Постанова
від 19.11.2020 по справі 824/1318/19-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 824/1318/19-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Левицький Василь Костянтинович

Суддя-доповідач - Іваненко Т.В.

19 листопада 2020 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Іваненко Т.В.

суддів: Граб Л.С. Сторчака В. Ю. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Стаднік Л. В.,

представника позивача,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Головна 82" на рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2020 року (місце ухвалення - м.Чернівці) у справі за адміністративним позовом об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Головна 82", треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , до Управління контролю за благоустрєм міста Чернівецької міської ради, Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - товариство з обмеженою відповідальністю "Альтфатер-Чернівці" про визнання дій протиправними,

В С Т А Н О В И В :

Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Головна, 82" звернулося до Чернівецького окружного адміністративного суду з вказаним позовом, в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило суд:

- визнати дії Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради щодо складення акту від 22.10.2019 протиправними;

- визнати дії Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради щодо звернення листом від 23.10.2019 № 1137 до Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради щодо встановлення сміттєвих контейнерів за адресою м. Чернівці, вул. Т.Шевченка,14/вул.Головна,82 згідно схеми погодженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у місті Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5 протиправними;

- визнати дії Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради щодо визначення місця розташування сміттєвого майданчика за адресою вул. Т.Шевченка,14 згідно схеми, погодженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у місті Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5, протиправними;

- зобов`язати Управління контролю за благоустроєм міста міської ради Чернівецької міської ради утриматись від вчинення дій щодо встановлення сміттєвих контейнерів та відновлення "кишені" для сміттєвих контейнерів на тротуарі за адресою м. Чернівці, вул. Т.Шевченка,14/вул.Головна,82 згідно схеми погодженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у місті Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5;

- зобов`язати Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради утриматись від дій щодо встановлення сміттєвих контейнерів та відновлення "кишені" для сміттєвих контейнерів на тротуарі за адресою м. Чернівці, вул. Т.Шевченка,14/вул.Головна,82.

Рішенням Чернівецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2020 року у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, представник позивача подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального права, просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.

Представники позивача в судовому засіданні підтримали доводи апеляційної скарги та просили суд задовольнити її.

Третя особа - ОСОБА_2 в судове засідання не з`явився, подав до суду заяву про розгляд справи без його участі, вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі.

Третя особа - ОСОБА_1 в судове засідання не з`явилась, надіслала до суду пояснення, у яких підтримала вимоги апеляційної скарги позивача та вказала на неповне з`ясування судом першої інстанції обставин справи.

Представник відповідачів в судове засідання не з`явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, проти задоволення вимог апеляційної скарги заперечив.

Представник товариства з обмеженою відповідальністю "Альтфатер-Чернівці" також в судове засідання не з`явився, подав до суду клопотання про розгляд справи без його участі, заперечуючи проти задоволення апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді, пояснення представників позивача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Колегією суддів встановлено, що рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради "Про погодження актів (схем) місць розміщення контейнерних майданчиків для зберігання побутових відходів на території району та відміна раніше прийнятого рішення" від 25.04.2012 № 39/5 погоджено акти (схеми) місць розміщення контейнерних майданчиків для зберігання побутових відходів на території району за адресами (згідно додатку).

Згідно переліку адрес розміщення контейнерних майданчиків для зберігання побутових відходів на території району, який затверджений вказаним рішенням, визначено перелік місць розміщення точок для збору ТПВ, до якого, зокрема, також входить адреса вул. Т.Шевченка, 12 (п. 2.47).

Дослідженням акту (схеми) дислокації контейнерів на вул. Т.Шевченка, 12, затвердженого рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 № 39/5 встановлено, що акту (схема) дислокації контейнерів погоджено: МіськСЕС, ДМБКтаЗВ, відділом з питань благоустрою та санітарно-екологічного стану районної у місті ради.

Із досліджуваного акту (схеми) видно, що місце - кишеня розміщення контейнерних майданчиків на вул. Т. Шевченка, 12 обладнане за вказаною адресою.

06.04.2017 Інспекція з благоустрою при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради видала ОСОБА_1 дозвіл (ордер) на порушення об`єктів благоустрою № 13-ф, згідно якого дозволено провести розкопку тротуару по вул. Т. Шевченка,14/Головна, 82.

Водночас, 06.04.2017 Інспекція з благоустрою при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради видала ОСОБА_1 дозвіл (ордер) на порушення об`єктів благоустрою № 14-ф, згідно якого дозволено провести розкопку дороги та тротуару по вул. Т. Шевченка,7 .

28.02.2018 комісією у складі голови комісії - першого заступника директора Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради Буряк О.К. та членів комісії - представників: комунального житлово-ремонтного експлуатаційного підприємства № 5 Харитон Г.П.; Інспекції з благоустрою при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради Обшанського О.В.; управління містобудування та архітектури Департаменту МБК та ЗВ Чернівецької міської ради Хілько Н.О.; Чернівецького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області ОСОБА_4 ; Фірми Альтфатер Чернівці ОСОБА_3 складено акт щодо перенесення сміттєвого майданчика з вул. Т. Шевченка, 14 на перехрестя вул. Поповича та вул. Петра Ончула у м. Чернівці.

З дослідженого акту від 28.02.2018 встановлено, що підставою для його складання слугувало звернення практикуючого юриста Гелетки О.В. , який діє в інтересах громадянки ОСОБА_1 щодо перенесення сміттєвого майданчику, який знаходиться напроти нежитлової (громадської) будівлі за адресою м. Чернівці, вул. Т. Шевченка, 14/вул. Головна, 82.

Згідно змістом акта від 28.02.2018 комісією вирішено дозволити перенесення двох контейнерів для ТПВ та двох контейнерів для ПЕТ пляшок з вул. Т. Шевченка, 14 до існуючого сміттєвого майданчика на перехрестя вул. Поповича та Петра Ончула із влаштуванням огороджувальних металевих конструкцій.

Водночас, в акті член комісії - представник КЖРЕП № 5 Харитон Г.П. власноручно зробив зауваження, а саме заперечував з приводу перенесення контейнерів, так як є неодноразові звернення мешканців щодо не перенесення контейнерів для сміття.

02.07.2018 Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради направив на адресу ТОВ Альтфатер Чернівці лист, в якому, посилаючись на Тимчасові правила благоустрою м. Чернівців та акт від 28.02.2018 р., просив перенести два контейнери для ТПВ та два контейнери для вторинної сировини з вул. Т. Шевченка, 14 до існуючого сміттєвого майданчика на перехрестя вул. Поповича та Петра Ончула.

03.07.2018 мешканці будинків № 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 по вул. Т. Шевченка, по вул. М.Кордуби в„– 9 звернулися із заявами до Чернівецького міського голови Каспрука О.П. та директора Департаменту житлово-комунального господарства Кушнірика Я.С., в яких висловили категоричне заперечення щодо перенесення контейнерного майданчика з вул. Т. Шевченка, 12 , який був влаштований тут понад 35 років і не створював труднощі для дорожньої, житлової та міської інфраструктури.

Заслухавши мешканців будинку в„– 12 на вул. Т. Шевченка та депутата міської ради VІІ скликання ОСОБА_7 , 57 сесією VII скликання Чернівецької міської радою прийнято протокольне рішення № 835/57, яким доручено Департаменту житлово-комунального господарства міської ради терміново вжити заходів щодо повернення контейнерів ТПВ на майданчик поряд з будинком в„– 12 на вул. Т. Шевченка .

За результатами розгляду звернення громадян щодо перенесення контейнерного майданчика, 17.07.2018 Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради листом за вих. № Ко-2091/0-03/01, беручи до уваги протокольне рішенням 57 сесії VII скликання Чернівецької міської ради від 05.07.2018 № 835/57, повідомив Чернівецьку міську раду та мешканців будинків № 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 на вул. Т. Шевченка, № 9 на вул. М. Кордуби , що всі 4 контейнери для збору твердих побутових відходів повернуто на попереднє місце їх дислокації (вул. Шевченка, 12). Крім того, у листі зазначено, що інспекцією благоустрою при виконавчому комітеті міської ради буде рекомендовано власнику нежитлових приміщень відновити кишені для встановлення контейнерів для збору твердих побутових відходів біля будинку в„– 12 на вул. Т. Шевченка відповідно до існуючої схеми їх дислокації .

Листами Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради від 27.08.2018 № Ко-2091/0-03/01 та від 28.09.2018 р. № Ко-2091/0-03/01, адресовані Чернівецькій міській раді та мешканцям будинків № 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 на вул. Т. Шевченка, № 9 на вул. М. Кордуби , повідомлено, що інспекцією з благоустрою при виконавчому комітеті міської ради готуються документи щодо надання власнику приміщень припису для відновлення кишені з метою встановлення контейнерів для збору твердих побутових відходів біля будинку в„– 12 на вул. Т. Шевченка , а контейнери для збору ТПВ знаходяться на контейнерному майданчику біля будинку № 12 на вул. Т. Шевченка.

20.09.2019 ТОВ Альфатер Чернівці направило на адресу Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради лист, в якому повідомило, що у ніч на 20.09.2019 невідомими особами самовільно було перенесено контейнери для збору побутових відходів з адреси вул. Шевченка, 12 на інший контейнерний майданчик по вул. Поповича, 13 (в кількості 2 контейнери для ТВП та 2 сітки для роздільного збирання відходів).

У відповідь на вказаний лист, 20.09.2019 р. Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради листом за вих. № 995 проінформувало ТОВ Альфатер Чернівці , як надавача послуг, про необхідність повернення його контейнерів на попереднє місце розташування.

30.09.2019 р. користувачі та власники будинків по вул. Т. Шеченка та по вул. Головна м. Чернівці звернулися із колективною заявою до Чернівецького міського голови, секретаря Чернівецької міської ради, управління контролю за благоустроєм міста міської ради, Департаменту житлово-комунального господарства міської ради, Чернівецького управління ГУ Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, ТОВ Альфатер Чернівці , в якому просили скасувати протокольне рішення Чернівецької міської ради від 05.07.2018 р. № 835/57 та вижити заходів щодо дотримання вимог санітарних норм та правил благоустрою при розміщенні сміттєвих контейнерів біля перехрестя вул. Т. Шевченка, 12/вул.Головна, 82.

21.10.2019 Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради направило на адресу Департаменту житлово-комунального господарства міської ради, Управління Держпродспоживслужби міста Чернівців, ТОВ Альфатер Чернівці , КЖРЕП №5 факсограму, в якій повідомило, що 22.10.2019 р. о 10 год. 30 хв. відбудеться комісійний розгляд питання щодо контейнерного майданчика та самовільно перенесених контейнерів з вул. Шевченка, 12 та утворення стихійного сміттєзвалища. Збір запрошених на вул. Шевченка, 12.

22.10.2019 комісією у складі: начальник управління контролю за благоустроєм міста міської ради Обшанський С.В. ; начальник інспекції з благоустрою, заступник начальника управління контролю за благоустроєм міста міської ради Назаров В.Г. ; начальник відділу з експлуатації та ремонту житлового фонду Департаменту житлово-комунального господарства міської ради Гордієнко О.Ю.; начальник КЖРЕП № 17 Щербул Л.О.; начальник відділу проектів та розвитку ТОВ Альтфатер Чернівці Будза Д.К.; головний спеціаліст ЧМУ ГУ Держпродспоживслужби в Чернівецькій області Ясінська П.П. ; фахівець І-ї категорії ЧМУ ГУ Держпродспоживслужби в Чернівецькій області Захарчук Р.Ю., складено акт, в якому зафіксовано, що 22.10.2019 виходом на адресу вул. Шевченка, 12-14, спільно провели розгляд звернення мешканців даної вулиці з приводу відсутності контейнерів на точці збору ТВП (твердих побутових відходів) за адресою вул. Шевченка, 14 та сміття на тротуарах.

Вирішено:

- голові ОСББ Головна 82 ОСОБА_5 рекомендовано укласти угоду на вивіз сміття (твердих побутових відходів) із спеціалізованою організацією;

- управлінню контролю за благоустрою міста міської ради звернутися до Департаменту житлово-комунального господарства міської ради щодо встановлення контейнерів згідно схеми, затвердженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5;

- управлінню контролю за благоустрою міста міської ради звернутися до правоохоронних органів з приводу блокування автомобілями існуючої точки збору ТПВ (контейнерного майданчику), розташованого відповідно до рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5. Дані транспорті засоби блокують даний майданчик для збору ТВП, що призводить до утворення стихійних смітників на даній адресі (вул. Шевченка, 12-14).

23.10.2019 Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради направило на адресу Управління патрульної поліції в Чернівецькій області лист, в якому повідомлено про виявлення 22.10.2019 за результатами звернення мешканців вул. Шевченка, 14 утримання двох транспортних засобів біля існуючого контейнерного майданчику за адресою вул. Шевченка, 14, що унеможливлює вивіз сміття спеціалізованою організацією та призводить до утворення стихійних смітників.

23.10.2019 Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради направило на адресу Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради лист за вих. № 1137, яким повідомлено, що за результатами спільного розгляду звернення мешканців вул. Шевченка з приводу утворення стихійних смітників на контейнерному майданчику по вул. Шевченка, 14, прийнято рішення щодо встановлення контейнерів на точці збору ТПВ за адресою вул. Шевченка, 14 відповідно до схеми, погодженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5. З огляду на викладене, Управління просило зобов`язати фірму Альтфатер-Чернівці встановити контейнери за вищевказаною адресою у відповідності до вищевказаної схеми. До вказаного листа додано копію акту.

06.11.2019 Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради направив на адресу Шевченківського ВП Чернівецького ВП ГУНП в Чернівецькій області та гр. ОСОБА_11 лист, в якому повідомив, що розміщення контейнерів для збору побутових відходів на вулиці Т. Шевченка визначено навпроти будинку № 14. Протягом вересня - жовтня поточного року розмістити контейнери навпроти вказаного будинку не було можливості, оскільки, за вказаною адресою цілодобово були припарковано дві машини. На даний час, контейнери знаходяться навпроти будинку № 14 на вул. Т. Шевченка.

28.11.2019 Департамент житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради направив на адресу Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради лист за вих.№ 03/01-06/4777, яким повідомив, що контейнери для збору ТПВ повернуто на адресу вул. Шевченка, 14.

Вважаючи дії відповідачів щодо фактичного встановлення сміттєвих контейнерів протиправними, позивач звернувся до суду з вказаним позовом.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції дійшов висновку, що позивачем не обґрунтовано належним чином позовні вимоги та не доведено обставин, на які посилається. Водночас, відповідачі довели належними засобами доказування правомірність та обґрунтованість своїх дій у спірних правовідносинах.

Колегія суддів Сьомого апеляційного адміністративного суду, за результатом апеляційного розгляду справи, погоджується з висновками суду першої інстанції. Даючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, апеляційний суд враховує наступне.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначає Закон України Про благоустрій населених пунктів від 06.09.2005 № 2807-IV (далі - Закон № 2807-IV, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

Частиною 1 ст. 10 Закону № 2807-IV визначено, що до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить: 1) затвердження місцевих програм та заходів з благоустрою населених пунктів; 2) затвердження правил благоустрою територій населених пунктів; 3) створення в разі необхідності органів і служб для забезпечення здійснення спільно з іншими суб`єктами комунальної власності благоустрою населених пунктів, визначення повноважень цих органів (служб); 4) визначення на конкурсних засадах підприємств, установ та організацій (балансоутримувачів), відповідальних за утримання об`єктів благоустрою.

Згідно ч. 2 ст. 10 Закону № 2807-IV до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить, в т.ч: забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; організація забезпечення на території населеного пункту чистоти і порядку, дотримання тиші в громадських місцях; затвердження схем санітарного очищення населених пунктів та впровадження систем роздільного збирання побутових відходів; здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

До об`єктів благоустрою населених пунктів належать: 1) території загального користування; 2) прибудинкові території; 3) території будівель та споруд інженерного захисту територій; 4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору. До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту (ст. 13 Закону № 2807-IV).

Згідно ст. 14 Закону № 2807-IV об`єкти благоустрою використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Обмеження при використанні об`єктів благоустрою встановлено ст. 16 Закону № 2807-IV.

Частинами 1-4 ст. 20 Закону № 2807-IV встановлено, що організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом. Благоустрій здійснюється в обов`язковому порядку на всій території населеного пункту (села, селища, міста). Фінансування місцевих програм з благоустрою населених пунктів проводиться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів.

Рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов`язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

У відповідності до ч. 1 ст. 34 Закону № 2807-IV правила благоустрою території населеного пункту - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.

Відповідно до п.6.4 Тимчасових Правил благоустрою м. Чернівців , затверджених рішенням 60 сесії VI скликання Чернівецької міської ради від 03.02.2015 р. № 1489, які діяли до 20.10.2018 р., місця (майданчики) передбачені для розміщення контейнерів для збору твердих побутових відходів визначаються виконавцями послуг з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, суб`єктами підприємницької діяльності, що обслуговують житлові будинки, житлово-будівельними кооперативами, житловими кооперативами, об`єднаннями співвласників багатоквартирних будинків спільно з надавачем послуг і узгоджуються з департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради, управліннями житлового господарства районної в місті ради, відділами з питань благоустрою та санітарно-екологічного стану районної у місті ради та Чернівецьким міським управлінням Головного управління Держсанепідслужби у Чернівецькій області, асфальтуються або бетонуються, забезпечується достатнє освітлення місць (майданчиків) та вільний проїзд.

Згідно п. 5.23.4. Правил благоустрою м. Чернівців , затверджених рішенням Чернівецької міської ради від 20.12.2018 р. № 1575, місця (майданчики) передбачені для розміщення контейнерів для збору твердих побутових відходів визначаються виконавцями послуг з утримання будинків, споруд і прибудинкових територій, суб`єктами підприємницької діяльності, що обслуговують житлові будинки, житлово-будівельними кооперативами, житловими кооперативами, об`єднаннями співвласників багатоквартирних будинків спільно з надавачем послуг і узгоджуються з департаментом містобудівного комплексу та земельних відносин міської ради, департаментом житлово-комунального господарства міської ради, інспекцією з благоустрою при виконавчому комітеті міської ради, Чернівецьким міським управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, асфальтуються або бетонуються, забезпечується достатнє освітлення місць (майданчиків) та вільний проїзд.

Так, рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради "Про погодження актів (схем) місць розміщення контейнерних майданчиків для зберігання побутових відходів на території району та відміна раніше прийнятого рішення" від 25.04.2012 № 39/5 визначено перелік місць розміщення точок для збору ТПВ, до якого, зокрема, також входить адреса вул. Т. Шевченка, 12.

Згідно акту (схеми) дислокації контейнерів на вул. Т. Шевченка 12, затвердженого рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5, дислокації контейнерів погоджено: МіськСЕС, ДМБКтаЗВ, відділом з питань благоустрою та санітарно-екологічного стану районної у місті ради. Місце розміщення - кишеня для ТВП на вул. Т. Шевченка, 12 є частиною вулиці та об`єктом з елементами благоустрою міста.

З письмових пояснень Управління контролю за благоустроєм міста Чернівецької міської ради та ТОВ Альфатер Чернівці колегією суддів встановлено, що у 2012 році на місці новозбудованої будівлі торгово-офісних приміщень, якій присвоєно адресу вул. Шевченка, 14 знаходилось нежитлове приміщення, яке територіально відносилось до адреси вул. Шевченка, 12, тому існуючий контейнерний майданчик розміщений у відповідності до вищезазначеного рішення виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівцях ради.

У той же час уповноваженою комісією, яка складалася з представників Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради, комунального житлово-ремонтного експлуатаційного підприємства № 5, Інспекції з благоустрою при виконавчому комітеті Чернівецької міської ради, управління містобудування та архітектури Департаменту містобудівного комплексу та земельних відносин Чернівецької міської ради, Чернівецького міського управління Головного управління Держпродспоживслужби в Чернівецькій області, ТОВ Альтфатер Чернівці , дозволено лише перенесення двох контейнерів для ТВП та двох контейнерів для ПЕТ пляшок з вул. Т. Шевченка, 14 до існуючого сміттєвого майданчика на перехрестя вул. Поповича та Петра Ончула із влаштуванням огороджувальних металевих конструкцій.

Тобто, як вірно встановлено судом першої інстанції, перенесення місця розміщення контейнерного майданчика з вул. Т. Шевченка, 12 (14) в будь-яке інше місце вказана комісія не вирішувала.

Водночас, апелянтом не надано належних та допустимих доказів прийняття комісією рішення про перенесення місця розміщення контейнерного майданчика з вул. Т. Шевченка, 12 (14) в будь-яке інше місце, а також погодження його в порядку встановленому п.6.4 Тимчасових Правил благоустрою м. Чернівців та/або п. 5.23.4 Правил благоустрою м. Чернівців.

Доводи апелянта про те, що актом від 28.02.2018 скасовано дію рішення виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради №39/5, яким визначено перелік місць розміщення точок для збору ТПВ, колегія суддів оцінює критично. Оскільки, відповідно до ч.9 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

З матеріалів справи встановлено, що протокольним рішенням 57 сесії Чернівецької міської ради VII скликання № 835/57 від 05.07.2018 доручено департаменту житлово-комунального господарства терміново вжити заходів щодо повернення контейнерів на майданчик поряд з будинком в„– 12 (14) на вул. Т. Шевченка , тобто у місце збору ТПВ, визначене рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5, яке, з часу його визначення, не змінено.

Протокольне рішення 57 сесії Чернівецької міської ради VII скликання № 835/57 від 05.07.2018 в судовому порядку на даний час не визнано незаконним.

Враховуючи наведене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що рішення виконавчого комітету Шевченківської районної у м. Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5 та протокольне рішення 57 сесії Чернівецької міської ради VII скликання № 835/57 від 05.07.2018 є чинними та обов`язковими до виконання всіма розміщеними на території м. Чернівців підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Відтак, відповідачі під час складання акту від 22.10.2019, звертаючись із листом від 23.10.2019 № 1137, а також вчиняючи дії щодо визначення місця розташування сміттєвого майданчику за адреса вул. Т. Шевченка, 12 (14) згідно схеми погодженої рішенням виконавчого комітету Шевченківської районної у місті Чернівці ради від 25.04.2012 №39/5 діяли на підставі, у межах повноважень та у спосіб визначений законами України, а також актів органу місцевого самоврядування.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

За змістом ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Ухвалюючи дане судове рішення, колегія суддів керується статтею 322 КАС України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, практикою Європейського суду з прав людини (рішення "Серявін та інші проти України") та Висновком №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів (пункт 41) щодо якості судових рішень.

Як зазначено у пункті 58 рішення Європейського суду з прав людини по справі "Серявін та інші проти України", суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішенні судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення.

Пунктом 41 Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів зазначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Зважаючи на вищевикладене, судова колегія дійшла висновку про наявність підстав для відмови у задоволенні апеляційної скарги позивача, оскільки доводи останньої не спростовують висновків суду першої інстанції і спрямовані лише на переоцінку доказів у справі з метою вирішення справи на користь позивача.

На підставі вищевикладеного, колегія суддів апеляційної інстанції вважає, що судове рішення суду першої інстанції ґрунтується на всебічному, повному та об`єктивному розгляді всіх обставин справи, які мають значення для вирішення спору, відповідає нормам матеріального та процесуального права. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, викладених у зазначеному судовому рішенні, у зв`язку з чим підстав для її скасування колегія суддів не вбачає.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Водночас, колегія суддів зауважує, що правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються положеннями Закону України "Про судовий збір".

Згідно частини 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір", судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України "Про Державний бюджет України на 2019 рік" передбачено, що розмір прожиткового мінімуму станом на 01.01.2019 встановлений у розмірі 1921 грн.

Згідно із ч.2 ст.4 Закону, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який поданий суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем, ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму на одну працездатну особу.

Водночас, абз. 2 ч. 3 ст. 6 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що у разі коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до частини 2 статті 4 Закону України "Про судовий збір" за подання до адміністративного суду апеляційної скарги на рішення суду, заяви про приєднання до апеляційної скарги на рішення суду, заяви про перегляд судового рішення у зв`язку з нововиявленими обставинами необхідно сплатити 150 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги, але не більше 15 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Предметом даного позову є 5 вимог немайнового характеру. Заявник оскаржує рішення суду в повному обсязі. Скаржнику необхідно було сплатити 14 407,5 грн. судового збору за подання апеляційної скарги (1921*5)*150%.

Однак, апелянтом сплачено судовий збір в сумі 2 881,5 грн, що підтверджується квитанцією про сплату №83974 від 06.08.2020.

Враховуючи, що при поданні апеляційної скарги апелянт не сплатив судовий збір в повному обсязі, колегія суддів дійшла висновку про необхідність стягнення його в судовому порядку.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Головна 82" залишити без задоволення, а рішення Чернівецького окружного адміністративного суду від 28 лютого 2020 року - без змін.

Стягнути з об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Головна 82" (код ЄДРПОУ 36237091) на користь Державної судової адміністрації України (01601, м. Київ, вул. Липська, 18/5, код ЄДРПОУ 26255795) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 11 526 (одинадцять тисяч п`ятсот двадцять шість) гривень за реквізитами стягувача: Державна судова адміністрація України, отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м. Київ/22030106, код ЄДРПОУ 37993783, банк: Казначейство України (ЕАП); рахунок отримувача UA908999980313111256000026001, код класифікації доходів бюджету 22030106.

Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 24 листопада 2020 року.

Головуючий Іваненко Т.В. Судді Граб Л.С. Сторчак В. Ю.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.11.2020
Оприлюднено25.11.2020
Номер документу93052393
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/1318/19-а

Ухвала від 11.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 19.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Постанова від 19.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 10.11.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 15.10.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 29.09.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 12.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 07.05.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Рішення від 28.02.2020

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

Ухвала від 11.12.2019

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Левицький Василь Костянтинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні