КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про встановлення строку для подання звіту
29 листопада 2020 року 320/11645/20
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Балаклицького А.І., розглянувши в м. Києві в порядку письмового провадження заяву Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі за позовом Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
в с т а н о в и в:
13 листопада 2020 року о 22 год. 30 хв. Київська обласна організація Політичної партії "Наш Край" звернулась до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20 адміністративний позов задоволено повністю.
Визнано протиправним та скасовано рішення від 08.11.2020, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.
Зобов`язано Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року.
Стягнуто з Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області (код ЄДРПОУ 43779642) на користь Державного бюджету України (Отримувач коштів - ГУК у Київ. обл./м.Київ/22030101, Код отримувача - (код за ЄДРПОУ) 37955989, Банк отримувача - Казначейство України (ЕАП), Код банку отримувача (МФО) 899998, Рахунок отримувача UA718999980313151206084010001, Код класифікації доходів бюджету 22030101) несплачений судовий збір у розмір 4204 (чотири тисячі двісті чотири) грн. 00 коп.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2020 апеляційну скаргу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області залишено без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 залишено без змін.
23.11.2020 на адресу суду від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" надійшла заява про роз`яснення судового рішення, в якій позивач просив суд роз`яснити рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2019 у справі №320/11645/20, зокрема:
- чи має відповідач на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 проводити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року, перед тим як приймати рішення про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;
- чи буде вважать повторним підрахунком голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року, перерахунок відповідачем даних, які містяться в існуючих протоколах дільничних виборчих комісіях про підрахунок голосів виборців без фактичного повторного підрахунку голосів (бюлетенів).
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 24.11.2020 заяву про роз`яснення судового рішення задоволено. Роз`яснено, що при виконанні рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 в адміністративній справі №320/11645/20 Гостомельська селищна територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області при встановленні результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі зобов`язана здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року, шляхом перерахунку голосів виборців по виборчим бюлетеням по всім виборчим дільницям в єдиному багатомандатному окрузі, з дотриманням положень ст.ст. 250, 254 та ч. 6 ст. 64 Виборчого кодексу України.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 27.11.2020 апеляційну скаргу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області задоволено. Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 24.11.2020 скасовано. Прийнято постанову, якою в задоволенні заяви Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 в адміністративній справі №320/11645/20 - відмовлено.
Шостий апеляційний адміністративний суд у своїй постанові від 27.11.2020 зазначив, що із поданої заяви вбачається, що порушені заявником питання стосуються роз`яснення порядку та способу виконання рішення суду першої інстанції від 15.11.2020.
28.11.2020 Київським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист у справі №320/11645/20 про зобов`язання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 29.11.2020 заяву Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" про встановлення способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі №320/11645/20 задоволено. Встановлено спосіб і порядок виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 в адміністративній справі №320/11645/20 шляхом зобов`язання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року, по виборчим бюлетеням по всім виборчим дільницям в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з дотриманням положень ст.ст. 250, 254 та ч. 6 ст. 64 Виборчого кодексу України.
27 листопада 2020 року о 23 год. 45 хв. на адресу суду від Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення, в якій, з урахуванням заяви від 28.11.2020, просить суд:
- встановити судовий контроль за виконанням рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20;
- встановити строк не більше двох днів з моменту встановлення судового контролю для подання Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області звіту про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 28.11.2020 прийнято до розгляду заяву Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №320/11645/20 та вирішено, що розгляд заяви буде здійснюватись одноособово суддею Балаклицьким А.І. без учасників справи (у письмовому провадженні).
Також, вказаною ухвалою запропоновано відповідачу подати до суду пояснення на заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення до 09:00 год. 29 листопада 2020 року.
29.11.2020 на адресу суду надійшло клопотання голови Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про відкладення розгляду справи, яке обґрунтоване тим, що виборча комісія зайнята виконанням рішення Київського окружного адміністративного суду у справі 320/11645/20 та здійснює повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року.
Згідно з пунктом 10 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.
З огляду на зазначене, суд вважає за можливе провести розгляд окремого процесуального питання, а саме заяви про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в порядку письмового провадження.
Розглянувши заяву про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі, дослідивши матеріали справи, суд зазначає наступне.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України, судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Частинами 2 та 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Статтею 370 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Рішенням Європейського суду з прав людини від 19.03.1997 у справі "Горнсбі проти Греції" суд підкреслив, що виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватись як невід`ємна частина судового розгляду. Здійснення права на звернення до суду з позовом стосовно його прав та обов`язків цивільного характеру було б ілюзорним, якби внутрішня правова система допускала, щоб остаточне судове рішення, яке має обов`язкову силу, не виконувалося б на шкоду однієї зі сторін.
Інститут судового контролю полягає у здійсненні судом саме контролюючої функції по відношенню до суб`єкта владних повноважень з дотримання ним принципу обов`язковості судового рішення.
Порядок судового контролю у рамках адміністративного судочинства визначений статтею 382 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно положень частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Частиною 2 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У Рішенні від 30.06.2009 №16-рп/2009 Конституційний Суд України зазначив, що метою судового контролю є своєчасне забезпечення захисту та охорони прав і свобод людини і громадянина, та наголосив, що виконання всіма суб`єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової (абзац перший підпункту 3.2 пункту 3, абзац другий пункту 4 мотивувальної частини).
Європейський Суд з прав людини у рішенні від 07.05.2002 у справі "Бурдов проти Росії" визначив, що у контексті статті 6 Конвенції виконання судового рішення, прийнятого будь-яким судом, має розглядатися як складова "судового розгляду".
З огляду на викладене встановлення судом контролю за виконанням судового рішення є заходом для забезпечення конституційного права громадянина (юридичної особи) на судовий захист.
З пояснень позивача, зазначених у заяві про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі вбачається, що на момент подання заяви рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 відповідачем не виконано.
При цьому, суд звертає увагу на те, що з поданої відповідачем заяви про відкладення судового засідання від 29.11.2020 вбачається, що рішення суду в частині зобов`язання відповідача здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року - станом на день розгляду даної заяви не виконано, що відповідачем не заперечується.
Враховуючи вищенаведені обставини у їх сукупності, суд дійшов висновку, що з метою відновлення порушених прав позивача, на виконання завдань адміністративного судочинства, визначених частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, необхідно встановити судовий контроль за виконанням судового рішення в цій справі та зобов`язати відповідача у п`ятиденний строк, який рахувати з дня набрання даною ухвалою законної сили, подати до суду звіт про його виконання.
Керуючись статтями 243, 248, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
у х в а л и в:
1. Заяву Київської обласної організації Політичної партії "Наш Край" про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі №320/11645/20 - задовольнити.
2. Встановити Гостомельській селищній територіальній виборчій комісії Бучанського району Київської області строк для подання звіту про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 в адміністративній справі №320/11645/20.
3. Зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області надати Київському окружному адміністративному суду звіт про виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 в адміністративній справі №320/11645/20 у п`ятиденний строк з дня набрання даною ухвалою законної сили.
4. Копію ухвали надіслати учасникам справи та комісії вищого рівня.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Ухвала може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 278, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Балаклицький А. І.
Повний текст ухвали виготовлено та підписано 29.11.2020 о 10 год. 15 хв.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.11.2020 |
Оприлюднено | 01.12.2020 |
Номер документу | 93150176 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Федотов Ігор В'ячеславович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні