Постанова
від 16.12.2020 по справі 200/14558/19-а
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 грудня 2020 року справа №200/14558/19-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Гаврищук Т.Г.

суддів: Блохіна А.А.

Гайдара А.В.

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року у справі №200/14558/19а (головуючий І інстанції Троянова О.В.) за позовом Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго» до Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Виконавчого комітету Сіверської міської ради, Постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі Сіверської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування протоколу №5 засідання міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж ЦО та ГВП Сіверської міської ради від 16.07.2019 в частині відключення окремих квартир споживачів від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення, зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Виконавчого комітету Сіверської міської ради, Постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі Сіверської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача: ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 про визнання протиправним та скасування протоколу Міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж ЦО та ГВП Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області від 25.06.2019 року №5 в частині надання дозволу на відключення будинку по АДРЕСА_1 від мережі централізованого опалення та встановлення індивідуального газового опалення в квартирах споживачів як такий, що не відповідає вимогам ст. 4 Закону України Про теплопостачання та Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 року №4 Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання» , визнання протиправним та зобов`язання Міжвідомчу комісію з розгляду питань відключення від мереж ЦО та ГВП Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області скасувати виданий третій особі ОСОБА_6 акт про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП від 25 вересня 2019 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 12 лютого 2020 року залучено Виконавчий комітет Сіверської міської ради до участі у справі в якості другого відповідача, та Постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі Сіверської міської ради до участі у справі в якості третього відповідача.

Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року позов залишено без задоволення.

В апеляційній скарзі позивач просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги позивач посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права. Позивач вважає, що судом першої інстанції не було враховано, що рішенням Комісії порушено права та законні інтереси, що виразилися у недоотримані відповідачем та третіми особами на стороні відповідача, що не заявляють самостійних вимог встановлених ЗУ Про теплопостачання та Порядком №4 (який діяв на час прийняття оскаржуваного протоколу), саме Комісією надано дозвіл на відключення окремих квартир споживачів, що суперечить п.2.1 Порядку №4, яким передбачена можливість надання дозволу на відключення від мереж ЦО житлового будинку в цілому. Пунктом 2.2.2 Порядку №4 звернення до Комісії власників окремих квартир є підставою для відмови у видачі дозволу на відключення таким заявникам, так як є невиконанням п.2.1 цього Порядку. Позивач вважає, що дозвіл на відключення від мереж центрального опалення та теплопостачання міг бути вданий лише за умови відключення цілого житлового будинку, на підтвердження чого додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж центрального опалення та гарячого водопостачання та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. При цьому, можливість відключення окремої квартири (приміщення) Порядком №4 не передбачена. Крім того, позивач звертає увагу на те, що третіми особами не подавалося разом з заявою рішення про відключення будинку від системи центрального опалення, підтриманого всіма власниками квартир будинків, за яким вказаним протоколом надано дозвіл на відключення окремих квартир. На думку позивача, підстав для задоволення заяв окремих власників квартир про відключення їх від системи ЦО та ГВП у Комісії не було.

Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, тому відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції розглянув справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення позивача та представника відповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, відзив на скаргу, дійшла висновку про те, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судом першої інстанції та під час апеляційного провадження встановлено, позивач - Обласне комунальне підприємство Донецьктеплокомуненерго засноване на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст, що знаходиться в управління Донецької обласної ради. Підприємство здійснює свою діяльність згідно з чинним законодавством України та Статутом Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго .

Метою діяльності позивача, зокрема є виробництво теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії у вигляді пари та гарячої води споживачам у порядку, встановленому законодавством; задоволення потреб ринку у наданні висококваліфікованих послуг (роботах, продукції) власного виробництва.

Мешканці будинку АДРЕСА_1 : ОСОБА_1 (квартира 30), ОСОБА_2 (квартира 57), ОСОБА_3 (квартира 42), ОСОБА_4 (квартира 66), ОСОБА_5 (квартира 41) звернулись до міського голови м. Сіверськ із заявами про надання дозволу відключення квартир від централізованого опалення /а.с. 40-44 том 2/.

25 червня 2019 року на засіданні міжвідомчої комісії з розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП, зокрема розглянуто вищезазначені заяви мешканців будинку по АДРЕСА_2 ), ОСОБА_2 (кв. ІНФОРМАЦІЯ_1 ), ОСОБА_3 (кв. ІНФОРМАЦІЯ_2 ), ОСОБА_4 (кв. ІНФОРМАЦІЯ_3 ), ОСОБА_5 (кв. 41) та вирішено надати дозвіл на відключення будинку по АДРЕСА_1 та встановлення в квартирах індивідуального газового опалення. /а.с 12 том 1/.

Вказане рішення оформлене у вигляді протоколу засідання міжвідомчої комісії з розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП №5 від 25.06.2019 року.

25 вересня 2019 року представником балансоутримувача будинку в особі директора Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства Пшенка О.В., представником виконавця послуг ПП «Донжилсервіс» Шишко Н.М. та власником (наймачем, орендарем) квартири або уповноваженою особою (при відключенні секції, під`їзду) ОСОБА_6 складено акт про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП, яким підтверджено відключення квартири від внутрішньо будинкових мереж ЦО будинку за адресою: АДРЕСА_3 . Акт затверджено головою міжвідомчої комісії з розгляду питань пов`язаних з відключенням окремих приміщень /а.с. 34 том 1/.

Сіверська міська рада Бахмутського району Донецької області листами від 03.07.2019р. №0708/1832, №0708/1833 проінформувала ВО Лиманськтепломережа та ПП Донжилсерсіс відповідно, що розгляд питання відключення будинку АДРЕСА_1 від мережі центрального опалення відбувся на засіданні комісії 25.06.2019 р. /а.с. 45-46 том 2/.

17 жовтня 2019 року Виконавчим комітетом Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області прийнято рішення № 238 Про відключення будинків по вулиці Садовій та № 19 по вул. ім. Суворова в місті Сіверську від мереж центрального опалення /а.с. 92 том 1/.

17 жовтня 2019 року Виробнича одиниця Лимантепломережа обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго направила до Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області претензію за №1322, в якій зокрема просила скасувати протокольне рішення засідання міжвідомчої комісії з питань відключення від мереж ЦО і ГВП Сіверської міської ради від 26.05.2019р. №5, оскільки вважає надання дозволу на відключення будинку АДРЕСА_1 , яким фактично надано дозвіл на відключення власникам п`яти квартир, таким, що порушує п. 2.1, 2.2 Порядку від 22.11.2005р.. Вважає порушенням проведення засідання комісії без участі заявників або їх законних представників /а.с.35-42 том 1/.

31 жовтня 2019 року Сіверська міська рада Бахмутського району Донецької області направила директору ВО Лимантепломережа відповідь на претензію, відповідно до якої зокрема, зазначила, що із 80 квартир будинку № 55 по вул. Садовій м. Сіверськ на час засідання комісії централізоване опалення отримували лише 5 квартир. Всі 5 звернень до міської ради і надійшло. Крім того зазначив, що після прийняття рішення, ВО Лимантепломережа було направлено листа, однак ВО Лимантепломережа проігнорувала необхідність обстеження мереж будинку та встановлення факту відокремлення будинку від мереж ЦО /а.с. 43-47 том 1/.

Не погоджуючись з протоколом засідання міжвідомчої комісії з розгляду питань щодо відключення споживачів від мереж ЦО і ГВП №5 від 25.06.2019 року та актом про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП від 25.09.2019 року, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

Відповідно до підпункту 1 пункту а статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.

Згідно з частиною 1 статті 47 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.

Виконавчим комітетом Сіверської міської ради прийнято рішення від 22.10.2014р. №113 Про затвердження Положення про постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради .

Відповідно до п. 3 Положення про постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради Комісія утворюється у складі голови, заступника голови Комісії, членів Комісії та секретаря. Персональний склад Комісії затверджується рішенням виконавчого комітету Сіверської міської ради.

Рішенням Виконавчого комітету від 10.04.2019р. № 61 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 11.08.2017р. № 2 Про утворення та затвердження персонального складу постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради внесено зміни до рішення виконкому міської ради від 11.08.2017р. № 2 Про утворення та затвердження персонального складу постійної комісії з розгляду питань, пов`язаних х відключенням споживачів від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради, а саме додаток до пункту 2 викладено в новій редакції.

Рішенням Виконавчого комітету від 20.05.2019р. № 91 Про внесення змін до рішення виконкому міської ради від 22.10.2014р. № 113 Про затвердження положення про постійну комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключенням від мереж централізованого опалення при виконкомі міської ради , яким пункт 9 Положення доповнено абзацами наступного змісту: У багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключення) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні. Не допускається примусове відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води власників квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, у багатоквартирних будинках у разі відокремлення (відключення) від цих мереж інших власників квартир та нежитлових приміщень /а.с. 33 том 1/.

Відповідно до п. 5 ст. 19 Закону України Про житлово-комунальні послуги від 24.06.2004 р. №1875-IV (далі - Закон № 1875-IV) виконавцем послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) для об`єктів усіх форм власності є суб`єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення.

01 січня 2018 року між теплопостачальною організацією ОКП «Донецьктеплокомуненерго» в особі директора Виробничої одиниці «Краснолиманська тепломережа» Корзюкова Г.В. та балансоотримувачем ПП «Донжилсервіс» укладено договір № 01-01/2018 Сіверськ «Про забезпечення передачі (транзиту) теплової енергії внутрішньо будинковими мережами і розмежування відповідальності сторін при наданні послуг з централізованого опалення» /а.с. 200-206 том 1/.

Відповідно до додатку № 2 до договору про забезпечення передачі (транзиту) теплової енергії внутрішньо будинковими мережами і розмежування відповідальності сторін при наданні послуг з централізованого опалення будинок №55 по вул.. Садова входить до переліку житлових будинків, в які подається теплова енергія по котельним ВО ОКП Донецьктеплокомуненерго Краснолиманська тепломережа м. Сіверськ на 2018 рік /а.с. 209-210 том 1/.

Відповідно акту обстеження технічного стану теплових мереж котельні № 35 м.Сіверськ, затвердженого 26.09.2019р. усі споживачі теплової енергії котельні №35 м. Сіверськ підключені до подачі теплової енергії на межі балансової належності (обріз будівлі) /а.с. 224 том 1/.

Статтею 20 Закону № 1875-IV визначено, що споживач має право, зокрема: одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг; на відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров`ю внаслідок неналежного надання або ненадання житлово-комунальних послуг; на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством; на несплату вартості житлово-комунальних послуг за період тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім`ї при відповідному документальному оформленні, а також за період фактичної відсутності житлово-комунальних послуг, визначених договором у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; на перевірку кількості та якості житлово-комунальних послуг у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.6 ст.26 Закону № 1875-IV у разі зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугою виконавця/виробника споживач має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.

Технічним звітом розробки схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ визначено, перелік теплових мереж, де передбачена можливість відключення споживачів від центрального опалення та перехід до автономних джерел теплопостачання. Серед таких адрес значиться будинок по вул.Садова,55, м.Сіверськ /а.с. 24-37 том 2/.

Статтею 6 Закону України Про теплопостачання визначено, що державна політика у сфері теплопостачання базується на принципах забезпечення енергетичної безпеки держави; державного управління і регулювання відносин у сфері теплопостачання; оптимального поєднання систем централізованого, помірно-централізованого, децентралізованого та автономного теплопостачання відповідно до затверджених місцевими органами виконавчої влади схем теплопостачання з періодом перегляду п`ять років; державної підтримки та стимулювання у сфері теплопостачання; формування цінової та тарифної політики; пріоритетного розвитку застосування технології комбінованого виробництва теплової та електричної енергії (когенерації) та використання вторинних енергетичних ресурсів, нетрадиційних і поновлювальних джерел енергії; забезпечення захисту прав та інтересів споживачів; взаємної відповідальності суб`єктів відносин у сфері теплопостачання за якісне постачання теплової енергії та своєчасну її оплату; періодичного перегляду, удосконалення та техніко - економічної оптимізації схем теплопостачання, затверджуваних місцевими органами виконавчої влади; додержання стандартів, правил і норм усіма суб`єктами відносин у сфері теплопостачання; заборони обмеження енергопостачання об`єктів у сфері теплопостачання в опалювальний період нижче технологічного мінімуму споживання природного газу; створення умов для функціонування сфери теплопостачання на принципах самоокупності; сприяння розвитку конкурентних відносин на ринку теплової енергії; встановлення відповідальності суб`єктів теплопостачання за порушення законодавства у сфері теплопостачання; підвищення екологічної безпеки систем теплопостачання; створення умов для впровадження енергозберігаючих технологій; забезпечення впровадження засобів обліку і приладів регулювання споживання теплової енергії.

Відповідно до статті 24 цього ж Закону споживач теплової енергії має право на: вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами; отримання інформації щодо якості теплопостачання, тарифів, цін, порядку оплати, режимів споживання теплової енергії; відшкодування згідно із законодавством збитків, заподіяних внаслідок порушення його прав, у разі виконання ним своїх зобов`язань відповідно до договору; приєднання до теплової мережі відповідно до нормативно - правових актів; отримання обсягів теплової енергії згідно з параметрами відповідно до договорів та стандартів; отримання перерахунку за спожиту теплову енергію з урахуванням здійсненого авансового платежу та показань приладів комерційного обліку теплової енергії протягом місяця після закінчення опалювального періоду.

Питання відключення від мереж централізованого опалення регулюється, зокрема, Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005р. року №630 (надалі - Правилами), які з метою захисту прав усіх мешканців багатоквартирних будинків передбачають відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води не окремих квартир багатоквартирного будинку з ініціативи їх власників або наймачів, а відключення цілих багатоквартирних будинків з ініціативи споживачів.

Відповідно до п.п.24, 25 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630 (далі - Правила № 630), споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

З аналізу наведених норм слідує, що чинним законодавством передбачено право споживачів відмовитись від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.

Відповідно до пункту 26 Правил відключення споживачів від мережі централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України Про теплопостачання схемою теплопостачання за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.

Згідно з пункту 5 Правил відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005р. №4, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 09.12.2005р. за №1478/11758, затверджено Порядок відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (надалі - Порядок відключення), за приписами п. п. 2.1 якого для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.

У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник (власники) будинку зазначає причини відключення. До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

Відповідно до протоколу 20 травня 2019 року відбулись збори власників будинку АДРЕСА_1 на які було запрошено власників п`яти квартир. Учасники зборів ухвалили рішення про відключення житлового будинку (в частині під`їзду житлового будинку) від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання. Учасники зборів вирішили створити ініціативну групу з вирішення питань відключення чи доручення ведення справ про відключення уповноваженій особі ОСОБА_1 /а.с. 38-39 том 2/.

Згідно до п. 7 Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про житлово-комунальні послуги від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII, що діє з 10.12.2017 року у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні.

Отже, за вимогами зазначеного Закону, що діє з 10.12.2017 року, можливе відключення квартири від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води та влаштувати систему індивідуального теплопостачання якщо у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води.

Як встановлено судом та не спростовано позивачем, 5 із 80 власників квартир є споживачами послуг з ЦО та ГВП, які надає ОКП Донецьктеплокомуненерго .

Висновку про неможливість відключення квартир АДРЕСА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , АДРЕСА_5 від централізованого опалення позивачем до Комісії не надавалося.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що надання одній особі дозволу на відключення від мереж ЦО та ГВП та не надання такого права іншій особі у тому ж приміщенні (багатоквартирному будинку, за наявності 80 квартир, з яких відключено 75, було б порушенням Конституції України, оскільки статтею 24 Конституції України визначено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом, а відповідно до статті 21 Конституції України усі люди є рівні у своїй гідності та правах. Права і свободи людини є невідчужуваними та непорушними.

Відповідно до п. 2.2 Порядку відключення комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї. Комісія, після вивчення наданих власником (власниками) документів, у місячний строк приймає рішення щодо відключення від мереж ЦО і ГВП, улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання та збір вихідних даних і технічних умов для виготовлення проектної документації. При цьому обов`язково враховуються технічні можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного населеного пункту або окремого мікрорайону щодо забезпечення живлення запропонованої власником (власниками) системи теплопостачання. Комісією, у разі необхідності, можуть розглядатися питання збільшення потужностей та можуть розроблятися пропозиції щодо їх фінансування, а також заміни систем внутрішньоквартальних, а в деяких випадках і магістральних мереж газо-, водо-, теплопостачання. Засідання Комісії відбувається за участю заявника або його уповноваженого представника. Рішення Комісії оформляється протоколом, витяг з якого у десятиденний строк надається заявникові.

Як вже встановлено судом, схемою оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ передбачена можливість відключення будинку №55 по вул.Садова, м.Сіверськ від центрального опалення та перехід до автономних джерел теплопостачання.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції правомірно відмовлено у задоволенні позову.

Колегія суддів також зазначає, що згідно з пунктом 19 частини першої статті 4 КАС України індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.

В абзаці 4 пункту 1 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України від 23.06.1997 №2-зп у справі №3/35-313 вказано, що "…за своєю природою ненормативні правові акти, на відміну від нормативних, встановлюють не загальні правила поведінки, а конкретні приписи, звернені до окремого індивіда чи юридичної особи, застосовуються одноразово й після реалізації вичерпують свою дію."

У пункті 5 Рішення Конституційного Суду України від 22.04.2008 №9-рп/2008 в справі №1-10/2008 вказано, що при визначенні природи "правового акту індивідуальної дії" правова позиція Конституційного Суду України ґрунтується на тому, що "правові акти ненормативного характеру (індивідуальної дії)" стосуються окремих осіб, "розраховані на персональне (індивідуальне) застосування" і після реалізації вичерпують свою дію.

Колегія суддів вважає, що спірне рішення є актом індивідуальної дії, який реалізовано його застосуванням.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновки суду першої інстанції і зводяться до переоцінки встановлених обставин справи.

Апеляційний суд дійшов висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.

Керуючись статтями 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго» на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року у справі №200/14558/19а - залишити без задоволення.

Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 23 вересня 2020 року у справі №200/14558/19а - залишити без змін.

Постанова складена та підписана_16_ грудня 2020 року.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з 16 грудня 2020 року та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий: Т.Г. Гаврищук

Судді: А.А. Блохін

А.В. Гайдар

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.12.2020
Оприлюднено17.12.2020
Номер документу93562594
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/14558/19-а

Постанова від 07.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 07.06.2022

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Тацій Л.В.

Ухвала від 08.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Ухвала від 17.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желєзний І.В.

Постанова від 16.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 12.02.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

Ухвала від 16.01.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Троянова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні