Постанова
від 17.12.2020 по справі 916/3671/19
ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВДЕННО-ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 грудня 2020 року м. ОдесаСправа № 916/3671/19 Південно-західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Разюк Г.П.,

суддів: Головея В.М., Колоколова С.І.

при секретарі судового засідання Полінецькій В.С.

за участю представника від позивача адвоката Шер Ю.О. за посвідченням та свідоцтвом № 1688 від 30.09.2008 та ордером ОД№261172 від 12.08.2020;

/інші учасники справи повідомлені про час та місце розгляду апеляційної скарги належним чином (див. - рекомендовані повідомлення про вручення поштових відправлень від 18.11.2020 та повідомлення на офіційному веб-порталі Судова влада України ), але не скористались правом на участь в судовому засіданні/;

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Ширяївської селищної ради Ширяївського району Одеської області

на рішення Господарського суду Одеської області від 09.07.2020, проголошене о 14:49:40 суддею Рогою Н.В. у м. Одесі, повний текст якого складено 20.07.2020

у справі № 916/3671/19

за позовом скаржника

до відповідачів:

1)Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма "Мар`янівська";

2)Комунального підприємства Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації";

3)Державного реєстратора Комунального підприємства Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації" Корсуна Олега Валерійовича,

за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Ширяєвської районної державної адміністрації Одеської області

про визнання незаконними рішень та скасування записів про державну реєстрацію,

В С Т А Н О В И В :

У грудні 2019 року Ширяївська селищна рада Ширяївського району Одеської області (далі- Ширяївська селищна рада) звернулась до Господарського суду Одеської області з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю (далі - ТОВ) «Агрофірма Мар`янівська» , Комунального підприємства Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації" (далі - Бюро) та державного реєстратора Бюро Корсуна О.В. про:

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930047 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29743770, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 3.8734 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736436351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0601, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930047 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930250 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29743864, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 15,2829 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736442151254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0602, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930250 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930397 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29743939, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 2,4757 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736445851254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0605, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930397 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931768 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29746624, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 2,797 га, реєстраційний номер нерухомого майна: 1736588451254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0617, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931768 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931638 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29746525, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 19,2159 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736583351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0618, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665;підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931638 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер; 44930683 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29744015, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 47,1855 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736448951254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:003:0178, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930683 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931430 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29746429, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 23,0877 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736578151254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0619, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665;підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер; 44931430 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931142 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер:29744195, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 11,6639 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736458251254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0625, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931142 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931275 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29746312, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 140,8913 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736571551254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0624, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер; 44931275 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930879 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер: 29744085, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 3,4971 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736452651254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0600, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44930879 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В.;

-визнання незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930999 від 02.01.2019, та скасування запису про право власності номер:29744135, дата державної реєстрації: 27.12.2018, на земельну ділянку площею 171,3389 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736455351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0630, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), Індексний номер: 44930999 від 02.01.2019 державного реєстратора Бюро Корсуна О.В..

Обґрунтовуючи позовні вимоги Ширяївська селищна рада зазначила, що Ширяївською райдержадміністрацією Одеської області не приймалося рішень про передачу спірних земельних ділянок із земель державної власності у власність ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , та останнє не отримувало державні акти на право власності на зазначені земельні ділянки у встановленому законом порядку, реєстрацію права власності на спірні земельні ділянки за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» було проведено з порушенням п.8 ч.1 ст.27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» , що є підставою для визнання незаконними зазначених рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень.

Під час розгляду справи місцевий господарський суд ухвалою від 12.12.2019 залучив до участі у справі у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача Ширяєвську районну державну адміністрацію Одеської області.

Також ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.12.2019 часткового задоволено заяву Ширяївської селищної ради про забезпечення позову у даній справі та заборонено до набрання законної сили рішенням у справі органам державної реєстрації прав на нерухоме майно, державним реєстраторам на нерухоме майно, у тому числі особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, зокрема Міністерству юстиції України та його територіальним органам, нотаріусам та іншим органам чи особам, які виконують функції державного реєстратора прав на нерухоме майно, вчиняти будь-які реєстраційні дії щодо спірного нерухомого майна.

Ухвалою Господарського суду Одеської області від 11.02.2020 відмовлено у задоволенні клопотання позивача про витребування доказів у даній справі, протокольною ухвалою від 27.02.2020 було відмовлено у задоволенні клопотання Ширяївської селищної ради про призначення у даній судової земельно-технічної експертизи, а ухвалою від 05.03.2020 заяву позивача про забезпечення доказів у даній справі повернуто заявникові.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 09.07.2020 у задоволенні позову відмовлено повністю з огляду на те, що Ширяївська селищна рада не довела набуття у встановленому законодавством порядку речового права, на захист якого подано даний позов, а ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» є правонаступником Колективного сільськогосподарського підприємства ( далі-КСП) Мар`янівське , якому належать спірні земельні ділянки на підставі Державного акту на право колективної власності на землю серії ОД-26-023 від 28.02.1996, тому суд дійшов висновку, що державна реєстрація права власності на спірні земельні ділянки за відповідачем 1 не порушує таке речове право позивача. Крім того, рішенням суду скасовано заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою Господарського суду Одеської області від 12.12.2019.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням місцевого господарського суду, Ширяївська селищна рада звернулась до Південно-західного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить оскаржуване рішення скасувати та ухвалити нове, яким задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

На думку скаржника, рішення суду є незаконним та необґрунтованим, оскільки його прийнято із суттєвим порушенням норм матеріального та процесуального права при неповному з`ясуванні обставин, що мають значення для справи.

Зокрема, скаржник вважає, що суд першої інстанції незаконно та необґрунтовано ухвалою від 11.12.2020 відмовив у задоволені клопотання позивача про витребування доказів посилаючись при цьому на те, що позивачем не надано копії запиту Ширяївської районної державної адміністрації Одеської області №235 від 16.01.2019, тоді як копія вказаного запиту була подана позивачем до суду разом із позовною заявою, крім того оригінал цього запиту надавався на огляд суду у судовому засіданні 21.01.2020. При цьому скаржник зазначає, що не мав можливості самостійно отримати та надати суду документи, на підставі яких була здійснена реєстрація спірних земельних ділянок, хоча направив відповідні запити до Головного управління Держгеокадастру в Одеській області та Бюро, однак вони були залишені останніми без відповіді.

Апелянт стверджує, що місцевий господарський суд безпідставно протокольною ухвалою від 27.02.2020 відмовив позивачу у задоволенні клопотання про призначення у даній справі судово-земельної експертизи та незаконно виніс ухвалу від 05.03.2020, якою заяву позивача про забезпечення доказів повернув заявникові.

Також, скаржник стверджує, що господарський суд першої інстанції припустився порушень норм процесуального права, зокрема в порушення ч. 2 ст. 182 ГПК України не встановив строки для подання відповіді на відзив та заперечення, а також незаконно прийняв заперечення на відповідь на відзив відповідача 1, тоді як до них останнім не було додано доказів надсилання його іншим учасникам справи.

Крім того, на переконання апелянта суд першої інстанції дійшов помилкового висновку про те, що Ширяївська селищна рада в межах розгляду даного спору не довела набуття у встановленому порядку речового права, на захист якого подано позов, і тому державна реєстрація права власності на спірні земельні ділянки за ТОВ Агрофірма Мар`янівська не порушує таке право позивача.

Разом з апеляційною скаргою апелянтом надано клопотання про витребування доказів у Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, Ширяївської районної державної адміністрації Одеської області та Бюро всю наявну у них документацію щодо спірних земельних ділянок, у задоволені якого колегією судів відмовлено через наявність в матеріалах справи документу, на підставі якого прийнято оспорювані рішення про реєстрацію права власності відповідача 1 та здійснено відповідні записи в Державному реєстрі речових прав, крім того, обов`язок надання таких доказів лежить на відповідачах.

ТОВ Агрофірма Мар`янівська надало відзив на апеляційну скаргу, в якому спростовує доводи апеляційної скарги та просить залишити її без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін. Клопотання представника відповідача про відкладення судового засідання через необхідність самоізоляції у зв`язку з виявленням осередку захворювання на коронавірус у співробітників ТОВ Агрофірма Мар`янівська , колегією судів відхилено як необґрунтоване, оскільки, по-перше, до нього не приєднано доказів на підтвердження наведених обставин, по- друге, адвокат не є працівником підприємства, а діє на підставі договору про надання правової допомоги, по-третє, явка представника в судове засідання не визнавалась судом обов`язковою і ніщо не заважало адвокату прийняти участь у розгляді справи в дистанційному режимі, зокрема з використанням відео конференції. Крім того, подальше відкладення розгляду справи є неможливим, оскільки це спричинить порушення розумного строку розгляду апеляційної скарги.

Ширяївська районна державна адміністрація надіслала до суду клопотання про розгляд справи за відсутності третьої особи та повідомила, що позовні вимоги скаржника підтримує у повному обсязі.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, відзиву на неї, заслухавши пояснення представника скаржника у судовому засіданні, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції, судова колегія дійшла до наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, 1 січня 2018 року Кабінетом Міністрів України було прийнято розпорядження №60-р «Питання передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність об`єднаних територіальних громад» , яким доручено Державній службі з питань геодезії, картографії та кадастру починаючи з 1 лютого 2018 року забезпечити:

-формування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності в межах, визначених перспективним планом формування територій громад, шляхом проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності з подальшою передачею зазначених земельних ділянок у комунальну власність відповідних об`єднаних територіальних громад згідно із ст.117 Земельного кодексу України;

-передачу земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, включених до переліку земельних ділянок державної власності, права на які виставлені на земельні торги, в комунальну власність об`єднаних територіальних громад після оприлюднення результатів земельних торгів та укладення договорів оренди таких земельних ділянок;

-здійснення до передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності у комунальну власність розпорядження землями сільськогосподарського призначення державної власності під час передачі в користування (виключно шляхом проведення аукціонів) або у власність за погодженням з об`єднаними територіальними громадами (шляхом прийняття відповідною радою рішення згідно із ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

21.12.2018 Головним управлінням Держгеокадастру в Одеській області, відповідно до положень ст.ст.15-1,117,122 Земельного кодексу України, прийнято наказ № 15- 7960/13-18-сг «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» , згідно якого наказано передати Ширяївській селищній раді у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 11094,2971 га, які розташовані на території Ширяївського району Одеської області, згідно з актом приймання-передачі. Відповідно до п.2 зазначеного наказу право власності на земельні ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права та оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» .

22 грудня 2018 року відповідно до зазначеного наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області заступником начальника Управління та головою Ширяївської селищної ради складено акт приймання-передачі земельної ділянки сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність, згідно якого Головне управління Держгеокадастру в Одеській області передає із державної, а Ширяївська селищна рада приймає у комунальну власність земельні ділянки згідно з додатком, який містить 419 земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності, загальною площею 11094,2971 га, які розташовані на території Ширяївського району Одеської області, в тому числі: земельну ділянку площею 47,1855 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:003:0178; земельну ділянку площею 19,2159 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0618;земельну ділянку площею 2,797 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0617; земельну ділянку площею 2,4757 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0605;земельну ділянку площею 15,2829 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0602;земельну ділянку площею 3,8734 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0601; земельну ділянку площею 3,4971 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0600; земельну ділянку площею 140,8913га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0624; земельну ділянку площею 11,6639 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0625; земельну ділянку площею 171,3389 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0630; земельну ділянку площею 23,0877 га, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0619. Відхилення судом першої інстанції зазначеного акту у якості доказу прийняття земельних ділянок позивачем у комунальну власність з підстави відсутності на ньому позначки про те, що він є додатком до наказу Головного управління Держгеокадастру в Одеській області є цілком безпідставним, оскільки загальна площа перелічених в ньому земельних ділянок складає 11094,2971 га, що співпадає з площею, зазначеною в наказі і було б цілком неможливим у разі передачі за ним інших земельних ділянок.

За наявності зазначених наказу та акту приймання-передачі позивач звернувся до державного реєстратора з заявами про державну реєстрацію прав на земельні ділянки, але одинадцятьма рішеннями від 16.01.2019 державним реєстратором Марущенко Ольгою Олександрівною було відмовлено у державній реєстрації права власності на згадані земельні ділянки за Ширяївською селищною радою з посиланням на те, що документи, подані для проведення державної реєстрації прав не дають змоги встановити відповідність заявлених прав документам, що їх посвідчують.

При цьому із Інформаційних довідок через Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та реєстру прав власності на нерухоме майно, Державний реєстр іпотек, Єдиний реєстр заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, які були сформовані 09.01.2019 щодо зазначених земельних ділянок, вбачається, що державним реєстратором КП Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації" Корсуном О.В. 27.12.2018 прийнято рішення та здійснено державну реєстрацію права власності на ці земельні ділянки за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» (код ЄДРПОУ 03766665). Підставою виникнення права власності зазначені наступні документи: Державний акт серія та номер:ОД-26-023, виданий 28.02.1996 Мар`янівською сільською Радою народних депутатів; Витяги з Державного земельного кадастру: серія та номер: НВ- 0002493552018, НВ-0002493472018, НВ-0002491112018, НВ-0002490462018, НВ-0002490352018,НВ-0002490212018,НВ-0002490282018, НВ-0002493602018, НВ-0002493752018, НВ-0002493992018, НВ-0002494312018, видані 13-14.12.2018 Ширяївською районною державною адміністрацією.

Таким чином, оскільки ст.27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень в редакції, чинній на час реєстрації, не передбачає такої підстави для здійснення реєстрації права власності, як витяг з Державного земельного кадастру і відповідні витяги відповідачами не було надано суду, рішення від 02.01.2019 про державну реєстрацію права власності за ТОВ Агрофірма Мар`янівська (з відкриттям розділу), індексні номери: 44930047;44930250; 44930397; 44931768; 44931638; 44930683; 44931430;44931142;44931275;44930879;44930999 винесено державним реєстратором КП Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації" Корсуном О.В. лише на підставі Державного акту ОД-26-023, виданого 28.02.1996 Мар`янівською сільською Радою народних депутатів, але не відповідачу 1, а Колективному сільськогосподарському підприємству Марь`янивське .

При цьому, позивач вірно зазначає, що Ширяївською районною державною адміністрації не приймалось рішення про передачу спірних земельних ділянок із земель державної власності у власність ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , та останнє не отримувало державні акти на право власності на вищевказані земельні ділянки у встановленому законом порядку, а відтак державна реєстрація його прав, вчинена 02.01.2019 державним реєстраторм КП Корсуном О.В., перешкоджає здійсненню державної реєстрації права комунальної власності на ці земельні ділянки за Ширяївськаою селищною радою, чим порушує її права, які підлягають судовому захисту.

За таких обставин, колегія суддів не погоджується із висновком місцевого господарського суду про наявність підстав для відмови у задоволені позову з огляду на наступне.

Згідно з ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Право на захист - це юридично закріплена можливість особи використати заходи правоохоронного характеру для поновлення порушеного права і припинення дій, які порушують це право.

Застосування конкретного способу захисту цивільного права залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення, у зв`язку з чим, суд повинен з`ясувати характер спірних правовідносин сторін (предмет та підстав позову), характер порушеного права позивача та можливість його захисту в обраний ним спосіб.

При цьому, особа, яка звертається до суду з позовом, самостійно визначає у позовній заяві, яке її право чи охоронюваний законом інтерес порушено особою, до якої пред`явлено позов, та зазначає, які саме дії необхідно вчинити суду для відновлення порушеного права. В свою чергу, суд має перевірити доводи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, у тому числі щодо матеріально-правового інтересу у спірних відносинах, і у разі встановлення порушеного права з`ясувати, чи буде воно відновлено у заявлений спосіб.

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод (право на ефективний засіб юридичного захисту) від 04.11.1950р. передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

У відповідності до ст. 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право приватної власності набувається в порядку, визначеному законом. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Згідно з ч. 1 ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Відповідно до ч. 1 ст. 316, ч. ч. 1, 2 ст. 319 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб. Власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд. Власник має право вчиняти щодо свого майна будь-які дії, які не суперечать закону. При здійсненні своїх прав та виконанні обов`язків власник зобов`язаний додержуватися моральних засад суспільства. Відповідно до ч. 1 ст. 321 ЦК України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні.

Статтею 328 ЦК України визначено, що право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності чи необґрунтованість активів, які перебувають у власності, не встановлені судом.

Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності (із змінами та доповненнями) з дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються: а) земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій; б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.

У державній власності залишаються: а) розташовані в межах населених пунктів земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна державної власності; які перебувають у постійному користуванні органів державної влади, державних підприємств, установ, організацій, Національної академії наук України, державних галузевих академій наук; які належать до земель оборони; б) земельні ділянки, що використовуються Чорноморським флотом Російської Федерації на території України на підставі міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України; в) землі зон відчуження та безумовного (обов`язкового) відселення, що зазнали радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи; г) усі інші землі, розташовані за межами населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпункті "а" пункту 3 цього розділу.

Згідно з частинами 1,2 ст. 84 Земельного кодексу України, у державній власності перебувають усі землі України, крім земель комунальної власності та приватної власності . Право державної власності на землю набувається і реалізується державою через органи виконавчої влади відповідно до повноважень, визначених цим Кодексом.

У даному випадку, відповідно до вимог ст. 15-1 ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України, п. 31 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 15 від 14.01.2015, підпункту 13 п. 4 Положення про Головне управління Держгеокадастру в Одеській області, затвердженого наказом Держгеокадастру України № 308 від 17.11.2016, Головне управління Держгеокадастру в Одеській області з 01.01.2013 - є розпорядником земель державної власності сільськогосподарського призначення в порядку, визначеному чинним законодавством на території Одеської області.

Колегія суддів звертає увагу, що ще до рішень державних реєстраторів про реєстрацію спірних земельних ділянок за ТОВ Агрофірма Мар`янівська Наказом Головного управління держгеокадастру в Одеській області за № 15-7960/13-18-сг від 21.12.2018 Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність Ширяївській селищній раді було передано у комунальну власність земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 11094,2971га, які розташовані на території Ширяївського району Одеської області

Вказаний Наказ було виконано шляхом передачі Ширяївській сільській раді по відповідному Акту приймання-передачі земельних ділянок сільськогосподарського призначення із державної у комунальну власність від 22.12.2018, за яким радою отримано 419 земельних ділянок сільського господарського призначення державної власності загальною площею 11094,2971га, у тому числі і спірні земельні ділянки.

Наказ Головного управління держгеокадастру в Одеській області в установленому чинним законодавством порядку не скасовувався та не визнавався незаконним., а відтак Головне управління Держгеокадастру в Одеській області в межах наданих законом повноважень передало землі державної форми власності у комунальну.

Отже, з моменту отримання по Акту приймання-передачі від 22.12.2018 спірних земельних ділянок Ширяївська сільська рада набула у законному порядку право власності на ці ділянки. Дійсно, це право не було зареєстровано у відповідному Державному реєстрі, однак, суд виходить з того, що саме з моменту отримання земельних ділянок у власність по вищевказаному Акту, позивач набув право власності на це майно, а також право здійснити державну реєстрацію свого права, яке і порушено відповідачами, оскільки факт державної реєстрації не є підставою набуття права, а лише засвідчує вже набуте особою право власності.

Навпроти, внаслідок прийняття спірних рішень про державну реєстрацію державним реєстратором за ТОВ Агрофірма Мар`янівська зареєстровано права приватної власності на земельні ділянки, на які воно не набувало право власності за належними правовстановлюючими документами.

Відповідно до ч. 1 ст. 1 ст. Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01.07.2004 № 1952-IV (в редакцій, чинній на дату прийняття державним реєстратором оскаржуваних рішень) дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Приписами п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону України „Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що державній реєстрації прав підлягає, зокрема, право власності.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" у Державному реєстрі прав реєструються речові права та їх обтяження, зокрема, на земельні ділянки.

Частиною 2 статті 18 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" передбачено, що перелік документів, необхідних для державної реєстрації прав, та порядок державної реєстрації прав визначаються Кабінетом Міністрів України у Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень. Частиною 4 цієї статті встановлено, що державній реєстрації підлягають виключно заявлені речові права на нерухоме майно та їх обтяження, за умови їх відповідності законодавству і поданим/отриманим документам.

Пунктом 40 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 № 1127 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 серпня 2016 №553) (далі - Порядок) також визначено, що державна реєстрація прав проводиться на підставі документів, необхідних для відповідної реєстрації, передбачених статтею 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та цим Порядком.

Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" документи, що подаються для державної реєстрації прав, повинні відповідати вимогам, встановленим цим Законом та іншими нормативно-правовими актами.

Частиною 1 статті 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" встановлено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: 1) укладеного в установленому законом порядку договору, предметом якого є нерухоме майно, речові права на яке підлягають державній реєстрації, чи його дубліката; 2) свідоцтва про право власності на частку у спільному майні подружжя у разі смерті одного з подружжя, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 3) свідоцтва про право на спадщину, виданого нотаріусом або консульською установою України, чи його дубліката; 4) виданого нотаріусом свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтва про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони) не відбулися, чи їх дублікатів; 5) свідоцтва про право власності, виданого органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному та комунальному житловому фонді, чи його дубліката; 6) свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого до 1 січня 2013 року органом місцевого самоврядування або місцевою державною адміністрацією, чи його дубліката; 7) рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; 8) державного акта на право приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю, державного акта на право власності на земельну ділянку або державного акта на право постійного користування землею, виданих до 1 січня 2013 року; 9) рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди; 11) заповіту, яким установлено сервітут на нерухоме майно; 12) рішення уповноваженого законом органу державної влади про повернення об`єкта нерухомого майна релігійній організації; 13) рішення власника майна, уповноваженого ним органу про передачу об`єкта нерухомого майна з державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з приватної у державну чи комунальну власність; 14) інших документів, що відповідно до законодавства підтверджують набуття, зміну або припинення прав на нерухоме майно.

Як свідчать матеріали справи, оскаржувані рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 02.01.2019 було прийнято державним реєстратором на підставі державного акту на право колективної власності на землю серія ОД-26-023 від 28.12.1996, зареєстрованого в Книзі записів державних актів на право колективної власності на землю за №23, разом з тим зазначений акт не є тим документом, з яким закон пов`язує наявність підстав для здійснення реєстрації права власності на спірні земельні ділянки, оскільки його було видано на виконання рішення Мар`янівської сільської Ради народних депутатів Ширяївського району Одеської області від 29.11.1995 про передачу Колективному сільськогосподарському підприємству Мар`янівська у колективну власність 2732,0 гектарів землі, при цьому відомостей щодо спірних земельних ділянок з відповідними кадастровими номерами зазначений акт не містить.

Крім того, колегія суддів зазначає, що ані до суду першої інстанції, ані до суду апеляційної інстанції ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» не надано доказів на підтвердження подання ним державному реєстратору документів, що підтверджують перехід земельної ділянки площею 2732,0 га від Колективного сільськогосподарського підприємства Мар`янівська до відповідача 1, на підставі яких здійснюється державна реєстрація права власності та інших речових прав у відповідності до вимог 1 ст. 29 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" .

При цьому слід зазначити в матеріалах справи відсутні належні докази стосовно того, що ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» є правонаступником КСП Мар`янівська . Водночас підтвердження відсутності правонаступництва вбачається, з Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» (код ЄДРПОУ 03766665) в графі якого „Дані про юридичних осіб, правонаступником яких є зареєстрована особа зазначено, що відомості відсутні (т.1 а.с.180). Слід зазначити, що та обставина, що ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» зареєстровано під таким же ідентифікаційним кодом ЄДРПОУ, який був у КСП Мар`янівське (03766665), також не може свідчити про те, що відповідач є повним чи частковим правонаступником КСП Мар`янівське , особливо на земельну ділянку площею 2732,0га, з огляду на те, що відповідно до статуту це товариство є власником майна, переданого йому одним засновником - фізичною особою.

Слід також зазначити, що Державний акт серія та номер:ОД-26-023, виданий 28.02.1996 Мар`янівською сільською Радою народних депутатів на право колективної власності КСП Мар`янівське на земельну ділянку площею 2732,0га, посвідчує право і може слугувати підставою для реєстрації прав лише на зазначену в ньому конкретну земельну ділянку і не може бути підставою для реєстрації інших одинадцяти земельних ділянок, які навидь і входили до її складу. До того ж, як зазначає ТОВ Агрофірма Мар`янівська у відзиві на позов з наданням відповідних доказів /т.1,а.с 150,193-196/ частина землі колективної власності була поділена на паї, а отже зазначена в Державному акті від 28.02.1996 земельна ділянка площею 2732,0га припинила своє існування, як об`єкт цивільних прав, висновок про що є цілком логічним, хоча і набув відповідного законодавчого закріплення лише у п.1 ст.1 Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству", яким змінено ст.79-1 Земельного кодексу України.

Відтак, прийняття державним реєстратором КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна О.В. на підставі акту на право колективної власності на землю серія ОД-26-023 від 28.12.1996 оскаржуваних рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (індексні номери рішення 44930047; 44930250; 44930397; 44931768; 44931638; 44930683; 44931430; 44931142; 44931275; 44930879; 44930999 від 02.01.2020 року) призвело до незаконної реєстрації за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» права власності на земельні ділянки які даному товариству не належить, а тому колегія суддів вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню, позовні вимоги про визнання їх незаконними.

З приводу заявлених позивачем вимог про скасування в реєстрі записів про право власності за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , здійснених на підставі відповідних рішень державного реєстратора, колегія суддів зазначає наступне.

У частині другій статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (у редакції, чинній до 16.01.2020, яка діяла на час прийняття оскаржених рішень державного реєстратора та звернення позивача до суду із відповідним позовом) було унормовано порядок внесення записів до Державного реєстру прав, змін до них та їх скасування.

Зокрема, за змістом зазначеної норми у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав, документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування записів про проведену державну реєстрацію прав, а також у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, до Державного реєстру прав вноситься запис про скасування державної реєстрації прав. У разі скасування судом документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав до 01.01.2013, або скасування записів про державну реєстрацію прав, інформація про які відсутня в Державному реєстрі прав, запис про державну реєстрацію прав вноситься до Державного реєстру прав та скасовується.

При цьому, згідно із Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії рейдерству", який набрав чинності з 16.01.2020, статтю 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" викладено у новій редакції.

Так, відповідно до пунктів 1, 2, 3 частини третьої статті 26 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (у редакції, чинній із 16.01.2020) відомості про речові права, обтяження речових прав, внесені до Державного реєстру прав, не підлягають скасуванню та/або вилученню. У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, державний реєстратор чи посадова особа Міністерства юстиції України (у випадку, передбаченому підпунктом "а" пункту 2 частини шостої статті 37 цього Закону) проводить державну реєстрацію набуття, зміни чи припинення речових прав відповідно до цього Закону. Ухвалення судом рішення про скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав, визнання недійсними чи скасування документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, а також скасування державної реєстрації прав допускається виключно з одночасним визнанням, зміною чи припиненням цим рішенням речових прав, обтяжень речових прав, зареєстрованих відповідно до законодавства (за наявності таких прав).

Водночас колегія суддів зазначає що у позивача були відсутні підстави викласти позовні вимоги відповідно до закону, який ще не набрав чинності, а право позивача заявити в апеляційному суді позовні вимоги відповідно до вимог чинної редакції частини 2 статті 26 Закону про державну реєстрацію № 1952 обмежено положеннями частини 5 статті 269 ГПК України - позовні вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції, не приймаються не розглядаються), а тому зміни що набули чинності з 16.01.2020, не поширюються на спірні правовідносини з огляду на подання позову у цій справі до набрання чинності норм зазначеної редакції Закону про державну реєстрацію.

За таких обставин, а також враховуючі встановлену колегією суддів незаконність рішень про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексні номери: 44930047;44930250; 44930397; 44931768; 44931638; 44930683; 44931430;44931142;44931275;44930879;44930999 винесих державним реєстратором КП Новоселівської сільської ради "Регіональне бюро державної реєстрації" Корсуном О.В. 02.01.2019р., колегія суддів вважає обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню і позовні вимоги про скасування записів в реєстрі прав власності на нерухоме майно щодо реєстрації за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» права власності на ці земельні ділянки.

Згідно п.2 ч.1 ст. 275 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції за результатами розгляду апеляційної скарги має право: скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове рішення у відповідній частині або змінити рішення.

Пунктом 4 ч.1 ст. 277 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що підставами для скасування судового рішення повністю або частково та ухвалення нового рішення або зміни судового рішення є, зокрема, порушення норм процесуального права або неправильне застосування норм матеріального права.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів Південно-західного апеляційного господарського суду вважає, що апеляційна скарга Ширяївської селищної ради підлягає задоволенню, а рішення Господарського суду Одеської області від 09.07.2020 скасуванню з прийняттям нового рішення про задоволення позовних вимог.

Згідно із ст.129 ГПК України витрати по сплаті судового збору за подачу позову та апеляційної скарги покладаються на відповідача 1

Керуючись ст.ст. 269, 270, ст. ст.273, 275, 277, 282 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів

ПОСТАНОВИЛА:

I. Апеляційну скаргу Ширяївської селищної ради Ширяївського району задовольнити, рішення Господарського суду Одеської області від 09.07.2020 у справі №916/3671/19 скасувати, позов задовольнити.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930047 від 02.01.2019року, та скасувати запис про право власності номер: 29743770, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 3.8734 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736436351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0601, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930047 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930250 від 02.01.2019 року, та скасувати запису про право власності номер: 29743864, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 15,2829 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736442151254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0602, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44930250 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930397 від 02.01.2019 року, та скасувати запис про право власності номер: 29743939, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 2,4757 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736445851254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0605, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665;підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44930397 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931768 від 02.01.2019року, та скасувати запису про право власності номер: 29746624, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 2,797 га, реєстраційний номер нерухомого майна: 1736588451254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0617, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44931768 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931638 від 02.01.2019року, та скасування запису про право власності номер: 29746525, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 19,2159 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736583351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0618, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665;підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44931638 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер; 44930683 від 02.01.2019року, та скасувати запис про право власності номер: 29744015, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 47,1855 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736448951254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:003:0178, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44930683 від 02.01.2019 року державного реєстратора Комунального підприємства Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931430 від 02.01.2019р., та скасувати запис про право власності номер: 29746429, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 23,0877 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736578151254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0619, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665;підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер; 44931430 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931142 від 02.01.2019р., та скасувати запис про право власності номер:29744195, дата державної реєстрації: 2712.2018 року, на земельну ділянку площею 11,6639 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736458251254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0625, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44931142 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44931275 від 02.01.2019 року, та скасувати запис про право власності номер: 29746312, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 140,8913 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736571551254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0624, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер; 44931275 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930879 від 02.01.2019 року, та скасувати запис про право власності номер: 29744085, дата державної реєстрації: 27.12.2018. року, на земельну ділянку площею 3,4971 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736452651254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0600, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), індексний номер: 44930879 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Визнати незаконним рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 44930999 від 02.01.2019 року, та скасувати запис про право власності номер:29744135, дата державної реєстрації: 27.12.2018 року, на земельну ділянку площею 171,3389 га, реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1736455351254, кадастровий номер земельної ділянки: 5125482500:01:001:0630, за ТОВ «Агрофірма Мар`янівська» , код ЄДРПОУ 03766665; підстава внесення запису: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (с відкриттям розділу), Індексний номер: 44930999 від 02.01.2019 року державного реєстратора КП Новоселівської сільської ради «Регіональне бюро державної реєстрації» Одеської області Корсуна Олега Валерійовича.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Агрофірма Мар`янівська на користь Ширяївської селищної ради Ширяївського району Одеської області 52 827,5грн. витрат по сплаті судового збору за розгляд позовної заяви та апеляційної скарги.

Видачу наказів за постановою з зазначенням повних реквізитів сторін доручити Господарському суду Одеської області.

Відповідно до ст. 284 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена у касаційному порядку протягом 20 днів, які обчислюються у відповідності до ст. 288 ГПК України.

Повний текст постанови складено 22.12.2020 о 10.00.

Головуючий суддя Г.П. Разюк

Суддя В.М. Головей

Суддя С.І. Колоколов

СудПівденно-західний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення17.12.2020
Оприлюднено23.12.2020
Номер документу93698744
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/3671/19

Постанова від 01.02.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 10.01.2022

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 13.04.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 16.03.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Ухвала від 11.02.2021

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Дроботова Т.Б.

Постанова від 17.12.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 17.11.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 22.09.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 28.08.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

Ухвала від 25.08.2020

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Разюк Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні