КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про зупинення провадження у справі
17 листопада 2020 року м. Кропивницький Справа № 340/363/20
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А.,
розглядаючи за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області (25015, м. Кропивницький, вул. Пашутінська, 1, код ЄДРПОУ 38613719)
відповідач: комунальне некомерційне підприємство "Долинська центральна районна лікарня Долинської районної ради" (28500, Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Чкалова, 69, код ЄДРПОУ 01995154)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Долинська районна рада (28500, Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Соборності України, 28, код ЄДРПОУ 24709980)
третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Долинська районна державна адміністрація (28500, Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Соборності України, 28, код ЄДРПОУ 04055216 )
про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -
В С Т А Н О В И В:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області звернулося до суду з позовом до комунального некомерційного підприємства "Долинська центральна районна лікарня Долинської районної ради", в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до відповідача у вигляді заборони експлуатації будівель адміністративного корпусу (терапії, лабораторії), поліклініки №2 (стоматологічного відділення), поліклініки №1 (рентгенкабінету), акушерського корпусу (нової поліклініки, хірургії), центру матері і дитини, інфекційного відділення, харчоблоку, флюорографії, що розташовані за адресою: Кіровоградська область, м. Долинська, вул. Чкалова, 69, шляхом заборони їх використання (експлуатації) та опечатування (опломбування) вхідних дверей до вказаних будівель.
Ухвалою судді від 06.02.2020 року відкрито спрощене позовне провадження у справі за вказаним позовом та призначено судове засідання для розгляду справи по суті на 27.02.2020 року.
Ухвалою від 27.02.2020 року суд залучив до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору - Долинську районну раду та Долинську районну державну адміністрацію. Цією ж ухвалою на підставі пункту 4 частини 1 статті 236 КАС України за клопотанням представників сторін провадження у справі зупинено до 22.05.2020 року.
Ухвалою від 22.05.2020 року суд за клопотанням представників сторін продовжив процесуальний строк зупинення провадження у справі до 20.08.2020 року.
Ухвалою від 24.09.2020 року суд відмовив у задоволенні клопотання сторін про продовження процесуального строку зупинення провадження у справі та поновив провадження у ній.
У судовому засіданні 17.11.2020 року представники сторін подали клопотання про зупинення провадження у справі до 22.02.2021 року на підставі пункту 4 частини 1 статті 236 КАС України.
Розглядаючи вказані клопотання, суд виходить з того, що відповідно до частин 1, 2 статті 190 КАС України сторони можуть повністю або частково врегулювати спір на підставі взаємних поступок. Примирення сторін може стосуватися лише прав та обов`язків сторін. Сторони можуть примиритися на умовах, які виходять за межі предмета спору, якщо такі умови примирення не порушують прав чи охоронюваних законом інтересів третіх осіб. Умови примирення не можуть суперечити закону або виходити за межі компетенції суб`єкта владних повноважень. За клопотанням сторін суд зупиняє провадження у справі на час, необхідний їм для примирення.
Частиною 5 статті 194 КАС України передбачено, що під час розгляду справи по суті суд сприяє примиренню сторін.
Як свідчать матеріали справи, після відкриття провадження у ній з 32 порушень вимог пожежної та техногенної безпеки, що вказані в позовній заяві, відповідачем усунуто 23 порушення, що підтверджується актом позапланової перевірки №102 від 16.11.2020 року.
З цього акту вбачається, що наразі будівлі лікарні, а саме адміністративного корпусу (терапії, лабораторії), поліклініки №1 (рентгенкабінету), акушерського корпусу (нової поліклініки, хірургії), центру матері і дитини, інфекційного відділення, харчоблоку не обладнані системами протипожежного захисту (автоматичною пожежною сигналізацією). Крім того, у будівлях інфекційного відділення та флюорографії не проведено роботи з обробляння дерев`яних елементів горищного покриття засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.
Позивач стверджує, що ці порушення вимог пожежної безпеки призводять до ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди життю та здоров`ю людей.
У судовому засіданні представник відповідача, не спростовуючи факт цих порушень при експлуатації будівель лікарні, пояснила їх наявність недостатнім фінансуванням у 2020 році з боку Долинської районної державної адміністрації кошторисних витрат на виконання капітальних заходів з пожежної безпеки. Разом з цим надала докази укладення договорів на вогнезахисне обробляння дерев`яних конструкцій, роботи за якими планується завершити до лютого 2021 року, а також повідомила, що видатки на облаштування будівель лікарні системами протипожежного захисту будуть передбачені у районному бюджеті на 2021 рік.
Також представник відповідача стверджувала про недоцільність зупинення роботи лікарні, яка базується на території з помаранчевим рівнем небезпеки поширення коноравірусної хвороби COVID-19, оскільки це унеможливить надання медичної допомоги населенню Долинського району і значно погіршить протиепідемічну ситуацію як у Долинському району, так і в області.
За правовою позицією, висловленою у постановах Верховного Суду від 09.07.2020 року у справі №640/18916/18, від 16.09.2020 року у справі 826/13931/15, застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) є необхідним оперативним та превентивним способом впливу на порушника з метою усунення існування загрози життю та здоров`ю людей. Застосування таких заходів обумовлюється виключно наявністю підстав, передбачених статтею 70 Кодексу цивільного захисту України, зокрема, фактом недотримання вимог пожежної безпеки. Такий захід реагування як повне зупинення роботи будівлі є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій, а часткове усунення відповідачем порушень не свідчить про усунення ризиків завдання шкоди життю і здоров`ю людей.
Верховний Суд у постановах від 23.12.2019 року у справі №804/8378/17, від 26.06.2020 року у справі №620/1860/19 сформулював правовий висновок, згідно з яким захід реагування у вигляді повного зупинення будівництва (робіт) є виключним заходом, обрання якого є можливим у разі, якщо виявлені порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей. При обранні такого заходу реагування, позивачем як суб`єктом владних повноважень, і судом, відповідно, мають враховуватися принцип співмірності обраного заходу реагування тим порушенням, які виникли та тим, які залишилися не усунутими на час розгляду справи, а також дотримання справедливого балансу між інтересами відповідача і публічними інтересами.
Судом установлено, що комунальне некомерційне підприємство "Долинська центральна районна лікарня Долинської районної ради" є лікарняним амбулаторним і стаціонарним закладом охорони здоров`я, що надає послуги вторинної спеціалізованої та іншої медичної допомоги населенню Долинського району. У відділеннях КПН "Долинська ЦРЛ", зокрема терапевтичному, інфекційному, відділенні реанімації з ліжками інтенсивної терапії постійно перебувають хворі, у утому числі у тяжкому стані, з інфекційними пневмоніями та іншими тяжкими захворюваннями, які потребують виключно стаціонарного лакування.
Відповідно до статей 3, 27 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Обов`язок держави - захищати життя людини.
Згідно зі статтею 49 Конституції України кожен має право на охорону здоров`я, медичну допомогу та медичне страхування.
Охорона здоров`я забезпечується державним фінансуванням відповідних соціально-економічних, медико-санітарних і оздоровчо-профілактичних програм.
Держава створює умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. У державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безоплатно; існуюча мережа таких закладів не може бути скорочена. Держава сприяє розвиткові лікувальних закладів усіх форм власності.
Суд враховує, що постановою Кабінету Міністрів України "Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" №211 від 11.03.2020 року установлено з 12.03.2020 року на всій території України карантин.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України "Про переведення єдиної державної системи цивільного захисту у режим надзвичайної ситуації" №338-р від 25.03.2020 року (зі змінами і доповненнями, внесеними постановами Кабінету Міністрів України №291 від 22.04.2020 року, №340 від 15.04.2020 року, №343 від 04.05.2020 року, №392 від 20.05.2020 року, №500 від 17.06.2020 року, №641 від 22.07.2020 року, №760 від 26.08.2020 року та розпорядженням Кабінету Міністрів України №1355-р від 28.10.2020 року) з урахуванням поширення на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, висновків Всесвітньої організації охорони здоров`я щодо визнання розповсюдження COVID-19 у країнах світу пандемією, з метою ліквідації наслідків медико-біологічної надзвичайної ситуації природного характеру державного рівня, забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення та відповідно до статті 14 та частини другої статті 78 Кодексу цивільного захисту України установлено для єдиної державної системи цивільного захисту на всій території України режим надзвичайної ситуації до 31 грудня 2020 року.
Згідно з протоколом обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій при Кіровоградській обласній державній адміністрацій №10 від 26.03.2020 року "Про переведення територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Кіровоградської області у режим надзвичайної ситуації" комунальне некомерційне підприємство "Долинська центральна районна лікарня Долинської районної ради" включено до переліку госпітальних баз для лікування пацієнтів з ознаками гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
Тож суд прийшов до висновку, що оскільки наразі відділення лікарні КПН "Долинська ЦРЛ" використовуються для цілодобової медичної допомоги хворим, тому заборона використання (експлуатації) цих будівель відповідачем невідворотно призведе до порушення конституційного права громадян на медичну допомогу та несприятливо вплине на реалізацію державою обов`язків щодо створення умов для ефективного і доступного медичного обслуговування, а також щодо ліквідації епідемії коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суд вважає, що клопотання сторін про надання їм часу для примирення на умовах усунення відповідачем порушень пожежної безпеки, у зв`язку з виявленням яких позивачем пред`явлено даний позов, є обґрунтованими, відповідають завданням адміністративного судочинства, спрямовані на дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів сторін і цілями, на досягнення яких спрямований позов, а тому ці клопотання слід задовольнити.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 236 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі звернення обох сторін з клопотанням про надання їм часу для примирення - до закінчення строку, про який сторони заявили у клопотанні.
Керуючись статтями 236, 248, 256, 260 - 262 КАС України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Зупинити провадження в адміністративній справі до 22.02.2021 року.
2. Призначити судове засідання для розгляду справи по суті на 22 лютого 2021 року о 10:00 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м. Кропивницький, вул. Велика Перспективна, 40, 6 поверх, зал судових засідань №5.
3. Зобов`язати відповідача та третіх осіб до дня судового засідання подати докази повного усунення порушень пожежної безпеки у будівлях лікарні.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду, через Кіровоградський окружний адміністративний суд, у 15 - денний строк, установлений статтею 295 КАС України.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.11.2020 |
Оприлюднено | 02.12.2020 |
Номер документу | 93158949 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні