвіду роботи, про суми заробітку, про сплату страхових внесків, то відповідно такий стаж не може зараховуватись до стажу роботи на керівних посадах.

76. Додатково Верховний Суд вважає за необхідне звернути увагу на наступне.

77. Абзацами десятим - чотирнадцятим розділу Вступ Довідника кваліфікаційних характеристик професій (Випуск 78. Охорона здоров`я ), затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України № 117 від 29.03.2002 та погодженого Міністерством праці та соціальної політики, визначено, що:

Кваліфікаційні характеристики розміщено в абетковому порядку. Вони складаються з таких розділів: "Завдання та обов`язки", "Повинен знати", "Кваліфікаційні вимоги".

Розділ "Завдання та обов`язки" подає опис основних завдань та обов`язків, властивих для даної професії. Конкретний зміст, обсяг і порядок їх виконання на кожному робочому місці встановлюються безпосередньо в закладах охорони здоров`я посадовими (робочими) інструкціями, контрактами чи іншими документами.

Розділ "Повинен знати" визначає обсяг необхідних знань професійного характеру залежно від професійних завдань та обов`язків.

У розділі "Кваліфікаційні вимоги" визначено освітньо-кваліфікаційний рівень працівника, напрям і спеціальність підготовки, підвищення кваліфікації, стаж роботи.

Довідник кваліфікаційних характеристик професій призначається для вирішення питань раціонального розподілу праці та правильного використання персоналу згідно з фахом і кваліфікацією; визначення завдань, обов`язків і відповідальності працівників галузі.

78. Так, пунктом 1 ГЕНЕРАЛЬНИЙ ДИРЕКТОР (ДИРЕКТОР) / НАЧАЛЬНИК (ЗАВІДУВАЧ) ЗАКЛАДУ ОХОРОНИ ЗДОРОВ`Я розділу КЕРІВНИКИ Довідника кваліфікаційних характеристик професій (Випуск 78. Охорона здоров`я ), затвердженого та впровадженого в дію наказом Міністерства охорони здоров`я України № 117 від 29.03.2002 передбачено наступні кваліфікаційні характеристики:

- Завдання та обов`язки.

- Повинен знати .

- Кваліфікаційні вимоги.

79. Верховний Суд зауважує, що така кваліфікаційна вимога як стаж роботи на керівних посадах повинна розглядатись у взаємозв`язку із кваліфікаційною вимогою Повинен знати , а саме з обсягом необхідних знань професійного характеру залежно від професійних завдань та обов`язків, а відтак такий стаж роботи може бути набутий лише при безпосередньому виконанні управлінських та адміністративно-господарських функцій на підприємстві, установі в організації.

80. З огляду на наведене, Верховний Суд вважає, що судами попередніх інстанцій при вирішені цієї справи правильно застосовано норми матеріального права, а відтак доводи касаційної скарги в цій частині не знайшли свого підтвердження під час касаційного розгляду.

81. Відповідно до частин першої - третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду має ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

82. Згідно статті 350 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили неправильного застосування норм матеріального права або порушень норм процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

83. Підсумовуючи вищенаведене, оцінивши доводи касаційної скарги, які стали підставою для відкриття касаційного провадження та встановлені обставини справи, колегія суддів Верховного Суду дійшла висновку про те, що судами першої та апеляційної інстанцій правильно застосовано норми матеріального та процесуального права при вирішенні даної адміністративної справи, а відтак касаційна скарга ОСОБА_2 підлягає залишенню без задоволення, а оскаржувані рішення судів попередніх інстанцій - без змін.

84. Відповідно до частини 3 статті 375 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції у постанові за результатами перегляду оскаржуваного судового рішення вирішує питання про поновлення його виконання (дії).

85. З огляду на результат касаційного розгляду судові витрати не розподіляються.

Керуючись статтями 341, 343, 349, 350, 355, 356, 359, 375 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Касаційну скаргу ОСОБА_2 залишити без задоволення.

2. Рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 у справі №824/443/20-а залишити без змін.

3. Поновити виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 у справі №824/443/20-а в частині пунктів 4, 5 резолютивної частини, яке було зупинено ухвалою Верховного Суду від 27.01.2021 у цій справі.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною і не оскаржується.

В повному обсязі постанова складена 01 липня 2021 року

СуддіА.В. Жук Ж.М. Мельник-Томенко В.М. Соколов

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення29.06.2021
Оприлюднено02.07.2021
Номер документу98013517
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/443/20-а

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Постанова від 29.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 14.05.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Ухвала від 03.12.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Жук А.В.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Постанова від 27.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

Ухвала від 15.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Полотнянко Ю.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні