УХВАЛА
30 грудня 2020 року
м. Київ
справа № 420/4823/20
адміністративне провадження № К/9901/35103/20
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Бучик А.Ю., перевіривши касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15 липня 2020 року та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09 грудня 2020 року у справі № 420/4823/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до Комунальної установи Одеська міська станція швидкої медичної допомоги в особі ліквідаційної комісії Комунальної установи "Одеська міська станція швидкої медичної допомоги" про стягнення коштів по капіталізованим платежам,
УСТАНОВИВ:
21.12.2020 до Верховного Суду як суду касаційної інстанції в адміністративних справах надійшла касаційна скарга Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15.07.2020 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09.12.2020 у справі №420/4823/20.
Відповідно до пункту 1 частини 5 статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) касаційна скарга не приймається до розгляду і повертається суддею-доповідачем також, якщо касаційна скарга подана особою, яка не має адміністративної процесуальної дієздатності, не підписана або підписана особою, яка не має права її підписувати, або особою, посадове становище якої не зазначено.
Згідно з частиною першою, третьою статті 55 КАС України сторона, третя особа в адміністративній справі, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь у судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи, суб`єкта владних повноважень), або через представника.
Відповідно до підпункту 19 пункту 1 розділу VII Перехідні положення КАС України у редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів , положення цього Кодексу застосовуються з урахуванням підпункту 11 пункту 16-1 розділу XV Перехідні положення Конституції України.
30 вересня 2016 року набрав чинності Закон України Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя) від 02.06.2016 № 1401-VIII, відповідно до якого розділ XV Перехідні положення Конституції України було доповнено пунктом 11, який передбачає, що представництво відповідно до пункту 3 частини першої статті 131-1 та статті 131-2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року (абзац перший пункту). Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюватиметься з 1 січня 2020 року (абзац другий пункту).
Водночас Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення можливостей самопредставництва в суді органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, інших юридичних осіб незалежно від порядку їх створення від 18.12.2019 № 390-IX розширені випадки самопредставництва юридичної особи, суб`єкта владних повноважень і визначено, що юридична особа незалежно від порядку її створення, суб`єкт владних повноважень, який не є юридичною особою, беруть участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її (його) імені , а також визначено перелік документів, що можуть підтвердити відповідні повноваження: відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) .
Отже, для визнання особи такою, що діє в порядку самопредставництва, потрібно, щоб у відповідному законі, положенні, статуті чи трудовому договорі (контракті) було чітко визначене її право діяти від імені такої юридичної особи (суб`єкта владних повноважень без статусу юридичної особи) без додаткового уповноваження.
Під час вивчення матеріалів касаційної скарги Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області Верховний Суд установив, що касаційна скарга підписана представником заявника - начальником юридичного відділу Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області Музикою А.І., яка діє на підставі довіреності від 15.07.2020 № 63.
Водночас документи, надані на підтвердження наявності у Музики А.І. повноважень здійснювати представництво інтересів Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області, не зазнали жодних змін після набрання чинності Законом України від 18.12.2019 № 390-ІХ та не містять положень про можливість начальника юридичного відділу Одеського міського відділення Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області здійснювати представництво інтересів скаржника у порядку його самопредставництва.
Також суд касаційної інстанції зазначає, що означена справа не є адміністративною справою незначної складності (малозначною справою), в яких передбачена можливість здійснення представництва інтересів скаржника на підставі довіреності.
Своєю чергою документів, які б підтверджували наявність у Музики А.І. статусу адвоката, до касаційної скарги заявник не долучив.
Отже, заявник не надав суду доказів щодо належного уповноваження Музики А.І. на вчинення будь-яких процесуальних дій від імені Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області у значенні статті 55 КАС України.
За таких обставин, відповідно до пункту 1 частини 5 статті 332 КАС України касаційна скарга підлягає поверненню.
Керуючись ст. 59, ч. 5 ст. 332 КАС України,
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 15.07.2020 та постанову П`ятого апеляційного адміністративного суду від 09.12.2020 у справі №420/4823/20 за позовом Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Одеській області до Комунальної установи Одеська міська станція швидкої медичної допомоги в особі ліквідаційної комісії Комунальної установи "Одеська міська станція швидкої медичної допомоги" про стягнення коштів по капіталізованим платежам - повернути скаржнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання й оскарженню не підлягає.
Суддя А. Ю. Бучик
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 30.12.2020 |
Оприлюднено | 31.12.2020 |
Номер документу | 93927759 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Бучик А.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні