Справа № 750/6872/20
Провадження № 2/750/1590/20
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 грудня 2020 року м. Чернігів
Деснянський районний суд м. Чернігова в складі:
судді - Рахманкулової І.П.,
секретаря - Шилової Ж.О.,
за участю представника позивача - Сагаля С.В. ,
представників відповідачів - ОСОБА_6 ОСОБА_7
представників третіх осіб - Веремієнка В.О., Малая А.В.,
розглянув у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 до Чернігівської міської ради, Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області про скасування рішення та державної реєстрації земельної ділянки з одночасним припиненням речових прав,
треті особи - Комунальне підприємство Паркування та ринок Чернігівської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Укрспецтехніка ,
в с т а н о в и в :
12 серпня 2020 року ОСОБА_2 , ОСОБА_3 звернулися до Деснянського районного суду м. Чернігова з позовом до Чернігівської міської ради, Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області про скасування державної реєстрації земельної ділянки з одночасним припиненням речових прав.
Ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 13 серпня 2020 року призначено справу до розгляду за правилами загального позовного провадження.
Згідно заяви від 21.09.2020 про зміну предмету позову позивачі уточнили позовні вимоги, просили: визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 7410100000:01:004:0307 у Державному земельному кадастрі, площею 0,3858 га, розташовану в АДРЕСА_1 з одночасним припиненням таким рішенням речових прав зареєстрованих щодо такої земельної ділянки в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за територіальною громадою міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради 11.07.2017 номер запису про право власності 21378594, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1300017174101 та іншого речового права (право постійного користування земельною ділянкою) зареєстрованого за комунальним підприємством Паркування та ринок Чернігівської міської ради 11.07.2017, номер запису 21378699. Також позивачі просять визнати незаконним з моменту прийняття та скасувати підпункт 7.1 пункту 7 рішення Чернігівської міської ради від 29 червня 2017 року Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою, надання, вилучення і передачу земельних ділянок юридичним і фізичним особам про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та передачу в постійне користування Комунальному підприємству Паркування та ринок Чернігівської міської ради земельної ділянки кадастровий номер 7410100000:01:004:0307, площею 0,3858 га, по АДРЕСА_2 ) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі (для розміщення автостоянки).
Позов обґрунтовано тим, що відповідно до договору купівлі - продажу та витягу з державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 23.05.2017 ОСОБА_3 є законним власником об`єкта нерухомого майна - Офісна будівля з автостоянкою та допоміжними будівлями: пункт самообслуговування транспорту, пункт технічного огляду транспорту, вбиральня, яка розташована на земельній ділянці площею 0,3858 га по АДРЕСА_1 . Проте, земельна ділянка незаконно була передана в користування КП Паркування та ринок ЧМР, без врахування права на неї у позивачів.
Ухвалою Деснянського районного суду м. Чернігова від 06 листопада 2020 року закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник відповідача - Чернігівської міської ради подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що 22 липня 2016 року КП Паркування та ринок ЧМР звернулось до Чернігівського міського голови про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 0,4000 га за адресою: АДРЕСА_1 для розміщення автостоянки.
Приватний нотаріус Число С.М. прийняла рішення про державну реєстрацію права власності на офісну будівлю з автостоянкою, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 за ТОВ "Фірма "Укрспецтехніка", не врахувавши, що дане товариство не є власником або користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 7410100000:01:004:0307, право на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та за відсутності даних про введення офісної будівлі та автостоянки в експлуатацію.
Якість та достовірність технічного паспорту на офісну будівлю з автостоянкою від 24.12.2014 викликає об`єктивні сумніви, оскільки відповідно до витягу з ЄДР від 23.06.2017 року учасником ТОВ Фірма Укрспецтехніка значиться ОСОБА_3 (адреса АДРЕСА_3 ).
Відповідно до витягу з реєстру юридичних осіб станом на 02.05.2018 року кінцевим бенефіціарним власником ТОВ Міжобласне бюро технічної інвентаризації значиться ОСОБА_3 (адреса АДРЕСА_3 ).
Зазначене прямо вказує на прямий зв`язок між ТОВ Фірма Укрспецтехніка , ТОВ Міжобласне бюро технічної інвентаризації та гр. ОСОБА_3 .
Оскільки дії зазначених осіб спрямовані на безпідставне заволодіння земельною ділянкою комунальної власності, представник відповідача просив відмовити позивачам у задоволенні позову.
Відзив на позов подала і представник Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області, в якому зазначила, що встановлених законом підстав для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки не було, а тому просила відмовити позивачам у задоволенні вимог.
Письмові пояснення по справі надали треті особи - Комунальне підприємство Паркування та ринок Чернігівської міської ради та Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Укрспецтехніка .
Позивач ОСОБА_2 у судове засідання не з`явився, надіслав до суду заяву про розгляд справи без його участі, вказавши, що позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить суд їх задовольнити.
Представник позивача ОСОБА_3 адвокат Сагаль С.В. в судовому засіданні позов підтримав та просив суд його задовольнити з підстав, зазначених у позові.
Представники відповідачів просили відмовити позивачам у задоволенні позову з підстав, зазначених у відзивах.
Представник третьої особи Комунального підприємства Паркування та ринок Чернігівської міської ради в судовому засіданні просив відмовити позивачам у задоволенні позову та наголосив на пропуск позивачами строку позовної давності при оскарженні рішення органу місцевого самоврядування.
Представник третьої особи - Товариства з обмеженою відповідальністю Фірма Укрспецтехніка підтримав заявлений позивачами позов та просив суд його задовольнити.
Заслухавши пояснення представника позивача, представників відповідачів, представників третіх осіб, допитавши свідків ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , дослідивши письмові докази у справі, суд дійшов наступного висновку.
Встановлено, що 22 липня 2016 року КП Паркування та ринок ЧМР звернулось до Чернігівського міського голови з клопотанням про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 0,4000 га за адресою: АДРЕСА_1 для розміщення автостоянки.
Рішенням сесії Чернігівської міської ради від 30 липня 2016 року № 10/VII-23 (п.1.9) Про надання дозволів на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, технічних документацій із землеустрою юридичним та фізичним особам надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення Комунальному підприємству Паркування та ринок Чернігівської міської ради на земельну ділянку, орієнтовною площею 0,4000 га, по АДРЕСА_2 (біля зупинки громадського транспорту АДРЕСА_1 на розміщення автостоянки з подальшим наданням земельної ділянки в постійне користування .
На замовлення КП Паркування та ринок ЧМР Товариством з обмеженою відповідальністю "ДЗК "Плюс" було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування для розміщення автостоянки ( АДРЕСА_1 ), 2016 рік.
Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 11.04.2017 НВ-7404576542017 підставою реєстрації земельної ділянки, кадастровий номер 7410100000:01:004:0307, був проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, складений 14.11.2016 ТОВ "ДЗК ПЛЮС".
На підставі розробленої та погодженої у встановленому законом порядку технічної документації, відділом у Чернігівському районі Міжрайонного управління у Ріпкинському та Чернігівському районах Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області здійснено державну реєстрацію земельної ділянки, кадастровий номер 7410100000:01:004:0307.
Рішенням сесії Чернігівської міської ради від 29 червня 2017 року № 21/VII-25 (п. 7.1 пункту 7) передано в постійне користування КП Паркування та ринок Чернігівської міської ради земельну ділянку, кадастровий номер 7410100000:01:004:0307.
11.07.2017 за територіальною громадою м. Чернігова в особі Чернігівської міської ради зареєстровано право комунальної власності на земельну ділянку, кадастровий номер 7410100000:01:004:0307, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1300017174101.
11.07.2017 за КП Паркування та ринок ЧМР зареєстровано право постійного користування на земельну ділянку, кадастровий номер 7410100000:01:004:0307.
Позивачі зазначають, що на земельній ділянці, що передана в користування КП Паркування та ринок ЧМР знаходяться належні їм об`єкти нерухомості, зазначені у технічного паспорті на офісну будівлю з автостоянкою від 24.12.2014, що виконаний ТОВ Міжобласне бюро технічної інвентаризації (а.с.52-56).
Допитані в судовому засіданні в якості свідків ОСОБА_4 та ОСОБА_5 пояснили, що на автостоянці вже давно були збудовані об`єкти нерухомості, але через незаконні дії невідомих осіб, вони перебувають у напівзруйнованому стані. Під час розроблення проекту землеустрою будівлі свідомо не були відображені у проекті, що стало підставою для прийняття оскаржуваного рішення Чернігівської міської ради без врахування інтересів позивачів.
Представник відповідача зазначив, що якість та достовірність технічного паспорту на офісну будівлю з автостоянкою від 24.12.2014 викликає сумніви, оскільки відповідно до витягу з ЄДР від 23.06.2017 учасником ТОВ Фірма Укрспецтехніка значиться ОСОБА_3 , тобто позивач у справі. (адреса АДРЕСА_3 ).
Відповідно до витягу з реєстру юридичних осіб станом на 02.05.2018 кінцевим бенефіціарним власником ТОВ Міжобласне бюро технічної інвентаризації значиться ОСОБА_3 (адреса АДРЕСА_3 ).
Судом також встановлено, що приватним нотаріусом Чернігівського міського нотаріального округу Число С.М. 28 квітня 2017 року прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обмежень щодо реєстрації права власності на офісну будівлю з автостоянкою, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , індексний номер: 35023494 від 03.05.2017 за ТОВ "Фірма "Укрспецтехніка".
Підставою виникнення права власності зазначено: висновок про технічний стан, серія та номер: 40, виданий 27.04.2017, видавник: ТОВ "Міжобласне БТІ"; Схема земельної ділянки до рішення Чернігівської міської ради народних депутатів про виділення земельної ділянки під забудову, серія та номер: б/н, виданий 19.03.1996, видавник: Управління архітектури та містобудування Чернігівської міської ради; Технічний паспорт, серія та номер: 004/14, виданий 24.12.2014, видавник: ТОВ "Міжобласне бюро технічної інвентаризації".
Приватний нотаріус Число С.М. прийняла рішення про державну реєстрацію права власності на офісну будівлю з автостоянкою, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 за ТОВ "Фірма "Укрспецтехніка", не врахувавши, що дане товариство не є власником або користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 7410100000:01:004:0307, право на яку зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.
Судом також встановлено, що Чернігівська міська рада зверталася до суду з позовом та просила скасувати рішення державного реєстратора - приватного нотаріуса Число Світлани Миколаївни про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 35023494 від 03.05.2017, номер запису про право власності: 20239115, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1238803674101, визнати недійсним договір купівлі-продажу офісної будівлі з автостоянкою, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , яка позначена літерою А-2 , має загальну площу 33,8 кв.м., до складових частин входить: будівля - пункт самообслуговування транспорту під літерою В-1 , будівля - пункт технічного огляду транспорту під літерою Г-1 , вбиральня під літерою Б-1 , який укладений 23 травня 2017 року між ТОВ Фірма Укрспецтехніка та ОСОБА_3 та посвідчений приватним нотаріусом Число Світланою Миколаївною, скасувати рішення державного реєстратора приватного нотаріуса Число Світлана Миколаївна про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 35330034 від 23.05.2017, номер запису про право власності: 20553288, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1238803674101 та зобов`язати Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Укрспецтехніка усунути перешкоди у користуванні земельною ділянкою з кадастровим номером 7410100000:01:004:0307 площею 0,3858 га. шляхом знесення офісної будівлі, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , яка позначена літерою А-2 , має загальну площу 33,8 кв.м. та складається з будівлі пункту самообслуговування транспорту під літерою В-1 , будівлі пункту технічного огляду транспорту під літерою Г-1 , вбиральні під літерою Б-1 .
Свої вимоги Чернігівська міська рада обґрунтовувала тим, що приватним нотаріусом Число С. М. зареєстровано право власності на офісну будівлю з автостоянкою, що знаходиться за адресою АДРЕСА_1 за ТОВ Фірма Укрспецтехніка , яка не є власником або користувачем земельної ділянки та на об`єкт, який не вводився в експлуатацію, на його будівництво не отримувалися вихідні дані, не розроблялася проектна документація та не присвоювалася поштова адреса.
Рішенням Деснянського районного суду м. Чернігова у справі №750/3472/18 позовні вимоги Чернігівської міської ради були задоволені, проте на рішення суду подано апеляцію, тобто на час розгляду даної справи воно не набрало законної сили.
Статтею 4 ЦПК України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках. Збирання доказів у цивільних справах не є обов`язком суду, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Суд має право збирати докази, що стосуються предмета спору, з власної ініціативи лише у випадках, коли це необхідно для захисту малолітніх чи неповнолітніх осіб або осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена, а також в інших випадках, передбачених цим Кодексом. Учасник справи розпоряджається своїми правами щодо предмета спору на власний розсуд. Таке право мають також особи, в інтересах яких заявлено вимоги, за винятком тих осіб, які не мають процесуальної дієздатності.
Згідно ст. 12 ЦПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій.
Згідно ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до положень статті 79-1 ЗК України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав; формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, в тому числі, у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.
Порядок державної реєстрації земельної ділянки встановлено статтею 24 Закону України Про Державний земельний кадастр та постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2012 №1051 Про затвердження Порядку ведення Державного земельного кадастру , якими передбачено, що державна реєстрація земельної ділянки здійснюється при її формуванні шляхом відкриття Поземельної книги на таку ділянку. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за місцем їх розташування відповідним Державним кадастровим реєстратором центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи.
Відповідно до пункту 110 Порядку ведення Державного земельного кадастру для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстраторові, який здійснює таку реєстрацію, подаються: заява (у паперовій або електронній формі) про державну реєстрацію земельної ділянки за формою згідно з додатком 22; оригінал погодженої відповідно до законодавства документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки (разом з позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації у разі, коли така документація підлягає обов`язковій державній експертизі землевпорядної документації), у паперовій або електронній формі відповідно до вимог Закону України "Про землеустрій"; електронний документ.
Проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок усіх категорій та форм власності (крім земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) підлягає обов`язковому погодженню з територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (частина 1 статті 186-1 ЗК України) Підставою для відмови у погодженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність його положень вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, документації із землеустрою або містобудівній документації (частина 6 статті 186-1 ЗК України).
Кожен орган здійснює розгляд та погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки самостійно та незалежно від погодження проекту іншими органами, у визначений законом строк (частина 7 статті 186-1 ЗК України).
Підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (частина 6 статті 24 ЗУ Про державний земельний кадастр ).
Таким чином, на момент прийняття рішення про державну реєстрацію спірної земельної ділянки у реєстратора були відсутні встановлені законом підстави для відмови у здійсненні відповідної реєстрації земельної ділянки на підставі розробленої та погодженої у встановленому законом порядку технічної документації.
Позивачі, звернувшись до суду з позовом, зазначили, що при реєстрації земельної ділянки кадастровий номер 7410100000:01:004:0307 порушені їх права, а тому просять визнати незаконною та скасувати державну реєстрацію земельної ділянки кадастровий номер 7410100000:01:004:0307 у Державному земельному кадастрі, площею 0,3858 га, розташовану в АДРЕСА_1 з одночасним припиненням таким рішенням речових прав зареєстрованих щодо такої земельної ділянки в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно за територіальною громадою міста Чернігова в особі Чернігівської міської ради 11.07.2017 року, номер запису про право власності 21378594, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1300017174101 та іншого речового права (право постійного користування земельною ділянкою) зареєстрованого за комунальним підприємством Паркування та ринок Чернігівської міської ради 11.07.2017, номер запису 21378699.
Проте, позивачі не надали суду належних доказів щодо знаходження об`єктів нерухомості на земельній ділянці, що перебуває у комунальній власності та передана в установленому законом порядку в користування КП Паркування та ринок Чернігівської міської ради. Також позивачі не надали суду доказів на підтвердження того, що вказана земельна ділянка перебувала в їх користуванні відповідно до вимог чинного законодавства.
Відповідно до статті 126 ЗК України право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно право власності на земельну ділянку з кадастровим номером 7410100000:01:004:0307 площею 0,3858 га. по АДРЕСА_1 зареєстровано за Територіальною громадою міста Чернігова, а право постійного користування за комунальним підприємством Паркування та ринок Чернігівської міської ради.
Доказів на підтвердження того факту, що спірна земельна ділянка перебувала у користуванні позивачів, суду не надано.
Без оформлення у встановленому законом права на земельну ділянку, не могло бути здійснено і відчуження об`єктів нерухомості.
Європейський суд з прав людини вказав, що пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (Проніна проти України, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).
Крім того, позивачами заявлено письмове клопотання про залучення до участі в справі в якості третьої особи комунального підприємства Паркування та ринок Чернігівської міської ради (а.с.99-100). Дане клопотання подали позивачі у підготовче засідання, яке просили провести без їх участі.
За таких обставин, КП Паркування та ринок Чернігівської міської ради приймало участь у справі в якості третьої особи, хоча рішення у справі безпосередньо впливає на їх права та обовязки, проте суд, без відповідного клопотання позивачів позбавлений можливості замінити статус КП Паркування та ринок Чернігівської міської ради, як це передбачено статтею 51 ЦПК України.
Враховуючи викладене вище, відсутні правові підстави для задоволення позовних вимог, заявлених позивачами до Чернігівської міської ради та Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області про скасування рішення та державної реєстрації земельної ділянки з одночасним припиненням речових прав, де третіми особами участь у справі приймали Комунальне підприємство Паркування та ринок Чернігівської міської ради, Товариство з обмеженою відповідальністю Фірма Укрспецтехніка .
Враховуючи викладене, керуючись статтями 2, 12, 13, 81, 141, 258, 259, 263-265, 273, 354 ЦПК України, суд, -
в и р і ш и в :
У задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 (місце проживання: АДРЕСА_4 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_1 ), ОСОБА_3 (місце проживання: АДРЕСА_3 ; реєстраційний номер облікової картки платника податків - НОМЕР_2 ) до Чернігівської міської ради (місцезнаходження: вул. Магістратська, 7, м. Чернігів, код ЄДРПОУ - 26263335), Головного управління Держгеокадастру у Чернігівській області (місцезнаходження: пр-т Миру, 14, м. Чернігів, код ЄДРПОУ - 39764881) про скасування рішення та державної реєстрації земельної ділянки з одночасним припиненням речових прав - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене до Чернігівського апеляційного суду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Повний текст рішення складено 09.12.2020.
Суддя
Суд | Деснянський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 04.12.2020 |
Оприлюднено | 10.12.2020 |
Номер документу | 93428313 |
Судочинство | Цивільне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні