Ухвала
від 22.12.2020 по справі 320/13793/20
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

22 грудня 2020 року м. Київ № 320/13793/20

Суддя Київського окружного адміністративного суду Дудін С.О., розглянувши позовну заяву Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про зобов`язання вчинити певні дії, визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

в с т а н о в и в:

До Київського окружного адміністративного суду звернулась Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" з позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, у якому просить суд:

- визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- визнати протиправним та скасувати рішення, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Спір виник з публічно-правових відносин та відповідно до статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України належить до юрисдикції адміністративних судів і підлягає розгляду у порядку адміністративного судочинства.

Позовна заява відповідає вимогам, встановленим статтями 160, 161 та 172 Кодексу адміністративного судочинства України, та подана з дотриманням правил підсудності особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність.

Підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України, немає.

Відповідно до положень статей 12, 257 Кодексу адміністративного судочинства України справа підлягає розгляду за правилами спрощеного позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін.

Особливості розгляду окремих категорій термінових адміністративних справ визначені параграфом 2 Глави 11 Кодексу адміністративного судочинства України.

Зокрема, згідно з положеннями статті 268 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, визначених статтями 273 - 277, 280 - 283, 285 - 289 цього Кодексу, щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи суд негайно повідомляє відповідача та інших учасників справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.

Учасник справи вважається повідомленим належним чином про дату, час та місце розгляду справи, визначеної частиною першою цієї статті, з моменту направлення такого повідомлення працівником суду, про що останній робить відмітку у матеріалах справи, та (або) з моменту оприлюднення судом на веб-порталі судової влади України відповідної ухвали про відкриття провадження у справі, дату, час та місце судового розгляду.

Неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Відповідно до статті 269 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, визначених статтями 273 - 277, 280 - 283, 285 - 289 цього Кодексу, заявами по суті справи є позовна заява та відзив на позовну заяву (відзив).

Копії позовної заяви та доданих до неї документів направляються відповідачу й іншим учасникам справи на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - електронною поштою, якщо така відома суду, або надаються для ознайомлення в судовому засіданні.

Відповідно до частини другої статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Предметом спору у цій справі є, зокрема, вимоги про оскарження протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, а також зобовязання відповідача здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що до теперішнього часу відповідачем не було належним чином виконано рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20, а результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі були встановлені без проведення повторного підрахунку голосів виборців на всіх виборчих дільницях.

При цьому, з приводу невиконання належним чином рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20 Центральною виборчою комісією було прийнято постанову від 08.12.2020 №554, якою констатовані факти грубого порушення вимог законодавства України про місцеві вибори окремими членами Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області та зафіксовано, що вищевказане судове рішення залишається невиконаним.

Також до матеріалів позову додане рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.12.2020 у справі №320/13224/20, яким, зокрема, визнано протиправними та скасовано протоколи про повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №321310 та №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Вказане рішення залишено без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020.

Крім того, згідно даних програмного забезпечення "Діловодство спеціалізованого суду", рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020, було, зокрема:

- визнано протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 10.12.2020;

- визнано протиправним та скасовано рішення від 10.12.2020, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- зобов`язано Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області встановити результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у порядок та спосіб, що визначені чинним законодавством.

Таким чином, наведене свідчить, що принаймні станом на 17.12.2020 результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради встановлені не були.

Згідно з частиною першою статті 256 Кодексу виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласна, районна, районна у місті, міська, сільська, селищна виборча комісія на своєму засіданні на підставі протоколів про підсумки голосування в межах територіальних виборчих округів з відповідних місцевих виборів (у тому числі з позначкою «Уточнений» ) не пізніш як на дванадцятий день після дня голосування встановлює результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, про що складає протокол про результати виборів.

Територіальна виборча комісія може продовжити не більш як на один день зазначений строк у разі необхідності надання територіальній виборчій комісії часу для подання протоколу з позначкою «Уточнений» .

Наведене свідчить про недотримання відповідачем законодавчо визначеного строку для встановлення результатів відповідних місцевих виборів.

Згідно зі статтею 1 Закону України Про Центральну виборчу комісію (далі - Закон) Центральна виборча комісія є постійно діючим колегіальним державним органом, який діє на підставі Конституції України, цього та інших законів України і наділений повноваженнями щодо організації підготовки і проведення виборів Президента України, народних депутатів України, депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів, всеукраїнського і місцевих референдумів у порядку та в межах, установлених цим та іншими законами України.

Частиною першою статті 2 Закону встановлено, що Комісія в межах своїх повноважень забезпечує дотримання передбачених Конституцією України та законами України принципів і засад виборчого процесу, реалізацію виборчих прав громадян України, однакове застосування законодавства України про вибори на всій території України.

Відповідно до частини першої статті 21 Закону Комісія, серед іншого: здійснює контроль за організацією підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за дотриманням виборчого законодавства України, забезпечує його однакове застосування на всій території України під час підготовки і проведення виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює контроль за дотриманням законодавства України в частині прийняття у встановлені законом строки рішень з питань, пов`язаних з підготовкою і проведенням виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів; здійснює інші повноваження відповідно до цього та інших законів України.

Крім того, частиною другою статті 1, пунктом 3 частини першої статті 17, пунктами 1, 2 частини першої статті 21 Закону на Центральну виборчу комісію покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, які утворюються для організації підготовки та проведення місцевих виборів, а також за додержанням та однаковим застосуванням законодавства про місцеві вибори на всій території України.

Згідно з пунктом 6 частини першої статті 205 ВК України Центральна виборча комісія у разі невиконання відповідною територіальною виборчою комісією вимог цього Кодексу щодо встановлення в порядку та строки, визначені цим Кодексом, результатів відповідних місцевих виборів та/або реєстрації обраних депутатів, сільських, селищних, міських голів встановлює результати таких місцевих виборів та/або приймає рішення щодо реєстрації відповідних осіб. Порядок транспортування до Центральної виборчої комісії виборчої документації з відповідної територіальної виборчої комісії встановлюється Центральною виборчою комісією.

Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Центральну виборчу комісію як орган, на який покладено повноваження щодо контролю за діяльністю виборчих комісій, та який у певних випадках може здійснювати повноваження по встановленню результатів місцевих виборів у разі невиконання відповідною територіальною комісією вимог Виборчого кодексу України щодо встановлення в порядку та строки, визначені цим Кодексом, результатів відповідних місцевих виборів. Відповідно, рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки Центральної виборчої комісії.

Відповідно до пункту 3 частини п`ятої статті 44 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи зобов`язані з`являтися в судове засідання за викликом суду, якщо їх явка визнана судом обов`язковою.

У зв`язку з цим суд вважає за необхідне визнати обов`язковою явку у судове засідання усіх учасників справи, а саме: Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії та Центральної виборчої комісії.

Визнавши подані матеріали достатніми для прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження у справі, керуючись статтями 171, 243, 248, 257, 259-262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Відкрити провадження в адміністративній справі.

Справа буде розглядатися одноособово суддею Дудіним С.О. за правилами спрощеного позовного провадження.

2. Призначити судове засідання на 23 грудня 2020 року о 14:00 год.

Судове засідання відбуватиметься в приміщенні Київського окружного адміністративного суду (адреса: м. Київ, бульвар Лесі Українки, 26, 2-й під`їзд, 10-й поверх).

3. Залучити до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача, Центральну виборчу комісію (01196, м. Київ, пл. Лесі Українки, 1).

4. Визнати обов`язковою явку у судове засідання усіх учасників справи, а саме: Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ", Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії та Центральної виборчої комісії .

5. Повідомити відповідача та інших учасників справи щодо подання позовної заяви та про дату, час і місце розгляду справи шляхом направлення тексту повістки на офіційну електронну адресу, а за її відсутності - кур`єром або за відомими суду номером телефону, факсу, електронною поштою чи іншим технічним засобом зв`язку.

6. Запропонувати відповідачу подати до суду відзив на позовну заяву разом з доказами по справі, а третій особі - письмові пояснення, до початку судового засідання.

7. Витребувати від позивача :

- уточнення пункту 1 прохальної частини позовної заяви: чітко зазначити, у чому саме полягають дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії (у чому виражені), визнати які протиправними просить позивач, із зазначенням ідентифікуючих ознак таких дій (дата їх вчинення; дати та номери документів, пов`язаних з оспорюваними діями тощо);

- уточнення пункту 2 прохальної частини позовної заяви: зазначити реквізити (дата та номер тощо) спірного рішення Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії, оформленого протоколом про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради;

- уточнення пункту 3 прохальної частини позовної заяви: зазначити номери виборчих дільниць, на яких позивач просить зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію здійснити повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- уточнення пункту 4 прохальної частини позовної заяви: зазначити предмет цієї вимоги, зокрема, що саме позивач просить стягнути з Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії.

8. Витребувати докази у справі від відповідача:

- письмові пояснення щодо стану та обставин встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- копію спірного протоколу про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, а також оригінал цього протоколу для огляду у судовому засіданні;

- копію протоколу засідання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії, на якому був прийнятий протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі (у повному обсязі);

- докази підтвердження персонального складу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, чинного на момент прийняття та складання спірного протоколу про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- докази належного оповіщення членів Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про засідання комісії, на якому був прийнятий спірний протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- докази проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20 (на всіх виборчих дільницях виборчого округу);

- письмові пояснення про те, чи встановлювала Гостомельська селищна територіальна виборча комісію Бучанського району Київської області результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20;

- докази на підтвердження встановлення Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області результатів виборів депутатів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20 (копію протоколу та рішення);

- належним чином засвідчені копії рішень судів першої та апеляційної інстанції (Київського окружного адміністративного суду та Шостого апеляційного адміністративного суду) у справах №320/13226/20 та №320/13224/20.

- докази оприлюднення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі (у разі наявності).

9. Контроль за виконанням Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області цієї ухвали в частині надання витребуваних судом доказів покласти на Центральну виборчу комісію.

10. Витребувати від Центральної виборчої комісії:

- докази підтвердження персонального складу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, чинного на момент прийняття та складання спірного протоколу про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- документально підтверджену інформацію про те, чи встановлені на теперішній час результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі та чи вживалися Центральною виборчою комісією дії, направлені на встановлення таких результатів, відповідно до наявних повноважень, у тому числі згідно з пунктом 6 частини першої статті 205 ВК України.

11. Витребувані докази надати суду у строк до 12 год. 00 хв. 23 грудня 2020 року.

Ухвала про набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.

Суддя Дудін С.О.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено28.12.2020
Номер документу93744375
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/13793/20

Постанова від 28.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 24.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні