Постанова
від 28.12.2020 по справі 320/13793/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД Справа № 320/13793/20 Суддя (судді) першої інстанції: Дудін С.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2020 року м. Київ

Колегія суддів Шостого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого - судді Земляної Г. В.

суддів: Мєзєнцева Є. І., Файдюка В.В.

за участю секретаря Савчук Г.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні без фіксації звукозаписувальними засобами апеляційну скаргу Кандидата у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1

на рішення Київського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020року

у справі №320/13793/20 (розглянуто у письмовому провадженні)

за позовом Київської обласної організації Політичної партії НАШ КРАЙ

до відповідача Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Центральна виборча комісія,

третя особа , яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кандидат у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1

про визнання протиправним та скасування рішення та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И Л А :

22 грудня 2020 року до Київського окружного адміністративного суду звернулась Київська обласна організація Політичної партії "НАШ КРАЙ" (надалі - позивач) з адміністративним позовом до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області (надалі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Центральна виборча комісія (надалі - третя особа 1), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Кандидат у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1 (надалі - третя особа 2), з урахуванням заяви про зміну предмета позову, просив суд:

- визнати протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 21.12.2020;

- визнати протиправним та скасувати рішення від 21.12.2020, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №321310 та №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що на час звернення до суду з даним позовом судове рішення відповідачем не виконано, оскільки повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №321310 та №321311 наразі не проведений. Позивач зазначає, що 21.12.2020 року результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі були встановлені відповідачем без проведення повторного підрахунку голосів виборців на цих виборчих дільницях (№321310 та №321311), що є грубим порушенням положень виборчого законодавства.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 21.12.2020.

Визнано протиправним та скасовано протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 21.12.2020 про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

В іншій частині в позові відмовлено.

Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, Кандидатом у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1 (надалі - апелянт) подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про відмову в задоволенні позовних вимог.

Свої вимоги апелянт обґрунтовує тим, що судом першої інстанції прийнято рішення з порушенням норм матеріального права. Апелянт зазначає, що при скасуванні рішення відповідача про встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 08.12.2020 може бути лише повторне прийняття комісією рішення з цього питання, як це передбачено ч. 6 ст. 64 ВК України, тобто саме про встановлення результатів виборів, а не про повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на виборчих дільницях.

Позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги з підстав зазначених у письмовому відзиві.

В судове засідання сторони не з`явились, про день, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв`язку із чим, колегія суддів, на підставі ч. 13 ст. 10, ч. 4 ст. 229, ч. 2 ст. 313 КАС України розглядає справу за їх відсутності без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Відповідно до положень статті 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги .

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, що Постановою Центральної виборчої комісії №160 від 08.08.2020 "Про перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів 25 жовтня 2020 року" призначено на неділю 25 жовтня 2020 року перші вибори депутатів сільських, селищних, міських рад територіальних громад і відповідних сільських, селищних, міських голів за переліками згідно додатків 1-24.

У Додатку №9 до вказаної постанови визначений перелік сільських, селищних, міських територіальних громад Київської області, у яких призначаються перші місцеві вибори 25 жовтня 2020 року, до якого входить, зокрема, Гостомельська селищна територіальна громада, у якій призначено вибори Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області (п.37).

Постановою Бучанської районної територіальної виборчої комісії від 24.08.2020 №3 "Про утворення та формування складу сільських, селищних територіальних виборчих комісій у Бучанському районі", утворено та сформовано склад Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області у складі 18 осіб.

За результатом голосування Дільничними виборчими комісіями № 320602, 320603, 320604, 320222, 321309, 321310, 321311, 321312, 321313, 321314 проведений підрахунок голосів виборців з виборів депутатів відповідно до статті 250 Виборчого кодексу України та відповідно до статті 251 Виборчого кодексу України складено протоколи про підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області та транспортовано до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області.

Після закінчення голосування на місцевих виборах 25 жовтня 2020 року Гостомельська селищна територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області на безперервному засіданні прийняла документи десяти дільничних виборчих комісій: 320602, 320603, 320604, 320222, 321309, 321310, 321311, 321312, 321313, 321314.

На момент прийняття документів дільничних виборчих комісій Гостомельська селищна територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області відповідно до вимог частини 5 статті 254 Виборчого кодексу України прийняла наступні рішення стосовно кожної виборчої дільниці: 1) врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях (320603, 320604, 320222, 321310); 2) зобов`язати дільничні виборчі комісії виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколів з позначкою "уточнений" (320602, 321309, 321311, 321313); 3) провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом (321312, 321314).

Так, 08 листопада 2020 року Гостомельська селищна територіальна виборча комісія Бучанського району Київської області після отримання з виборчих дільниць №№ 320602, 321309, 321311, 321313 протоколів з позначкою "уточнений" та проведення повторного підрахунку голосів 31 жовтня 2020 року о 19:55 - на виборчий дільниці № 321312 та 02 листопада 2020 року в 19:50 - на виборчий дільниці № 321314, приняла рішення про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі з врахуванням відомостей протоколів про підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №№ 320603, 320604,320222, 321310.

Дані обставини були встановлені Верховним Судом у постанові від 19.12.2020 у справі №855/135/20 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 93657949).

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 19.11.2020:

- визнано протиправним та скасовано рішення від 08.11.2020, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- зобов`язано Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року.

Судом першої інстанції встановлено, а сторонами не спростовано, що на виконання цього рішення відповідачем було проведено повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, однак рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13.12.2020 у справі №320/13224/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020:

- визнано протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №321310 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 3, які вчинено 09.12.2020;

- визнано протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо проведення повторного підрахунку голосів виборців на виборчій дільниці №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у територіальному виборчому окрузі № 2, які вчинено 09.12.2020;

- визнано протиправним та скасовано протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321310 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №3 від 09.12.2020;

- визнано протиправним та скасовано протокол Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у територіальному виборчому окрузі №2 від 09.12.2020.

Крім того, рішенням Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2020:

- визнано протиправними дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області щодо встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 10.12.2020;

- визнано протиправним та скасовано рішення від 10.12.2020, оформлене протоколом Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі;

- зобов`язано Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області встановити результати виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у порядок та спосіб, що визначені чинним законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, що 21.12.2020 о 01 год. 20 хв. Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області складений протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, який був підписаний головою та секретарем комісії та 9 її членами (стор. 218-250 том І, стор. 1-8 том ІІ).

Не погоджуючись з правомірністю цього протоколу та діями Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, позивач звернувся до суду з позовом у даній справі.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог частково, суд першої інстанції виходив з того, що у постанові від 19.12.2020 у справі №855/135/20 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 93657949) Верховний Суд зауважив, що виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі № 320/11645/20 не означає лише повторне встановлення підсумків голосування, позаяк аналіз резолютивної частини судових рішень у цій справі з мотивами їх ухвалення свідчить про необхідність проведення повторного підрахунку голосів на десяти виборчих дільницях в порядку, визначеним Виборчим кодексом України.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи та висновкам суду першої інстанції, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно статті 20 Виборчого кодексу України (надалі - ВК ) виборчий процес - це здійснення протягом встановленого цим Кодексом періоду часу суб`єктами, визначеними статтею 22 цього Кодексу, виборчих процедур, пов`язаних із підготовкою і проведенням відповідних виборів, встановленням та офіційним оголошенням (офіційним оприлюдненням) їх результатів.

Відповідно до частини 1 статті 254 ВК з моменту закінчення голосування територіальна виборча комісія розпочинає безперервне засідання, яке продовжується безперервно до встановлення підсумків голосування та результатів відповідних місцевих виборів у виборчому окрузі. На цей час члени територіальної виборчої комісії не можуть залучатися до виконання інших функцій, крім участі в засіданні виборчої комісії.

Згідно з частиною 2 статті 254 ВК засідання територіальної виборчої комісії, зазначене у частині першій цієї статті, оформляється протоколом безперервного засідання, який підписується головою або головуючим на засіданні, а також секретарем виборчої комісії та/або членом виборчої комісії, який виконував на зазначеному засіданні обов`язки секретаря. До протоколу приєднуються (за наявності) окремі думки членів виборчої комісії, які брали участь у засіданні і не згодні з прийнятим окружною виборчою комісією рішенням.

Частиною 5 статті 254 ВК України встановлено, що за результатами розгляду документів дільничної виборчої комісії та скарг про порушення вимог цього Кодексу під час проведення голосування та підрахунку голосів на виборчій дільниці, а також під час транспортування виборчих документів до територіальної виборчої комісії, що надійшли до територіальної виборчої комісії на момент прийняття документів дільничної виборчої комісії, територіальна виборча комісія приймає одне з таких рішень: врахувати відомості протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці; зобов`язати дільничну виборчу комісію виправити виявлені недоліки шляхом складання протоколу з позначкою "Уточнений"; провести повторний підрахунок голосів на виборчій дільниці в порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з частиною 6 статті 254 ВК України рішення, передбачене частиною 5 цієї статті, приймається шляхом голосування членів територіальної виборчої комісії більшістю голосів від загального складу комісії і фіксується у протоколі засідання територіальної виборчої комісії.

Частиною 1 статті 255 ВК України встановлено, що територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідного протоколу з таких місцевих виборів, зокрема: сільська, селищна, міська виборча комісія:

а) протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради;

б) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів відповідної районної ради в територіальному виборчому окрузі.

Протоколи про підсумки голосування з виборів депутатів сільської, селищної, міської (міста без районного поділу) ради у відповідних багатомандатних виборчих округах, сільського, селищного, міського (міста без районного поділу) голови територіальною виборчою комісією, що встановлює результати виборів, не складаються. Протокол про результати виборів складається в такому разі безпосередньо на підставі протоколів дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців з відповідних місцевих виборів.

Відповідно до статті 255 ВК України територіальна виборча комісія зобов`язана встановити підсумки голосування в межах територіального, багатомандатного виборчих округів незалежно від кількості виборчих дільниць у відповідному окрузі, щодо яких прийнято рішення про визнання голосування на виборчій дільниці недійсним або на яких голосування не було організовано і проведено в день голосування відповідно до вимог цього Кодексу. Визнання голосування недійсним у межах територіального, багатомандатного виборчого округу забороняється.

Пунктом 3 Роз`яснень щодо застосування окремих положень Виборчого кодексу України під час встановлення підсумків голосування на місцевих виборах, затверджених постановою Центральної виборчої комісії від 22 жовтня 2020 року №410, передбачено, що відповідно до частини третьої статті 206, частин першої, четвертої, шостої, шістнадцятої - вісімнадцятої статті 255, частини першої статті 256 Кодексу територіальні виборчі комісії встановлюють підсумки голосування шляхом складання відповідних протоколів з таких місцевих виборів:

П. 3 - сільська, селищна, міська виборча комісія:

а) протоколу про підсумки голосування з відповідних виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласної ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині;

б) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів відповідної районної ради в територіальному виборчому окрузі чи його частині;

в) протоколу про підсумки голосування з виборів депутатів сільської, селищної, міської ради (територіальної громади з кількістю виборців 10 тисяч і більше) у межах територіального виборчого округу .

Водночас підсумки голосування у відповідному територіальному виборчому окрузі відповідно до частини другої статті 255 Виборчого кодексу України встановлюються територіальною виборчою комісією на підставі протоколів (у тому числі з позначкою "Уточнений") дільничних виборчих комісій про підрахунок голосів виборців на відповідних виборчих дільницях, а в разі повторного підрахунку голосів виборців - протоколів територіальної виборчої комісії про повторний підрахунок голосів виборців на відповідній виборчій дільниці, про що складає відповідний протокол.

Як встановлено судом першої інстанції та не спростовано апелянтом, що рішенням Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року по справі №320/11645/20 зобов`язано Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію здійснити повторний підрахунок голосів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, що відбулись 25 жовтня 2020 року.

Судом першої інстанції встановлено, а сторонами не спростовано, що рішення Київського окружного адміністративного суду по справі №320/11645/20 до теперішнього часу належним чином не виконано.

У постанові від 19.12.2020 року по справі №855/135/20 Верховний Суд звернув увагу, що виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року по справі № 320/11645/20 не означає лише повторне встановлення підсумків голосування, позаяк аналіз резолютивної частини судових рішень у цій справі з мотивами їх ухвалення свідчить про необхідність проведення повторного підрахунку голосів на десяти виборчих дільницях в порядку, визначеним Виборчим кодексом України.

Такий порядок врегульовано статтею 254 Виборчого кодексу України і частина дванадцята вказаної норми покладає обов`язок здійснення повторного підрахунку на членів територіальної виборчої комісії.

Так, Верховний Суд відхилив посилання апелянта на абзац другий частини десятої статті 254 Виборчого кодексу України, оскільки він стосується умов, за яких забороняється приймати рішення про повторний підрахунок територіальній комісії, а встановлені обставини свідчать, що повторний перерахунок повинен здійснюватися на виконання рішення суду у справі №320/11645/20, з урахуванням мотивів його прийняття.

Отже, встановлення на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року по справі №320/13226/20 результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у порядку та спосіб, що визначені законодавством, має бути здійснено Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією на підставі протоколів про підсумки голосування у відповідних територіальних виборчих округах, що складені на підставі протоколів про повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради на виборчих дільницях, проведеного вказаною територіальною виборчою комісією на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11645/20 із дотриманням вимог статей 250, 254 Виборчого кодексу України.

Колегія суддів звертає увагу, що судом першої інстанції Ухвалою від 22.12.2020 про відкриття провадження у цій справі від Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області було витребувано: докази проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20 (на всіх виборчих дільницях виборчого округу); письмові пояснення про те, чи встановлювала Гостомельська селищна територіальна виборча комісію Бучанського району Київської області результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20; докази на підтвердження встановлення Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області результатів виборів депутатів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14.12.2020 у справі №320/13226/20 (копію протоколу та рішення).

Також, ухвалами суду першої інстанції від 23.12.2020, від 24.12.2020 у даній справі від відповідача було витребувано, зокрема, протоколи про повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, на підставі яких на теперішній час встановлені результати таких виборів (оригінали для огляду у судовому засідання та належним чином засвідчені копії для долучення до матеріалів справи); належним чином засвідчені копії протоколів Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про підсумки голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, на підставі яких був складений протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 21.12.2020; копію протоколу засідання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії, на якому був прийнятий протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 21.12.2020 (у повному обсязі); докази проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі з виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 у справі №320/11645/20 (на всіх виборчих дільницях виборчого округу), а саме: належним чином засвідчені копії усіх протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на дільницях.

На виконання вимог ухвал суду першої інстанції представник позивача прибув до приміщення Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області, проте не зміг отримати витребувані документи внаслідок того, що двері у приміщеннях Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області були зачинені, ключі від дверей знаходяться у колишнього голови ТВК ОСОБА_5, який на телефонні дзвінки не відповідає.

Дані обставини підтверджені актом, складеним представником позивача у присутності двох свідків - ОСОБА_2 та ОСОБА_3 , які також розписалися у цьому акті.

Крім того, для з`ясування всіх обставин справи, судом апеляційної інстанції витребувано у відповідача: копії протоколів Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про підсумки голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, на підставі яких був складений протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 21.12.2020 року; копію протоколу засідання Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії, на якому був прийнятий протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 21.12.2020 року (у повному обсязі); докази належного оповіщення членів Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області про засідання комісії, на якому був прийнятий спірний протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі від 21.12.2020 року; докази проведення повторного підрахунку голосів виборців з виборів депутатів у єдиному багатомандатному виборчому окрузі на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15.11.2020 року по справ №320/11645/20 (на всіх виборчих дільницях виборчого округу), а саме: належним чином засвідчені копії усіх протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на дільницях.

Колегія суддів звертає увагу, що відповідачем грубо знехтувані вимоги суду першої та апеляційної інстанції не виконуючи вимоги ухвал суду, які є обов`язковими до виконання, а отже в даному випадку відповідачем фактично не доведено правомірності прийняття того рішення, яке викладено у протоколі від 21 грудня 2020 року.

З аналізу матеріалів справи та норм права, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що в даному випадку є можливим визнати в якості доведених фактів не складання (факт відсутності) Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області:

- протоколів про повторний підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці №321310 у територіальному виборчому окрузі №3 та на виборчій дільниці №321311 у територіальному виборчому окрузі №2;

- протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у межах відповідних територіальних виборчих округів.

Крім того, заступником Голови Центральної виборчої комісії С. Дубовиком до Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії був направлений запит від 22.12.2020 №21-33/1-5355 з вимогою невідкладеного надання інформації стосовно діяльності зазначеної комісії у період з 10.12.2020 по 22.12.2020, а саме:

- чи здійснювався повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради на виборчих дільницях №321310 та №321311;

- чи складалися протоколи про підсумки голосування в територіальних виборчих округах з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, якщо так, то на підставі яких документів;

- чи складався протокол про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради, якщо так, то на підставі яких документів.

Однак жодних пояснень та документів до Комісії від Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії не надійшло.

Також, заступником Голови Центральної виборчої комісії С. Дубовиком був направлений запит до Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області від 22.12.2020 №21-40-5354 з проханням повідомити, чи здійснювався Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією доступ до документації дільничних виборчих комісій, зокрема, виборчих дільниць №321310 та №321311, у тому числі до виборчих бюлетенів з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, та чи опрацьовувалася така виборча документація членами цієї виборчої комісії.

Крім того, заступником Голови Центральної виборчої комісії С. Дубовиком було направлено запит від 22.12.2020 №21-24-5353 до Головного управління Національної поліції в Київській області, що здійснює охорону приміщення Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії, щодо надання інформації, чи здійснювався доступ Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії у період з 10 грудня 2020 року до сьогодні до виборчої документації дільничних виборчих комісій з виборів депутатів Гостомельської селищної ради, зокрема виборчих дільниць №321310 та №321311.

З наданої Гостомельською селищною радою відповіді (лист від 22 грудня 2020 року №03-02/3201) вбачається, що приміщення, в якому зберігається виборча документація, у період з 09.12.2020 по 22.12.2020 не відкривалось. Приміщення перебуває під цілодобовою охороною працівників Національної поліції України.

До вказаної відповіді доданий акт обстеження приміщення, з якого вбачається, двері приміщення з виборчою документацією зачинені та опломбовані біркою, на якій присутня дата " 09.12.2020" та містяться підписи членів виборчої комісії .

Наведені обставини також свідчать про те, що відповідачем не був здійснений повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради на виборчих дільницях №321310 та №321311 та, відповідно, не були складені протоколи про підсумки голосування, що є необхідною передумовою для складання протоколу про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Вищезазначені обставини були встановлені Центральною виборчою комісією, якою за результатом цього було прийнято постанову від 22.12.2010 року №570 "Про окремі питання діяльності Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області", та, серед іншого, постановлено:

- встановити факт систематичного порушення Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією Бучанського району Київської області вимог Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;

- достроково припинити повноваження всього складу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області у зв`язку з систематичним порушенням Конституції України, Виборчого кодексу України та законів України;

- зобов`язати Бучанську районну виборчу комісію Київської області не пізніше 20 години 23 грудня 2020 року повідомити місцеві організації політичних партій, за поданнями яких до складу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області було включено осіб, повноваження яких достроково припинено цією постановою, про можливість подання не пізніше 20 години 24 грудня 2020 року до Бучанської районної територіальної виборчої комісії Київської області нових кандидатур для включення до складу цієї територіальної виборчої комісії;

- зобов`язати Бучанську районну виборчу комісію Київської області не пізніше 20 години 25 грудня 2020 року сформувати новий склад Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області та невідкладно поінформувати про прийняте рішення Центральну виборчу комісію;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області не пізніше як на другий день з дня формування її нового складу:

а) провести у визначеному Виборчим кодексом України порядку повторний підрахунок голосів виборців на виборчих дільницях №321310 та №321311 з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області з урахуванням рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі № 320/11645/20, про що скласти відповідні протоколи;

б) на підставі протоколів про повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області на виборчих дільницях, зокрема № 321310 та № 321311, у визначеному Виборчим кодексом України порядку, з урахуванням судових рішень, що набрали законної сили, встановити підсумки голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у відповідних територіальних виборчих округах, про що скласти відповідні протоколи;

в) на підставі протоколів про підсумки голосування з виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області у відповідних територіальних виборчих округах у визначеному Виборчим кодексом України порядку, з урахуванням судових рішень, що набрали законної сили, встановити результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, про що скласти відповідний протокол;

г) прийняти рішення про визнання ОСОБА_4 обраним Гостомельським селищним головою Бучанського району Київської області на перших місцевих виборах 25 жовтня 2020 року;

д) офіційно оприлюднити результати виборів Гостомельського селищного голови Бучанського району Київської області шляхом опублікування відповідного повідомлення у місцевому друкованому засобі масової інформації;

- зобов`язати Гостомельську селищну територіальну виборчу комісію Бучанського району Київської області:

до моменту встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області відповідно до підпунктів а) - в) пункту 6 цієї постанови утриматись від здійснення офіційного оприлюднення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради Бучанського району Київської області, реєстрації обраних депутатів вказаної ради;

невідкладно інформувати Центральну виборчу комісію про скликання та проведення кожного засідання із наданням переліку питань порядку денного, які на нього виносяться.

Колегія суддів звертає увагу, що Рішення Центральної виборчої комісії, прийняті в межах її повноважень, є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами виборчого процесу, в тому числі територіальними, дільничними виборчими комісіями, а також органами виконавчої влади, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, громадськими об`єднаннями, підприємствами, установами, організаціями.

Враховуючи, що постановою Центральної виборчої комісії від 22.12.2020 №570 підтверджено неправомірні дії Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 21.12.2020, та протиправності складеного відповідачем 21.12.2020 протоколу про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі, а отже твердження апелянта про правомірність рішення відповідача є необґрунтованими та такими, які документально не спростовані.

З рахуванням вищевикладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позовні вимоги Київської обласної організації Політичної партії "НАШ КРАЙ" підлягають задоволенню, шляхом визнання протиправними дій Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області з встановлення результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у єдиному багатомандатному виборчому окрузі, які вчинені 21.12.2020 та визнання протиправним та скасування протоколу Гостомельської селищної територіальної виборчої комісії Бучанського району Київської області від 21.12.2020 про результати виборів депутатів Гостомельської селищної ради в єдиному багатомандатному виборчому окрузі.

Колегія суддів не приймає до уваги посилання апелянта на неможливість здійснення відповідачем повторного підрахунку голосів виборців на виборчих дільницях за бюлетенями, оскільки повторний перерахунок повинен здійснюватися на виконання рішення суду у справі №320/11645/20, з урахуванням мотивів його прийняття, яке є обов`язковим до виконання.

Також, колегія суддів звертає повторно увагу апелянта на висновки, які викладені у постанові Верховного Суду від 19.12.2020 року по справі №855/135/20, що виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року по справі № 320/11645/20 не означає лише повторне встановлення підсумків голосування, позаяк аналіз резолютивної частини судових рішень у цій справі з мотивами їх ухвалення свідчить про необхідність проведення повторного підрахунку голосів на десяти виборчих дільницях в порядку, визначеним Виборчим кодексом України.

Даний порядок врегульовано статтею 254 Виборчого кодексу України і частина дванадцята вказаної норми покладає обов`язок здійснення повторного підрахунку на членів територіальної виборчої комісії.

Таким чином, встановлення на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 14 грудня 2020 року по справі №320/13226/20 результатів виборів депутатів Гостомельської селищної ради у порядку та спосіб, що визначені законодавством, має бути здійснено Гостомельською селищною територіальною виборчою комісією на підставі протоколів про підсумки голосування у відповідних територіальних виборчих округах, що складені на підставі протоколів про повторний підрахунок голосів виборців з виборів депутатів Гостомельської селищної ради на виборчих дільницях, проведеного вказаною територіальною виборчою комісією на виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 15 листопада 2020 року у справі №320/11645/20 із дотриманням вимог статей 250, 254 Виборчого кодексу України.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що зміст апеляційної скарги є ідентичним поясненням до позовної заяви наданих апелянтом (третьою особою 2) під час розгляду у суді першої інстанції, а отже, доводи, викладені апелянтом в апеляційній скарзі були предметом дослідження суду першої інстанції і не знайшли свого належного підтвердження під час розгляду апеляційної скарги.

Згідно п. 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

При цьому апеляційна скарга не містять посилання на обставини, передбачені статтями 317-319 Кодексу адміністративного судочинства України, за яких рішення суду підлягає скасуванню.

Відповідно до пункту першого частини першої статті 315 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін.

За змістом частини першої статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Оскільки судове рішення ухвалене судом першої інстанції з додержанням норм матеріального і процесуального права, на підставі правильно встановлених обставин справи, а доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, то суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржуване судове рішення - без змін.

Зважаючи на вищевикладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, дав їм належну оцінку та прийняв законне та обґрунтоване рішення у відповідності з вимогами матеріального та процесуального права, в зв`язку з чим апеляційна скарга залишається без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Враховуючи, що апелянтом при поданні апеляційної скарги не сплачено судовий збір то у відповідності до ст.132 КАС України, колегія суддів доходить висновку про необхідність стягнення з Кандидата у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1 на користь Державного бюджету України судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3150,00 грн.

На підставі викладеного, керуючись 34, 132, 242, 243, 246, 308, 311, 316, 321,322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів,

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Кандидата у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1 - залишити без задоволення .

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 24 грудня 2020 року - залишити без змін.

Стягнути з Кандидата у депутати Гостомельської селищної ради ОСОБА_1 (адреса: АДРЕСА_1 ; паспортні дані НОМЕР_1 виданий 2 лютого 2000р. Ірпінським МВ ГУ МВС України в Київській області) на користь Державного бюджету України до спеціального фонду Державного бюджету України (рахунок - UA908999980313111256000026001, отримувач коштів - ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, код отримувача - 37993783, код класифікації доходів - 22030106, банк отримувача - Казначейство України (ЕАП)) судовий збір за подання апеляційної скарги у розмірі 3153 (три тисячі сто п`ятдесят три) гривні 00 копійок.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Г. В. Земляна

Судді: Є. І. Мєзєнцев

В. В. Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.12.2020
Оприлюднено29.12.2020
Номер документу93850011
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —320/13793/20

Постанова від 28.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Ухвала від 27.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Земляна Галина Володимирівна

Рішення від 24.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 24.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 23.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні