Ухвала
від 04.11.2020 по справі 420/3957/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3957/20

УХВАЛА

04 листопада 2020 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді Аракелян М.М.,

Розглянувши у письмовому провадженні заяву позивача про забезпечення адміністративного позову у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ; адреса: АДРЕСА_1 ) до Кабінету Міністрів України (код ЄДРПОУ 00031101; адреса: вул. Грушевського, 12/2, м. Київ, 01008), голови Одеської обласної державної адміністрації Куцого Максима Васильовича (адреса: просп. Шевченка, 4, м. Одеса, 65032), Одеської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022585; адреса: просп.. Шевченка, 4, м. Одеса, 65032), голови Одеської обласної ради Паращенка Сергія Володимировича (адреса: просп. Шевченка, 4, м. Одеса, 65032), Одеської обласної ради (код ЄДРПОУ 25042882; адреса: просп. Шевченка, 4, м. Одеса, 65032), Державної екологічної інспекції в Одеській області (код ЄДРПОУ 38017120; адреса: просп. Шевченка, 12, м. Одеса, 65058), голови Лиманської районної державної адміністрації Одеської області Приймака Василя Михайловича (адреса: просп. 40-річчя Визволення, 1, смт. Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500), Лиманської районної державної адміністрації Одеської області (код ЄДРПОУ 04057155; адреса: просп. 40-річчя Визволення, 1, смт. Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500), голови Лиманської районної ради Одеської області Тефтула Геннадія Олександровича (адреса: просп. 40-річчя Визволення, 1, смт. Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500), Лиманської районної ради Одеської області (код ЄДРПОУ 24527249; адреса: просп. 40-річчя Визволення, 1, смт. Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500), в.о. голови Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області Чеботарьової Ольги Миколаївни (адреса: вул. Сонячна, 4, с. Трояндове, Лиманський район, Одеська область, 67520), Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04379686; адреса: вул. Сонячна, 4, с. Трояндове, Лиманський район, Одеська область, 67520),

-за участю третої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Фермерського господарства «Назари» (код ЄДРПОУ 19208246; адреса: просп. 40-річчя Визволення, 2-Б, смт. Доброслав, Лиманський район, Одеська область, 67500) про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення моральної шкоди,-

ВСТАНОВИВ:

12 травня 2020 до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 .

Згідно витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями 12.05.2020 року о 10:41:37 справа №420/3957/20 розподілена на суддю Аракелян М.М.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 18.05.2020 року адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 залишено без руху з підстави необхідності приведення у відповідність суб`єктного складу відповідачів у відповідність до заявлених позовних вимог.

19.05.2020 року за вх.№19368/20 від позивача надійшла уточнена позовна заява, якою усунуто недоліки позовної заяви.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 25.05.2020 року прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження, призначено підготовче засідання на 11.06.2020 року, яке за клопотанням сторін було відкладено на 25.06.2020 року.

За клопотанням представника відповідача підготовче засідання, призначене на 25.06.2020 року, відкладено на 13.08.2020 року.

У підготовчому засіданні 13.08.2020 року судом оголошено перерву до 02.09.2020 року.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 02.09.2020 року закрито підготовче провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті на 14.09.2020 року.

У зв`язку із проведенням протиепідеміологічних заходів в Одеському окружному адміністративному суді судове засідання було перенесено на 30.09.2020 року.

30.09.2020 року було прийнято рішення проводити подальший розгляд справи у порядку письмового провадження згідно ч.9 ст.205 КАС України.

02.11.2020 року за вх.№46032/20 від позивача надійшла заява про забезпечення позову шляхом:

зобов`язання Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області організувати захист очей та обличчя засобами індивідуального захисту, зокрема масками (респіраторами) у тому числі виготовленими самостійно та гумовими рукавичками і антисептичними засобами, а також зобов`язати надавати такі засоби населенню території сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області;

зобов`язання Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області організувати безкоштовне обов`язкове тестування мешканців сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, на COVID-19 відповідно до стандартів Міністерства охорони здоров`я України по методу ПЛР або PCR (полімеразна ланцюгова реакція).

Заява позивача обґрунтована тим, що відповідно до п.1 Постанови КМУ №641 від 22.07.2020 року продовжено карантин до 31 грудня 2020 року, у зв`язку із чим виникла нагальна потреба у забезпеченні населення громади Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області індивідуальними масками (респіраторами), гумовими рукавичками та антисептичними засобами. При цьому, на виконання приписів Постанов КМУ відповідачем відповідного забезпечення населення індивідуальними масками (респіраторами), гумовими рукавичками та антисептичними засобами здійснено не було. Також зазначено, що Верховна Рада України ухвалила постанову Про заходи протидії поширенню коронавірусу та захисту всіх систем життєдіяльності країни від негативних наслідків пандемії та нових біологічних загроз , що передбачає безкоштовні тести на ковід і можливість пройти за місцем проживання.

Дослідивши заяву про забезпечення позову, доводи, наведені у даній заяві та письмові докази, надані разом із позовною заявою, суд дійшов наступного.

Згідно ч.1 ст. 150 КАС України суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

У відповідності до ч.1 ст.152 КАС України заява про забезпечення позову подається в письмовій формі і повинна містити:

1) найменування суду;

2) повне найменування (для юридичних осіб) або ім`я (прізвище, ім`я та по батькові - для фізичних осіб) сторін та інших учасників справи, їх місцезнаходження (для юридичних осіб) або місце проживання чи перебування (для фізичних осіб); поштовий індекс; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України; реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) за його наявності; або номер і серію паспорта для фізичних осіб - громадян України, номери засобів зв`язку, офіційну електронну адресу або адресу електронної пошти;

3) предмет позову та обґрунтування необхідності забезпечення позову;

4) захід забезпечення позову, який належить застосувати, з обґрунтуванням його необхідності;

5) інші відомості, потрібні для забезпечення позову.

Частиною 4 цієї ж статті визначено, що до заяви додаються документи, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі.

Згідно п.2 ч.1 ст. 153 КАС України заява про забезпечення позову подається одночасно з пред`явленням позову - до суду, до якого подається позов за правилами підсудності, встановленими цим Кодексом.

Частиною 7 статті 154 КАС України визначено, що суд, встановивши, що заяву про забезпечення позову подано без додержання вимог статті 152 цього Кодексу, повертає її заявнику без розгляду, про що постановляє ухвалу.

З матеріалів заяви про забезпечення позову вбачається, що вона відповідає положенням ст.152 КАС України, позивач звільнений від сплати судового збору за подання такої заяви. Підстави для повернення заяви про забезпечення позову заявнику без розгляду відсутні. Таким чином, заява про забезпечення позову підлягає розгляду по суті.

Згідно ч.2 ст.150 КАС України, забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо:

1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або

2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Частиною 1 ст.151 КАС України передбачено, що позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії ; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

Відповідно до ч.4 ст.150 КАС України подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

У відповідності до ч.1 ст.154 КАС України заява про забезпечення позову розглядається судом, у провадженні якого перебуває справа або до якого має бути поданий позов, не пізніше двох днів з дня її надходження, без повідомлення учасників справи.

Як зазначено у пункті 17 Постанови Пленуму Вищого адміністративного суду України № 2 від 06.03.2008 року «Про практику застосування адміністративними судами окремих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час розгляду адміністративних справ» в ухвалі про забезпечення позову суд повинен навести мотиви, з яких він дійшов висновку про існування очевидної небезпеки заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також вказати ознаки, які свідчать про очевидність протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень.

У вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням такого: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв`язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги, зокрема, чи спроможний такий захід забезпечити фактичне виконання судового рішення в разі задоволення позову; ймовірності утруднення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв`язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.

Необхідною передумовою вжиття заходів забезпечення позову є існування очевидних ознак протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю, а також вірогідність того, що невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду.

При цьому, позитивним зобов`язанням позивача у справі є доведення критеріїв необхідності застосування заходів забезпечення позову при поданні відповідної заяви.

Всупереч зазначеного, позивач жодним чином не обґрунтовує, чому невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду. У якості обґрунтування заяви позивач навів виключно норми чинного законодавства з питання введення на території України карантинних заходів та власні доводи стосовно того, що відповідачем Трояндівською сільською радою Лиманського району Одеської області не вчиняються дії на виконання цитованих ним приписів.

Суд вважає, що невжиття заявлених заходів не може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, адже позивач не обґрунтував такі ускладнення у своїй заяві, як і співвідношення та співмірність заходів із вимогами, адресованими до Трояндівської сільської ради.

Розглядаючи заяву про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, суд, з огляду на докази, надані стороною по справі для підтвердження своїх вимог, має пересвідчитись зокрема у тому, що заява про забезпечення позову не є надуманою, спір поміж сторонами існує, існує також дійсна і реальна загроза невиконання рішення суду чи суттєва перешкода у такому виконанні, спосіб забезпечення позову є співмірним обсягу позовних вимог, позивач має легітимну мету забезпечення захисту своїх прав та інтересів від неправомірних дій відповідача, а не завдати шкоди правам та інтересам відповідача.

У якості обґрунтування заяви про забезпечення позову позивач навів аналогічні доводи, викладені у позовній заяві - щодо того, що відповідачами не вчиняються жодні дії на виконання приписів постанов КМУ та Законів України. Фактично, позивач пояснень та доказів щодо очевидності протиправної бездіяльності відповідача не надав, а лише стверджує, що така бездіяльність є протиправною. Такі доводи та міркування позивача розглядаються у судовому засіданні, і обставини щодо дійсної протиправності бездіяльності відповідача можуть бути встановлені лише за результатом розгляду справи по суті.

Таким чином, суд вважає необґрунтованим та недоведеним довід позивача стосовно очевидності ознак протиправності рішення.

На підставі викладеного, суд відмовляє ОСОБА_1 у забезпеченні позову за заявою від 02.11.2020 року (вх.№46032/20) шляхом зобов`язання Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області організувати захист очей та обличчя засобами індивідуального захисту, зокрема масками (респіраторами) у тому числі виготовленими самостійно та гумовими рукавичками і антисептичними засобами, а також зобов`язати надавати такі засоби населенню території сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області; зобов`язання Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області організувати безкоштовне обов`язкове тестування мешканців сіл Трояндове, Ставки, Ониськове, які входять до складу Трояндівської сільської ради Лиманського району Одеської області, на COVID-19 відповідно до стандартів Міністерства охорони здоров`я України по методу ПЛР або PCR (полімеразна ланцюгова реакція).

Керуючись ст. 150, 151, 154, 241-243, 248, 250, ч.1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Відмовити у забезпеченні позову по справі №420/3957/20 за заявою ОСОБА_1 від 02.11.2020 року (вх.№46032/20).

Ухвалу про відмову у забезпеченні позову може бути оскаржено згідно із ч.1 ст.295 КАС України протягом 15 днів з дня складання повного судового рішення.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею відповідно до ч.2 ст.256 КАС України.

Суддя М.М. Аракелян

Дата ухвалення рішення04.11.2020
Оприлюднено06.11.2020
Номер документу92654029
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3957/20

Постанова від 27.07.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 13.05.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Рішення від 29.03.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Постанова від 02.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 19.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 13.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

Ухвала від 04.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Аракелян М.М.

Ухвала від 23.10.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Кравченко К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні