Постанова
від 01.12.2020 по справі 520/6098/2020
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2020 р.Справа № 520/6098/2020 Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Бегунца А.О.,

Суддів: Рєзнікової С.С. , Мельнікової Л.В. ,

за участю секретаря судового засідання Машури Г.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Державного підприємство "Інститут підготовки кадрів промисловості" відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2020 року, головуючий суддя І інстанції: Зінченко А.В., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 03.07.20 року по справі № 520/6098/2020

за позовом Головного управління Держпраці у Харківській області

до Державного підприємство "Інститут підготовки кадрів промисловості" відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості"

про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду,

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Головне управління Держпраці у Харківській області, звернувся до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості" відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості" (далі - відповідач), в якому просив суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості до усунення порушень, шляхом зупинення виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: заборонити суб`єкту господарювання виконання робіт із проведення навчання та перевірки знань нормативно-правових актів з охорони праці працівників інших суб`єктів господарювання за професіями: 7233 - слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, 8333 - машиніст крана (кранівник), 7241 - електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, 8333 - ліфтер, 7212 - електрогазозварник, 8334 - водій навантажувача, 8155 - оператор заправних станцій, 7215 - стропальник, 8162 - оператор котельні, 7233 - слюсар- ремонтник та посадових осіб, за професією 7212 - електрогазозварник.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до наказу від 14.02.2020 за № 414 та направлення від 14.02.2020 за № 0З.04-03/715 у період з 27.02.2020 по 04.03.2020 посадовими особами Управління Держпраці проведено планову перевірку Державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки. Під час проведення планової перевірки, виявлено 46 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 23 (№ 16, 17, 18, 19, 24, 25, 26, 29, 31, 33, 34, 35, 56. 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45) на момент подання позову, створюють загрозу жито та здоров`ю людей. Цей факт підтверджується Актом перевірки від 04.03.2020 р. № 19-06-5221/0259 та приписом від 10.03.2020 за № 19-06-5221/0259-1208/5221. Відповідно до Акту від 04.03.2020 за № 19-06-5221/0259 на момент подання адміністративного позову існуючи порушення не усунено, а тому позивач просить позов задовольнити.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 03 липня 2020 року вказаний позов задоволено. Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості код ЄДРПОУ 00301925, код ЄДРПОУ ВП 35253238, юридична адреса: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, буд. 65/6, фактична адреса: 61003, м. Харків, пров. Класичний, 4, до усунення порушень, шляхом зупинення виробництва (виготовлення), виконання робіт, експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, а саме: заборонено суб`єкту господарювання виконання робіт із проведення навчання та перевірки знань нормативно-правових актів з охорони праці працівників інших суб`єктів господарювання за професіями: 7233 - слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, 8333 - машиніст крана (кранівник), 7241 - електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, 8333 - ліфтер, 7212 - електрогазозварник, 8334 - водій навантажувача, 8155 - оператор заправних станцій, 7215 - стропальник, 8162 - оператор котельні, 7233 - слюсар- ремонтник та посадових осіб, за професією 7212 - електрогазозварник.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, відповідачем подано апеляційну скаргу, згідно з якою апелянт просить суд скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове рішення про відмову в задоволенні позовних вимог, посилаючись на порушення судом при вирішенні справи норм матеріального та процесуального права.

Зокрема, апелянт посилався на те, що судом першої інстанції не у повному обсязі з`ясовано обставини справи, які мають суттєве значення для правильного вирішення спору, неповно досліджено докази (порушено порядок дослідження доказів та повністю проігноровано докази, подані відповідачем), а також застосовано норму закону, яка не підлягала до застосування, що призвело до невідповідності висновків суду обставинам справи та потягло за собою неправильне вирішення адміністративного спору, а тому рішення підлягає скасуванню.

Вимоги апеляційної скарги мотивовано, зокрема, тим, що в оскаржуваному рішенні судом першої інстанції не встановлено обставини, які мають бути встановлені у цій справі: наявність порушення правил охорони праці та безпеки життєдіяльності; наявність загрози життю та здоров`ю працівників відповідача; прямий та безпосередній причинно-наслідковий зв`язок між порушенням та загрозою.

Позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, в якому він просить суд апеляційної інстанції залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Відповідно до положень ч. 4 ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Колегія суддів заслухавши суддю-доповідача, перевіривши в межах доводів апеляційної скарги рішення суду першої інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що відповідно до наказу від 14.02.2020 за № 414 та направлення від 14.02.2020 за № 03.04-03/715 у період з 27.02.2020 по 04.03.2020 посадовими особами Управління Держпраці проведено планову перевірку Державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства Інститут підготовки кадрів промисловості код ЄДРПОУ 00301925, код ЄДРПОУ ВП 35253238, юридична адреса: 04071, м. Київ, вул. Лук`янівська, буд. 65/6, фактична адреса: 61003, м. Харків, пров. Класичний, 4, на предмет дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.

Під час проведення планової перевірки, виявлено 46 порушень нормативно- правових актів з охорони праці, з яких 23 (№ 16, 17, 18, 19, 24, 25, 26, 29, 31, 33, 34, 35, 56. 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45) на момент подання позову створюють загрозу жито та здоров`ю людей. Цей факт підтверджується Актом перевірки від 04.03.2020 р.№ 19-06-5221/0259 та приписом від 10.03.2020 за № 19-06-5221/0259-1208/5221.

Відповідно до Акту від 04.03.2020 за № 19-06-5221/0259 на момент подання адміністративного позову встановлено наступні порушення:

- у наданому до перевірки Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженому наказом директора Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ № 2 від 03.01.2019, відсутні розділи Спеціальне навчання і перевірка знань з питань охорони праці , Навчання і перевірка знань з питань охорони праці посадових осіб , що є порушенням п. 3.2, вимог розділу 4, розділу 5 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

- за результатами перевірки знань з питань охорони праці видаються посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці форма яких не відповідає вимогам нормативно-правового акту з охорони праці та нормативного акту Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , а саме: у посвідченнях на першій сторінці вказано: Україна. Харківська філія Державне підприємство Інститут підготовки кадрів промисловості . Посвідчення №, про те, що місце роботи, закінчив (- ла) повний курс за Програмою навчання з питань охорони праці Харківська філія Державного підприємство Інститут підготовки кадрів промисловості ; у посвідченнях на другій сторінці вказано: Отримав (- ла) необхідні знання та навички безпечного ведення робіт. Підстава: протокол від 20 р. Засідання екзаменаційної комісії з перевірки знань Закону України про охорону праці та нижче назначених нормативно-правових актів України . Протокол засідання комісії № засвідчую. Директор Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ . М.П. підпис представника спеціального уповноваженого державного органу з питань охорони праці; у посвідченнях на третій сторінці вказано: Відомість про періодичну перевірку знань. Посада/фах виявив(- ла) потрібні знання Протокол від 20 р. № засідання екзаменаційної комісії з перевірки знань засвідчую ОСОБА_1 ; у посвідченнях на дев`ятій сторінці вказано: Результати перевірки знань з охорони праці (правила безпеки, інструкцій з охорони праці); у посвідченнях на десятій сторінці вказано: Результати перевірки знань правил пожежної безпеки; у посвідченнях на одинадцятій сторінці вказано: відомості на право виконання робіт; у посвідченнях на чотирнадцятій сторінці вказано: результати медичного огляду, що є порушенням; п. 3.2, п. 3.13 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці , п. 3.12 Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженому наказом директора Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ № 2 від 03.01.2019;

- за результатами перевірки знань з питань охорони праці видаються посвідчення про перевірку знань з питань охорони праці форма яких не відповідає вимогам нормативно-правового акту з охорони праці та нормативного акту Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , а саме: у посвідченнях на першій сторінці вказано: Україна. Харківська філія Державне підприємство Інститут підготовки кадрів промисловості . Посвідчення №, Видано , в тому, що він(а) здав(ла) іспит на знання Правил Протокол № від . Голова комісії. Директор, що є порушенням; п. 3.2, п. 3.13 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці , п. 3.12 Положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці затвердженому наказом директора Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ № 2 від 03.01.2019;

- допускається ведення записів у документації про облік навчання та перевірки знань з порушенням вимог нормативно-правових та нормативних актів, а саме у наданому до перевірки Протоколі №1/141 засідання кваліфікаційної комісії від 26 листопада 2019 року вказаний голова комісії - Коновалов А.О. - директор Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , що є порушенням: п. 2.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 15 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417, § 4 наказу по Харківській філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ від 02.01.2020 № 1у (Представник навчального закладу, де організується й проводиться кваліфікаційна атестація, не може бути головою державної кваліфікаційної комісії);

- допускається ведення записів у документації про облік навчання та перевірки знань з порушенням вимог нормативно-правових та нормативних актів, а саме у наданому до перевірки Протоколі №2/114 засідання кваліфікаційної комісії від 19 вересня 2019 року вказаний голова комісії - ОСОБА_2 - начальник навчально-виробничого відділу Харківської філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , що є порушенням: п. 2.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 15 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417, § 4 наказу по Харківській філії ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ від 02.01.2020 № 1у (Представник навчального закладу, де організується й проводиться кваліфікаційна атестація, не може бути головою державної кваліфікаційної комісії);

- у наданому до перевірки Протоколі № 1/141 засідання кваліфікаційної комісії від 26 листопада 2019 року про перевірку знань машиністів кранів у склад комісії призначені ОСОБА_3 - заступник головного механіка ДП ЗАВОД ЕЛЕКТРОВАЖМАШ , ОСОБА_4 - інженер з підготовки кадрів, при цьому не надані до перевірки посвідчення ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про перевірку знань Правил охорони праці під час експлуатації вантажопідіймальних кранів, підіймальних пристроїв і відповідного обладнання, що є порушенням п. 5.1, п. 5.2 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

- у наданому до перевірки Протоколі №1/141 засідання кваліфікаційної комісії від 26 листопада 2019 року у складі комісії не призначений заступник голови комісії, що є порушенням: п. 2.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 6 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417;

- у наданому до перевірки Протоколі №1/141 засідання кваліфікаційної комісії від 26 листопада 2019 року у склад комісії не включений майстер виробничого навчання (згідно витягу зі Штатного розпису ДП Інститут підготовки кадрів промисловості з 01 липня 2019 року у штаті відсутні майстри виробничого навчання), що є порушенням: п. 2.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 6 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417;

- у склад кваліфікаційних комісій підприємства не включаються майстри виробничого навчання (згідно витягу зі Штатного розпису ДП Інститут підготовки кадрів промисловості з 01 липня 2019 року у штаті відсутні майстри виробничого навчання), при цьому не надана до перевірки документація про перевірку знань майстрами виробничого навчання нормативно-правових актів з охорони праці які поширюються на професії за якими здійснюється навчання: 7233 - слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, 8333 - машиніст крана (кранівник), 7241 - електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, 8333 - ліфтер, 7212 - електрогазозварник, 8334 - водій навантажувача, 8155 - оператор заправних станцій, 7215 - стропальник, 8162 - оператор котельні, 7233 - слюсар-ремонтник (дивись витяг з рішення Акредитаційної комісії. Додаток №1 від 28 травня 2015 року Протокол №116) у відповідності до Статуту ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ затвердженого наказом Державного агента України з управління державними корпоративними правами та майном від 01.11.2012 №347 та Положення про Харківську філію ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ затвердженого наказом від 19 листопада 2012 р. №78 в.о. ректора ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , що є порушенням: п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 6 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за №124/3417;

- у наданому до перевірки Протоколі №1/141 засідання кваліфікаційної комісії від 26 листопада 2019 року у склад комісії не включений майстер виробничого навчання (згідно витягу зі Штатного розпису ДП Інститут підготовки кадрів промисловості з 01 липня 2019 року у штаті відсутні майстри виробничого навчання), та не надана до перевірки інформація про перевірку знань майстра виробничого навчання вказаної групи, що є порушенням п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

- у склад кваліфікаційних комісій підприємства включаються викладачі (згідно витягу зі Штатного розпису ДП Інститут підготовки кадрів промисловості з 01 липня 2019 року у штаті відсутні викладачі), при цьому не надана до перевірки документація про перевірку знань викладачами нормативно-правових актів з охорони праці які поширюються на професії за якими здійснюється навчання: 7233 - слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, 8333 - машиніст крана (кранівник), 7241 - електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, 8333 - ліфтер, 7212 - електрогазозварник, 8334 - водій навантажувача, 8155 - оператор заправних станцій, 7215 - стропальник, 8162 - оператор котельні, 7233 - слюсар-ремонтник (дивись витяг з рішення Акредитаційної комісії. Додаток №1 від 28 травня 2015 року Протокол №116) у відповідності до Статуту ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ затвердженого наказом Державного агента України з управління державними корпоративними правами та майном від 01.11.2012 №347 та Положення про Харківську філію ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ затвердженого наказом від 19 листопада 2012 р. №78 в.о. ректора ДП ІПК ПРОМИСЛОВОСТІ , що є порушенням: п. 5.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 6 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417;

- у наданому до перевірки Протоколі №3-170 засідання кваліфікаційної комісії від 22 листопада 2019 року у складі комісії вказана ОСОБА_5 - викладач, при цьому не надане до перевірки посвідчення про перевірку знань згідно вимог нормативно-правого акту, що є порушенням п.5.2 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ;

- допускається ведення записів у документації про облік навчання та перевірки знань з порушенням вимог нормативно-правових та нормативних актів, а саме після перевірки знань видається посвідчення, форма якого не відповідає вимогам нормативних та законодавчих актів, що є порушенням: п. 2.1 НПАОП 0.00-4.12-05 Типове положення про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці ; п. 17 Положення про порядок кваліфікаційної атестації та присвоєння кваліфікації особам, які здобувають професійно-технічну освіту затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України і Міністерства освіти України від 31.12.1998 № 201/469, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.03.1999 за № 124/3417;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професіями: 7233 - слюсар з експлуатації та ремонту газового устаткування, 8333 - машиніст крана (кранівник), 7241 - електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування, 8333 - ліфтер, 7212 - електрогазозварник, 8334 - водій навантажувача, 8155 - оператор заправних станцій, 7215 - стропальник, 8162 - оператор котельні, 7233 - слюсар-ремонтник, при цьому не надана до перевірки документація про перевірки практичних навичок електрогазозварників та документація про наявність виконання контрольних зварних з`єднань, що є порушенням п. 1.4 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надані до перевірки протоколи засідань атестаційних комісій перевірки знань електрогазозварників, що є порушенням п. 1.5, п. 1.6, п. 7.1, п. 7.4 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надана до перевірки документація про атестацію голови атестаційної комісії як експерта УАКЗ, що є порушенням п. 1.8.2 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надана до перевірки документація про перевірку знань нормативної документації щодо атестації зварників у членів комісії, що є порушенням п. 1.8.3 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надана до перевірки документація про виконання контрольних зварювальних з`єднань електрогазозварниками, що є порушенням п. 4.2 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надані до перевірки технологічні карти розроблені атестаційними комісіями для виконання зварювання, що є порушенням п. 4.5 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надані до перевірки контрольні з`єднання промаркіровані атестаційною комісією, що є порушенням п. 4.6 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

- згідно витягу з рішення Акредитаційної комісії, Додаток №1 від 28 травня 2015 року, Протокол №116 у Харківській філії ДЕРЖАВНОГО ПІДПРИЄМСТВА ІНСТИТУТ ПІДГОТОВКИ КАДРІВ ПРОМИСЛОВОСТІ здійснюється навчання (види професійної підготовки ПТН, ПК) за професією 7212 - електрогазозварник, при цьому не надані до перевірки висновки про проведення радіографічного або ультразвукового контролю зварних з`єднань , що є порушенням п. 5.3 НПАОП 0.00-1.16-96 Правила атестації зварників ;

Судом встановлено, що на момент розгляду справи вказані порушення не усунуто.

Вважаючи свої права порушеними, позивач звернувся до суду з позовом.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з їх обґрунтованості.

Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції з огляду на наступне.

Пунктом 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 №96 Державна служба України з питань праці (Держпраці) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов`язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Основними завданнями Держпраці є: 1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов`язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб; 2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні; 3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов`язаної з об`єктами підвищеної небезпеки; 4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об`єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об`єктів Єдиної газотранспортної системи (пункт 3 Положення).

Наказом Державної служби України з питань праці від 03.08.2018 року № 84 затверджено Положення про Головне управління Держпраці у Харківській області (далі - Управління Держпраці), згідно з пунктом 1 якого, Управління Держпраці є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.

Відповідно до вимог статті 38 Закону України Про охорону праці державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Відповідно до статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності (далі - Закон N 877-У) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Згідно з підпунктом 16 пункту 4 Положення про Управління Держпраці відповідно до покладених на нього завдань, серед іншого: здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки; безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами, проведення робіт з утилізації звичайних видів боєприпасів, ракетного палива та вибухових матеріалів військового призначення; виробництва, зберігання, використання отруйних речовин у виробничих процесах, у тому числі продуктів біотехнологій та інших біологічних агентів; організації проведення навчання (в тому числі спеціального) і перевірки знань з питань охорони праці; навчання працівників у сфері поводження з вибуховими матеріалами та перевірки їх знань.

Відповідно до ч. 5 статті 4 Закону N 877 виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.

Згідно ч. 7 статті 7 Закону № 877 на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного і часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

Так, під час проведення планової перевірки, виявлено 46 порушень нормативно-правових актів з охорони праці, з яких 23 (№ 16, 17, 18, 19, 24, 25, 26, 29, 31, 33, 34, 35, 56. 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45) на момент подання позову створюють загрозу життю та здоров`ю людей.

Вказані порушення викладені в акті позапланової перевірки перевірки від 04.03.2020 р.№ 19-06-5221/0259 та приписом від 10.03.2020 за № 19-06-5221/0259-1208/5221.

Колегія суддів зазначає, що в період розгляду зазначеної справи, відповідач, Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості", звернувся з листом до ГУ Держпраці у Харківській області від 03.06.2020 №37 та листом від 14.09.2020 №62 та повідомив про усунення порушень, що були зафіксовані в приписі ГУ Держпраці у Харківській області від 10.03.2020 року.

Відповідно до ч.7 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Колегія суддів зазначає, що вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил у сфері охорони праці слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Водночас, існування хоча б одного з порушень, встановлених позивачем, які загрожують життю та здоров`ю людей, вже є самостійною достатньою підставою для застосування до нього заходів реагуванням.

Слід зазначити, що такий захід реагування, як повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту - не є санкцією за порушення вимог законодавства з питань техногенної та пожежної безпеки, а є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та, відповідно, ризику завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Вказані висновки узгоджуються з позицією Верховного Суду, викладеною у постанові по справі № 823/589/16 від 26.06.2018 та № 810/2400/18 від 28.02.2019.

Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1 та ч.2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За приписами ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Колегія суддів зазначає, що оскільки Державним підприємством "Інститут підготовки кадрів промисловості" відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості" не надано доказів на повного усунення встановлених працівниками Головного управління Держпраці у Харківській області порушень, перелік яких викладений в акті перевірки від 04.03.2020 за № 19-06-5221/0259, відтак суд першої інстанції дійшов вірного висновку про задоволення позовних вимог.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін.

Згідно із ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.

Таким чином, колегія суддів, переглянувши рішення суду першої інстанції, дійшла висновку, що при прийнятті рішення, суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права

Наведені в апеляційній скарзі доводи правильність висновків суду не спростовують.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 310, 315, 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державного підприємство "Інститут підготовки кадрів промисловості" відокремлений підрозділ юридичної особи Харківська філія державного підприємства "Інститут підготовки кадрів промисловості" залишити без задоволення.

Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 03.07.2020 року по справі № 520/6098/2020 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя (підпис)А.О. Бегунц Судді (підпис) (підпис) С.С. Рєзнікова Л.В. Мельнікова Повний текст постанови складено 04.12.2020 року

СудДругий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.12.2020
Оприлюднено07.12.2020
Номер документу93300179
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —520/6098/2020

Ухвала від 15.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 01.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шевцова Н.В.

Ухвала від 02.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Єресько Л.О.

Постанова від 01.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 01.12.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 17.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 07.08.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Рішення від 03.07.2020

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні