Справа № 420/8424/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
09 грудня 2020 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Бжассо Н.В.,
за участі секретаря судового засідання Музики І.О.,
за участі представника позивача Гомонець О.Є. (згідно ордеру),
представника відповідача Кисельова О.М. (згідно витягу),
розглянув у відкритому судовому засіданні в м. Одеса за правилами загального позовного провадження в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення « EasyCon» (https://vkz.court.gov.ua - « EasyCon» ) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання здійснити реєстрацію податкових накладних
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, за результатом розгляду якого позивач просить суд:
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662980/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 87731,86 грн. в т.ч. ПДВ 14621,98 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року №1, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 87731,86 грн. в т.ч. ПДВ 14621,98 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662979/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 120000 грн. в т.ч. ПДВ 20000 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 2, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 120000 грн. в т.ч. ПДВ 20000 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662978/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 7900 грн. в т.ч. ПДВ 1316,67 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 3, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 7900 грн. в т.ч. ПДВ 1316,67 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662977/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 55300грн. в т.ч. ПДВ 9216,67 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 4, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 55300грн. в т.ч. ПДВ 9216,67 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662976/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 72000 грн. в т.ч. ПДВ 12000 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 6, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 72000 грн. в т.ч. ПДВ 12000 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662975/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 81054 грн. в т.ч. ПДВ 13509 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 7, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 81054 грн. в т.ч. ПДВ 13509 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662974/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 104561,76 грн. в т.ч. ПДВ 17426,96 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 8, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 104561,76 грн. в т.ч. ПДВ 17426,96 грн.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662973/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 64000 грн. в т.ч. ПДВ 10666,67 грн.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 9, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП на суму 64000 грн. в т.ч. ПДВ 10666,67 грн.
Стягнути з Державної податкової служби України за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП судові витрати зі сплати судового збору та витрат на правничу допомогу.
Зобов`язати ДПС України подати звіт про виконання судового рішення.
В обґрунтування адміністративного позову представник позивача зазначає, що позивач відповідно до Договору №ЛОГ-МТ-230 від 25.09.2018 року, додаткових угод до нього надав ТОВ СІЛЬПО-ФУД послуги, за фактом здійснення яких було складено податкові накладні № 1 від 02.06.2020 року, № 2 від 02.06.2020 року, № 3 від 02.06.2020 року, № 4 від 02.06.2020 року, № 6 від 03.06.2020 року, № 7 від 03.06.2020 року, № 8 від 03.06.2020 року, № 9 від 03.06.2020 року, які були направлені на реєстрацію в ЄРПН, Проте, на адресу позивача надійшли квитанції № 1, згідно з якими реєстрацію податкових накладних було зупинено. Позивачем були надані пояснення та первинні документи щодо податкових накладних, реєстрація яких була зупинена. Рішеннями регіональної Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було відмовлено в реєстрації зазначених податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме було зроблено відмітку - щодо первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити.). При цьому яких саме документів не надано не підкреслено. Не погодившись з вказаним рішенням, позивач оскаржив його, знову направив копії первинних документів, які підтверджують здійснення господарської операції (зазначені вище) та за результатами оскарження було прийнято Рішення голови Комісії ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, якими відмовлено позивачу в реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури / інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфікації, накладних. Представник позивача зазначає, що ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП було подано первинні документи, які підтверджували здійснення господарських операцій. Які були проведені в рамках тих видів економічної діяльності, що зареєстровані в Реєстрі юридичних осіб та тих угод, що були укладені між позивачем та його контрагентами.
Ухвалою суду від 18.09.2020 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 21.10.2020 року.
15.10.2020 року від представників відповідачів надійшов відзив на адміністративний позов, з огляду на який, ГУ ДПС в Одеській області та ДПС України не погоджуються з доводами позивача та зазначають, що з огляду на ненадання ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП разом із повідомленнями всіх необхідних документів, Комісією яка приймає рішення щодо реєстрації або відмову в такій реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування були винесені оскаржувані рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 1,2,3,4 від 02.06.2020 року та № 6,7,8,9 від 03.06.2020 року.
10.10.2020 року від представника позивача надійшла відповідь на відзив на адміністративний позов.
Ухвалою суду від 16.11.2020 року суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті на 27.11.2020 року.
Під час судового розгляду справи представник позивача позовні вимоги підтримав та просив задовольнити.
Представник ГУ ДПС в Одеській області заперечував проти задоволення позовних вимог ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Відповідач, ДПС України, у судове засідання не з`явився.
Справу розглянуто в режимі відеоконференції поза межами суду за допомогою комплексу технічних засобів та програмного забезпечення « EasyCon» (https://vkz.court.gov.ua - « EasyCon» ).
Суд, вислухав представника позивача та представника відповідача, розглянув матеріали справи, всебічно і повно з`ясував всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши надані учасниками справи докази в їх сукупності та робить наступні висновки.
Товариство з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП є юридичною особою (код ЄДРПОУ 42157627), видами діяльності якої є: 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами (основний); 82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н. в. і. у.; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.21 Роздрібна торгівля фруктами й овочами в спеціалізованих магазинах; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 52.10 Складське господарство; 52.24 Транспортне оброблення вантажів; 52.29 Інша допоміжна діяльність у сфері транспорту; 01.28 Вирощування пряних, ароматичних і лікарських культур; 01.25 Вирощування ягід, горіхів, інших плодових дерев і чагарників; 01.13 Вирощування овочів і баштанних культур, коренеплодів і бульбоплодів; 82.92 Пакування; 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна).
25.09.2018 року між ТОВ СІЛЬПО-ФУД (довіритель) та ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП (повірений) був укладений договір доручення № ЛОГ_МТ-230, згідно з п. п.1.1 якого, повірений зобов`язується від імені і за рахунок довірителя представляти інтереси довірителя та діяти від його імені у взаємовідносинах в усіх органах державної влади та органах місцевого самоврядування, у відносинах перед підприємствами, установами, організаціями незалежно від їх підпорядкування та форми власності з питань організації та здійснення перевезень та ТЕО вантажів довірителя.
П.п. 1.3, 1.7 договору передбачено, що у разі необхідності, за дорученням довірителя, повірений зобов`язується замовляти експертизу незалежної сюрвейської компанії в портах України; надавати послуги митного брокера під час митного оформлення вантажів.
Згідно з п.п. 2.1 Договору, довіритель виплачує повіреному кошти після виконання доручення, шляхом перерахувань на розрахунковий рахунок повіреного, на підставі наданого рахунку протягом 10 календарних днів з моменту отримання від повіреного акту надання послуг.
25.09.2018 року, 02.01.2019 року та 03.01.2020 року між сторонами укладено додаткові угоди до договору доручення № ЛОГ_МТ-230 від 25.09.2018 року, згідно з якими визначено розмір винагороди повіреного за надані послуги та додатковий комплекс дій.
В результаті здійснених господарських операцій за договором дорученням, були складені та направлені до ДПС України на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № № 1, 2, 3, 4 від 02.06.2020 року, №№ 6, 7, 8, 9 від 03.06.2020 року.
16.06.2020 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України, надійшли квитанції, згідно з якими, податкові накладні № 1 від 02.06.2020 року, № 8 від 03.06.2020 року доставлені до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Результат обробки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.10, 52.29, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
16.06.2020 року на адресу позивача з Автоматизованої системи Єдине вікно подання електронних документів ДПС України, надійшли квитанції, згідно з якими, податкові накладні № № 2, 3, 4 від 02.06.2020 року, №№ 6, 7, 9 від 03.06.2020 року доставлені до ДПС України. Документ прийнято. Реєстрація зупинена.
Результат обробки: Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПКУ, реєстрація ПК/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 52.29, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
17.06.2020 року позивач надіслав на розгляд Комісії повідомлення з поясненнями та сканкопіями первинних документів на підтвердження факту надання послуг на адресу ТОВ СІЛЬПО-ФУД за податковими накладними № № 1, 2, 3, 4 від 02.06.2020 року, №№ 6, 7, 8, 9 від 03.06.2020 року, до яких надано первинні документи, що підтверджують господарську операцію.
Проте, 23.06.2020 року комісією ГУ ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення № 1662980/42157627, № 1662979/42157627, № 1662978/42157627, № 1662977/42157627, № 1662976/42157627, № 1662975/42157627, № 1662974/42157627, № 1662973/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у зв`язку із ненаданням платником податку копій документів: первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг), з урахуванням наявності певних типових форм галузевої специфіки, накладні (документи, які не надано підкреслити).
25.06.2020 року на вказані Рішення позивачем було подано скарги з додатками первинних документів.
За результатами розгляду скарг, позивач отримав Рішення за результатами розгляду скарги щодо рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 03.07.2020 року, згідно з якими ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП залишено без задоволення а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, є об`єктом оподаткування податком на додану вартість.
Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, у силу вимог пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 Податкового кодексу України).
Відповідно до абзацу 1 пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
За приписами пункту 201.7 статті 201 цього Кодексу, податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначений Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 341) (далі - Порядок № 1246).
Відповідно до пункту 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Пунктами 13, 15 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
На виконання зазначеної норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року № 1165 (набрала чинності 01 лютого 2020 року), якою серед іншого затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).
Відповідно до пункту 4 вказаного Порядку, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
За приписами пункту 5 Порядку № 1165, платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.
Згідно з пунктом 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Пунктом 7 Порядку № 1165 передбачено, що у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).
У відповідності до пункту 25 Порядку № 1165, комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, підставою для зупинення реєстрації податкових накладних № № 1, 2, 3, 4 від 02.06.2020 року, №№ 6, 7, 8, 9 від 03.06.2020 року стала їх відповідність п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Додатком № 3 до Порядку №1165 визначені Критерії ризиковості здійснення операцій, пунктом 1 якого визначено: Відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Суд зазначає, що в порушення вимог пункту 11 Порядку № 1165, в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не визначено чіткого переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних. При цьому, з огляду на таблицю даних платника податку на додану вартість ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП за червень 2020 року, що прийнята ДПС України,підприємство позивача здійснює, утому числі, такі види економічної діяльності відповідно до КВЕД: 52.10, 52.29.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).
Пунктом другим Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:
- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку № 520).
Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
З огляду на зміст оскаржуваних рішень, підставою для їх прийняття стало ненаданням позивачем копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойси, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.
При цьому, підкреслення документів, які, на думку контролюючого органу, позивачем не надано, оскаржувані рішення не містять.
Тобто, комісією ГУ ДПС в Одеській області формально визначено підстави для прийняття оскаржуваного рішення та не наведено конкретної інформації з приводу документів, які не надані позивачем, проте є необхідними для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної.
Судом встановлено, що на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, позивачем подані пояснення з належним чином оформленими підтверджуючими первинними документами.
Таким чином, враховуючи наявність первинних документів, які підтверджують проведення господарських операцій між позивачем та його контрагентом, а також, враховуючи те, що відповідні пояснення та документи були надані контролюючому органу, суд робить висновок, наявні підстави для задоволення позовних вимог ТОВ ФРУТ СЕРВІС ГРУПП про визнання протиправними та скасування рішень Комісії ГУ ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 23.06.2020.
Згідно п.20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. № 1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 р. № 341), у разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду щодо протиправності оскаржуваного рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, суд вважає за необхідне задовольнити вимоги позивача та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № № 1, 2, 3, 4 від 02.06.2020 року, №№ 6, 7, 8, 9 від 03.06.2020 року.
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1ст. 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Суд зазначає, що за звернення до суду із зазначеним позовом позивач сплатив 16816,00 грн. судового збору, що підтверджується платіжним дорученням № 3732 від 20.08.2020 року.
З огляду на вищевикладене, суд робить висновок, що адміністративний позов належить до задоволення.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання відповідача у 10-денний строк подати до суду звіт про виконання рішення суду, суд зазначає, що згідно з ч. 1 ст. 382 КАС України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.
Позивач в позовній заяві не навів жодного обґрунтування про необхідність встановлення судового контролю за виконанням рішення суду, у зв`язку з чим суд не вважає за необхідне встановлювати судовий контроль за виконанням судового рішення в даній адміністративній справі.
Керуючись ст.ст.2, 3, 6, 8, 9, 73, 74, 75, 76, 77, 94, 139, 173-183, 192-228, 243, 245, 246, 250, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання здійснити реєстрацію податкових накладних.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662980/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року №1, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662979/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 2, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662978/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 3, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662977/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 02 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 02.06.2020 року № 4, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662976/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 6 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 6, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662975/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 7 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 7, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662974/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 8 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 8, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такий реєстрації від 23.06.2020 року № 1662973/42157627 про відмову в реєстрації податкової накладної № 9 від 03 червня 2020 року, оформленою Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати днем фактичного надходження податкову накладну від 03.06.2020 року № 9, оформлену Товариством з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП .
Стягнути солідарно з Головного управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ 43142370) та Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП (код ЄДРПОУ 42157627) судовий збір у розмірі 16 816 (шістнадцять тисяч вісімсот шістнадцять) грн. 00 копійок.
Відмовити Товариству з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП у встановленні судового контролю за виконанням рішення суду.
Відповідно до статті 255 КАС України рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Згідно з частиною першою статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складання повного тексту рішення.
Апеляційна скарга подається учасниками справи відповідно до п.15.5 ч.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України через Одеський окружний адміністративний суд до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю ФРУТ СЕРВІС ГРУПП (код ЄДРПОУ 42157627, адреса: Митна площа, будинок 1-Б, офіс 404, м. Одеса, 65026).
Відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області (код ЄДРПОУ: 43142370, адреса: вул. Семінарська, буд. 5, м. Одеса, 65044).
Відповідач - Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ:43005393, адреса: Львівська площа, 8, м. Київ, 04053)
Повний текст рішення складений та підписаний судом 18 грудня 2020 року.
Суддя Н.В. Бжассо
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2020 |
Оприлюднено | 21.12.2020 |
Номер документу | 93626170 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні