Рішення
від 22.12.2020 по справі 916/2138/20
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"22" грудня 2020 р.м. Одеса Справа № 916/2138/20

Господарський суд Одеської області у складі судді Демешина О.А, при секретарі судового засідання Рибці Ю. Е. розглянувши матеріали справи № 916/2138/20:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «Кіпер Агро» (66531, Одеська обл., Любашівський район, с. Арчепитівка, вул. Квіткова, буд. 5; код - 30873732)

Відповідач: Любашівська селищна рада Подільського району Одеської області (66502, Одеська обл., Любашівський район, смт. Любашівка, вул. Володимира Князя, буд. 84; код - 04380040)

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

1. ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ).

2. ОСОБА_2 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП: НОМЕР_2 ).

3. ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП: НОМЕР_3 ).

4. ОСОБА_4 (66532; Одеська область, Любашівський район, село Янишівка, РНОКПП: НОМЕР_4 ).

5. ОСОБА_5 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП: НОМЕР_5 ).

6. ОСОБА_6 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП: НОМЕР_6 ).

7. ОСОБА_7 ( АДРЕСА_5 , РНОКПП: НОМЕР_7 ).

8. ОСОБА_8 ( АДРЕСА_6 , РНОКПП: НОМЕР_8 ).

9. ОСОБА_9 (66532; село Янишівка, Любашівський район, Одеська область, РНОКПП: НОМЕР_9 )

10. ОСОБА_10 ( АДРЕСА_7 , РНОКПП: НОМЕР_10 )

11. ОСОБА_11 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП: НОМЕР_11 ).

12. ОСОБА_12 ( АДРЕСА_8 , РНОКПП: НОМЕР_12 ).

13. ОСОБА_13 (66532; село Янишівка, Любашівський район. Одеська область, РНОКПП: НОМЕР_13 ).

14. ОСОБА_14 ( АДРЕСА_9 , РНОКПП: НОМЕР_14 ).

15. Бобрицька сільська рада Любашівського району Одеської області (код - 04380070, 66531, Одеська обл., Любашівський р-н, село Бобрик Перший).

про визнання незаконними дій, про визнання незаконними і скасування рішень

з підстав порушення встановленого законом порядку

Представники:

від позивача: Рубанська С.О.- керівник, Березовський А.А. - ордер;

від відповідача : Михальчук Ю.О. - за довіреністю в порядку самопредставництва;

від третіх осіб : ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_11 , Погорілий О.В. - представник ОСОБА_11 за ордером, ОСОБА_12 , Стоцька Оксана Вікторівна.

Інші представники третіх осіб - не з`явились.

СУТЬ СПОРУ : 22.07.2020 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Кіпер Агро» (далі - Позивач) звернулось до Господарського суду Одеської області з позовом до Любашівської селищної ради (на момент розгляду справи повне найменування - Любашівська селищна рада Подільського району Одеської області (далі - Відповідач) яким просить суд:

1) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_6 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

2) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_11 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

3) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

4) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_8 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

5) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

6) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_3 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

7) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі у власність громадянину ОСОБА_15 для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

8) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_5 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

9) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_12 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

10) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_7 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП«Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

11) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_14 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

12) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянину ОСОБА_9 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

13) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_10 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

14) Визнати незаконними дії Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі громадянці ОСОБА_13 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту)

- (далі по пунктам 1-14 - Визнання незаконними дій Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради щодо передачі вищезазначеним особам у власність для ведення особистого селянського господарства земельних ділянок.).

15) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 818 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_6 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

16) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 756 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_11 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

17) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 752 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_4 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

18) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 751 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_8 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

19) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 754 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_2 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

20) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 755 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_3 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

21) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 753 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_15 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

22) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 814 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_5 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

23) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 757 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_12 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

24) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 822 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_7 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

25) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 723 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_14 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

26) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: №720 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянину ОСОБА_9 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП«Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

27) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 721 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_10 орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП«Щорса» на території Бобрицької сільської ради;

28) Визнати незаконними та скасувати Рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року: № 719 щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянці ОСОБА_13 орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» на території Бобрицької сільської ради

- (далі по пунктам 15-28 - Визнання незаконними та скасування рішень Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою вищезазначеним особам);

29) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1262 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_11 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

30) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1263 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

31) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1264 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_8 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

32) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1265 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_3 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

33) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1266 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянці ОСОБА_3 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

34) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1267 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_15 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

35) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1268 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянці ОСОБА_5 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

36) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1269 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_12 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

37) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1270 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_6 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

38) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1271 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_14 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

39) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року№ 1272 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_9 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

40) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1273 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянці ОСОБА_10 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

41) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1274 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянину ОСОБА_16 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії;

42) Визнати незаконним та скасувати рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1275 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки громадянці ОСОБА_13 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії

- (далі по пунктам 29-42 - Визнання незаконним та скасування рішень пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року № 1262 про винесення питання щодо затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок вищезазначеним особам).

Ухвалою від 24.07.2020 року суд залишив позов без руху та надав позивачу час на усунення недоліків позовної заяви.

Крім того, 24.07.2020 року суд задовольнив частково заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Кіпер Агро» про забезпечення позову щодо Любашівської селищної ради, а саме заборонив Любашівській селищній раді вчиняти дії:

- щодо передачі громадянину ОСОБА_6 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_11 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада' (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_4 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_8 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_2 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_3 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_15 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_5 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_12 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_7 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_14 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянину ОСОБА_9 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_10 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту);

- щодо передачі громадянці ОСОБА_13 у власність для ведення особистого селянського господарства земельної ділянки орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП «Щорса» за адресою: на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту).

26.08.2020 року Постановою Південно-західного апеляційного господарського суду ухвала суду про забезпечення позову від 24.07.2020 року залишена без змін.

30.07.2020 року суд отримав пояснення третіх осіб, вказаних в позовній заяві, щодо позову - просять суд в задоволені позову відмовити.

05.08.2020 року після усунення Позивачем недоліків позовної заяви суд відкрив провадження по справі, ухвалив справу розглядати за правилами загального позовного провадження, встановив відповідачу строк для подання відзиву на позов із урахуванням вимог ст.165 ГПК України - протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі та залучив до участі у справі, в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача наступних фізичних осіб: ОСОБА_15 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 (при розгляді справи уточнено правильне прізвище вказаної особи - ОСОБА_10 ), ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 .

Під час розгляду справи встановлено правильне ім`я третьої особи ОСОБА_15 , а саме - ОСОБА_1 , а ім`я ОСОБА_17 в Рішенні Бобрицької сільської ради №753 від 27.09.2019р. вказано помилково, що підтвердив в судовому засіданні ОСОБА_1 . При цьому, в Рішенні Любашівської селищної ради №1267 від 26.06.2020р. вказано правильне ім`я ОСОБА_18 .

21.10.2020 року суд продовжив строк підготовчого провадження до 05.12.2020 року та залучив до участі у справі № 916/2138/20 в якості третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача: Бобрицьку сільську раду Любашівського району Одеської області.

Крім того, 21.10.2020 року суд обмежив доступ осіб, які не є учасниками судового процесу по справі №916/2138/20, в судові засідання до повного скасування карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України відповідно до Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб", з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

При цьому, подальший розгляд справи відбувався з повною он-лайн трансляцію перебігу судових засідань в мережі інтернет на Youtube каналі "Судова влада України" про що системно повідомлялось на офіційному сайті Господарського суду Одеської області.

02.11.2020 року Позивач надав суду клопотання про витребування доказів. Суд задовольнив клопотання частково та витребував у Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області копію рішення про здійснення інвентаризації земель колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені, а саме: КСП "ЩОРСА", КСП "НИВА", КСП "УРОЖАЙ", КСП "БОБРИЦЬКЕ", КСП "СУЛТАНІВСЬКЕ", якщо таке рішення приймалось.

16.11.2020 року Любашівська селищна рада надала суду копію рішення про здійснення інвентаризації земель колективних сільськогосподарських підприємств, що припинені, а саме: КСП "ЩОРСА", КСП "НИВА", КСП "УРОЖАЙ", КСП "БОБРИЦЬКЕ", КСП "СУЛТАНІВСЬКЕ", яке було прийняте 31.05.2019 року № 489.

19.11.2020 року суд закрив підготовче провадження та призначив справу до судового розгляду по суті.

04.12.2020 року суд отримав від Відповідача заяву про визнання позову (всіх позовних вимог). Суд відмовив у прийняті визнання позову відповідачем, оскільки такі дії порушують права та інтереси залучених до справи третіх осіб на користь яких фактично приймались спірні рішення.

Під час розгляду справи судом оголошувалась перерва у судовому засіданні 21.10.2020 року та 04.12.2020 року.

Під час розгляду справи представник позивача позов підтримував, представник відповідача проти позову не заперечив. Треті особи, які приймали участь в розгляді справи, проти позову заперечили.

В С Т А Н О В И В :

Рішеннями чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року, які є предметом спору по справі, було надано дозвіл на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 , орієнтовною площею до 2.000 га кожна за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса на території Бобрицької сільської ради.

Позов ґрунтується на тому, що земельні ділянки, щодо яких вирішується питання про надання їх у власність вищезазначеним особам знаходяться у межах нерозподілених земельних ділянок, що знаходяться в оренді в позивача.

Так, Позивач зазначає, що на підставі договору оренди нерозподілених земельних ділянок від 29.12.2018 р. у нього в тимчасовому оплатному користуванні (оренді) знаходяться нерозподілені земельні ділянки загальною площею 110,3938 га ріллі, в тому числі площами: 103,00 га між контурами № НОМЕР_15 і № 8 та 7,3938 га біля масиву № 14 на території Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області (за межами населених пунктів). Строк дії оренди - до оформлення на земельні ділянки права власності відповідно до закону.

Розпорядженням Бобрицького сільського голови Бущана Д.В. № 11/2019-СР від 30.09.2019 року було скасовано рішення чергової 38-і сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива. Урожай, Бобрицьке Султанівське на території Бобрицької сільської ради , та скасовано рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення (які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива, Урожай, Бобрицьке, Султанівське на території Бобрицької сільської ради .

Розпорядженням Голови Бобрицької сільської ради Бущана Д.В. № 13/2019-СР від 02.10.2019 року на вимогу жителів Бобрицької сільської ради за результатами зборів, які відбулися 02.10.2019 року, було зупинено дію рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення (які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива. Урожай. Бобрицьке, Султанівське на території Бобрицької сільської ради та рішення про скасування чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2.000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива, Урожай, Бобрицьке, Султанівське на території Бобрицької сільської ради .

В подальшому, двадцятою сесією Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року були прийняті рішення, які є предметом спору, про винесення питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 за адресою, на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії.

При цьому, Позивач вказує, що після винесення Розпорядженням Голови Бобрицької сільської ради Бущана Д.В. № 13/2019-СР від 02.10.2019 року на вимогу жителів Бобрицької сільської ради за результатами зборів, які відбулися 02.10.2019 року, було зупинено дію рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення (які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива, Урожай, Бобрицьке, Султанівське на території Бобрицької сільської ради питання про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 на розгляд Бобрицької сільської ради або Любашівської селищної ради - не виносилось та рішення не приймалось.

Тому, на думку Позивача рішення чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства (згідно КВЦПЗ 01.03) у власність громадянам, орієнтовною площею до 2,000 га за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса, Нива, Урожай, Бобрицьке, Султанівське на території Бобрицької сільської ради досі є зупиненим, а тому проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства, виготовлені громадянами ОСОБА_11 , ОСОБА_4 ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 без належного дозволу, у зв`язку з чим не могли бути винесені на затвердження чергової сесії Любашівської селищної ради.

Отже, позивач вважає, що відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 орієнтовною площею до 2,000 га кожному за рахунок земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса на території Бобрицької сільської ради здійснювалось з порушенням встановленого законом порядку, а тому є протиправним та порушує майнові права (право оренди) позивача, а тому, Рішення пленарного засідання позачергової двадцятої сесії Любашівської селищної ради VII скликання від 26 червня 2020 року на розгляд чергової сесії Любашівської селищної ради щодо винесення питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення громадянам: ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства є протиправним та підлягає скасуванню.

Зокрема, Позивач вважає, що незаконність вищевказаних рішень Бобрицької сільської ради 38 сесії - VII скликання від 27.09.2019р. про надання дозволів на виготовлення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства вищезазначеним особам полягає в тому, що Бобрицькою сільською радою до прийняття цих рішень - не було завершено інвентаризацію земельних ділянок, не було оформлено належним чином право комунальної власності на ці земельні ділянки і, відповідно, Бобрицька сільська рада не мала права розпоряджатися земельними ділянками і здійснювати дії щодо передачі їх у власність іншим особам, зокрема, вищевказаним громадянам.

Також, Позивач вважає, що після зупинення рішень чергової 38-ї сесії Бобрицької сільської ради від 27.09.2019 року на підставі Розпорядження сільського голови №13/2019-СР від 02.10.2019р. - проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства були виготовлені громадянами ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_8 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 та ОСОБА_13 - без належного дозволу.

Тому, рішення Любашівської селищної ради ХХ сесії VII скликання від 26.06.2019р. про винесення питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 за адресою, на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії - є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.

На аналогічні підстави для задоволення позовних вимог ТОВ „Кіпер Агро» посилається і відповідач у заяві про визнання позову.

Заслухавши пояснення сторін надані під час розгляду справи та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що у задоволенні позову слід відмовити, виходячи з наступного :

29.12.2018року між Любашівською районної державною адміністрацією (орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю „Кіпер Агро» (орендар) було укладено договір оренди нерозподілених земельних ділянок, відповідно до умов якого орендодавець передав, а орендар прийняв в оренду нерозподілені земельні ділянки загальною площею 110,3938га ріллі, в тому числі площами 103,00га між контурами №12 і №8 та 7,3938га біля масиву №14 на території Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області для сільськогосподарських потреб.

Приймаючи до уваги, що ТОВ „Кіпер Агро» обґрунтовує свої позовні вимоги тим, що діями Бобрицької сільської ради і Любашівської селищної ради, а також спірними рішеннями цих органів місцевого самоврядування, були порушено його право оренди, оскільки земельні ділянки, стосовно яких приймались спірні рішення, входили до орендованих позивачем по вищевказаного договору нерозподілених земельних ділянок - спір розглядається в порядку господарського судочинства.

Щодо позовних вимог в частині визнання незаконними дій ті рішень Бобрицької сільської ради, то в позовній заяві позивач зазначив, що Любашівська селищна рада - є правонаступником прав та обов`язків Бобрицької сільської ради, оскільки об`єднана територіальна громада є правонаступником прав та обов`язків територіальних громад, що об`єдналися, з дня набуття повноважень такою об`єднаною територіальною громадою.

Із Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 03.11.2020р. (т.2 а.с.214) вбачається, що Бобрицька сільська рада Любашівського району Одеської області (код 04380070) - є зареєстрованою. В даних про перебування вказаної юридичної особи у процесі припинення, у тому числі в даних про рішення щодо припинення юридичної особи - відомості відсутні. В даних про юридичних осіб-правонаступників - відомості також відсутні.

Відносини, що виникають у процесі добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, урегульовані Законом України від 05 лютого 2015 року № 157-VIII Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Відповідач в заяві про визнання позову (т.3 а.с.138-145) посилається на те, що Рішенням 10 сесії VII скликання Любашівської селищної ради від 14 травня 2019року „Про добровільне приєднання територіальних громад сіл Бобрик Перший, Арчепитівка, Бобрик Другий, Янишівка Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади Любашівського району Одеської області» територіальні громади вищевказаних сіл було приєднано до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади Любашівського району Одеської області.

Тобто, в даному випадку, позивач стверджує про правонаступництво Любашівською селищною радою прав та обов`язків Бобрицької сільської ради у зв`язку з об`єднанням територіальних громад, а відповідач посилається на те, що Бобрицька сільська рада приєдналася до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади.

Суд звертає увагу, що на офіційному сайті (https://lubashivska-gromada.gov.ua/) Любашівської селищної ради Подільського району Одеської області, станом на момент вирішення спору, відсутні відомості про вищезазначене Рішення 10 сесії VII скликання Любашівської селищної ради від 14 травня 2019року. Більш того, на сайті взагалі відсутні рішення 10-ї сесії Любашівської селищної ради, в існують тільки рішення 9-ї сесії 7-го скликання від 15.03.2019р. та 11-ї сесії 7-го скликання від 27.06.2019р.

Більш того, на офіційному сайті Бобрицької сільської ради Любашівського району (bobryk1.rada.org.ua) міститься загальнодоступна інформація про прийняте 31.05.2019р. 35-ю черговою сесією VII скликання Бобрицької сільської ради Рішення №488 „Про добровільне приєднання територіальних громад сіл Бобрик Перший, Арчепитівка, Бобрик Другий, Янишівка Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади Любашівського району Одеської області» .

Таким чином, встановлюючи правонаступництво Любашівською селищною радою прав та обов`язків Бобрицької сільської ради Любашівського району, слід виходити з того, що в даних правовідносинах мало місце не об`єднання територіальних громад, а приєднання Бобрицької сільської ради до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади.

Статтею 8-3 Закону України „Про добровільне об`єднання територіальних громад» встановлено особливості припинення повноважень сільської, селищної ради, сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, а саме:

1. Повноваження сільської , селищної ради та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до сільської, селищної об`єднаної територіальної громади, припиняються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.

Повноваження сільської, селищної ради, її виконавчого комітету та сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади, припиняються з дня набрання чинності рішенням сільської, селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади. З моменту припинення повноважень сільської, селищної ради повноваження міської ради поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до міської об`єднаної територіальної громади.

З моменту припинення повноважень сільського, селищного голови територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, повноваження сільського, селищного, міського голови об`єднаної територіальної громади поширюються на територію територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.

Сільський, селищний голова територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, виконує обов`язки старости відповідно до закону на період повноважень ради об`єднаної територіальної громади поточного скликання. За ним зберігаються розмір та умови оплати праці, що були йому встановлені як сільському, селищному голові до приєднання.

2. З дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, у порядку, визначеному цим Законом, здійснюється реорганізація відповідних юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету шляхом їх приєднання до відповідних юридичних осіб - сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету об`єднаної територіальної громади. Після завершення реорганізації відповідні юридичні особи - сільська, селищна рада, її виконавчий комітет припиняються у порядку, визначеному цим Законом.

3. Об`єднана територіальна громада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.

Відповідні юридичні особи - сільська, селищна, міська рада, її виконавчий комітет об`єднаної територіальної громади є правонаступниками прав та обов`язків відповідних юридичних осіб - сільської, селищної ради, її виконавчого комітету територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади, з дня припинення повноважень сільською, селищною радою територіальної громади, що приєдналася до об`єднаної територіальної громади.

До матеріалів справи не надано доказів, підтверджуючих факт правонаступництва Любашівською селищною радою прав та обов`язків Бобрицької сільської ради і те, коли це правонаступництво відбулось, приймаючи до уваги умови правонаступництва, встановлені в абзаці першому частини 1 статті та абзаці другому частини 3 статті 8-3 вищевказаного Закону, а саме - з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади рішення про підсумки додаткових виборів та визнання повноважень не менше половини депутатів від територіальної громади, що приєдналася, обраних на виборах до сільської, селищної ради об`єднаної територіальної громади.

Правонаступництво ж з дня набрання чинності рішенням сільської , селищної ради та рішенням міської ради об`єднаної територіальної громади про добровільне приєднання до об`єднаної територіальної громади, передбачені абзацом другим частини 3 зазначеної статті Закону, - стосуються випадків, коли сільські та селищні територіальні громади приєднуються до міських об`єднаних територіальних громад.

Суд звертає увагу, що в Постанові Великої палати Верховного суду від 16.01.2019р. по справі № 361/2562/16-а, на яку посилається позивач, обґрунтовуючи факт правонаступництва Любашівської селищною радою прав та обов`язків Бобрицької сіьскої ради, - розглядалось питання правонаступництва у зв`язку з об`єднанням територіальних громад, а не у зв`язку з приєднанням. Момент виникнення правонаступництва у зв`язку з об`єднанням та у зв`язку з приєднанням - має підтверджуватись різними доказами. Крім того, по вищевказані справі Великою палатою Верховного суду було зазначено про заміну судом першої інстанції відповідачів правонаступниками у зв`язку з тим, що Заворицьку сільську раду (первісного відповідача по вказаній справі було припинено як юридичну особу 25 липня 2016 року.

Таким чином, приймаючи до уваги, що до матеріалів справи не надано, передбачених Законом, доказів правонаступництва відповідачем прав та обов`язків Бобрицької сільської ради; відсутність на офіційному сайті Любашівської селищної ради Рішення 10 сесії VII скликання Любашівської селищної ради від 14 травня 2019року „Про добровільне приєднання територіальних громад сіл Бобрик Перший, Арчепитівка, Бобрик Другий, Янишівка Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади Любашівського району Одеської області» ненадання учасниками справи (третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору) заяв про визнання обставин правонаступництва, та те, що в Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 03.11.2020р. Бобрицька сільська рада Любашівського району Одеської області (код 04380070) - є зареєстрованою, відомості про перебування вказаної юридичної особи у процесі припинення та про юридичних осіб-правонаступників відсутні - суд, в межах цієї справи, має обґрунтовані сумніви в існуванні таких обставин і не може визнати їх загальновідомими та такими, що не потребують доказуванню.

Додатково щодо сумнівів суду у правонаступництві слід зазначити, що, як булло вказано вище, відповідач у заяві про визнання позову, в якості доказів правонаступництва, посилається на Рішенням 10 сесії VII скликання Любашівської селищної ради від 14 травня 2019року „Про добровільне приєднання територіальних громад сіл Бобрик Перший, Арчепитівка, Бобрик Другий, Янишівка Бобрицької сільської ради Любашівського району Одеської області до Любашівської селищної об`єднаної територіальної громади Любашівського району Одеської області» , яке не додано до матеріалів справи і яке відсутнє на офіційному сайті Любашівської селищної ради.

При цьому, спірні рішення 38-ї сесії VII скликання Бобрицької сільської ради датовані 27 вересня 2019року. Тобто, повноваження Бобрицької сільської ради після 14.05.2019р. ще не були припинені і правонаступництво - не відбулось.

Все вищезазначене є однією з підстав для відмови у позові, заявленого до Любашівської селищної ради, в частині позовних вимог про визнання незаконними дій Бобрицької сільської ради та про визнання незаконними і скасування рішень Бобрицької сільської ради щодо надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 , оскільки в цій частині позовні вимоги заявлено до неналежного відповідача і клопотань про залучення іншого співвідповідача - позивачем не заявлялось.

Крім того, навіть якщо прийняти факт правонаступництва і те, що Любашівська селищна рада є належним відповідачем у справі - підстав для задоволення позову, у будь-якому випадку, судом не вбачається, з огляду на наступне.

Як зазначалось вище, позивач вважає незаконними дії відповідача при прийнятті рішень 38-ю сесією VII скликання Бобрицької сільської ради від 27.09.2019р. про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 і, власне, вважає незаконними самі вищевказані рішення.

Між тим, згідно з частиною першою статті 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

За правилами частин шостої, сьомої і десятої статті 118 ЗК громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Отже, наведеними нормами права встановлено підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у власність громадян та визначені органи, уповноважені розглядати ці питання.

Велика Палата Верховного Суду неодноразово вирішувала питання щодо юрисдикційної належності спору, предметом якого є оскарження рішення органу державної влади чи місцевого самоврядування про надання або відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Так, у постановах від 21 березня 2018 року (справа № 536/233/16-ц), 24 квітня 2018 року (справа № 401/2400/16-ц), 30 травня 2018 року (справа № 826/5737/16), 19 червня 2018 року (справа № 922/864/17) Велика Палата Верховного суду дійшла висновку про те, що отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування, а відмова особі у наданні земельної ділянки, яка висловлена шляхом відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо її відведення, сама по собі не є порушенням цивільного права цієї особи за відсутності обставин, які свідчать про наявність в неї або інших заінтересованих осіб відповідного речового права щодо такої земельної ділянки.

Проект відведення земельної ділянки не визначений законом як підстава набуття права на земельну ділянку і не є правовстановлюючим документом.

До вищевказаних висновків Велика палата Верховного суду дійшла в Постанові від 16.01.2019р. по справі № 361/2562/16-а, на яку посилається позивач в своїй позовній заяві.

Таким чином, приймаючи до уваги посилання позивача на те, що у нього існує право оренди земельних ділянок щодо яких Бобрицькою сільською радою та Любашівською селищною радою приймались спірні рішення, відповідно до договору оренди нерозподілених земельних ділянок від 29.12.2018року, укладеного з Любашівською районною державною адміністрацією, та на те, що діями відповідача і вказаними рішеннями було порушені його права користування земельними ділянками - суд підтверджує, що цей спір підлягає розгляду в порядку господарського судочинства, оскільки стосується порушеного права (на думку позивача) і суб`єктами спірних відносин є юридичні особи.

Однак, як зазначалось вище, надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування певній особі, рівно як проект землеустрою - не є правовстановлюючим документом.

Таким чином, суд вважає, що внаслідок прийняття Бобрицькою селищною радою спірних рішень від 27.09.2019р. про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 - права позивача та його законні інтереси ніяким чином не були порушені.

Також не порушено прав позивача і прийняття двадцятою сесією VII скликання Любашівської селищної ради рішень від 26 червня 2020 року, які є предметом спору, - про винесення питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 за адресою, на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії.

Тим більше, що з текстів вказаних рішень від 26.06.2020р. за номерами 1262-1274 (т.1 а.с.77-89) вбачається, що питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок вищевказаним громадянам у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на територій Одеської області Любашівського району, Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) були винесені на доопрацювання та розгляд на черговій сесії Любашівської селищної ради.

Серед іншого, Любашівська селищна рада у вказаних рішеннях вирішила:

- направити листи до відділу до відділу у Любашівському районі ГУ Держгеокадастру в Одеській області, Головного управління Держгеокадастру в Одеській області, розробнику технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земель Бобрицької сільської ради ФОП ОСОБА_20 про надання роз`яснення правомірності прийнятих рішень Бобрицької сільської ради від 27 вересня 2019 року стосовно надання дозволів вищевказаним громадянам (треті особи по справі) на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистого селянського господарства із земель сільськогосподарського призначення, які знаходились в колективній власності КСП Щорса КСП Нива ;

- узагальнити отриману інформацію від вищевказаних організацій та надати пропозиції щодо прийняття рішення Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою на території Одеської області Любашівського району, Бобрицька сільська рада ( за межами населеного пункту).

Тобто, саме з підстав перевірки обставин щодо проведення інвентаризації земель Бобрицької сільської ради та необхідності встановлення правомірності прийняття Бобрицькою сільською радою спірних рішень від 27.09.2019 р. про надання дозволів на розробку проектів землеустрою питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок вищевказаним громадянам у власність для ведення особистого селянського господарства за адресою: на територій Одеської області Любашівського району, Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) спірними рішеннями Любашівської селищної ради від 26.06.2020р. були винесені на доопрацювання. В залежності від результатів доопрацювання ці питання мали бути розглянуті на черговій сесії Любашівської селищної ради.

Тому, суд вважає, що на 20-й сесії VII скликання Любашівської селищної ради, що відбулась 26.06.2020р. - не приймалось рішень, якими були б порушені права ТОВ „Кіпер Агро» . Навпаки, для з`ясування обставин законності рішень Бобрицької сільської ради від 27.09.2019р. питання про затвердження проектів землеустрою були направлені на доопрацювання.

Суд не вбачає порушень прав позивача по цій справі, ще й виходячи з положень ч. 4 ст.32 Закону України Про оренду землі , відповідно до якої перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи (у тому числі в порядку спадкування), реорганізація юридичної особи-орендаря - не є підставою для зміни умов або припинення договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі.

Пунктами 3.1., 3.3. договору оренди нерозподілених земельних ділянок від 29.12.2018р., укладеного між Любашівською районною державною адміністрацією Одеської області та ТОВ „Кіпер Агро» встановлено, що його укладено сторонами на термін до оформлення на земельні ділянки права власності відповідно до закону.

Договір припиняє чинність до закінчення строку вказаного у п.3.1. цього договору, у випадках: дострокового його припинення за згодою сторін; ліквідації або смерті орендаря, ліквідації орендодавця; добровільної відмови орендаря від цього договору; оформлення права власності на земельні ділянки, які входять до об`єкту оренди.

Як зазначалось вище, діями Бобрицької сільської ради та Любашівської селищної ради при розгляді питань надання дозволів громадянам на виготовлення проектів землеустрою (третім особам по справі) і при прийнятті цими органами місцевого самоврядування спірних рішень - не було вирішено питання передачі у власність цим громадянам земельних ділянок, орендованих позивачем і, тому, ці дії та рішення ніяким чином не вплинули на право користування позивача земельними ділянками, що є предметом вищевказаного договору оренди нерозподілених земельних ділянок від 29.12.2018р.

Відповідно ч. 2 ст. 4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи - підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

З урахуванням цих норм правом на звернення до суду за захистом наділена особа в разі порушення, невизнання або оспорювання саме її прав, свобод чи інтересів.

Підсумовуючи вищевикладене, суд зазначає, що підставами для відмови у задоволенні позовних вимог по справі - є недоведеність позивачем, в межах цієї справи, правонаступництва Любашівською селищною радою прав та обов`язків Бобрицької сільської ради і заявлення частини позовних вимог до неналежного відповідача, а також - відсутність порушеного права і законного інтересу позивача спірними діями та рішеннями вказаних органів місцевого самоврядування на момент звернення позивача з позовом по цій справі до Господарського суду Одеської області.

У зв`язку з цим, судом не досліджуються обставини незаконності спірних рішень через те, що вони приймались за відсутності інвентаризації та належного оформлення за Бобрицькою сільською радою права власності на земельні ділянки, надання згоди на виготовлення проектів землеустрою щодо яких було вирішено спірними рішеннями Бобрицької сільської ради від 27.09.2019р. та виносились рішення щодо доопрацювання питань затвердження проектів землеустрою спірними рішеннями Любашівської селищної ради від 26.06.2020р.

Також, приймаючи до уваги відсутність порушеного права позивача, судом не досліджується та не надається оцінка законності вищевказаних спірних рішень Любашівської селищної ради від 26.06.2020р. через те, що вони були прийняті незважаючи на призупинення рішень Бобрицької сільської ради від 27.09.2019р. щодо надання дозволів громадянами на виготовлення проектів землеустрою на підставі Розпорядження Голови Бобрицької сільської ради №13/2019-СР від 02.10.2019р.

При цьому, суд звертає увагу, що до матеріалів справи додано копію Розпорядження Бобрицького сільського голови № 17/2019-СР від 14.11.2019р. „Про скасування Розпорядження Бобрицького сільського голови від 02.10.2019р. № 13/2019-СР» .

Тобто, станом на 26.06.2020р. у Любашівської селищної ради не було підстав для того, щоб не приймати спірних рішень на 20-й сесії VII скликання про винесення питання щодо затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для ведення особистих селянських господарств громадянам ОСОБА_11 , ОСОБА_4 , ОСОБА_19 , ОСОБА_3 , ОСОБА_3 , ОСОБА_15 , ОСОБА_7 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_12 , ОСОБА_10 , ОСОБА_14 , ОСОБА_9 , ОСОБА_13 за адресою, на території Одеської області Любашівського району Бобрицька сільська рада (за межами населеного пункту) на доопрацювання та розгляду на черговій сесії.

На підставі викладеного, в задоволенні позову слід відмовити з покладенням судових витрат по сплаті судового збору на позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 233, 238, 240 ГПК України, суд

В И Р І Ш И В :

У задоволені позову відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в порядку ст.241 ГПК України

та може бути оскаржено в порядку ст.ст.253-259 ГПК України.

Повний текст складено 31 грудня 2020 р.

Суддя О.А. Демешин

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення22.12.2020
Оприлюднено04.01.2021
Номер документу93962508
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/2138/20

Постанова від 19.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 05.04.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 26.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 15.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 08.02.2021

Господарське

Південно-західний апеляційний господарський суд

Принцевська Н.М.

Ухвала від 31.12.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Рішення від 22.12.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Ухвала від 07.12.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Ухвала від 04.12.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

Ухвала від 23.11.2020

Господарське

Господарський суд Одеської області

Демешин О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні