П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 240/19215/20
Головуючий у 1-й інстанції: Липа В.А.
Суддя-доповідач: Полотнянко Ю.П.
09 листопада 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Полотнянка Ю.П.
суддів: Ватаманюка Р.В. Драчук Т. О.
за участю:
секретаря судового засідання: Аніщенко А.О.,
представника позивача: Соломонюк І.В.,
представника відповідача: Зозуля В.М.,
представника відповідача: Бабій І.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Житомирської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2020 року у справі за адміністративним позовом Житомирської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" до Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області про визнання незаконними дій, зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
04 листопада 2020 року Житомирська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода" звернулась до суду з позовом до Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області, в якому, з врахуванням уточнень (а.с.74-78) просила:
- визнати незаконними дії Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області щодо позбавлення права кандидатів в депутати з єдиного виборчого списку, висунутих Житомирською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Свобода" на участь у розподілі решти депутатських мандатів;
- скасувати протокол Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;
- зобов`язати Коростишівську міську територіальну виборчу комісію Житомирського району Житомирської області скласти "Уточнений" протокол Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі та включити до розподілу решти депутатських мандатів кандидатів в депутати з єдиного виборчого списку, висунутих Житомирською обласною організацією Всеукраїнського об`єднання "Свобода" .
Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 06.11.2020 у задоволенні позову відмовлено.
Не погоджуючись з даним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити.
В обгрунтування апеляційної скарги зазначає, що відповідачем протиправно позбавлено права на участь у розподілі решти депутатських мандатів політичну партію Всеукраїнське об`єднання "Свобода", висновки суду є такими, що не грунтуються на нормах чинного законодавства, у зв`язку з відсутністю у Виборчому кодексі України норм, які б не давали право брати участь у розподілі дробових залишків згідно ч.4 ст.260 через відсутність цілої частини у відповідності до ч.3 ст.260 ВК України.
Представники відповідача в судовому засіданні заперечили проти доводів апеляційної скарги, просили рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав доводи апеляційної скарги, просив рішення суду першої інстанції скасувати, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги.
Суд, заслухавши суддю-доповідача, пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, здійснюючи апеляційний перегляд у межах доводів та вимог апеляційної скарги, відповідно до частини 1 статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України, встановив наступне.
Постановою Центральної виборчої комісії №160 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю, 25 жовтня 2020 року, перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських ,селищних, міських голів, зокрема до Коростишівської міської ради Житомирського району Житомирської області.
Конференцією Житомирської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" 19 вересня 2020 року було висунуто єдиний виборчий список кандидатів в депутати Коростишівської міської ради Житомирського району Житомирської області на місцевих виборах, що відбулись 25.10.2020 в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
02.11.2020 Коростишівською міською територіальною виборчою комісією Житомирського району Житомирської області складено протокол про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради Житомирського району Житомирської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Вважаючи, що права Житомирської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" при встановленні результатів виборів депутатів до Коростишівської міської ради Житомирського району Житомирської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, були порушені в частині права позивача на участь у розподілі решти депутатських мандатів, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої інстанції дійшов висновку, що з урахуванням вимог ч.3 ст.260 Виборчого кодексу України, обчисленої кількості голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборчої квоти), яка становить 428, загальної кількості невикористаних голосів, поданих на підтримку ЖООВО Свобода , яка складає 0, позивач право на участь при розподілі решти депутатських мандатів, тобто право на додатковий депутатський мандат, не набув.
Такого висновку суд першої інстанції дійшов з тих підстав, що ціла частина отриманої частки, яка становить кількість депутатських мандатів дорівнює 0 (373/428=0,8714). Тоді, як дробові залишки за відсутності цілої частини при розподілі відповідно до ч.4 ст.260 решти депутатських мандатів не враховуються.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та фактам, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Частиною 2 статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 92 Конституції України організація і порядок проведення виборів і референдумів визначаються виключно законами України.
Виборчий Кодекс України визначає гарантії права громадян на участь у виборах, регулює підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, районних, сільських, селищних, міських, районних у містах рад, сільських, селищних, міських голів.
Суд зазначає, що згідно із частиною 1 статті 20 ВК України, виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.
Відповідно до ч. 1,2 ст. 32 ВК України в Україні утворюються і діють передбачені цим Кодексом виборчі комісії як незалежні органи адміністрування виборчих процесів, які відповідно до своїх повноважень забезпечують здійснення визначених Конституцією України та цим Кодексом основних принципів виборчого права, засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, підготовку та проведення виборів.
До виборчих комісій належать: 1) Центральна виборча комісія; 2) окружні виборчі комісії; 3) територіальні виборчі комісії; 4) дільничні виборчі комісії.
Частиною четвертою статті 33 ВК України передбачено, що територіальні виборчі комісії в межах повноважень, визначених цим Кодексом, забезпечують організацію підготовки та проведення місцевих виборів. Територіальні виборчі комісії є комісіями вищого рівня щодо всіх дільничних виборчих комісій з відповідних місцевих виборів.
Згідно із частиною 1 статті 202 ВК України територіальна виборча комісія на період здійснення своїх повноважень забезпечує організацію і проведення місцевих виборів у межах повноважень та в порядку, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 202 ВК України повноваження виборчих комісій щодо підготовки та проведення місцевих виборів поширюються: зокрема територіальної виборчої комісії - на територію відповідного виборчого округу або частини виборчого округу в межах адміністративно-територіальної одиниці стосовно відповідних місцевих виборів.
Положеннями пункту 2 частини 1 статті 255 ВК України закріплено, що територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів: міська (міста з кількістю виборців 10 тисяч і більше) виборча комісія - протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів міської ради в межах територіального виборчого округу на підставі протоколів районних в місті виборчих комісій про підсумки голосування в межах частини цього округу.
За приписами частини 3 статті 256 ВК України територіальна виборча комісія на підставі відомостей, зазначених у пункті 12 частини першої цієї статті (сумарна кількість голосів виборців, які підтримали усі територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від кожної організації партії, в усіх територіальних округах у межах єдиного багатомандатного округу) , визначає організації партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів. Право на участь у розподілі депутатських мандатів набувають організації партій, на підтримку територіальних виборчих списків від яких у межах єдиного багатомандатного округу подано 5 і більше відсотків загальної кількості голосів виборців, які підтримали територіальні виборчі списки від усіх організацій партій, у межах єдиного багатомандатного округу.
Відповідно до частини 3 статті 257 ВК України територіальна виборча комісія встановлює кількість голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборча квота). Виборча квота обчислюється як ціла частина результату ділення загальної кількості голосів, поданих на підтримку усіх територіальних виборчих списків організацій партій, які мають право на участь у розподілі депутатських мандатів, встановленої відповідно до частини другої цієї статті, на кількість депутатських мандатів, встановлену шляхом віднімання від кількісного складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), сумарної кількості гарантованих для кожної партії мандатів відповідно до частини першої статті 260 цього Кодексу.
Встановлення кількості мандатів, отриманих територіальними виборчими списками кандидатів від організацій партій урегульовано положеннями статті 258 ВК України.
За приписами частини 1 статті 259 ВК України територіальна виборча комісія визначає порядок кандидатів у депутати в кожному територіальному виборчому списку кожної організації партії, встановлений з урахуванням результатів голосування виборців у відповідному територіальному виборчому окрузі, у порядку, встановленому частиною другою цієї статті.
Згідно із частиною 4 статті 259 ВК України обраними депутатами від організації партії у відповідному територіальному виборчому окрузі вважаються кандидати у депутати у кількості, яка відповідає кількості мандатів, отриманих кандидатами у депутати, включеними до територіального виборчого списку цієї організації партії, зазначеній у пункті 1 частини шостої статті 258 цього Кодексу, в порядку черговості у територіальному виборчому списку цієї організації партії, визначеному відповідно до частини другої цієї статті.
Встановлення кількості мандатів та визначення депутатів, обраних у єдиному багатомандатному окрузі визначено положеннями статті 260 ВК.
Так, частиною 1 вказаної статті передбачено, що шляхом віднімання кількості мандатів, розподілених у територіальних виборчих округах, від загальної кількості депутатських мандатів, що дорівнює кількісному складу Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, міської, районної у місті, сільської, селищної ради, встановлюється кількість мандатів, які підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі.
Місцева організація політичної партії, партія, яка отримала право на участь у розподілі депутатських мандатів на відповідних місцевих виборах, гарантовано отримує один депутатський мандат, який розподіляється в порядку черговості відповідно до затвердженого партією єдиного виборчого списку.
Тобто суд зазначає, що головним принципом розподілу депутатських мандатів між кандидатами у депутати, включеними до виборчих списків від місцевих організацій партій, є принцип пропорційності.
Більш детальний порядок здійснення підрахунків також наведено у Роз`ясненнях щодо встановлення результатів виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної, районної, районної у місті ради, а також міської, сільської, селищної ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше), затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 23.10.2020 за №419.
Так, спірним у даній справі є дії відповідача щодо виключення позивача із переліку партій, які мають право брати участь у розподілі решти депутатських мандатів.
Суд першої інстанції відмовляючи в задоволенні позову, дійшов висновку, що з урахуванням вимог ч.3 ст.260 Виборчого кодексу України, обчисленої кількості голосів виборців, необхідних для отримання одного депутатського мандата (виборчої квоти), яка становить 428, загальної кількості невикористаних голосів, поданих на підтримку ЖООВО Свобода , яка складає 0, позивач право на участь при розподілі решти депутатських мандатів, тобто право на додатковий депутатський мандат, не набув.
Однак, колегія суддів із таким висновком суду першої інстанції не погоджується та вважає, що судом було неправильно застосовано норми матеріального права, зокрема ч.4 ст.260 Виборчого кодексу України, а тому судом апеляційної інстанції встановлено наступні обставини.
Під час розгляду справи, судом досліджено протокол Коростишівської міської територіальної виборчої комісії "Про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатоманданому окрузі" від 02.11.2020, який був доданий позивачем до позовної заяви та оригіналу протоколу, що був наданий суду представником відповідача у судовому засіданні 09.11.2020.
Встановлено, що участь у розподілі депутатських мандатів брали Політична партія Слуга народу , політична партія Наш край , політична партія Всеукраїнського об`єднання "Свобода", політична партія Пропозиція , партія Голос , партія Опозиційна платформа за життя , партія Європейська солідарність , партія За майбутнє , партія Радикальна партія Олега Ляшка , партія Всеукраїнське обєднання Батьківщина , партія Сила і честь .
За результатами проведених підрахунків, що підтверджено протоколом Коростишіської міської територіальної виборчої комісії від 02 листопада 2020 року, Житомирська обласна організація Всеукраїнського об`єднання "Свобода" отримала 373 голоси виборців, які підтримали територіальні виборчі списки кандидатів у депутати від вказаної місцевої організації політичної партії, в усіх територіальних виборчих округах з виборів до Коростишівської міської ради Житомирського району Житомирської області, що не заперечується позивачем.
Встановлено, що при поділі голосів виборців, поданих за кандидатів у депутати, включених до виборчих списків від кожної місцевої організації партії, що набула право на участь у розподілі депутатських мандатів, на виборчу квоту, було встановлено, що Політична партія Слуга народу має число 16,50, політична партія Наш край - 11,24, політична партія Всеукраїнського об`єднання "Свобода" - 5,03, політична партія Пропозиція - 7,60, партія Голос - 7,71, партія Опозиційна платформа за життя - 6,07, партія Європейська солідарність - 12,17, партія Радикальна партія Олега Ляшка - 6,09, партія Всеукраїнське обєднання Батьківщина - 10,76, партія Сила і честь - 9,26.
Відповідно до частини 3 статті 260 ВК України для визначення кількості мандатів, отриманих єдиним виборчим списком кандидатів від організації партії, загальна кількість невикористаних голосів виборців, поданих у єдиному багатомандатному окрузі на підтримку єдиного виборчого списку кандидатів від відповідної організації партії, визначена відповідно до частини другої цієї статті, ділиться на виборчу квоту, визначену відповідно до частини третьої статті 257 цього Кодексу. Ціла частина отриманої частки становить кількість депутатських мандатів, яку отримали кандидати у депутати, включені до відповідного єдиного виборчого списку від цієї організації партії. Дробові залишки до трьох знаків після коми враховуються при розподілі відповідно до частини четвертої цієї статті решти депутатських мандатів.
Отже, порядок розподілу мандатів, які залишились нерозподіленимм здійснюється після виконання вимог зазначеної частини статті 260 ВК України.
Відповідно до вказаного алгоритму (ч.3 ст.260 ВК України) місцеві організації партій отримали наступні показники кількості депутатських мандатів (голоси/виборча квота): Політична партія Слуга народу має число 2,85514, політична партія Наш край - 1,946262, політична партія Всеукраїнського об`єднання "Свобода" - 0,871495 (а не 0 як зазначено в протоколі), політична партія Пропозиція - 1,315421, партія Голос - 1,334112, партія Опозиційна платформа за життя - 1,051402, партія Європейська солідарність - 2,107477, партія Радикальна партія Олега Ляшка - 1,053738, партія Всеукраїнське обєднання Батьківщина - 1,86215, партія Сила і честь - 1,602804.
На думку відповідача, оскільки політична партія Всеукраїнського об`єднання "Свобода" отримала число 0,871495, що свідчить про відсутність цілої частини отриманої частки, позивач не має права брати участь у розподілі додаткових депутатських мандатів.
Однак, колегія суддів зазначає, що розподіл решти мандатів мав би бути здійснений після виконання вимог ч.3 ст.260 ВК України, тобто після встановлення цілої частки та дробових залишків до трьох знаків після коми.
З наведеного слід дійти висновку, що після виконання вимог ч.3 ст.260 ВК України та отримання частки, що становить кількість отриманих мандатів, Політична партія Слуга народу отримала 2 депутатських мандатів, політична партія Наш край - 1 депутатський мандат, політична партія Всеукраїнського об`єднання "Свобода" - 0, політична партія Пропозиція - 1 депутатський мандат, партія Голос - 1 депутатський мандат, партія Опозиційна платформа за життя - 1 депутатський мандат, партія Європейська солідарність - 2 депутатських мандатів, партія Радикальна партія Олега Ляшка - 1 депутатський мандат, партія Всеукраїнське обєднання Батьківщина - 1 депутатський мандат, партія Сила і честь - 1 депутатський мандат.
Після зазначеного вище розподілу залишилися нерозподіленими решта 5 депутатських мандатів.
Згідно із частиною 4 статті 260 ВК України організації партій, єдині виборчі списки від яких мають більші порівняно з іншими дробові залишки після ділення відповідно до частини третьої цієї статті, отримують по одному додатковому депутатському мандату, починаючи з єдиного виборчого списку кандидатів від організації партії, що має найбільший дробовий залишок. Якщо дробові залишки у двох чи більше виборчих списках кандидатів від організацій партій однакові, першим додатковий депутатський мандат отримує той виборчий список організації партії, за кандидатів у депутати від якої віддано більшу кількість голосів виборців у єдиному багатомандатному окрузі.
Розподіл додаткових депутатських мандатів, які визначені відповідно до частини першої цієї статті та підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі, закінчується після вичерпання загальної кількості депутатських мандатів, які визначені відповідно до частини першої цієї статті та підлягають розподілу в єдиному багатомандатному окрузі.
Вказане кореспондується із абз.2 ч.15 постанови ЦВК від 23.10.2020 №419.
Таким чином, решта депутатських мандатів в кількості 5 мандатів розподіляється рівномірно по одному мандату кожній організації партій, єдині виборчі списки від яких мають більші порівняно з іншими дробові залишки, які отримали право на участь в розподілі депутатських мандатів.
Судом встановлено, що дробовий залишок політичної партії Слуга народу становить 0,855, політичної партії Наш край - 0,946, політичної партії Всеукраїнського об`єднання "Свобода" - 0,871, політичної партії Пропозиція - 0,315, політичної партії Голос - 0,334, політичної партії Опозиційна платформа за життя - 0,051, політичної партії Європейська солідарність - 0,107, політичної партії Радикальна партія Олега Ляшка - 0,053, політичної партії Всеукраїнське об`єднання Батьківщина - 0,862, політичної партії Сила і честь - 0,602, що не заперечується сторонами.
Разом з тим, відповідачем в порушення норм ч.4 ст.260 ВК України, дробовий залишок позивача 0,871 (373:428) не встановлено через не зазначення в п.24 №з/п 3 загальної кількості невикористаних голосів виборців 373, хоча це прямо передбачено законом.
Норми ч.3,4 ст.260 ВК України не передбачають усунення від розподілу депутатських мандатів через відсутність цілої частини отриманої частки, а навпаки зобов`язують врахувати дробові залишки під час отримання решти депутатських мандатів, чого відповідачем зроблено не було.
Враховуючи встановлені порушення відповідачем виборчого законодавства, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню, а саме необхідно визнати протиправними п.24 №з/п 3, п.25 в частині Кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, яка бере участь у розподілі депутатських мандатів та п.26 Протоколу Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області від 02.11.2020 про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатомандатному окрузі. В решті вимог слід відмовити, так як позивачем не доведено протиправність протоколу комісії в іншій частині.
Оскільки дії щодо права позивача на участь у розподілі решти депутатських мандатів реалізовані протоколом Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області від 02.11.2020, оцінку якому надано судовим рішенням, то в позовних вимогах про визнання незаконними дії Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області щодо позбавлення права Житомирської обласної організацієї Всеукраїнського об`єднання "Свобода" на участь у розподілі решти депутатських мандатів, слід відмовити.
Тому, з метою відновлення порушеного права позивача, суд дійшов висновку про зобов`язання Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області здійснити повторний розподіл решти додаткових депутатських мандатів відповідно до ч.4 ст.260 Виборчого кодексу України, включивши до розподілу решти депутатських мандатів Житомирську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання "Свобода", з урахуванням висновків суду.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області скласти "Уточнений" протокол Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, то колегія суддів зазначає, що в її задоволенні слід відмовити, оскільки належним та повним способом захисту порушеного права буде відповідне зобов`язання здійснити повторний розподіл депутатських мандатів.
З врахуванням вищевикладеного колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги спростовують позицію суду, викладену в оскаржуваному судовому рішенні, підтверджують неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, зокрема щодо застосування ч.4 ст.260 Виборчого кодексу України, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нового судового рішення про часткове задоволення позову.
Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Відповідно до п.п. 1, 4 ч. 1 ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи та неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Крім того, суд звертає увагу на те, що апелянт при зверненні з апеляційною скаргою, а також на момент її вирішення не було сплачено судовий збір.
Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд виходить з такого.
Частиною 9 ст. 273 КАС України вказано, що суд приймає позовну заяву щодо рішення, дії чи бездіяльності виборчої комісії, комісії з референдуму або члена відповідної комісії до розгляду незалежно від сплати судового збору. У разі несплати судового збору на момент вирішення справи суд одночасно вирішує питання про стягнення судового збору відповідно до правил розподілу судових витрат, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до частини другої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Частиною першою статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано юридичною особою ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Підпунктом 2 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, а тому сума судового збору, яка підлягала сплаті при поданні апеляційної скарги становила 3153,00 грн.
Водночас, згідно ч.1 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Оскільки, суд апеляційної інстанції дійшов висновку про скасування рішення суду першої інстанції та задоволення позову, позивачем не був сплачений судовий збір за подання адміністративного позову та апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судовий збір у розмірі 5255 грн. (2102+3153) належить стягнути з відповідача на користь Державного бюджету України.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В:
апеляційну скаргу Житомирської обласної організації Всеукраїнського об`єднання "Свобода" задовольнити частково.
Рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 06 листопада 2020 року скасувати.
Ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити частково.
Визнати протиправними п.24 №з/п 3, п.25 в частині Кількість депутатських мандатів, отриманих кандидатами в депутати, включеними до єдиного виборчого списку кандидатів у депутати від місцевої організації політичної партії, яка бере участь у розподілі депутатських мандатів та п.26 Протоколу Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області від 02.11.2020 про результати виборів депутатів Коростишівської міської ради в єдиному багатомандатному окрузі.
Зобов`язати Коростишівську міську територіальну виборчу комісію Житомирського району Житомирської області здійснити повторний розподіл решти додаткових депутатських мандатів відповідно до ч.4 ст.260 Виборчого кодексу України, включивши до розподілу решти депутатських мандатів Житомирську обласну організацію Всеукраїнського об`єднання "Свобода" з урахуванням висновків суду.
В решті позовних вимог відмовити.
Стягнути з Коростишівської міської територіальної виборчої комісії Житомирського району Житомирської області (12501, Житомирська область, Житомирський район, місто Коростишів, вул. Володимирська 1, ЄДРПОУ 43787543) на користь Державного бюджету України судові витрати у розмірі 5255 грн. за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.
Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та оскарженню не підлягає.
Постанова суду складена в повному обсязі 09 листопада 2020 року.
Головуючий Полотнянко Ю.П. Судді Ватаманюк Р.В. Драчук Т. О.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2020 |
Оприлюднено | 11.11.2020 |
Номер документу | 92714635 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Полотнянко Ю.П.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Липа Володимир Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні