ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
09 листопада 2020 року СєвєродонецькСправа № 360/1415/20
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Кисельової Є.О.,
при секретарі судового засідання: Бутенко К.В.,
розглянувши у підготовчому засіданні питання про витребування доказів у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Станично-Луганської районної державної адміністрації про визнання протиправної бездіяльності та дій, зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Луганського окружного адміністративного суду знаходиться вищевказана адміністративна справа.
З матеріалів справи вбачається, що 07.02.2020 за вихідним номером 11-113-2/07-27 відповідачем на звернення позивача щодо складання акту про визначення та відшкодування збитків власнику земельної ділянки надано відповідь, зі змісту якої вбачається наступне.
Із посиланням на положення постанови Кабінету Міністрів України "Про Порядок визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам" від 19.04.1993 № 284 зазначено, що у Станично-Луганської районної державної адміністрації відсутні відомості чи здійснювалось відчуження вказаної земельної ділянки в порядку, передбаченому Законом України "Про відчуження земельних ділянок, інших об`єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи мотивів суспільної необхідності". Крім того, зазначено, що з метою визначення механізму відшкодування понесення аграріями збитків під час проведення під час проведення антитерористичної операції, Станично-Луганською районною державною адміністрацією направлено лист до Департаменту агропромислового розвитку Луганської облдержадміністрації щодо надання роз`яснень з вирішення зазначеного питання. При цьому, Луганською облдержадміністрацією направлено листи до Міністерства оборони України з проханням розглянути звернення щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку, що належить позивачу на праві власності, та їх підпорядкування.
Проте, до матеріалів справи відповідачем не надано документального підтвердження вказаних вище звернень щодо надання роз`яснень з вирішення зазначених питань.
Ухвалою суду від 09.10.2020 від Станично-Луганської районної державної адміністрації витребувано, зокрема:
-лист, направлений до Департаменту агропромислового розвитку Луганської облдержадміністрації щодо надання роз`яснень з вирішення питання визначення механізму відшкодування понесення аграріями збитків під час проведення під час проведення антитерористичної операції;
-листи до Міністерства оборони України, направлені Луганською облдержадміністрацією щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку, що належить позивачу на праві власності, та їх підпорядкування;
-відповідь, надана Міністерством оборони України за наслідками розгляду звернення щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку, що належить позивачу на праві власності, та їх підпорядкування.
На виконання ухвали суду 09.10.2020 Станично-Луганською районною державною адміністрацією надано пояснення, в яких зазначено, що лист стосовно надання роз`яснень з вирішення питання визначення механізму відшкодування понесення аграріями збитків під час проведення під час проведення антитерористичної операції направлявся до Департаменту агропромислового розвитку Луганської облдержадміністрації відокремленим структурним підрозділом зі статусом юридичної особи публічного права райдержадміністрації - Управлінням агропромислового розвитку Станично-Луганської райдержадміністрації (код ЄДРПОУ 00734334). Вказану юридичну особу припинено, про що внесено відомості до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Усі документи, строк зберігання яких не сплив, передано до відповідних архівних установ, проте за відсутності конкретних вихідних реквізитів документа, отримання його копії унеможливлюється.
Щодо виконання ухвали суду від 09.10.2020 в частині надання листа, який направлявся Луганською облдержадміністрацією до Міністерства оборони України щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку, що належить позивачу на праві власності, та їх підпорядкування, зазначено, що до компетенції Станично-Луганської районної державної адміністрації не належить зберігання документів та матеріалів органів державної виконавчої влади вищого рівня.
Представники сторін в підготовче засідання не прибули, про місце, дату та час розгляду справи повідомлялись належним чином.
Розглянувши питання щодо необхідності витребування доказів у справі, суд дійшов наступного.
Згідно із частиною 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Відповідно до частини першої статті 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частинами першою та другою статті 76 цього Кодексу визначено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Приписами частини другої статті 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до частини 3 статті 80 КАС України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Письмовими доказами відповідно до частини першої статті 94 КАС України є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.
Згідно з частинами другою, четвертою, п`ятою статті 94 КАС України письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього. Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством. Учасник справи, який подає письмові докази в копіях (електронних копіях), повинен зазначити про наявність у нього або іншої особи оригіналу письмового доказу. Учасник справи підтверджує відповідність копії письмового доказу оригіналу, який знаходиться у нього, своїм підписом із зазначенням дати такого засвідчення.
Відповідно до вимог пунктів 5.26, 5.27 Національного стандарту України Уніфікованої системи організаційно-розпорядчої документації "Вимоги до оформлювання документів" (ДСТУ 4163-2003), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 7 квітня 2003 року № 55, відмітка про засвідчення копії документа складається зі слів "Згідно з оригіналом", назви, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища, дати засвідчення копії. Підпис відповідальної особи на документі засвідчують відбитком печатки організації. Згідно з пунктом 4.5 ДСТУ 4163-2003 у документах, що їх оформлюють на двох і більше сторінках, реквізити 26 - відбиток печатки, 27 - відмітка про засвідчення копії проставляють після тексту (21).
Згідно пункту 2 частини четвертої статті 162 КАС України документи, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.
З метою всебічного, повного, об`єктивного та правильного вирішення справи, задля забезпечення можливості реалізації процесуальних прав осіб, які беруть участь у справі, суд дійшов висновку про необхідність витребування від Луганської обласної державної адміністрації:
-лист, направлений Станично-Луганською районною державною адміністрацією до Департаменту агропромислового розвитку Луганської облдержадміністрації щодо надання роз`яснень з вирішення питання визначення механізму відшкодування понесення аграріями збитків під час проведення антитерористичної операції згідно звернення ОСОБА_1 від 03.02.2020 за вихідним номером М-113-2 щодо складання акту про визначення та відшкодування збитків власнику земельної ділянки розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради;
-листи до Міністерства оборони України, направлені Луганською облдержадміністрацією щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради, що належить ОСОБА_1 на праві власності, та їх підпорядкування,
-відповідь надана Міністерством оборони України за наслідками розгляду звернення щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради, що належить ОСОБА_1 на праві власності, та їх підпорядкування.
Керуючись статтями 9, 80, 241, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Витребувати від Луганської обласної державної адміністрації докази для приєднання до справи належним чином засвідчені копії (оригінали для огляду в судовому засіданні):
-лист, направлений Станично-Луганською районною державною адміністрацією до Департаменту агропромислового розвитку Луганської облдержадміністрації щодо надання роз`яснень з вирішення питання визначення механізму відшкодування понесення аграріями збитків під час проведення антитерористичної операції згідно звернення ОСОБА_1 від 03.02.2020 за вихідним номером М-113-2 щодо складання акту про визначення та відшкодування збитків власнику земельної ділянки розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради;
-листи до Міністерства оборони України, направлені Луганською облдержадміністрацією щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради, що належить ОСОБА_1 на праві власності, та їх підпорядкування,
-відповідь надана Міністерством оборони України за наслідками розгляду звернення щодо надання інформації які саме підрозділи військових тимчасово займали земельну ділянку розміром 7,5889 гектарів, розташованою на території Широківської сільської ради, що належить ОСОБА_1 на праві власності, та їх підпорядкування.
Витребувані документи надати суду у строк до 27 листопада 2020 року.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення та оскарженню окремо від рішення суду не підлягає. Заперечення на ухвалу, що не підлягає оскарженню окремо від рішення суду, включаються до апеляційної скарги на рішення суду.
СуддяЄ.О. Кисельова
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.11.2020 |
Оприлюднено | 11.11.2020 |
Номер документу | 92736986 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Є.О. Кисельова
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні