Рішення
від 09.12.2020 по справі 140/14570/20
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 грудня 2020 року ЛуцькСправа № 140/14570/20

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Андрусенко О. О.,

при секретарі судового засідання Савчук О. І.,

за участю представника позивача Бабінця І. А.,

представника відповідача Виконавчого комітету Луцької міської ради Бондарчука Р. І.,

представника відповідача Відділу управління майном міської комунальної власності Грабко А. В.,

третьої особи Коханюка В. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "ТЕРЕМНО ХЛІБ" до Виконавчого комітету Луцької міської ради, Відділу управління майном міської комунальної власності, комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача фізична особа-підприємець ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю Файна Торг , фізична особа-підприємець ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішення,

ВСТАНОВИВ:

Приватне акціонерне товариство ТЕРЕМНО ХЛІБ (далі - ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ , позивач) звернувся в суд з позовом до Виконавчого комітету Луцької міської ради (далі - відповідач 1), Відділу управління майном міської комунальної власності (далі - відповідач 2), комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька (далі - відповідач 3) про визнання протиправним та скасування рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька про результати проведення конкурсу, оформлене протоколом від 01.10.2020 в частині недопущення (відмови в участі) до конкурсу Приватне акціонерне товариство ТЕРЕМНО ХЛІБ та щодо визначення переможців об`єктів конкурсу за наступним місцезнаходженням (адресою) тимчасових споруд: м. Луцьк вул. Кравчука (поблизу будинку №35 на вул. Гордіюк), м. Луцьк вул. Корольова, 10-а, м. Луцьк пр-т Відродження, 26, м. Луцьк вул. Ківерцівська, 1 (до 15 кв. м.), АДРЕСА_1 .

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Відділом управління майном міської комунальної власності Луцької міської ради було прийнято документи подані ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ для участі у конкурсі на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності, що відбувся 01.10.2020. Однак, на початку конкурсу, головуючий виніс питання щодо не допуску (відмову в участі) ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ до конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності за наступним місцезнаходженням тимчасових споруд: вул. Кравчука (поблизу будинку №35 на АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , вул. Ківерцівська, 1 (до 15 кв.м.), вул. Чернишевського, 114-6.). Членами конкурсної комісії одноголосно було прийнято рішення за дану пропозицію. В усному порядку, мотивацією такого рішення стало нібито не оформлення паспортів прив`язки на інші елементи благоустрою комунальної власності, які не являються предметом конкурсу від 01.10.2020 року. Більше того, на дані об`єкти благоустрою ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ двічі подавало документи на отримання паспортів прив`язки, що підтверджує безпідставність твердження комісії.

Позивач вважає прийняте рішення протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки відповідно до пункту 5.2. Положення про проведення конкурсу підставою для відмови в участі є: неподання документів, зазначених у пункті 3.1. цього Положення; подання недостовірних відомостей; наявність обґрунтованих та підтверджених фактів порушення у процесі провадження заявником підприємницької діяльності. Відмова з інших підстав не допускається. Разом з тим, ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ подано повний пакет документів відповідно до пункту 3.1. Положення про проведення конкурсу, крім того, позивачем подавалися достовірні відомості в повному обсязі, а також ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ не здійснювало жодних порушень у процесі провадження підприємницької діяльності. Крім того, у конкурсної комісії відсутні будь-які підтвердження факту порушення провадження підприємницької діяльності.

Таким чином, на думку позивача, комісія з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд, відмовляючи в участі ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ діяла не в межах своїх повноважень, не в спосіб передбачений чинним законодавством України та Положенням про конкурс, що потягло за собою також визначення переможців в незаконний спосіб. Позивач вказує, що оскаржуваним рішенням конкурсної комісії порушено право позивача взяти участь в конкурсі для оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності з метою провадження підприємницької діяльності.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06.10.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за вказаним позовом та ухвалено розгляд справи проводити за правилами загального позовного провадження, призначено у даній справі підготовче засідання на 14:30 28.10.2020.

У відзиві на позовну заяву представник Виконавчого комітету Луцької міської ради дану позовну заяву не визнає, вважає її безпідставною та необґрунтованою, такою, що не підлягає до задоволення, оскільки у комісії були наявні підтверджені факти порушень позивачем у процесі провадження підприємницької діяльності, що є підставою для відмови в участі у конкурсах. Зокрема, представник відповідача 1 вказує, що перед початком проведення конкурсів комісією було прийнято рішення про відмову ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі в конкурсах у зв`язку з порушенням у процесі провадження підприємницької діяльності, а саме: розміщення тимчасових споруд ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ на території міста без дозвільних документів та затягування часу по оформленню паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за результатами проведених конкурсів від 19.03.2020, що зумовило значні не надходження грошових коштів до бюджету м. Луцька.

Щодо розміщення тимчасових споруд ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ на території міста без дозвільних документів, то йдеться про те, що 04.12.2019 Виконавчим комітетом Луцької міської ради прийнято рішення №758-3 Про демонтаж тимчасових споруд ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ , що розташовані без правовстановлюючих та дозвільних документів на території м. Луцька.

Щодо затягування часу по оформленню паспортів прив`язки, то йдеться про те, що 19.03.2020 комісією було проведено конкурси щодо тимчасових споруд, які розташовані за адресами: АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; вул. Кравчука, 28, за результатами вказаних конкурсів переможцем визнано ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ . Після перемоги у конкурсі, переможець повинен був оформити дозвільні документи на розміщення тимчасових споруд, проте, позивач, як переможець конкурсів від 19.03.2020 по теперішній час так і не подав до управління містобудування та архітектури повного та належного пакету документів. У свою чергу, управління містобудування та архітектури у своїх листах неодноразово вказувало на недоліки поданих позивачем документів, а листом від 15.09.2020 позивача було попереджено про те, що у разі не подання до 25.09.2020 документів, визначених пунктом 3.2 Правил, такі дії вважатимуться відмовою від укладення договорів на право тимчасового користування окремими об`єктами благоустрою, що є підставою для повторного проведення конкурсів. І лише після цього, в кінці вересня 2020 року, ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ все-таки подало належний та повний перелік документів щодо однієї з десяти тимчасових споруд. В результаті, 05.10.2020 управління містобудування та архітектури надало позитивний висновок про відповідність намірів щодо місця розташування вказаної тимчасової споруди.

Отже, внаслідок недобросовісної поведінки ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ , місцевий бюджет в період коронавірусної кризи, недоотримує значних коштів, що завдає шкоди жителям м. Луцька. Зважаючи на вказане, рішення комісії, оформлене протоколом від 01.10.2020 про відмову ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі у конкурсах є законним і обґрунтованим. З наведених підстав представник відповідача 1 просив у задоволенні позову відмовити.

Підготовче засідання 28.10.2020 було відкладено на 14:30 11.11.2020.

У відповіді на відзив представник позивача вказує, що на час проведення комісією першого конкурсу 19.03.2020, рішення Виконавчого комітету Луцької міської ради вже було прийнято, однак до конкурсу ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ було допущено, що підтверджує вибірковість, не послідовність, а основне незаконність рішення комісії про недопущення ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ до конкурсу 01.10.2020, оскільки: рішення виконавчого комітету від 04.12.2019 не вказувалося комісією 01.10.2020 при розгляді питання про не допуск ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ до конкурсу, крім того, дане рішення оскаржується в суді. Представник позивача вказує, що рішення виконавчого комітету від 04.12.2019 не може являтися доказом порушення у процесі провадження підприємницької діяльності, оскільки відсутні будь-які протоколи про адміністративне правопорушення та рішення суду щодо адміністративного правопорушення за статтею 164 КУпАП, винесених щодо ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ , а отже підстав відмовляти в участі в конкурсі у комісії не було.

Крім того, представник позивача наголошує, що ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ здійснює всі можливі законні способи щодо оформлення паспортів прив`язки в найкоротші строки. Разом з тим, триває епідемія коронавіруса, а тому значний відрізок часу тривав так званий локдаун, що унеможливлював повноцінно здійснювати підготовку та подачу документів для отримання паспортів прив`язки. Однак, незважаючи на безпрецедентні умови, що склалися, працівниками ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ здійснювалися дії по оформленню документації.

Представник позивача вказує, що процес отримання паспортів прив`язки не може кваліфікуватися як порушення у процесі провадження підприємницької діяльності. Жодних актів нормативного характеру не було порушено позивачем в процесі оформлення паспортів прив`язки, та жодним чином такий процес не впливає на право брати участь у конкурсі, який відбувся 01.10.2020.

Підготовче засідання 11.11.2020 було відкладено на 18.11.2020.

У запереченнях на відповідь на відзив від 17.11.2020, представник відповідача 1 зазначає, що позивач абсолютно безпідставно ототожнює поняття порушення порядку провадження господарської діяльності , за яке передбачена адміністративна відповідальність за статтею 164 КУпАП та поняття порушення у процесі провадження підприємницької діяльності як підстави для відмови в участі в конкурсі згідно Положення про проведення конкурсу на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності не території міста Луцька, затвердженого рішенням Виконкому від 06.12.2018 №804-1. Поняття порушення у процесі провадження підприємницької діяльності (пункт 5.2 Положення) за своїм змістом є ширшим аніж поняття порушення порядку провадження господарської діяльності (стаття 164 КУпАП). Під визначення порушення у процесі провадження підприємницької діяльності підпадають будь-які факти порушення суб`єктом господарювання закону чи іншого нормативно-правового акту в процесі провадження підприємницької діяльності.

У даному випадку, підставою для не допуску позивача до участі у конкурсі від 01.10.2020 було розміщення тимчасових споруд ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ на території міста без дозвільних документів та затягування часу по оформленню паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за результатами проведених конкурсів від 19.03.2020. На даний час тимчасові споруди за адресами, щодо яких 19.03.2020 переможцем конкурсу визнано позивача фактично функціонують без дозвільних документів, що є грубим порушенням Правил розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, затверджених рішенням Виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.12.2018 №804-1. А тому, твердження позивача про відсутність підстав для не допуску його до конкурсу є необґрунтованими.

Щодо затягування часу по оформленню паспортів прив`язки, представник відповідача 1 вказує, що починаючи з червня 2020 року всі підприємства, установи, організації, в тому числі Луцька міська рада та її виконавчі органи функціонували в штатному режимі, а тому у позивача не могло бути жодних перешкод в оформленні дозвільних документів. Крім того, позивачем не надано жодних належних доказів щодо незаконності дій (вимог) Управління містобудування та архітектури Луцької міської ради в частині поданих ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ документів.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2020 закрито підготовче провадження у справі та призначено справу до судового розгляду по суті, розпочато розгляд справи по суті 18.11.2020 у час проведення підготовчого засідання.

У судовому засіданні 18.11.2020 було оголошено перерву до 15:00 год. 18.11.2020.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 18.11.2020 залучено до участі у справі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні відповідача фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 , Товариство з обмеженою відповідальністю Файна Торг в особі керівника Лесніка Сергія Федоровича, фізичну особу-підприємця ОСОБА_2 , у зв`язку з чим, розгляд справи відкладено 14:30 27.11.2020.

У судовому засіданні 27.11.2020 було оголошено перерву до 14:30 09.12.2020.

У додаткових поясненнях від 09.12.2020 представник позивача вказує, що впродовж листопада 2020 року ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ отримало 10 висновків про відповідність намірів щодо місця розташування тимчасових споруд, конкурс на які проводився 19.03.2020. Щодо тверджень відповідача та третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача про те, що ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ нібито ухиляється від сплати податків, представник позивача зазначає, що ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ входить в десятку найбільших платників податків у м. Луцьку, та не ухиляється від сплати податків і зборів.

Крім того, представник позивача зазначає, що відповідачем не вказується, яким саме нормативно-правовим актом визначено поняття порушення у процесі провадження підприємницької діяльності . Положення про проведення не містить визначення, що підпадає під поняття порушення у процесі провадження підприємницької діяльності , натомість єдиним нормативно-правовим актом, який містить чіткі рамки визначення цього поняття являється КУпАП, зокрема стаття 164. Однак, в ході судового розгляду справи та під час прийняття оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень не було надано жодного доказу притягнення до відповідальності за порушення провадження (здійснення) підприємницької діяльності.

Заслухавши пояснення представника позивача та представників відповідачів, третьої особи, з`ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд встановив наступне.

Судом встановлено, що Відділом управління майном міської комунальної власності було оголошено конкурс на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності, який був призначений на 01.10.2020.

25.09.2020 ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ було подано заяви про участь у конкурсі на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності щодо об`єктів, що знаходяться за адресами: АДРЕСА_11 на АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_2 ; АДРЕСА_3 ; АДРЕСА_12 (до 15 кв. м.); АДРЕСА_1 .

01.10.2020 комісією з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька було проведено конкурс, та за результатами якого було прийнято рішення, оформлене протоколом від 01.10.2020 №36 про відмову ПрАТ ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі у конкурсах на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька.

Також згідно протоколу від 01.10.2020 №36 знято з конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька питання стосовно проведення конкурсу на місце розміщення тимчасової споруди за адресою АДРЕСА_12 .

Крім того, 01.10.2020 комісією з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька були прийняті рішення, оформлене протоколом №37 про визначення переможця конкурсу ОСОБА_1 щодо об`єкта, що знаходиться за адресою: вул. Кравчука (поблизу будинку №35 на вул. Гордіюк); рішення, оформлене протоколом №39, в частині визначення переможця конкурсу ТзОВ Файна Торг в особі керівника Лесніка Сергія Федоровича щодо об`єкта, що знаходиться за адресою: пр-т Відродження, 26; рішення, оформлене протоколом №41, в частині визначення переможця конкурсу ОСОБА_2 щодо об`єкта, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_12 ; рішення, оформлене протоколом №42, в частині визначення переможця конкурсу ОСОБА_2 щодо об`єкта, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 .

Вважаючи вищезазначене рішення протиправними, позивач звернувся в суд з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Рішенням виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.12.2018 року № 804-1 затверджено Положення про проведення конкурсу на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька (надалі - Положення).

Відповідно до п. 4.1 розділу 4 Положення склад конкурсної комісії з проведення конкурсу на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд затверджується розпорядженням міського голови.

13.03.2019 року розпорядженням № 105 було затверджено склад комісії з проведення конкурсу на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд.

Згідно з п. 2.1 розділу 2 Положення конкурс оголошується не пізніше ніж за 20 днів до його проведення. Оголошення про конкурс оприлюднюється шляхом опублікування інформації і місцевій пресі та на офіційному сайті Луцької міської ради.

На цій підставі 10.09.2020 року на офіційному сайті Луцької міської ради було опубліковано оголошення про проведення конкурсу на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності згідно переліку (а. с. 12-15).

Відповідно до п. 3.1 Положення для участі в конкурсі учасники не пізніше трьох робочих днів, що передують його проведенню, подають до відділу управління майном міської комунальної власності:

- заяву на участь в конкурсі із зазначенням реквізитів для повернення гарантійного внеску;

- копію виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;

- документ, що підтверджує сплату гарантійного внеску.

25.09.2020 року ПрАТ Теремно Хліб було подано до відділу управління майном міської комунальної власності Луцької міської ради заяви про участь у конкурсі на оформлення права на користування окремими елементами благоустрою комунальної власності, а саме: по АДРЕСА_12 (поблизу будинку АДРЕСА_11 на АДРЕСА_2 ), по АДРЕСА_12 , по АДРЕСА_3 , по АДРЕСА_12 (до 15 кв. м.), по АДРЕСА_1 .

Пунктом 5.1 розділу 5 Положення передбачено, що комісія перед початком конкурсу проводить відкрите засідання, на якому опрацьовує подані заяви на допуск до конкурсу, та перевіряє повноваження осіб, що прибули на конкурс, реєструє учасників конкурсу, та у випадках, передбачених цим Положенням, ухвалює рішення про відмову в участі.

Відповідно до п. 5.2 Положення підставою для відмови в участі в конкурсі є:

- неподання документів, зазначених у п. 3.1 Положення;

- подання недостовірних відомостей;

- наявність обґрунтованих та підтверджених фактів порушення у процесі здійснення підприємницької діяльності.

Відмова з інших підстав не допускається. Рішення комісії та підстави відмови фіксуються у протоколі конкурсу.

01.10.2020 року комісією з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, прийнято рішення, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №36, яким, відмовлено Публічному акціонерному товариству ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі у конкурсах на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька від 01.10.2020 р. у зв`язку з порушенням у процесі провадження підприємницької діяльності, а саме: розміщення ПрАТ Теремно Хліб тимчасових споруд на території міста без дозвільних документів, затягування часу по оформленню паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за результатами проведених конкурсів від 19.03.2020 р., що зумовило значні ненадходження грошових коштів до бюджету міста Луцька.

Обґрунтовуючи правомірність вказаного рішення, відповідачі посилаються на рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 04.12.2019 року № 758-3 Про демонтаж тимчасових споруд ПАТ Теремно Хліб , яким зобов`язано підприємство демонтувати десять тимчасових споруд (кіоски та павільйони), що розташовані без відповідних дозвільних документів на території міста Луцька, які знаходяться за адресами: АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; вул. Кравчука, 28.

При розгляді справи з пояснень представників сторін було встановлено, що ПрАТ Теремно Хліб у зв`язку із закінченням терміну дії дозвільних документів неодноразово зверталося до Управління містобудування та архітектури щодо розгляду питання про можливість розміщення тимчасових споруд для здійснення торгівлі хлібо-булочними виробами за вищезазначеними адресами. Однак, підприємству було відмовлено у розгляді вказаного питання з посиланням на необхідність проведення конкурсу. Дані обставини підтверджуються листами від 23.03.2019 р., від 10.10.2019 р., від 17.12.2019 р., від 08.01.2020 р., від 17.01.2020 р.

Зважаючи на те, що конкурси на право розміщення тимчасових споруд виконавчим комітетом не були проведені і відповідно у ПрАТ Теремно Хліб , як і у будь-якого іншого суб`єкта господарювання, не було об`єктивної можливості отримати дозвільні документи для розміщення тимчасових споруд, суд критично сприймає посилання відповідачів на рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 04.12.2019 року № 758-3, у якому констатовано факт розміщення підприємством тимчасових споруд без дозвільних документів.

Також суд звертає увагу на те, що рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 04.12.2019 року № 758-3 оскаржене ПрАТ Теремно Хліб до Волинського окружного адміністративного суду і є предметом розгляду у справі № 140/3598/19. За даними комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду 09.12.2020 року оскаржуване у справі № 140/3598/19 рішення визнано незаконним і скасовано.

Крім того, судом враховано, що комісією з проведення конкурсу було допущено ПрАТ Теремно Хліб до участі в конкурсі 19.03.2020 року, незважаючи на наявність рішення від 04.12.2019 року № 758-3, що, на думку суду, свідчить про непослідовність і суперечливість у діях комісії при вирішенні питання про допуск до участі в конкурсах ПрАТ Теремно Хліб .

Щодо посилання відповідачів на наявності порушень підприємством у процесі провадження підприємницької діяльності у вигляді затягування часу по оформленню паспортів прив`язки тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності за результатами проведених конкурсів від 19.03.2020 р., що зумовило значні ненадходження грошових коштів до бюджету міста Луцька, судом враховано наступне.

Механізм розміщення та функціонування тимчасових споруд торговельного, побутового та соціально-культурного призначення для провадження підприємницької діяльності, літніх торговельних майданчиків на території міста Луцька визначається Правилами розміщення та функціонування тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, затвердженими рішення виконавчого комітету Луцької міської ради від 06.12.2018 року № 804-1 (надалі - Правила).

19.03.2020 року ПрАТ Теремно Хліб визнано переможцем конкурсів щодо тимчасових споруд, які розташовані за адресами АДРЕСА_4 ; АДРЕСА_5 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_6 ; АДРЕСА_7 ; АДРЕСА_8 ; АДРЕСА_9 ; АДРЕСА_10 ; вул. Кравчука, 28, що підтверджується протоколами (а. с. 76-105).

Пунктом 2.1 розділу 2 Правил передбачено, що розміщення тимчасових споруд здійснюється відповідно до паспорту прив`язки та плану земельної ділянки, а пунктом 3.6 встановлено умови для оформлення паспорту прив`язки.

У відзиві на позов виконавчий комітет Луцької міської ради та представники відповідачів у судовому засіданні посилалися на те, що станом на 01.10.2020 року підприємством не було оформлено паспорти прив`язки тимчасових споруд, що, на думку відповідачів, є затягуванням часу по оформленню документів і свідчить про порушення підприємством у процесі провадження підприємницької діяльності.

Однак, як вбачається із протоколів від 19.03.2020 року рішенням комісії про визнання ПрАТ Теремно Хліб переможцем не встановлено термінів для оформлення переможцем торгів паспортів прив`язки.

Суд звертає увагу, що ні Правилами, ні Положенням також не передбачено термінів для оформлення переможцем торгів паспортів прив`язки.

Наведе дає підстави для висновку про відсутність підстав вважати, що у діях ПрАТ Теремно Хліб мали місце порушення в процесі здійснення підприємницької діяльності, оскільки відповідачами не наведено жодної правової норми, якою чітко встановлено строки для оформлення паспортів прив`язки і вимоги якої порушив позивач при оформленні документів, як і не надано переконливих доказів на підтвердження наявності порушень.

Суд не приймає до уваги доводи відповідачів про те, що ПрАТ Теремно Хліб умисно затягує час для оформлення паспортів прив`язки, оскільки, як вбачається з матеріалів справи, підприємство неодноразово зверталося до виконавчого комітету щодо виготовлення та погодження технічної документації для розміщення тимчасових споруд, однак відповідачем було повернено документи у зв`язку з наявністю недоліків (а. с. 10-113).

Крім того, підприємство вчиняло дії щодо погодження розміщення тимчасових споруд із ПрАТ Волиньобленерго (лист від 17.06.2020 року) та Управлінням патрульної поліції у Волинській області (лист від 06.08.2020 року).

На думку суду, вищенаведені обставини свідчать про відсутність у діях позивача порушень в процесі здійснення підприємницької діяльності і про безпідставне позбавлення позивача права брати участь у конкурсах 01.10.2020 року.

Відтак позовні вимоги про визнання протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №36, в частині відмови Публічному акціонерному товариству ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі у конкурсах на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, підлягають до задоволення.

Оскільки при розгляді справи відповідачем 3 - комісією з проведення конкурсу було протиправно відмовлено ПрАТ Теремно Хліб в участі у конкурсах, відтак при проведенні конкурсу не було враховано пропозицій усіх учасників, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про визнання протиправними та скасування рішень комісії з проведення конкурсу, оформлені протоколами від 01 жовтня 2020 року № 37, 39, 41, 42, в частині визначення переможців конкурсу, є похідними і також підлягають до задоволення, а вказані рішення - скасуванню.

Крім того, відповідно до вимог статті 244 КАС України суд під час ухвалення рішення вирішує, як розподілити між сторонами судові витрати.

Згідно із частиною першою статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Таким чином, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Луцької міської ради та Відділу управління майном міської комунальної власності судовий збір пропорційно до розміру задоволених вимог по 1051,00 грн. з кожного, сплаченого відповідно до платіжного доручення від 05.10.2020 №15457 (а.с.8).

Керуючись статтями 243 ч. 3, 245, 246, 250 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №36, в частині відмови Публічному акціонерному товариству ТЕРЕМНО ХЛІБ в участі у конкурсах на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №37, в частині визначення переможця конкурсу ОСОБА_1 .

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №39, в частині визначення переможця конкурсу ТзОВ Файна Торг в особі керівника Лесніка Сергія Федоровича.

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №41, в частині визначення переможця конкурсу ОСОБА_2 .

Визнати протиправним та скасувати рішення комісії з проведення конкурсу на оформлення права користування окремими елементами благоустрою комунальної власності для розміщення тимчасових споруд з метою провадження підприємницької діяльності на території міста Луцька, оформлене протоколом від 01 жовтня 2020 року №42, в частині визначення переможця конкурсу ОСОБА_2 .

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Луцької міської ради (43025, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Б. Хмельницького, 19, ідентифікаційний код 04051327) на користь Публічного акціонерного товариства "ТЕРЕМНО ХЛІБ" (43008, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Підгаєцька, 13 Б, ідентифікаційний код 05509694) судовий збір у розмірі 1051,00 грн. (одна тисяча п`ятдесят одна грн. 00 коп.).

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Відділу управління майном міської комунальної власності (43005, Волинська область, місто Луцьк, проспект Президента Грушевського, 1, ідентифікаційний код 37610633) на користь Публічного акціонерного товариства "ТЕРЕМНО ХЛІБ" (43008, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Підгаєцька, 13 Б, ідентифікаційний код 05509694) судовий збір у розмірі 1051,00 грн. (одна тисяча п`ятдесят одна грн. 00 коп.).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Головуючий-суддя О. О. Андрусенко

Повний текст судового рішення складено 17.12.2020.

Дата ухвалення рішення09.12.2020
Оприлюднено18.12.2020
Номер документу93589556
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —140/14570/20

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Рішення від 09.12.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

Ухвала від 06.10.2020

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Андрусенко Оксана Орестівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні