Рішення
від 27.11.2020 по справі 340/2603/19
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 листопада 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/2603/19

провадження № 2-ап/340/6/20

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

позивач: комунальне некомерційне підприємство "Автопідприємство санітарного транспорту Кіровоградської обласної ради" (25011, м. Кропивницький, вул. Адама Міцкевича, 21, код ЄДРПОУ 23905301)

відповідач: Управління Держпраці у Кіровоградській області (25006, м. Кропивницький, вул. Дворцова, 24, код ЄДРПОУ 39808965)

про визнання протиправними та скасування акту та припису, -

В С Т А Н О В И В:

Комунальне некомерційне підприємство "Автопідприємство санітарного транспорту Кіровоградської обласної ради" (надалі - КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР") звернулося до суду з позовом до Управління Держпраці у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування акту інспекційного відвідування та припису про усунення виявлених порушень.

Позов мотивовано тим, що інспектором праці Управління Держпраці у Кіровоградській області за скаргою окремої групи працівників проведено інспекційне відвідування КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР", за наслідками якого складено акт інспекційного відвідування №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року, припис про усунення виявлених порушень №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року та протокол про адміністративне правопорушення №КР3291/378/АВ/П/ПТ1 від 19.09.2019 року. Позивач вказує, що інспекційне відвідування відбулося 13.09.2019 року, натомість в акті зазначено про тривалість перевірки з 18.09.2019 року по 19.09.2019 року. Також стверджує, що на момент проведення перевірки на офіційному сайті Держпраці не було розміщено інформації щодо форми Акту інспекційного відвідування, що не давало інспектору праці права здійснювати інспекційне відвідування. Крім того, позивач вказує, що всупереч пункту 24 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №823 від 21.08.2019 року, припис №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року складено в день складання акту інспекційного відвідування. Також позивач не погоджується з виявленими порушеннями, описаними в акті інспекційного відвідування та у приписі, та зазначає, що нарахування заробітної плати працівникам проводилися відповідно до роз`яснень, наданих позивачу на його звернення листом Департаменту заробітної плати та умов праці Міністерства соціальної політики України від 14.05.2014 року №716/13/84-14. З цих підстав позивач просить суд визнати протиправними та скасувати:

- акт інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) юридичної особи (фізичної особи), яка використовує найману працю №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року;

- припис про усунення виявлених порушень №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року.

Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 23.10.2019 року позовну заяву з доданими до неї документами повернуто на підставі пункту 6 частини 4 статті 169 КАС України.

Постановою Третього апеляційного адміністративного суду від 05.02.2020 року вказану ухвалу суду скасовано, а справу направлено для продовження розгляду до Кіровоградського окружного адміністративного суду.

Ухвалою судді від 03.04.2020 року відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву із запереченнями проти позову, мотивованими тим, що за результатами інспекційного відвідування КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" зафіксовано порушення ним вимог частини 2 статті 30 Закону України "Про оплату праці", статей 32, 94, 98 КЗпП України, пунктів 2.4.4, 4.1, 4.5.3, 4.6 наказу Мінпраці та МОЗ України №308/519 від 05.10.2005 року "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення". З метою усунення виявлених порушень законодавства про працю позивачу був вручений припис №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року. Доводячи додержання порядку проведення інспекційного відвідування та правомірність спірного припису, представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити.

Позивач подав відповідь на відзив, у якій наполягав на тому, що відповідачем не спростовані доводи позову про невідповідність дати фактичної перевірки даті, вказаній в оскаржуваному акті, відсутність законодавчо визначеної форми акту на час перевірки, факт скасування в судовому порядку наказу Мінсоцполітики України від 18.07.2017 року №1338, яким затверджено форму акту, порушення строку внесення припису, ігнорування індивідуальної відповіді Мінсоцполітики від 14.05.2014 року №716/13/84-14 щодо особливостей оплати праці водіїв виїзних бригад. З цих підстав позов просив задовольнити.

Розглянувши справу в порядку спрощеного позовного провадження, суд установив такі обставини та дійшов до таких висновків.

Комунальне некомерційне підприємство "Автопідприємство санітарного транспорту Кіровоградської обласної ради" з 05.08.1999 року зареєстроване як юридична особа, основним видом його діяльності є діяльність у сфері охорони здоров`я. (а.с. 25 - 27)

До Управління Держпраці у Кіровоградській області 03.09.2019 року надійшла колективна скарга працівників відділу екстреної медичної допомоги КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" ОСОБА_10., ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 про порушення стосовно них законодавства про працю. (а.с. 87 - 88)

Заступником начальника Управління Держпраці у Кіровоградській області видано наказ №1221 від 11.09.2019 року "Про проведення інспекційного відвідування", яким доручено провести державний нагляд (контроль) з питань додержання законодавства про працю у формі інспекційного відвідування у КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" в термін з 13.09.2019 року по 26.09.2019 року, у зв`язку із наявністю інформації, передбаченої пп.1 п.5 Порядку здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №823 від 21.08.2019 року. (а.с. 90)

На підставі наказу №1221 від 11.09.2019 року заступником начальника Управління Держпраці у Кіровоградській області видано направлення №1221/02 від 11.09.2019 року начальнику відділу з питань додержання законодавства про працю, зайнятість та інших нормативно-правових актів Масловській Г.В. на проведення інспекційного відвідування в КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" з окремих питань робочого часу та часу відпочинку, оплати праці, на період з 13.09.2019 року по 26.09.2019 року. (а.с. 91)

Інспекційне відвідування проведено інспектором праці Масловською Г.В. у присутності начальника КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" Московця А.О., якому вручено копію направлення, головного бухгалтера КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" Авдєєвої Т.С. та із залученням правового інспектора праці Кіровоградської обласної організації профспілки працівників охорони здоров`я України Заватій О.М.

Інспектором праці 13.09.2019 року до журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" внесено запис про проведення інспекційного відвідування. (а.с. 61 - 62)

За наслідками інспекційного відвідування інспектором праці Масловською Г.В. складено акт інспекційного відвідування №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року, у якому зафіксовані порушення законодавства про працю, допущені КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР", а саме порушення частини 2 статті 30 Закону України "Про оплату праці", статті 94 КЗпП України, статті 98 КЗпП України, пунктів 2.4.4, 4.1, 4.5.3, 4.6 наказу Мінпраці та МОЗ України №308/519 від 05.10.2005 року "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення", статті 32 КЗпП України, статті 247 КЗпП України. (а.с. 44 - 54)

Вказаний акт підписаний начальником КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" Московцем А.О. без зауважень та 19.09.2019 року йому вручено його примірник.

Крім цього, інспектором праці Масловською Г.В. складено протокол №КР3291/378/АВ/П/ПТ1 від 19.09.2019 року про вчинення начальником КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" ОСОБА_7 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП, а також припис №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року про усунення порушень законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування, у строк до 19.10.2019 року. (а.с. 55 - 56, 57 - 60)

Не погоджуючись з актом інспекційного відвідування та приписом, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір, суд виходив з того, що оскаржувані розпорядчі документи складені за наслідками здійснення заходів державного контролю за додержанням законодавства про працю.

Відповідно до частини 1 статті 259 КЗпП України державний нагляд та контроль за додержанням законодавства про працю юридичними особами незалежно від форми власності, виду діяльності, господарювання, фізичними особами-підприємцями, які використовують найману працю, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України 11.02.2015 року №96 затверджено Положення про Державну службу України з питань праці, згідно з яким Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику, зокрема з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення.

Згідно з пунктом 7 цього Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи. На утворені територіальні органи Держпраці може покладати виконання завдань за міжрегіональним принципом.

Постановою Кабінету Міністрів України №823 від 21.08.2019 року "Деякі питання здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю", яка набрала чинності 30.08.2019 року, затверджено Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (надалі - Порядок №823, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Пунктом 1 Порядку №823 передбачено, що він визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юридичними особами) та фізичними особами, які використовують найману працю (далі - об`єкт відвідування), з урахуванням особливостей, визначених Конвенцією Міжнародної організації праці №81 1947 року про інспекцію праці у промисловості й торгівлі, ратифікованої Законом України від 8 вересня 2004 р. №1985-IV, Конвенцією Міжнародної організації праці №129 1969 року про інспекцію праці в сільському господарстві, ратифікованої Законом України від 8 вересня 2004 р. №1986-IV, та Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відповідно до пунктів 2, 3 Порядку №823 заходи державного контролю за додержанням законодавства про працю здійснюються у формі інспекційних відвідувань та невиїзних інспектувань, що проводяться інспекторами праці Держпраці та її територіальних органів.

Інспекторами праці є посадові особи Держпраці та її територіальних органів, виконавчих органів рад (далі - органи контролю), посадовими обов`язками яких передбачено повноваження щодо здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю (далі - контрольні повноваження).

Контрольні повноваження інспектора праці підтверджується службовим посвідченням встановленої Мінсоцполітики форми, що видається Держпраці.

Пунктом 4 Порядку №823 передбачено, що форми акта інспекційного відвідування (невиїзного інспектування), в якому визначається перелік питань, що підлягають інспектуванню, довідки про стан додержання законодавства про працю, припису, вимоги інспектора праці затверджуються Мінсоцполітики.

Порядок складення та форми журналів, інструкції з оформлення документів, що складаються під час підготовки, в ході та за результатами інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, порядок повідомної реєстрації інспекційних відвідувань та рішень інспектора праці про відвідування роботодавця, передбачене пунктом 33 цього Порядку, визначаються Держпраці.

Форми службового посвідчення інспектора праці, акта, довідки, припису, вимоги інспектора праці, перелік питань, що підлягають інспектуванню, оприлюднюються на офіційному веб-сайті Держпраці.

Підстави для проведення інспекційних відвідувань передбачені у пункті 5 Порядку №823.

Так, згідно з підпунктом 1 пункту 5 Порядку №823 інспекційні відвідування проводяться за зверненням працівника про порушення стосовно нього законодавства про працю.

Відповідно до пункту 7 Порядку №823 у разі потреби для участі в інспекційних відвідуваннях інспектором праці можуть залучатися (за згодою об`єкта відвідування або іншої уповноваженої ним посадової особи) представники профспілок, їх організацій та об`єднань профспілок, члени яких працюють на об`єкті відвідування, організацій роботодавців та їх об`єднань, державних органів.

Пунктом 8, 9, 10 Порядку №823 передбачено, що про проведення інспекційного відвідування інспектор праці повідомляє об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі. Про проведення інспекційного відвідування з питань виявлення неоформлених трудових відносин інспектор праці повідомляє об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі, якщо тільки він не вважатиме, що таке повідомлення може завдати шкоди інспекційному відвідуванню.

Під час проведення інспекційного відвідування інспектор праці повинен пред`явити об`єкту відвідування або уповноваженій ним посадовій особі своє службове посвідчення. На вимогу об`єкта відвідування або уповноваженої ним посадової особи інспектор праці надає копію відповідного направлення на проведення інспекційного відвідування та вносить запис про проведення інспекційного відвідування до відповідного журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) об`єкта відвідування (за його наявності) перед наданням акта для підпису.

Тривалість інспекційного відвідування, невиїзного інспектування не може перевищувати 10 робочих днів. Перебіг строку для проведення інспекційного відвідування, невиїзного інспектування починається з дня, наступного за днем надання об`єктом відвідування документів і пояснень, необхідних для їх проведення.

Згідно з пунктом 11 Порядку №823 інспектори праці за наявності службового посвідчення безперешкодно без попереднього повідомлення мають право: 1) під час проведення інспекційних відвідувань з питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності підстав, визначених пунктом 5 цього Порядку, о будь-якій годині доби з урахуванням вимог законодавства про охорону праці проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об`єкта відвідування, в яких використовується наймана праця; 2) ознайомлюватися з будь-якими книгами, реєстрами та документами, ведення яких передбачено законодавством про працю, що містять інформацію/відомості з питань, які є предметом інспекційного відвідування, невиїзного інспектування, з метою перевірки їх відповідності нормам законодавства та отримувати завірені об`єктом відвідування їх копії або витяги; 3) наодинці або у присутності свідків ставити керівнику та/або працівникам об`єкта відвідування, іншим особам, що володіють необхідною інформацією, запитання, що стосуються законодавства про працю, отримувати із зазначених питань усні та/або письмові пояснення; 4) за наявності ознак кримінального правопорушення та/або створення загрози безпеці інспектора праці залучати працівників правоохоронних органів; 5) на надання робочого місця з можливістю ведення конфіденційної розмови з працівниками щодо предмета інспекційного відвідування; 6) фіксувати проведення інспекційного відвідування, у тому числі з питань виявлення неоформлених трудових відносин, засобами аудіо-, фото- та відеотехніки; 7) отримувати від органів державної влади, об`єктів відвідування інформацію та матеріали, необхідні для проведення інспекційного відвідування, невиїзного інспектування.

Згідно з пунктом 14 Порядку №823 під час проведення інспекційного відвідування об`єкт відвідування має право: 1) перевіряти в інспектора праці наявність службового посвідчення; 2) одержувати копію направлення на проведення інспекційного відвідування; 3) не допускати до проведення інспекційного відвідування у разі: відсутності службового посвідчення; якщо на офіційному веб-сайті Держпраці не оприлюднено рішення Мінсоцполітики про затвердження форми акта інспекційного відвідування; 4) вимагати припинення інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у разі перевищення визначеного пунктом 10 цього Порядку максимального строку здійснення такого заходу; 5) подавати в письмовій формі свої пояснення, зауваження до акта або припису; 6) вимагати від інспектора праці внесення запису про проведення інспекційного відвідування до відповідного журналу реєстрації заходів державного нагляду (контролю) об`єкта відвідування (за його наявності) перед наданням акта для підпису об`єктом відвідування або уповноваженою ним посадовою особою; 7) перед підписанням акта бути поінформованим про свої права та обов`язки; 8) вимагати від інспектора праці додержання вимог законодавства; 9) вимагати нерозголошення комерційної таємниці або конфіденційної інформації об`єкта відвідування; 10) оскаржувати в установленому законодавством порядку неправомірні дії інспектора праці; 11) отримувати консультативну допомогу від інспектора праці з метою запобігання порушенням під час проведення інспекційних відвідувань, невиїзних інспектувань; 12) фіксувати проведення інспекційного відвідування засобами аудіо-, фото- та відеотехніки.

Відповідно до пунктів 19, 20, 21 Порядку №823 за результатами інспекційного відвідування або невиїзного інспектування складаються акт інспекційного відвідування (невиїзного інспектування) (далі - акт), і в разі виявлення порушень вимог законодавства про працю - припис щодо їх усунення.

Акт складається в останній день інспекційного відвідування або невиїзного інспектування у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, що його проводив, та об`єктом відвідування або уповноваженою ним особою. Один примірник акта залишається в об`єкта відвідування.

Якщо об`єкт відвідування не погоджується з викладеною в акті інформацією, акт підписується із зауваженнями, які є його невід`ємною частиною. Зауваження можуть бути подані об`єктом відвідування не пізніше трьох робочих днів з дня, що настає за днем підписання акта. Письмова вмотивована відповідь на зауваження надається інспектором праці не пізніше ніж через три робочих дні з дати їх надходження.

Згідно з пунктами 23, 24 Порядку №823 припис є обов`язковою для виконання у визначені строки письмовою вимогою інспектора праці про усунення об`єктом відвідування порушень вимог законодавства про працю, виявлених під час інспекційного відвідування або невиїзного інспектування.

Припис вноситься об`єкту відвідування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після підписання акта (відмови від підписання), а в разі наявності зауважень - наступного дня після їх розгляду.

У приписі зазначається строк для його виконання. У разі встановлення строку більше ніж три місяці у приписі визначається графік та заплановані заходи щодо усунення виявлених порушень з відповідним інформуванням інспектора праці згідно з визначеною у приписі періодичністю.

Припис складається у двох примірниках, які підписуються інспектором праці, який проводив інспекційне відвідування або невиїзне інспектування, та об`єктом відвідування або уповноваженою ним особою.

Один примірник припису залишається в об`єкта відвідування.

Пунктом 25 Порядку №823 передбачено, що стан виконання припису перевіряється після закінчення зазначеного в ньому строку виконання. Якщо об`єкт відвідування не надав відповіді або надав її в обсязі, недостатньому для підтвердження факту виконання припису, проводиться інспекційне відвідування або невиїзне інспектування з підстави, наведеної у підпункті 11 пункту 5 цього Порядку.

Відповідно до пункту 27 Порядку №823 у разі наявності порушень вимог законодавства про працю, зафіксованих актом, після розгляду зауважень об`єкта відвідування до нього (у разі їх надходження) інспектор праці проводить аналіз матеріалів інспекційного відвідування або невиїзного інспектування, за результатами якого вносить припис та вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності.

У ході судового розгляду перевірено дотримання відповідачем порядку призначення та проведення інспекційного відвідування позивача як позапланового заходу державного контролю.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року №877-V (надалі - Закон №877-V в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Частиною 4 статті 2 Закону №877-V передбачено, що заходи контролю здійснюються органами державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість населення у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами.

Відповідно до частини 5 статті 2 Закону №877-V зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов`язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої - восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону.

Згідно зі статтею 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципами: гарантування прав та законних інтересів кожного суб`єкта господарювання; об`єктивності та неупередженості здійснення державного нагляду (контролю), неприпустимості проведення перевірок суб`єктів господарювання за анонімними та іншими безпідставними заявами, а також невідворотності відповідальності осіб за подання таких заяв; здійснення державного нагляду (контролю) лише за наявності підстав та в порядку, визначених законом; відкритості, прозорості, плановості й системності державного нагляду (контролю).

Відповідно до частин 1, 14 статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Плановий чи позаплановий захід щодо суб`єкта господарювання - юридичної особи має здійснюватися у присутності керівника або особи, уповноваженої керівником.

Згідно з частиною 2 статті 5 Закону №877-V уніфіковані форми актів з переліком питань затверджуються органом державного нагляду (контролю) та оприлюднюються на його офіційному веб-сайті протягом п`яти робочих днів з дня затвердження у порядку, визначеному законодавством.

Виключно в межах переліку питань орган державного нагляду (контролю) залежно від цілей заходу та ступеня ризику визначає питання, щодо яких буде здійснюватися державний нагляд (контроль), та зазначає їх у направленні на перевірку.

Частиною 3 статті 6 Закону №877-V передбачено, що суб`єкт господарювання повинен ознайомитися з підставою проведення позапланового заходу з наданням йому копії відповідного посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю).

Відповідно до частин 1 - 4 статті 7 Закону №877-V для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб`єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім`я та по батькові і засвідчується печаткою.

У посвідченні (направленні) на проведення заходу зазначаються: найменування органу державного нагляду (контролю), що здійснює захід; найменування суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснюється захід; місцезнаходження суб`єкта господарювання та/або його відокремленого підрозділу, щодо діяльності яких здійснюється захід; номер і дата наказу (рішення, розпорядження), на виконання якого здійснюється захід; перелік посадових осіб, які беруть участь у здійсненні заходу, із зазначенням їх посади, прізвища, ім`я та по батькові; дата початку та дата закінчення заходу; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд, інспектування тощо); підстави для здійснення заходу; предмет здійснення заходу; інформація про здійснення попереднього заходу (тип заходу і строк його здійснення).

Посвідчення (направлення) є чинним лише протягом зазначеного в ньому строку здійснення заходу.

Згідно з частиною 5 статті 7 Закону №877-V перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов`язані пред`явити керівнику суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу або уповноваженій ним особі (фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі) посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб`єкту господарювання копію посвідчення (направлення).

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб`єкта господарювання.

Суб`єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред`явили документів, передбачених цією статтею.

Відповідно до частини 6 статті 7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.

Посадова особа органу державного нагляду (контролю) зазначає в акті стан виконання вимог законодавства суб`єктом господарювання, а в разі невиконання - детальний опис виявленого порушення з посиланням на відповідну вимогу законодавства.

В останній день перевірки два примірники акта підписуються посадовими особами органу державного нагляду (контролю), які здійснювали захід, та суб`єктом господарювання або уповноваженою ним особою, якщо інше не передбачено законом.

Якщо суб`єкт господарювання не погоджується з актом, він підписує акт із зауваженнями.

Зауваження суб`єкта господарювання щодо здійснення державного нагляду (контролю) є невід`ємною частиною акта органу державного нагляду (контролю).

У разі відмови суб`єкта господарювання підписати акт посадова особа органу державного нагляду (контролю) вносить до такого акта відповідний запис.

Один примірник акта вручається керівнику чи уповноваженій особі суб`єкта господарювання - юридичної особи, її відокремленого підрозділу, фізичній особі - підприємцю або уповноваженій ним особі в останній день заходу державного нагляду (контролю), а другий зберігається в органі державного нагляду (контролю).

Згідно з частиною 7 статті 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

У частині 8 статті 7 Закону №877-V визначено, що припис - обов`язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб`єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб`єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку.

Згідно зі статтею 10 Закону №877-V суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право зокрема не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення державного нагляду (контролю), якщо: органом державного нагляду (контролю) не була затверджена та оприлюднена на власному офіційному веб-сайті уніфікована форма акта, в якій передбачається перелік питань залежно від ступеня ризику.

Суд установив, що інспекційне відвідування КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" було призначено відповідачем на підставі звернення фізичних осіб - працівників підприємства про порушення стосовно них законодавства про працю. До звернення були додані копії документів, що підтверджують такі порушення. З метою проведення інспекційного відвідування позивача Управлінням Держпраці у Кіровоградській області видано наказ та оформлено на його підставі відповідне направлення. Перед початком проведення інспекційного відвідування уповноваженій особі КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" були пред`явлені направлення і службове посвідчення інспектора. Позивач допустив посадову особу Управління Держпраці у Кіровоградській області до проведення інспекційного відвідування, за наслідками якого складено акт, припис і протокол про адміністративне правопорушення.

Та обставина, що в акті інспекційного відвідування зазначена помилкова дата його початку, не свідчить про його незаконність, оскільки строк проведення інспекційного відвідування не перевищував 10 робочих днів, як це передбачено пунктом 10 Порядку №823, а інспекційне відвідування було розпочато та закінчено у строк, обумовлений в наказі про його проведення та у виданому на його підставі направленні.

Акт інспекційного відвідування складений за формою, затвердженою наказом Міністерства соціальної політики України від 18.08.2017 року №1338 "Про затвердження форм документів, що складаються при здійсненні заходів державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, зайнятість та працевлаштування інвалідів", який зареєстрований в Міністерстві юстиції України 12.12.2017 року за №1500/31368.

Вказаний наказ є чинним та не був предметом оскарження в адміністративній справі №826/8917/17, на судові рішення у якій посилається позивач.

Суд зазначає, що позивач не скористався своїм правом недопуску посадової особи відповідача до проведення інспекційного відвідування, зокрема з підстав неоприлюднення на офіційному веб-сайті Держпраці уніфікованої форми акту. Тож доводи позивача про те, що на момент проведення перевірки на офіційному сайті Держпраці не було розміщено інформації щодо форми акту інспекційного відвідування, не є підставою для визнання відсутності правових наслідків інспекційного відвідування.

Той факт, що акт інспекційного відвідування та припис складені в один день, не свідчать про порушення пункту 24 Порядку №823, яким передбачено, що припис вноситься об`єкту відвідування не пізніше ніж протягом наступного робочого дня після підписання акта (відмови від підписання), а в разі наявності зауважень - наступного дня після їх розгляду. Судом установлено, що керівник позивача, отримавши акт інспекційного відвідування, підписав його без зауважень та не подавав на нього заперечень, а припис був внесений у строк, установлений пунктом 24 Порядку №823.

Тож суд прийшов до висновку, що інспекційне відвідування було призначено та проведене відповідачем на підставі, в порядку та у межах повноважень, передбачених Законом №877-V та Порядком №823, а доводи позову про процедурні порушення, допущені відповідачем, у ході судового розгляду не підтвердилися.

Відповідно до статті 10 Закону №877-V суб`єкт господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) має право оскаржувати в установленому законом порядку неправомірні дії органів державного нагляду (контролю) та їх посадових осіб.

Суд зазначає, що обов`язковою ознакою рішень, дій, бездіяльності суб`єкта владних повноважень, які можуть бути оскаржені до суду, є те, що вони безпосередньо породжують правові наслідки для суб`єктів відповідних публічно-правових відносин і мають обов`язковий характер.

Позивач у позові просить суд визнати протиправним та скасувати акт інспекційного відвідування №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року, в якому зафіксовані виявлені інспектором праці порушення позивачем вимог законодавства про працю.

За визначенням, наведеним у пункті 19 частини 1 статті 4 КАС України, індивідуальним актом є акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

Суд зазначає, що інспекційне відвідування є формою державного контролю за додержанням суб`єктами господарювання законодавства про працю, здійснення якого належить до повноважень відповідача. За результатами інспекційного відвідування складається акт і в разі виявлення порушень вимог законодавства про працю - припис щодо їх усунення. Крім того, вживаються заходи до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності.

Акт інспекційного відвідування є службовим документом, який фіксує факт проведення заходу державного контролю та відображає узагальнений опис виявлених під час проведення інспекційного відвідування порушень законодавства.

Висновки акта інспекційного відвідування не є остаточними, оскільки відповідно до положень пункту 27 Порядку №823 у разі наявності порушень вимог законодавства про працю, зафіксованих актом інспекційного відвідування, об`єкт відвідування має право надати свої зауваження, які в подальшому мають бути враховані інспектором праці під час аналізу матеріалів інспекційного відвідування, за результатами якого останній вносить припис та/або вживає заходів до притягнення винної у допущенні порушень посадової особи до встановленої законом відповідальності.

Тобто, акт є лише носієм доказової інформації про виявлені контролюючим органом порушення суб`єктами господарювання вимог законодавства, документом, на підставі якого приймається відповідне рішення контролюючого органу. Разом з тим, зафіксовані у акті факти можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі спору про законність рішень суб`єкта владних повноважень, в основу яких покладені зазначені в акті висновки.

Тож підстави для скасування акту інспекційного відвідування №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року відсутні, оскільки він не породжує будь-яких правових наслідків для позивача та не є індивідуальним актом в розумінні КАС України.

Такий висновок відповідає правовій позиції, наведеній у постановах Верховного Суду від 22.04.2019 у справі №806/2143/18, від 23.04.2020 року у справі 280/5473/18.

З акту інспекційного відвідування №КР3291/378/АВ від 19.09.2019 року та припису №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року вбачається, що контролюючим органом було встановлено вчинення КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" таких порушень законодавства про працю:

1) не забезпечено достовірний облік робочого часу, що є порушенням частини 2 статті 30 Закону України "Про оплату праці";

2) не проводиться нарахування заробітної плати за виконану роботу та фактично відпрацьований час, що є порушенням статті 94 КЗпП України,

3) заробітна плата водіям нараховується з порушенням вимог статті 98 КЗпП України, пункти 2.4.4, 4.1, 4.5.3, 4.6 наказу Мінпраці та МОЗ України №308/519 від 05.10.2005 року "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення",

4) працівників не повідомлено про зміну істотних умов праці за 2 місяці, що є порушенням статті 32 КЗпП України,

5) графіки робочого часу та змінності не погоджуються з первинною профспілковою організацією, що є порушенням статті 247 КЗпП України.

Спірним приписом №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року начальника КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" Московця А.О. зобов`язано усунути ці порушення та у визначений у ньому строк надати до Управління Держпраці у Кіровоградській області письмове повідомлення про виконання припису. (а.с. 55 - 56)

Доказів надання позивачем відповіді на цей припис матеріали справи не містять.

Щодо порушень, описаних у спірному приписі, суд дійшов до таких висновків.

Частиною 2 статті 30 Закону України "Про оплату праці" передбачено, що роботодавець зобов`язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку.

Відповідно до частини 3 статті 32 КЗпП України у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці допускається зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою. Про зміну істотних умов праці - систем та розмірів оплати праці, пільг, режиму роботи, встановлення або скасування неповного робочого часу, суміщення професій, зміну розрядів і найменування посад та інших - працівник повинен бути повідомлений не пізніше ніж за два місяці.

Згідно зі статтею 94 КЗпП України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується.

Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначаються цим Кодексом, Законом України "Про оплату праці" та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до статті 98 КЗпП України оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства охорони здоров`я України №308/519 від 05.10.2005 року "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.10.2005 року за №1209/11489, затверджено Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров`я та установ соціального захисту населення на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі - Умови №308/519).

Ці Умови розроблені відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року №1298 "Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери" (із змінами) і застосовуються при обчисленні заробітної плати зокрема працівників сфери охорони здоров`я та соціального захисту населення України незалежно від підпорядкування.

Згідно з пунктом 1.6 Умов №308/519 оплата праці працівників здійснюється за фактично відпрацьований час, виходячи з посадового окладу (тарифної ставки), або в залежності від виконання норм виробітку і відрядних розцінок з урахуванням підвищень, доплат та надбавок, передбачених діючим законодавством. Заробітна плата працівника граничними розмірами не обмежується.

Пунктом 2.4 Умов №308/519 передбачені підвищення посадових окладів (тарифних ставок), а пунктом 4 Умов №308/519 установлені надбавки.

Так, підпунктом 2.4.4 Умов №308/519, яким установлене підвищення за керування санітарним транспортом, передбачено, що водіям санітарних автомобілів місячні тарифні ставки підвищуються на 20 відсотків. Перелік автомобілів, віднесених до санітарних, затверджується Міністерством охорони здоров`я України.

Перелік автомобілів, віднесених до санітарних, затверджено наказом Міністерства охорони здоров`я України від 02.10.2000 року №232 "Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров`я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних". Згідно з цим переліком до спеціальних санітарних транспортних засобів відносяться: швидка медична допомога; невідкладна медична допомога; реанімаційний; оперативний медицини катастроф; оперативно-рятувальний надзвичайних ситуацій; спеціальні перевезення (трупів, анатомічних матеріалів, інші).

Відповідно до підпункту 2.4.7 Умов №308/519 підвищення, передбачені підпунктами 2.4.1 - 2.4.4, установлюються до посадового окладу, визначеного за пунктами 2.1 - 2.2.

Пунктом 4.1 Умов №308/510 визначені перелік закладів, посад, розміри надбавок за тривалість безперервної роботи та порядок їх виплати.

Згідно з підпунктом 4.5.3 Умов №308/510 водіям автотранспортних засобів установлюється щомісячна надбавка за класність до тарифної ставки в розмірах: водіям II класу - 10 відсотків, водіям I класу - 25 відсотків. Надбавка нараховується за фактично відпрацьований водієм час.

Пунктом 4.6 визначений порядок установлення надбавок, яким передбачено, що надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються виходячи з посадового окладу (тарифної ставки) за посадою, яку займають працівники, визначеного згідно з пунктом 2.1-2.2, з урахуванням підвищення за кваліфікаційну категорію і без урахування інших підвищень, надбавок, доплат (за винятком лікарів МСЕК, працівників протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів). Лікарям МСЕК, центрів (бюро) медико-соціальних експертиз, працівникам протичумних закладів та структурних підрозділів з боротьби з особливо небезпечними інфекціями інших закладів надбавки за тривалість безперервної роботи нараховуються від посадового окладу, підвищеного у зв`язку зі шкідливими і важкими умовами праці. Працівникам, які мають право на надбавку за тривалість безперервної роботи за двома та більше підставами, така надбавка встановлюється за однією із підстав.

Надбавки, перелічені в пунктах 4.2 - 4.4, нараховуються працівникам на посадовий оклад (тарифну ставку) з урахуванням підвищень, у пункті 4.5 - на посадовий оклад, визначений згідно з пунктами 2.1 - 2.2, з урахуванням підвищень за кваліфікаційну категорію.

Під час інспекційного відвідування КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" установлено, що робочий час водіїв виїзних бригад швидкої, невідкладної медичної допомоги визначений додатком №5 до Колективного договору, укладеного на 2010-2015 роки. Визначено, що водії виїзних бригад швидкої, невідкладної медичної допомоги працюють змінами з 8.00 до 20.00 та з 20.00 до 8.00 наступного дня. Вихідні дні - згідно графіку. Даний графік визначений для тих, хто працює норму робочого часу у місяці.

Перевіркою табелів обліку робочого часу за серпень 2019 року встановлено, що окремі водії працювали змінами по 24 години, з перервою 2 доби. Наприклад, водії ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та ОСОБА_10 працювали змінами по 24 години, дві доби вихідні. (а.с. 101 - 102) Даний режим роботи розроблений на підставі наказу №194-к від 31.07.2019 року "Про розробку ставки ОСОБА_11 " та заяв працівників (як зазначено в наказі). (а.с. 92) Для перевірки надана заява водія ОСОБА_10 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 про розробку ставки на період відпустки водія ОСОБА_11 з 02.08.2019 року.

Наказом №192/1-к від 24.07.2019 року передбачена розробка ставки звільненого водія ОСОБА_12 іншим працівникам - ОСОБА_13 , ОСОБА_4 , ОСОБА_14 на підставі заяв працівників. (а.с. 94) Для перевірки заява водія ОСОБА_4 не була надана.

Всупереч вимогам частини 3 статті 32 КЗпП України про зміну істотних умов праці, а саме про зміну режим та графіку роботу, передбаченого у колективному договорі, працівники не повідомлялися.

Перевіркою наказів встановлено, що мають випадки відпрацювання водіями більшої кількості годин, ніж визначено графіком роботи. Ці випадки пов`язані із необхідністю завершення рейсу в термін більший ніж тривалість зміни по графіку роботи. Окремими наказами визначено проведення оплати за відпрацьований час, пов`язаний із додатково відпрацьованими годинами. Наприклад, наказом №204-к від 19.08.2019 року передбачено оплату водію ОСОБА_6 за відпрацьовані години з 3.00 до 20.00 години 02.08.2019 року, тобто 17 годин, в тому числі 3 години - відпрацьовані в нічний час. (а.с. 93) При цьому, згідно з табелем обліку робочого часу за серпень 2019 водій ОСОБА_6 2 серпня 2019 року відпрацював 12 годин (зміна з 8.00 години до 20.00 години). (а.с. 101) Відпрацьовані 02.08.2019 року години з 03.00 до 08.00 в табелі обліку робочого часу за серпень не відображені, що є порушенням вимог ч.2 ст.30 Закону України "Про оплату праці" щодо обов`язку роботодавця забезпечити достовірний облік робочого часу.

Згідно з відомістю нарахування заробітної плати за серпень 2019 року водію ОСОБА_6 оплачені тільки ті години, які зазначені в табелі обліку робочого часу. (а.с. 107 - 108) Таким чином, відпрацьовані 02.08.2019 року години з 03.00 до 08.00 не оплачені, що є порушенням вимог ст.94 КзпП України щодо нарахування заробітної плати за виконану роботу.

Перевіркою табелю обліку робочого часу та відомості нарахування заробітної плати за травень 2019 встановлено, що водій ОСОБА_10 відпрацював 236 годин, з них 78 годин в нічний час. Згідно з відомістю нарахування заробітної плати заробітна плата нарахована за відпрацьовану норму годин (167 годин) виходячи із посадового окладу 2440 грн. та додатково за 20 годин в сумі 107,52 грн. (оклад 45,75 грн., підвищення окладу - 9,15 грн., доплата за класність водія - 11,44 грн., доплата за стаж - 27,45 грн. та доплата за ненормований робочий день - 13,73 грн.), що є порушенням вимог ст.94 КЗпП України щодо нарахування заробітної плати за виконану роботу.

Перевіркою відомості нарахування заробітної плати за серпень 2019 року встановлено, що водію ОСОБА_10 за відпрацьовані 167 годин (норма робочого часу на серпень 2019 року) нарахована заробітна плата в розмірі посадового окладу 2440 грн., доплати за роботу у святкові дні (467,54 грн.), в нічний час (584,43 грн.), надбавка за керування санітарним транспортом (20% - 488 грн.), надбавка за вислугу років (60% - 1756,80 грн.) та доплата за ненормований робочий день, передбачена колективним договором (25% - 732 грн.). (а.с. 107 - 108) За відпрацьовані 61 годину (всього відпрацьовано 228 годин) водію ОСОБА_10 нарахована заробітна плата в розмірі 305 грн., що є порушенням вимог ст.94 КзпП України щодо нарахування заробітної плати за виконану роботу.

Підвищення за керування санітарним транспортом та надбавка за вислугу років до заробітної плати водію ОСОБА_10 у серпні 2019 року за відпрацьовані 61 годину понад норму робочого часу не нараховані, що є порушенням вимог ст.98 КзпП України щодо оплати праці працівників установ, що фінансуються з бюджету, та пп.2.4.4, п.4.1, пп.4.5.3 Умов №308/519.

Аналогічні порушення допущені у серпні 2019 року щодо водіїв ОСОБА_15 , ОСОБА_6 , ОСОБА_1 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 .

В порушення вимог статті 98 КЗпП України та п.4.6 Умов №308/519 надбавки за тривалість безперервної роботи водіям нараховуються на посадовий оклад з урахуванням підвищення за керування санітарним транспортом.

Всупереч вимогам статті 98 КЗпП України та пп.4.5.3 Умов №308/519 водію ОСОБА_1 у серпні 2019 року нарахована надбавка за класність в розмірі 10%, в той час як він прийнятий на роботу водієм 1 класу, за що передбачена надбавка в розмірі 25%. (а.с. 95) Під час інспекційного відвідування головним бухгалтером зроблено перерахунок надбавки та включено до відомості нарахування заробітної плати за вересень 2019 року в сумі 366 грн. (а.с. 96)

У ході інспекційного відвідування установлено, що графік робочого часу та змінності працівників КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" за серпень 2019 року не погоджений з первинною профспілковою організацією, що є порушенням статті 247 КЗпП України, пунктом 4 частини 1 якої передбачено, що виборний орган первинної профспілкової організації на підприємстві, в установі, організації разом з власником або уповноваженим ним органом вирішує питання робочого часу і часу відпочинку, погоджує графіки змінності та надання відпусток, запровадження підсумованого обліку робочого часу, дає дозвіл на проведення надурочних робіт, робіт у вихідні дні тощо.

У ході судового розгляду справи позивач ці порушення законодавства про працю належними доказами не спростував.

Посилання позивача на лист Міністерства соціальної політики України від 14.05.2014 року №716/13/84-14 "Про розгляд звернення" суд відхиляє, оскільки наведені у цьому листі роз`яснення норм Умов №308/519 не спростовують виявлені під час інспекційного відвідування порушення при нарахуванні та виплаті працівникам КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" заробітної плати, зокрема підвищень та надбавок. (а.с. 63 - 65)

Судом установлено, що у зв`язку з виявленими за наслідками інспекційного відвідування КНП "Автопідприємство сантранспорту КОР" порушеннями частини 2 статті 30 Закону України "Про оплату праці", статті 32 КЗпП України інспектором праці складено протокол №КР3291/378/АВ/П/ПТ1 від 19.09.2019 року про вчинення начальником підприємства ОСОБА_7 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.41 КУпАП ("Порушення вимог законодавства про працю та про охорону праці"), та направлено його до суду. (а.с. 57 - 60)

Постановою Ленінського районного суду м. Кіровограда від 28.02.2020 року ОСОБА_7 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 41 КУпАП України, та на підставі ст.38 КУпАП України звільнено від накладення адміністративного стягнення у зв`язку з закінченням строку. Зі змісту цієї постанови вбачається, що Ленінським районним судом м. Кіровограда надано правову оцінку обставинам і фактам, відображеним у протоколі про адміністративне правопорушення №КР3291/378/АВ/П/ПТ1 від 19.09.2019 року, та підтверджено зафіксовані у цьому протоколі порушення законодавства про працю.

Відтак, суд прийшов до висновку, що виданий за наслідками інспекційного відвідування припис №КР3291/378/АВ/П від 19.09.2019 року є таким, що за змістом та за формою відповідає вимогам Закону №877-V та Порядку №823. Відповідач, висуваючи у цьому приписі позивачу вимоги про усунення виявлених порушень вимог законодавства про працю, діяв на підставі та у спосіб, що передбачений чинним законодавством України. Підстав для скасування спірного припису як правового акту індивідуальної дії суд не знайшов, а тому відмовляє у задоволенні позову.

Оскільки позивачу відмовлено у задоволенні його позову, тому підстави для стягнення на його користь судового збору відсутні.

Керуючись статтями 9, 90, 139, 242-246, 250, 251, 255, 262, 295, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Копію рішення суду надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду, шляхом подачі апеляційної скарги через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 30-денний строк, установлений статтею 295 КАС України.

Суддя Кіровоградського окружного

адміністративного суду О.А. Черниш

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.11.2020
Оприлюднено30.11.2020
Номер документу93150199
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —340/2603/19

Постанова від 17.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 01.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 18.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 27.11.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.А. Черниш

Постанова від 05.02.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 27.12.2019

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні