Ухвала
від 17.11.2020 по справі 200/6780/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

17 листопада 2020 р. Справа №200/6780/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Арестової Л.В., за участю секретаря судового засідання - Лісинської А.О.,

представника позивача - Середи О.Я.,

представника відповідача - Терненко С.М.,

розглянувши у підготовчому засіданні адміністративний позов за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю Тар Альянс до першого відповідача - Головного управління ДПС у Донецькій області другого відповідача - Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, третього відповідача - Офісу великих платників податків Державної податкової служби, про стягнення пені на суму заборгованості з відшкодування податку на додану вартість, -

У С Т А Н О В И В:

21 липня 2020 року на адресу суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Тар Альянс до Головного управління ДПС в Донецькій області, Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, третього відповідача - Офісу великих платників податків Державної податкової служби про стягнення з державного бюджету України на користь ТОВ Тар Альянс пеню на суму заборгованості бюджету з відшкодування податку на додану вартість за липень 2012 року в сумі 10 228 994 (десять мільйонів двісті двадцять вісім тисяч дев`ятсот дев`яносто чотири) гривні 40 копійок.

Представник позивача в підготовчому засіданні пояснив, що вважає строк звернення до суду не було пропущено, оскільки обов`язкове нарахування пені на суму бюджетної заборгованості, яка не виплачена в строк, визначена ст. 200 Податкового кодексу України, не звертаючи до того, чи така бюджетна заборгованість була виплачена чи ні. Непогашення заборгованості бюджету з податку на додану вартість у визначений законодавцем строк є підставою для виникнення у платника податку права вимоги щодо виплати пені за прострочення бюджетного відшкодування.

Представник першого відповідача пояснила, що ТОВ Тар Альянс знаходиться на обліку ГУ ДПС в Донецькій області тільки з 2016 року. Відповідно до електронної справи відповідач бачить тільки суму заборгованості з відшкодування податку на додану вартість, але підстави виникнення такої заборгованості відповідачу не відомо. З наданих представником позивача рішень суду вбачається, що ГУ ДПС в Донецькій області не було стороною у зазначених справ та не може нести обов`язку щодо відшкодування заборгованості з податку на додану вартість.

Відповідно до ч. 13 ст. 171 КАС України суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу не пізніше наступного дня, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.

Так, ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2020 року відкладено підготовче засідання по справі на 17 листопада 2020 року та залучено в якості третього відповідача у справі Офіс великих платників податків Державної податкової служби.

Так, відповідно до п. 4.5 ч. 5 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України в позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

Проте, позивач не висунув жодних позовних вимог до вказаного відповідача.

Окрім того, протягом розгляду справи, судом встановлено наступне.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року по справі № 805/3119/13-а задоволено повністю адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Тар альянс до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень.

Скасовано податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби від 30 жовтня 2012 року №00000211520/23907/10/15-17-2, від 30 жовтня 2012 року №00000191520/23904/10/15-17-2, від 30 жовтня 2012 року №0000201520/23905/10/15-17-2, від 5 листопада 2012 року №0000221520/24621/10/15-17-2.

Стягнуто з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Тар альянс (ідентифікаційний код 33853132) 4 588 (чотири тисячі п`ятсот вісімдесят вісім) гривень 00 копійок судових витрат.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 19 червня 2013 року залишено без задоволення апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року по адміністративній справі №805/3119/13-а та залишено без змін Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29 квітня 2013 року по адміністративній справі №805/3119/13-а.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 04 лютого 2014 року задоволено частково касаційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів. Скасовано постанову Донецького окружного адміністративного суду від 29.04.2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 19.06.2013 року, справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2014 року по справі № 805/3119/13-а задоволено повністю адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Тар альянс» до Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби про скасування податкових повідомлень-рішень.

Скасовано податкові повідомлення-рішення Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Державної податкової служби від 30 жовтня 2012 року №00000211520/23907/10/15-17-2, від 30 жовтня 2012 року №00000191520/23904/10/15-17-2, від 30 жовтня 2012 року №0000201520/23905/10/15-17-2, від 5 листопада 2012 року №0000221520/24621/10/15-17-2.

Ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 12 червня 2014 року залишено без задоволення апеляційну скаргу Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2014 року у справі № 805/3119/13-а. Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09 квітня 2014 року у справі № 805/3119/13-а залишено без змін.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16 лютого 2016 року закрито провадження за касаційною скаргою Спеціалізованої державної податкової інспекції по роботі з великими платниками податків у м. Донецьку Міжрегіонального Головного управління Міндоходів на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 09.04.2014 р. та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 12.06.2014 р. у справі № 805/3119/13-а.

Так, рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 13 січня 2014 року по справі №805/16876/13-а задоволено адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ТАР АЛЬЯНС до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління Міндоходів, Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області про стягнення з Державного бюджету України суму бюджетного відшкодування податку на додану вартість за липень 2012 року в сумі 7840128,00 грн.

Стягнено з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАР АЛЬЯНС заборгованість з відшкодування податку на додану вартість за липень 2012 року у розмірі 7840128,00 грн.

Вказане рішення набуло законної сили на підставі ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2014 року.

09 листопада 2015 року на виконання рішення суду видано виконавчий лист по справі №805/16876/13-а про стягнення з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ТАР АЛЬЯНС заборгованість з відшкодування податку на додану вартість за липень 2012 року у розмірі 7840128,00 грн.

Постановою Верховного суду від 17 жовтня 2019 року залишено без задоволення касаційні скарги Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Донецьку Міжрегіонального головного управління Міндоходів. Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 13 січня 2014 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 25 червня 2014 року у справі № 805/16876/13-а залишено без змін.

Відповідно до положень статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Відповідно до частини 3 статті 122 КАС України для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

Згідно з пунктом 1.1. статті 1 Податкового кодексу України Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства. Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 Податкового кодексу України Контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов`язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов`язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов`язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов`язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до п. 200.23 ст. 200 Податкового кодексу України суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Згідно з ч. ч. 1,2 ст. 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом п`яти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду, відповідно до ч. 15 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви.

Керуючись статтями 122, 123, 160, 161, 169, 171, 243, 248, 256, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

У Х В А Л И В:

Витребувати у Головного управління ДПС у Донецькій області матеріали електронної справи ТОВ Тар Альянс з 2016 року та пояснення стосовно відшкодування податку на додану вартість за рішеннями суду по справам № 805/31119/13-а та 805/16891/13-а.

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю Тар Альянс до першого відповідача - Головного управління ДПС у Донецькій області другого відповідача - Головного управління Державної казначейської служби України у Донецькій області, третього відповідача - Офісу великих платників податків Державної податкової служби, про стягнення пені на суму заборгованості з відшкодування податку на додану вартість - залишити без руху.

Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви потягом 10 днів з дня отримання ухвали, шляхом надання до суду заяви про поновлення пропущеного строку з зазначенням причин пропущення строків звернення до адміністративного суду або обґрунтованих пояснень щодо не пропущення позивачем строку звернення до суду та викладення позовних вимог до всіх відповідачів, на виконання вимог ст. 160 КАС України.

У разі не усунення недоліків позовної заяви, яку залишено без руху, позовну заяву буде залишено без розгляду.

Особа, позов якої залишено без розгляду, після усунення підстав, з яких позов було залишено без розгляду, має право звернутися до адміністративного суду в загальному порядку.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення, якщо інше не передбачено цим Кодексом.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Л.В. Арестова

Дата ухвалення рішення17.11.2020
Оприлюднено18.11.2020
Номер документу92888238
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення пені на суму заборгованості з відшкодування податку на додану вартість

Судовий реєстр по справі —200/6780/20-а

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кошкош О.О.

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 22.03.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 28.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 12.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 08.02.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бабаш Г.П.

Ухвала від 18.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Постанова від 18.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 17.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні