Ухвала
від 23.10.2020 по справі 522/20973/15-к
ПРИМОРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

23.10.2020 Справа № 522/20973/15-к

Провадження по справі № 1-кс/522/13991/20

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 жовтня 2020 року м. Одеса

Слідчий суддя Приморського районного суду м. Одеси ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши клопотання прокурора Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 , по матеріалам кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015160000000635 від 28.08.2015 року, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364 КК України, про арешт майна, -

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси надійшли клопотання прокурора Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 про накладення арешту, в рамках кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015160000000635 від 28.08.2015 року зареєстрованих канцелярією суду за номерами судових проваджень 1-кс/522/13991/20, 1-кс/522/13992/20, 1-кс/522/13993/20.

Під час проведення судового засідання 23.10.2020 року вказані клопотання слідчого за згодою учасників судового процесу були об`єднанні в одне провадження з присвоєнням єдиного номеру справи №522/20973/15-к, номер провадження 1-кс/522/13991/20.

Відповідно до клопотань прокурора, в провадженні Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені 28.05.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015160000000635, за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364 КК України.Досудовим розслідуванням встановлено, що 28.08.2015 до слідчого управління ГУМВС України в Одеській області надійшли матеріали щодо звернення голови Одеської міської організації ВО «Батьківщина ОСОБА_4 яке скеровано до ГУМВС України в Одеській області Головою ООДА ОСОБА_5 щодо незаконних дій з боку посадових осіб управління Одеської обласної ради з майнових відносин та інших осіб ігри підготовці та проведення аукціонів щодо продажу об`єктів нерухомості. Встановлено, що 31 липня 2015 року у приміщенні Одеської обласної ради здійснено аукціон щодо продажу об`єкту - незавершене будівництво літ. Б за планом, яке розташоване за адресою: м. Одеса, проспект Шевченка, земельна ділянка 31, опис нерухомого майна: незавершене будівництво, матеріал стін та споруд залізобетоні колони, рік будівництва 2015 року, площа забудови - 1802,1 кв. м. ступінь готовності 15 %.

Об`єкт, що розташований за адресою: Проспект Шевченка, 31 - оцінка ринкової вартості - 762 031,20 грн з ПДВ, продаж здійснено за 1 610 000 грн. з ПДВ.

В основупроведеного аукціонубув прийнятийвисновок пронезалежну оцінкуринкової вартостіне завершеного будівництва літ. Б за планом, яке розташоване за адресою: АДРЕСА_1 . Опис нерухомого майна: незавершене будівництво, матеріал стін та споруд залізобетоні колони, рік будівництва 2015 року, площа забудови - 1802,1 кв. м. ступінь готовності 15% проведено TOB «АППРАИС КОНСТАНТ» (код 38017419 м. Одеса. вуз. Бугаївська, 35 офіс 402 в особі Директора оцінювача ОСОБА_6 . Дата оцінки 30.06.2015 та дата завершення складення висновку 02.07.2015).

Крім того, на відповідну оцінку виконана рецензія Українського товариства оцінювачів (м. Київ, вул. Кутузова, 18/7. кімн. 121) голова центральної експертної ради Українського товариства оцінювачів ОСОБА_7 та члени ОСОБА_8 ОСОБА_9 від 06.07.2015 на висновок про незалежну оцінку ринкової вартості ТОВ «Інститут експертизи та управління власності» від 30.06.2015).

Згідне проведеної судово-будівельної експертизи (ст. 14-20 т. 17 провадження), ринкова вартість зазначеного об`єкта становить 3841508, 40 грн. з ПДВ., а також встановлено, що відповідний звіт про оцінку не відповідає вимогам законодавства з оцінки майна та має недоліки, що вплинули на достовірність оцінки.

Згідно державного акту № 206320 на підставі рішення ОМР № 1691-VI від 23 грудня 2011 року Спортивно-концертному комплексу Одеський Палац спорту надано у постійне користування земельну ділянку, площею 2,8658 га для експлуатації та обслуговування спортивно-концертного комплексу й благоустрою території та затверджено проект землеустрою щодо відведення вищевказаної земельної ділянки.

На території вказаної земельної ділянки розташовані будівлі Спортивно-концертного комплексу Одеський Палац спорту.

Згідно державного реєстру права власності на нерухоме майно, 22.02.2020р. земельна ділянки з кадастровим номером 5110137500:47:002:0006 зареєстрована за Територіальною громадоюсіл,селищ,міст Одеськоїобласті вособі Одеськоїобласної ради на підставі рішення, серія та номер: 1078-VII, виданого 04.09.2019р.

15.05.2017р. Управлінням архітектури та містобудування ОМР видано містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки за адресою: м. Одеса, проспект Шевченко, 31, об`єкт незавершений будівництва (літ. Б) на реконструкцію вищезазначеного об`єкту під спортивно-оздоровче приміщення та апартаменти.

Замовниками будівництва є спортивно-концертний комплекс «Одеський палац спорту» та ТОВ «Менеджмент Інвестментс».

Вказані містобудівні умови та обмеження видані на підставі заяви ТОВ «Менеджмент Інвестментс» та доданих до неї містобудівного розрахунку «Реконструкція об`єкта незавершеного будівництва літ. Б під спортивно-оздоровне приміщення та апартаменти», розроблений ТОВ «Акрополіс», головним архітектором проекту якого є ОСОБА_10 . Виїмкою документів, що була проведена при здійсненні 05.08.2020 обшуку у Департаментів архітектури та містобудування Одеської міської ради, встановлено, що в документах, поданих замовниками будівництва для отримання відповідних містобудівних умов та обмежень на проектування будівництва, відсутня заява одного з замовників Одеського палацу спорту, на отримання відповідних дозвільних документів.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ніяких узгоджень, щодо надання земельної ділянки в користування та проведення будь-яких будівельних робіт замовниками, а саме спортивно-концертним комплексом «Одеський палац спорту» та ТОВ «Менеджмент Інвестментс» з Одеською обласною радою не укладалось та взагалі письмово не повідомлялись про вчинення вказаних дій.

Під час проведення слідчої дії огляду, встановлено, що на вказаній земельній ділянці збудовано 33 х поверхову будівлю, приблизна площа по фундаменту якої згідно обмірів за допомогою рулетки, становить 1550 кв.м., а площа території біля будинку, що огороджена парканом, становить приблизно 2000 кв.м.

Будівельні роботи зазначеного об`єкту проведено замовником ТОВ «Менеджмент Інвестментс» на підставі Дозволу на виконання будівельних робіт, виданого ДАБІ України № ІУ 11516336267, повідомлення ДАБІ про зміну даних № ІУ 125170542053, та повідомлення № ІУ 123172861311. Досудовим розслідуванням встановлено, що у відповідній дозвільній справі відсутній документ, що підтверджував би право користування/власності земельною ділянкою з боку ТОВ «Менеджмент Інвестментс».

Згідно з рішенням Одеської міської ради № 1316-VII від 19.10.2016 «Про затвердження плану зонування території (зонінгу) м. Одеси», відповідна земельна ділянка, згідно зонінгу, відноситься до Зони Г4 земель фізкультури та спорту.

Відповідна зона призначена для розташування крупних культурно-мистецьких та спортивно видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо. Переважними види використання відповідних земель є: універсальні спортивні комплекси (з трибунами), спортивні арени, спеціалізовані спортивні комплекси, спортивні школи, басейни криті та відкриті, спортивні клуби, спортивні майданчики, тенісні корти, водно оздоровчі комплекси, пункти прокату, театри, концертні зали, цирк, будинки культури, кінотеатри, бібліотеки, клуби, центри дозвілля, розважальні комплекси. Цільове призначення відповідної ділянки: для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту.

Відповідна земельна ділянка із кадастровим номером 5110137500:47:002:0006, загальною площею 2,8658 га, на теперішній час поділена на дві окремі земельні ділянки із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0, 4221 га, та 5110137500:47:002:0013 загальною площею 2.4437, що підтверджується відомостями з публічної кадастрової карти України.

Загалом на відповідній земельній ділянці, згідно проектної документації та містобудівних умов та обмежень, повинні були бути здійснені будівельні роботи «реконструкція об`єкту незавершеного будівництва літ. «Б», без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані, під спортивно оздоровчі приміщення та апартаменти», однак у дійсності на території відповідної земельної ділянки було здійснено, всупереч затвердженому зонінгу міста, будівництво багатоповерхового житлового будинку, що не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки, а також генеральному плану міста з відповідним зонінгом, що є грубим порушенням вимог діючого законодавства, зокрема вимог Земельного кодексу України.

Вказаний факт встановлений згідно результатів слідчої дії огляду території будівництва житлового будинку, що був проведений 05.08.2020 та зафіксований у відповідному протоколі огляду.

Досудовим слідством встановлено, що на момент початку будівництва відповідного будинку, та подальших будівельних робіт, що проводились виконавцем робіт ТОВ «Стікон» на замовлення ТОВ «Менеджмент Інвестментс», відбувались без документів, що підтверджують право власності (користування) відповідною земельною ділянкою, що є грубим порушенням чинного законодавства України.

Під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12015160000000635, а саме огляду земельної ділянки № 31, розташованої за адресою: м. Одеса, прос. Шевченко, встановлено, що усупереч цільовому призначенню земельної ділянки, а також відсутності на момент будівництва передбачених чинним законодавством документів, що засвідчують право власності (користування) відповідною земельною ділянкою, ТОВ "Стікон" на замовлення власника об`єкта нерухомості - незавершеного будівництва літ "Б", - ТОВ "Менеджмент Інвестментс", здійснено самовільне будівництво на території відповідної земельної ділянки 33 - х поверхового житлового будинку, який по теперішній час не введений в експлуатацію. За даним фактом внесені відомості до ЄРДР та розпочате кримінальне провадження № 420201620300000133 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197 1 КК України. Відповідне кримінальне провадження об`єднане з кримінальним провадженням № 12015160000000635 під єдиним № 12015160000000635.

Під часздійснення досудовогорозслідування укримінальному провадженнівстановлено,що посадовимиособами ТОВ«Стікон»,в порушеннянорм діючогозаконодавства табез відповідногодозвільного документупро введенняв експлуатаціюоб`єкту будівництваза адресою:м.Одеса,пр-тШевченко 31,незаконно,з корисливихмотивів,здійснюється продажоб`єктівнерухомості -квартир увідповідному 33-хповерховому будинку,який потеперішній часне введенийв експлуатацію. За даним фактом внесені відомості до ЄРДР та розпочате кримінальне провадження № 420201620300000121 за ознаками кримінального правопорушення за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України. Відповідне кримінальне провадження об`єднане з кримінальним провадженням № 12015160000000635 під єдиним №12015160000000635.

У кримінальномупровадженні проведеніслідчі (розшукові)та процесуальнідії,спрямовані навстановлення обставинкримінальних правопорушень,зокрема 24.09.2020здійснений обшук у приміщенняхДержавної архітектурно будівельноїінспекції України,здійснений 05.08.2020обшук уприміщеннях департаментуархітектури та містобудуванняОдеської міськоїради,здійснений 05.08.2020обшук у приміщеннях управління з майнових відносин Одеської обласної ради, під час проведення яких вилучені документи, що мають значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.

На теперішній час у дійсності відбувся поділ цілої земельної ділянки площею 2, 8654 га на дві окремі земельні ділянки із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0, 4221 га, та 5110137500:47:002:0013 загальною площею 2.4437. За версією досудового слідства, що на теперішній час опрацьовується слідчим шляхом, кінцевою метою відповідних дій щодо відповідної земельної ділянки (земельних ділянок) є заволодіння нею невстановленими на теперішній час слідством особами у її фактичних розмірах (2, 8654 га), з вчиненням при цьому дій щодо її штучного поділу, для подальшого отримання права власності на відповідну земельну ділянку.

Підставою для арешту відповідної земельної ділянки є встановлені під час проведення досудового розслідування обставини будівництва без передбачених законом процедур та дозвільних документів житлового багатоповерхового будинку, поділ відповідної цілої земельної ділянки на дві окремі ділянки, з метою як отримання права власності на усю земельну ділянку у її фактичному розмірі (2, 8654 га), так із метою узаконення у подальшому будівництва відповідного житлового будинку та введення його в експлуатацію у порушення приписів та вимог законодавства України, що регламентує відповідні правовідносини у сфері будівництва та користування землею.

Метою застосування арешту відповідної земельної ділянки є запобігання її подальшого поділу, виділу її окремих частин, зміни її цільового призначення, будь якого перетворення чи відчуження у власність замовника будівництва або інших зацікавлених осіб, що може призвести до втрати цієї власності територіальними громадами сіл, селищ, міст Одеської області.

З урахуванням вищевикладеного, для забезпечення дієвості та ефективності кримінального провадження, з метою проведення повного та всебічного дослідження обставин кримінального правопорушення, наявні підстави щодо накладення арешту на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0013, загальною площею 2,4437 га, із кадастровим номером 5110137500:47::002:0006 загальною площею, 2, 8658 га, із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0,4221 га, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Шевченко 31.

При наявних обставинах кримінального провадження відповідний захід забезпечення кримінального провадження є виправданим, пропорційним та таким, що виправдовує такий ступінь втручання у права і свободи особи, як арешт майна.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існують достатні підстави вважати, що воно є предметом, засобом чи знаряддям вчинення злочину, доказом злочину, набуте злочинним шляхом, доходом від вчиненого злочину, отримане за рахунок доходів від вчиненого злочину або може бути конфісковане у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого чи юридичної особи, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру, або може підлягати спеціальній конфіскації щодо третіх осіб, юридичної особи або для забезпечення цивільного позову.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Частиною 2 ст. 170 КПК України встановлено, що метою арешту майна є забезпечення кримінального провадження, забезпечення цивільного позову у кримінальному провадженні, забезпечення конфіскації або спеціальної конфіскації. Арештованим може бути майно, яким володіє, користується чи розпоряджається підозрюваний, обвинувачений, засуджений, треті особи, юридична особа, до якої може бути застосовано заходи кримінально-правового характеру за рішенням, ухвалою суду, слідчого судді.

Відповідно до ст. 13 Конституції України держава забезпечує захист прав усіх суб`єктів права власності». Кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, і ніхто не може бути протиправне позбавлений права власності (ст. 41 Конституції України).

Відповідно до ст. 1 Додаткового протоколу до Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Крім того, відповідно до сформованої Європейським судом з прав людини практики перша та найбільш важлива вимога статті 1 Першого протоколу до Конвенції полягає у тому, що будь-яке втручання державного органу у право на мирне володіння майном повинно бути законним (див. рішення у справі "Іатрідіс проти Греції" [ВП], заява N 31107/96, п. 58, ECHR 1999-II). Вимога щодо законності у розумінні Конвенції вимагає дотримання відповідних положень національного законодавства та відповідності принципові верховенства права, що включає свободу від свавілля (див. рішення у справі "Антріш проти Франції", від 22 вересня 1994 року, Series А N 296-А, п. 42, та "Кушоглу проти Болгарії", заява N 48191/99, пп. 49 - 62, від 10 травня 2007 року).

Враховуючи викладене вище та практику ЄСПЛ, застосування якої є безумовною складовою національного законодавства, є обґрунтовані підстави накладення арешту на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0013, загальною площею 2,4437 га, із кадастровим номером 5110137500:47::002:0006 загальною площею, 2, 8658 га, із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0,4221 га, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Шевченко 31.

Позиція учасників судового розгляду.

Прокурор в судовому засідання підтримав клопотання в повному обсязі, просив його задовольнити з наведених підстав.

Відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

На підставі викладеного вважаю можливим розгляд клопотання без виклику особи, якій належать зазначена в клопотанні земельна ділянка, з метою забезпечення арешту майна.

Вивчивши матеріали, які обґрунтовують доводи клопотання, вислухавши думки учасників кримінального провадження, приходжу до висновку, що клопотання слідчого підлягає задоволенню з наступних підстав.

Мотиви суду.

Вилучені предмети, відповідно до ст. 98 ч. 1 КПК України, містять відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження.

Згідно до ч. 2 ст.167 КПК України тимчасово вилученим може бути майно у вигляді речей, документів, грошей тощо, щодо яких є достатні підстави вважати, що вони: підшукані, виготовлені, пристосовані чивикористані якзасоби чизнаряддя вчиненнякримінального правопорушення та (або) зберегли на собі його сліди; надані особі з метою схилити її до вчинення кримінального правопорушення, фінансування та (або) матеріального забезпечення кримінального правопорушення чи як винагорода за його вчинення; є предметом кримінального правопорушення, пов`язаного з їх незаконним обігом; набуті в результаті вчинення кримінального правопорушення, доходи від них, або на які було спрямоване кримінальне правопорушення.

Відповідно до ч.1 ст. 170 КПК арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову. стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення чи відчуження. Слідчий, чи прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладене арешт у кримінальному провадженні, зокрема шляхом витребування необхідної інформації у Національного агентства України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, інших державних органів та органів місцевого самоврядування, фізичних і юридичних осіб.

Відповідно до ч.2 ст.170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення збереження речових доказів.

Відповідно до ч.3 ст.170 КПК України, у випадку необхідності збереження речових доказів, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що вказане майно є знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегло на собі його сліди або містить інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об`єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення.

З наданих матеріалів досудового розслідування вбачається, що в провадженні Приморського ВП в м. Одесі ГУНП в Одеській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені 28.08.2015 року до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12015160000000635 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364 КК України.

Вивченням клопотань прокурора встановлено, що земельні ділянки із кадастровим номером 5110137500:47:002:0013, загальною площею 2,4437 га, із кадастровим номером 5110137500:47::002:0006 загальною площею, 2, 8658 га, із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0,4221 га, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Шевченко 31, можуть містити відомості про обставини вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 3 ст. 197-1, ч. 2 ст. 364 КК України.

Метою накладення арешту є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Зважаючи на те, що для досягнення мети кримінального провадження, для проведення необхідних органу досудового слідства слідчих дій є передбачені законом підстави для накладення арешту на вказану земельну ділянку.

Встановлено, що ніяких узгоджень, щодо надання земельної ділянки в користування та проведення будь-яких будівельних робіт замовниками, а саме спортивно-концертним комплексом «Одеський палац спорту» та ТОВ «Менеджмент Інвестментс» з Одеською обласною радою не укладалось та взагалі письмово не повідомлялись про вчинення вказаних дій.

Під час проведення слідчої дії огляду, встановлено, що на вказаній земельній ділянці збудовано 33 х поверхову будівлю, приблизна площа по фундаменту якої згідно обмірів за допомогою рулетки, становить 1550 кв.м., а площа території біля будинку, що огороджена парканом, становить приблизно 2000 кв.м.

Будівельні роботи зазначеного об`єкту проведено замовником ТОВ «Менеджмент Інвестментс» на підставі Дозволу на виконання будівельних робіт, виданого ДАБІ України № ІУ 11516336267, повідомлення ДАБІ про зміну даних № ІУ 125170542053, та повідомлення № ІУ 123172861311. Досудовим розслідуванням встановлено, що у відповідній дозвільній справі відсутній документ, що підтверджував би право користування/власності земельною ділянкою з боку ТОВ «Менеджмент Інвестментс».

Згідно з рішенням Одеської міської ради № 1316-VII від 19.10.2016 «Про затвердження плану зонування території (зонінгу) м. Одеси», відповідна земельна ділянка, згідно зонінгу, відноситься до Зони Г4 земель фізкультури та спорту.

Відповідна зона призначена для розташування крупних культурно-мистецьких та спортивно видовищних комплексів, концертних залів, театрів, кінотеатрів тощо. Переважними види використання відповідних земель є: універсальні спортивні комплекси (з трибунами), спортивні арени, спеціалізовані спортивні комплекси, спортивні школи, басейни криті та відкриті, спортивні клуби, спортивні майданчики, тенісні корти, водно оздоровчі комплекси, пункти прокату, театри, концертні зали, цирк, будинки культури, кінотеатри, бібліотеки, клуби, центри дозвілля, розважальні комплекси. Цільове призначення відповідної ділянки: для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури та спорту.

Відповідна земельна ділянка із кадастровим номером 5110137500:47:002:0006, загальною площею 2,8658 га, на теперішній час поділена на дві окремі земельні ділянки із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0, 4221 га, та 5110137500:47:002:0013 загальною площею 2.4437, що підтверджується відомостями з публічної кадастрової карти України.

Загалом на відповідній земельній ділянці, згідно проектної документації та містобудівних умов та обмежень, повинні були бути здійснені будівельні роботи «реконструкція об`єкту незавершеного будівництва літ. «Б», без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаменту в плані, під спортивно оздоровчі приміщення та апартаменти», однак у дійсності на території відповідної земельної ділянки було здійснено, всупереч затвердженому зонінгу міста, будівництво багатоповерхового житлового будинку, що не відповідає цільовому призначенню земельної ділянки, а також генеральному плану міста з відповідним зонінгом, що є грубим порушенням вимог діючого законодавства, зокрема вимог Земельного кодексу України.

Вказаний факт встановлений згідно результатів слідчої дії огляду території будівництва житлового будинку, що був проведений 05.08.2020 та зафіксований у відповідному протоколі огляду.

Досудовим слідством встановлено, що на момент початку будівництва відповідного будинку, та подальших будівельних робіт, що проводились виконавцем робіт ТОВ «Стікон» на замовлення ТОВ «Менеджмент Інвестментс», відбувались без документів, що підтверджують право власності (користування) відповідною земельною ділянкою, що є грубим порушенням чинного законодавства України.

Під час здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні № 12015160000000635, а саме огляду земельної ділянки № 31, розташованої за адресою: м. Одеса, прос. Шевченко, встановлено, що усупереч цільовому призначенню земельної ділянки, а також відсутності на момент будівництва передбачених чинним законодавством документів, що засвідчують право власності (користування) відповідною земельною ділянкою, ТОВ "Стікон" на замовлення власника об`єкта нерухомості - незавершеного будівництва літ "Б", - ТОВ "Менеджмент Інвестментс", здійснено самовільне будівництво на території відповідної земельної ділянки 33 - х поверхового житлового будинку, який по теперішній час не введений в експлуатацію. За даним фактом внесені відомості до ЄРДР та розпочате кримінальне провадження № 420201620300000133 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197 1 КК України. Відповідне кримінальне провадження об`єднане з кримінальним провадженням № 12015160000000635 під єдиним № 12015160000000635.

Під часздійснення досудовогорозслідування укримінальному провадженнівстановлено,що посадовимиособами ТОВ«Стікон»,в порушеннянорм діючогозаконодавства табез відповідногодозвільного документупро введенняв експлуатаціюоб`єкту будівництваза адресою:м.Одеса,пр-тШевченко 31,незаконно,з корисливихмотивів,здійснюється продажоб`єктівнерухомості -квартир увідповідному 33-хповерховому будинку,який потеперішній часне введенийв експлуатацію. За даним фактом внесені відомості до ЄРДР та розпочате кримінальне провадження № 420201620300000121 за ознаками кримінального правопорушення за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 190 КК України. Відповідне кримінальне провадження об`єднане з кримінальним провадженням № 12015160000000635 під єдиним №12015160000000635.

На теперішній час у дійсності відбувся поділ цілої земельної ділянки площею 2, 8654 га на дві окремі земельні ділянки із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0, 4221 га, та 5110137500:47:002:0013 загальною площею 2.4437. За версією досудового слідства, що на теперішній час опрацьовується слідчим шляхом, кінцевою метою відповідних дій щодо відповідної земельної ділянки (земельних ділянок) є заволодіння нею невстановленими на теперішній час слідством особами у її фактичних розмірах (2, 8654 га), з вчиненням при цьому дій щодо її штучного поділу, для подальшого отримання права власності на відповідну земельну ділянку.

Підставою для арешту відповідної земельної ділянки є встановлені під час проведення досудового розслідування обставини будівництва без передбачених законом процедур та дозвільних документів житлового багатоповерхового будинку, поділ відповідної цілої земельної ділянки на дві окремі ділянки, з метою як отримання права власності на усю земельну ділянку у її фактичному розмірі (2, 8654 га), так із метою узаконення у подальшому будівництва відповідного житлового будинку та введення його в експлуатацію у порушення приписів та вимог законодавства України, що регламентує відповідні правовідносини у сфері будівництва та користування землею.

Метою застосування арешту відповідної земельної ділянки є запобігання її подальшого поділу, виділу її окремих частин, зміни її цільового призначення, будь якого перетворення чи відчуження у власність замовника будівництва або інших зацікавлених осіб, що може призвести до втрати цієї власності територіальними громадами сіл, селищ, міст Одеської області.

З урахуванням вищевикладеного, для забезпечення дієвості та ефективності кримінального провадження, з метою проведення повного та всебічного дослідження обставин кримінального правопорушення, наявні підстави щодо накладення арешту на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0013, загальною площею 2,4437 га, із кадастровим номером 5110137500:47::002:0006 загальною площею, 2, 8658 га, із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0,4221 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

При наявних обставинах кримінального провадження відповідний захід забезпечення кримінального провадження є виправданим, пропорційним та таким, що виправдовує такий ступінь втручання у права і свободи особи, як арешт майна.

Враховуючи вищевикладене, приходжу до висновку про можливість задоволення клопотання та накладення арешту на вказану земельну ділянку.

Керуючись ст. ст. 167-173 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В:

Клопотання прокурора Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 , про накладення арешту на майно - задовольнити.

Накласти арешт(атакож заборонитивідчуження тарозпорядження,поділ тазміну цільовогопризначення земельноїділянки,заборонити будь якимсуб`єктам державноїреєстрації речовихправ нанерухоме майно,які уповноваженіздійснювати реєстраційнідії вДержавному реєстріречових правна нерухомемайно,в томучислі нотаріусам,іншим акредитованимсуб`єктам,посадовим особамздійснювати будь-якіреєстраційні дії, заборонити проводити будь які підготовчі/будівельні роботи) на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0006, загальною площею 2,8658 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Накласти арешт(атакож заборонитивідчуження тарозпорядження,поділ тазміну цільовогопризначення земельноїділянки,заборонити будь якимсуб`єктам державноїреєстрації речовихправ нанерухоме майно,які уповноваженіздійснювати реєстраційнідії вДержавному реєстріречових правна нерухомемайно,в томучислі нотаріусам,іншим акредитованимсуб`єктам,посадовим особамздійснювати будь-якіреєстраційні дії, заборонити проводити будь які підготовчі/будівельні роботи) на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0012 загальною площею 0, 4221 га, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Накласти арешт(атакож заборонитивідчуження тарозпорядження,поділ тазміну цільовогопризначення земельноїділянки,заборонити будь якимсуб`єктам державноїреєстрації речовихправ нанерухоме майно,які уповноваженіздійснювати реєстраційнідії вДержавному реєстріречових правна нерухомемайно,в томучислі нотаріусам,іншим акредитованимсуб`єктам,посадовим особамздійснювати будь-якіреєстраційні дії, заборонити проводити будь які підготовчі/будівельні роботи) на земельну ділянку із кадастровим номером 5110137500:47:002:0013 загальною площею 2.4437 га, що розташована за адресою: м. Одеса, проспект Шевченко 31.

Виконання ухвали покласти на прокурора Одеської місцевої прокуратури №3 ОСОБА_3 або на прокурорів з групи у кримінальному провадженні за №12015160000000635 від 28.08.2015 року.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до апеляційного суду Одеської області протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПриморський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення23.10.2020
Оприлюднено03.06.2024
Номер документу92720884
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —522/20973/15-к

Ухвала від 31.03.2022

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Осіік Д. В.

Ухвала від 30.11.2021

Кримінальне

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Ухвала від 30.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 30.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 30.12.2020

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 01.10.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 01.10.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 01.10.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 01.10.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

Ухвала від 12.08.2021

Кримінальне

Приморський районний суд м.Одеси

Іванов В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні