УХВАЛА
27 січня 2021 року
Київ
справа №824/443/20-а
адміністративне провадження №К/9901/31081/20
Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Жука А.В., розглянувши клопотання ОСОБА_1 про зупинення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020
у справі №824/443/20-а
за позовом ОСОБА_2
до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня , Чернівецької обласної ради,
треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: ОСОБА_1 та ОСОБА_3
про скасування рішень та зобов`язання вчинити дії,
провадження у якій відкрито
за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанову Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_2 звернувся до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Конкурсної комісії з проведення конкурсу на зайняття посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня та Чернівецької обласної ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів - ОСОБА_1 та ОСОБА_3 , в якому просив суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна, клінічна лікарня , оформлене Протоколом №2 від 04.03.2020, в частині допуску претендентів ОСОБА_1 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі;
- визнати протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня , оформлене Протоколом №4 від 16.03.2020, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_1 та рекомендації сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня ;
- зобов`язати Конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на момент 04.03.2020 та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років;
- зобов`язати конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років.
Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020, залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020, адміністративний позов ОСОБА_2 задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасувати рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна, клінічна лікарня , оформлене Протоколом №2 від 04.03.2020, в частині допуску претендентів ОСОБА_1 та ОСОБА_3 до участі в конкурсі (п. 2 резолютивної частини рішення).
Визнано протиправним та скасовано рішення Конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня , оформлене Протоколом №4 від 16.03.2020, в частині визнання переможцем конкурсу ОСОБА_1 та рекомендації сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня (п. 3 резолютивної частини рішення).
Зобов`язано Конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на момент 04.03.2020 та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду (п. 4 резолютивної частини рішення).
Зобов`язано конкурсну комісію Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду (п. 5 резолютивної частини рішення).
Не погоджуючись із прийнятими судовими рішеннями, ОСОБА_1 звернувся з касаційною скаргою до Верховного Суду як суду касаційної інстанції відповідно до статті 327 Кодексу адміністративного судочинства України. Ухвалою Верховного Суду від 21.12.2020 відкрито касаційне провадження у вказаній справі на підставі п.п. 1, 3 ч. 4 ст. 328 КАС України.
Разом з касаційною скаргою ОСОБА_1 заявлено клопотання про зупинення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 до закінчення касаційного розгляду в частині:
- зобов`язання конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на момент 04 березня 2020 року та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду;
- зобов`язання конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду.
Клопотання мотивоване тим, що у випадку виконання оскаржуваних судових рішень у вказаній частині заявника буде позбавлено права на працю, оскільки згідно з результатами проведення конкурсу на заміщення посади генерального директора обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня ОСОБА_1 визначено переможцем конкурсу на зайняття вказаної посади та рекомендовано сесії Чернівецької обласної ради призначити його на посаду як такого, що обраний переможцем конкурсу, і укласти з ним контракт строком на п`ять років.
14 січня 2021 року позивачем разом з відзивом на касаційну скаргу подано заперечення на клопотання про зупинення виконання вказаних судових рішень, в якому зазначено, що судами попередніх інстанцій не було допущено порушень норм матеріального та (або) процесуального права, які б могли стати підставою для зупинення виконання рішень першої та апеляційної інстанції, а клопотання є необґрунтованим та не містить посилання на поважні причини та підстави для застосування такого виняткового заходу як зупинення виконання рішення. Позивач вважає, що таке зупинення порушить баланс інтересів сторін та просить зазначене клопотання залишити без задоволення.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує, зокрема, питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно зі статтею 375 КАС України суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку.
Розгляд питання про зупинення виконання оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з виконанням оскаржуваних судових рішень.
В свою чергу, для зупинення виконання оскаржуваних судових рішень необхідна наявність поважних причин, які б давали підстави для зупинення виконання судового рішення.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Отже, для зупинення виконання судових рішень, яке допускається як виняток, повинні бути вагомі причини. Клопотання про зупинення виконання судового рішення має бути вмотивованим та містити підстави для зупинення виконання судового рішення, підтверджені належними доказами. У клопотанні заявник повинен навести обґрунтування його вимог та довести, що захист його прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для відновлення порушених прав необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, або буде неможливим повернення виконання судового рішення у разі, якщо воно буде скасовано.
Заявник, обґрунтовуючи клопотання про зупинення виконання оскаржених судових рішень, посилається на ту обставину, що виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 може призвести до позбавлення його конституційного права на працю, що в свою чергу істотно ускладнить чи унеможливить ефективний захист та поновлення прав ОСОБА_1 .
Суд вважає, що у цій справі скаржник навів об`єктивні обставини, які можуть вважатися вагомими для зупинення дії судового рішення.
При цьому Суд зазначає, що оскільки постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 було залишено без змін, та зазначеною постановою не приймалося рішення щодо інших позовних вимог, підстави для зупинення виконання постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 відсутні.
Таким чином, враховуючи предмет розгляду цієї адміністративної справи, оцінивши наведені скаржником доводи, Суд вважає їх достатніми для часткового задоволення клопотання ОСОБА_1 та наявність підстав для зупинення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 в частині, визначеній ОСОБА_1 у поданому клопотанні, а саме в частині пунктів 4, 5 резолютивної частини рішення.
Керуючись статтями 340, 375 КАС України, Верховний Суд
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ОСОБА_1 про зупинення виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 та постанови Сьомого апеляційного адміністративного суду від 27.10.2020 задовольнити частково.
2. Зупинити виконання рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 12.06.2020 у справі №824/443/20-а до закінчення його перегляду в касаційному порядку в частині пунктів 4, 5 резолютивної частини, а саме:
- зобов`язання конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня розглянути заяви та документи, подані претендентами ОСОБА_1 та ОСОБА_3 на момент 04 березня 2020 року та прийняти рішення щодо можливості їх допуску до участі в конкурсі, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи на керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду;
- зобов`язання конкурсної комісії Чернівецької обласної ради з проведення конкурсу на зайняття посади керівника (генерального директора) обласного комунального некомерційного підприємства Чернівецька обласна клінічна лікарня прийняти рішення про визначення переможця конкурсу, враховуючи відповідність претендентів єдиним кваліфікаційним вимогам, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, в тому числі вимоги про наявність у претендента на посаду стажу роботи па керівних посадах для закладів обласного рівня - не менше 7 років, з врахуванням правової оцінки вказаної у рішенні суду..
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена.
...........................
А.В. Жук,
Суддя Верховного Суду
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 27.01.2021 |
Оприлюднено | 29.01.2021 |
Номер документу | 94458505 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Жук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні