ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
18 листопада 2020 року СєвєродонецькСправа № 812/1232/18
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Свергун І.О., розглянувши у письмовому провадженні заяву Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка" про заміну боржника у виконавчому листі по справі № 812/1232/18 за адміністративним позовом Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка до Головного управління ДФС України у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30.01.2018 № 0000241409, № 0000231409, № 0000171409, № 0000181409, № 0006051314,
ВСТАНОВИВ:
09.11.2020 до Луганського окружного адміністративного суду надійшла заява Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т. Г. Шевченка" про заміну боржника у виконавчому листі по справі № 812/1232/18 за адміністративним позовом Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка до Головного управління ДФС України у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30.01.2018 № 0000241409, № 0000231409, № 0000171409, № 0000181409, № 0006051314.
В обґрунтування заяви зазначено, що рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13.08.2018 по справі № 812/1232/18 було частково задоволено позов, окрім іншого, стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 39591445) на користь Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка (61004, Харківська область, м. Харків, вул. Москалівська, буд. 99, код ЄДРПОУ 14315500) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 6541,55 грн.
На виконання рішення суду позивачу було видано виконавчий лист від 10.01.2019 по справі № 812/1232/18, який до виконання не пред`являвся.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України.
28.08.2019 набрало чинності розпорядження Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року № 682-р "Питання Державної податкової служби", відповідно до якого Уряд погодився з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. N 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Державною податковою службою України видано наказ від 28.08.2019 № 36, згідно з яким розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.
Перехід до Головного управління ДПС у Луганській області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Луганській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є фактом публічного правонаступництва.
З посиланням на положення статті 379 КАС України заявник просив суд здійснити заміну боржника у виконавчому листі, виданому 10.01.2019 на виконання рішення Луганського окружного адміністративного суду по справі № 812/1232/18 про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Ссвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 39591445) на користь Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка (61004, Харківська область, м. Харків, вул. Москалівська, буд. 99, код ЄДРПОУ 14315500) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 6541,55 грн, з Головного управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746, місцезнаходження: 93401, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72).
17.11.2020 від Головного управління ДПС у Луганській області надійшов відзив на заяву, в обґрунтування якого останній послався на те, що у даному випадку виключно з підстав утворення територіальних органів ДПС, з огляду на те, що Головне управління ДФС у Луганській області не ліквідовано, не мало місце публічне правонаступництво, у зв`язку з чим не можливе застосування механізму заміни сторони виконавчого провадження, передбаченого статтею 379 КАС України.
Також у цьому випадку не відбувається фактичного (компетенційного) або процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва контролюючих органів (Головне управління ДФС у Луганській області не ліквідовано). Обставини, з якими Закон № 1404 та стаття 379 КАС України пов`язують можливість здійснення заміни сторони виконавчого провадження, у такому разі відсутні, відповідно, органом, який має забезпечити виконання судового рішення та відновити права платника податків, є той, якого зобов`язано судовим рішенням, що набрало законної сили, вчинити певні дії.
Вважає, що підстави для застосування механізму заміни сторони виконавчого провадження, передбаченого статтею 379 КАС України, відсутні.
Таким чином, у межах вирішення питання, яке є предметом розгляду в цій справі, для встановлення факту публічного правонаступництва визначальним має бути встановлення або припинення первісного суб`єкта - Головного управління ДФС у Луганській області. Інакше відсутні підстави публічного правонаступництва, що доводить неможливість його здійснення.
Головне управління ДФС у Луганській області не ліквідовано та відповідно до даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань перебуває в процесі припинення.
Тому представник Головного управління ДПС у Луганській області просив відмовити у задоволенні заяви про зміну сторони виконавчого провадження у повному обсязі.
Представники сторін в судове засідання не прибули, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлялися належним чином.
Згідно з частиною другою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Відповідно до частини 9 статті 205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи положення статті 205 КАС України, суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження за наявними матеріалами у справі.
Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження та дослідивши матеріали справи, суд встановив таке.
Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 13.08.2018, залишеним без змін постановою Першого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2018, позов Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка до Головного управління ДФС України у Луганській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 30.01.2018 № 0000241409, № 0000231409, № 0000171409, № 0000181409, № 0006051314 задоволено частково; визнано протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління ДФС України у Луганській області форми Р від 30.01.2018 № 0000231409, форми ПС від 30.01.2018 № 0000241409, форми ПС від 30.01.2018 № 0000181409; у задоволенні решти позовних вимог відмовлено; стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Луганській області (93400, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Енергетиків, буд. 72, код ЄДРПОУ 39591445) на користь Державного підприємства Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка (61004, Харківська область, м. Харків, вул. Москалівська, буд. 99, код ЄДРПОУ 14315500) судові витрати зі сплати судового збору в сумі 6541,55 грн (арк. спр. 54-67).
За даними обліково-інформаційної картки на адміністративну справу № 812/1232/18, наявної у комп`ютерній програмі «Діловодство спеціалізованого суду» , стягувачем 08.01.2019 отримано виконавчий лист.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби. Реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби.
До переліку територіальних органів Державної податкової служби, що утворюються входить Головне управління ДПС у Луганській області.
Згідно з додатком 2 до постанови Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 № 537 Головне управління ДФС у Луганській області реорганізується шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.
Відповідно до положення про Головне управління ДПС у Луганській області, затвердженого наказом Державної податкової служби України від 12.07.2019 № 14, Головне управління ДПС у Луганській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Луганській області (арк. спр. 27-28).
Згідно з відомостями, наявними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ГУ ДФС у Луганській області з 05.08.2019 перебуває в стані припинення.
Пунктом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу.
Абзацом другим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.
Згідно з абзацом четвертим пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 Про утворення Державної податкової служби України та Державної митної служби України Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 року № 227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
21 серпня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято розпорядження № 682-р Питання Державної податкової служби , яким вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 6 березня 2019 р. № 227 Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України (Офіційний вісник України, 2019 р., № 26, ст. 900) функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Згідно з наказом Державної податкової служби України від 28 серпня 2019 року № 36 Про початок діяльності Державної податкової служби України розпочато виконання Державною податковою службою України функцій і повноважень Державної фіскальної служби України, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок), державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску, та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу України.
Відповідно до постанови КМУ від 19.06.2019 № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 1; реорганізовано деякі територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби за переліком згідно з додатком 2.
Так, реорганізовано Головне управління ДФС у Луганській області шляхом приєднання до Головного управління ДПС у Луганській області.
Згідно з відомостями, наявними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби 31 липня 2019 року проведена державна реєстрація юридичної особи Головного управління ДПС у Луганській області.
Частиною першою статті 52 КАС України встановлено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.
Перехід до Головного управління ДПС у Луганській області функцій і повноважень Головного управління ДФС у Луганській області, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, є фактом публічного правонаступництва.
Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.
Відповідно до частини четвертої статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Отже, враховуючи вищевикладене, суд вважає за необхідне задовольнити заяву Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" та замінити боржника - Головне управління ДФС у Луганській області, на правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області.
Керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Заяву Державного підприємства "Харківський приладобудівний завод ім. Т.Г. Шевченка" про заміну боржника у виконавчому листі у справі № 812/1232/18 задовольнити.
Замінити боржника за виконавчим листом у справі № 812/1232/18 - Головне управління ДФС у Луганській області (код ЄДРПОУ 39591445), на правонаступника - Головне управління ДПС у Луганській області (код ЄДРПОУ 43143746, місцезнаходження: 93401, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Енергетиків, будинок 72).
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Першого апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд.
Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня проголошення ухвали.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, строк на апеляційне оскарження обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя І.О. Свергун
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.11.2020 |
Оприлюднено | 23.11.2020 |
Номер документу | 92954639 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
І.О. Свергун
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Сіваченко Ігор Вікторович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні