ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 січня 2021 року справа №200/1963/20-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді: Міронової Г.М., суддів: Гайдара А.В., Геращенка І.В., секретаря судового засідання Тішевського В.В., за участю представника відповідача 2 Гатченка В.А., представника третіх осіб Деменкової Є.С., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі виробничої одиниці обласного комунального підприємства Лимантепломережа на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2020 р. (повний текст виготовлено 31.08.2020 року) у справі № 200/1963/20-а (головуючий І інстанції Аляб`єв І.Г.) за позовом Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі виробничої одиниці обласного комунального підприємства Лимантепломережа до Виконавчого комітету Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконавчому комітеті Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, треті особи: Сіверське міське спеціалізоване підприємство, Приватне підприємство "Донжилсервіс", ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , ОСОБА_18 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , ОСОБА_23 , ОСОБА_24 , ОСОБА_25 , ОСОБА_26 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
Позивач 19.02.2020 року звернувся до суду з позовом до виконавчого комітету Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключення споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконавчому комітеті Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області, в якому просив:
визнати протиправним та скасувати протокол Міжвідомчої комісії з розгляду питань відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання при виконавчому комітеті Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області від 20.08.2019 року № 7 в частині відключення окремих квартир 27 споживачів від мережі централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення в квартирах як такий, що не відповідає вимогам ст. 4 Закону України Про теплопостачання та Наказу Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 року № 4 Про затвердження Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання ;
визнати протиправними та зобов`язати Міжвідомчу комісію з розгляду питань, пов`язаних з відключення споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконавчому комітеті Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області скасувати видані на підставі протоколу № 7 від 20.08.2019 року третім особам акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП (том 1 а.с. 3-14).
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2020 р. у справі № 200/1963/20-а у задоволенні позову Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі виробничої одиниці Обласного комунального підприємства Лимантепломережа відмовлено (том 1 а.с. 127-134).
Не погодившись з таким рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції, та прийняти нове, яким задовольнити позовні вимоги.
В обґрунтування апеляційної скарги позивач посилається на норми Закону України Про теплопостачання , Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 року № 630, Порядку відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого Наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України 22.11.2005 року № 4, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 9 грудня 2005 р. за № 1478/11758 та зазначає, що дозвіл на відключення від мереж централізованого опалення та теплопостачання міг бути виданий лише за умови відключення цілого житлового будинку. Можливість відключення окремої квартири (приміщення) Порядком № 4 не передбачена.
Вказує, що третіми особами не подавалося разом з заявою рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення, підтриманого всіма власниками квартир будинків, відтак, підстав для задоволення заяв окремих власників квартир відключення їх від системи ЦО та ГВП у Комісії не було.
Представники відповідача та третіх осіб проти доводів апеляційної скарги заперечували.
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено наступне.
Позивач, Обласне комунальне підприємство Донецьктеплокомуненерго зареєстроване у якості юридичної особи, включене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за кодом 03337119, місцезнаходження юридичної особи: 84307, Донецька обл., м. Краматорськ, пров. Земляний, буд. 2; Код КВЕД 35.30 Постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря (основний).
За змістом п.п. 3.1.1 Статуту ОКП Донецьктеплокомуненерго до складу підприємства у вигляді відокремленого підрозділу входить, зокрема, Виробнича одиниця обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго Лимантепломережа (том 1 а.с. 22-34).
Пунктом 4.1 Статуту визначено, що метою діяльності підприємства є виробництво теплової енергії, транспортування її магістральними та місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії у вигляді пари та гарячої води. (том 1 а.с. 22-34).
В матеріалах справи наявний технічний звіт Розробка схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверськ розроблений ПП Техенерго на замовлення Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області (том 1 а.с. 144-152).
20.08.2019 року Міжвідомчою комісією з розгляду питань відключення від мереж ЦО і ГВП прийнято протокол № 7, де зазначено наступне.
Розглянувши звернення громадян, встановлено, що у будинках по вул. Енергетиків 23 , 31, 32, 33, Садова 53, Молодіжна 1 , 4, 5, 7, Суворова 17, 19, Ювілейна 4 , 6, 8 а , Доломітників 17, 23, провул. Заводський 4 , процент відключення квартир від мереж централізованого опалення складає більше 50 %.
Враховуючи викладене, на підставі Схеми оптимізації системи теплопостачання м. Сіверська, вирішено не заперечувати проти відключення окремих квартир від мереж централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення в квартирах за адресами: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_26 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_15 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_16 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_17 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_18 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_19 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_20 ), ОСОБА_27 ( АДРЕСА_21 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_22 ), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_23 ), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_24 ), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_25 ), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_26 ), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_27 ), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_28 ), ОСОБА_22 ( АДРЕСА_29 ), ОСОБА_23 ( АДРЕСА_30 ), ОСОБА_24 ( АДРЕСА_31 ), ОСОБА_25 ( АДРЕСА_32 ).
Відключення квартир від мереж централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення виконати згідно діючого законодавства.
Рекомендувати власникам квартир, зокрема, відключення квартир від мереж централізованого опалення виконати при наявності проекту на встановлення альтернативного (індивідуального) опалення (том 1 а.с. 20-21).
Головою Комісії на підставі протоколу № 7 від 20.08.2019 року затверджено акти про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП за таким переліком: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_6 ), ОСОБА_2 ( АДРЕСА_7 ), ОСОБА_26 ( АДРЕСА_8 ), ОСОБА_3 ( АДРЕСА_9 ), ОСОБА_4 ( АДРЕСА_10 ), ОСОБА_5 ( АДРЕСА_11 ), ОСОБА_6 ( АДРЕСА_12 ), ОСОБА_7 ( АДРЕСА_13 ), ОСОБА_8 ( АДРЕСА_14 ), ОСОБА_9 ( АДРЕСА_15 ), ОСОБА_10 ( АДРЕСА_16 ), ОСОБА_11 ( АДРЕСА_17 ), ОСОБА_12 ( АДРЕСА_18 ), ОСОБА_13 ( АДРЕСА_19 ), ОСОБА_14 ( АДРЕСА_20 ), ОСОБА_15 ( АДРЕСА_21 ), ОСОБА_16 ( АДРЕСА_22 ), ОСОБА_17 ( АДРЕСА_23 ), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_24 ), ОСОБА_18 ( АДРЕСА_25 ), ОСОБА_19 ( АДРЕСА_26 ), ОСОБА_20 ( АДРЕСА_27 ), ОСОБА_21 ( АДРЕСА_28 ), ОСОБА_22 ( АДРЕСА_29 ), ОСОБА_23 ( АДРЕСА_30 ), ОСОБА_24 ( АДРЕСА_31 ), ОСОБА_25 ( АДРЕСА_32 ). Перелічені акти складені за участі представника балансоутримувача будинку в особі директора Сіверського МСКП, представника виконавця послуг ПП Донжилсервіс та власниками квартир та підтверджують, що відключення виконано шляхом видимого розриву заварюванням приєднань радіаторів (конвекторів) заварюванням стояків з залишенням транзитних неізольованих стояків (том 1 а.с. 39-48).
В актах вказано, що дія договору постачання між споживачем і виробником (споживачем і виконавцем) у питанні теплопостачання припиняється від дати затвердження актів.
17.10.2019 року позивач звернувся до голови Сіверської міської ради з листом-претензією № 1322, в якому просив скасувати протокольне рішення засідання Комісії № 7 та акти про відключення квартири від внутрішньо будинкових мереж ЦУО і ГВП, видані власникам окремих квартир (том 1 а.с. 49-52).
Листом від 31.10.2019 року № 0708/4034 у відповідь на вказану вище претензію Сіверська міська рада зазначила, зокрема, що міською радою розроблено Схему оптимізації теплопостачання м. Сіверська, яка затверджена рішенням міської ради від 30.03.2018 року № 7/13-178 Про затвердження Схеми оптимізації системи теплопостачання міста Сіверська , яка передбачає поступове виведення абонентів ВО Лимантепломережа на індивідуальне опалення, як мешканців багатоквартирних будинків, так і об`єктів соціальної сфери. 01.05.2019 року вступив у дію Закон України Про житлово-комунальні послуги , що передбачає умови для надання дозволу на відключення окремих квартир (нежитлових приміщень) у багатоквартирних будинках. Такими умовами є наявність певної кількості вже відокремлених від мереж ЦО квартир у будинку (том 1 а.с. 53-55).
Наведене стало підставою для звернення позивача до суду з позовом.
Спірним у справі є правомірність дій Міжвідомчої комісії з розгляду питань, пов`язаних з відключенням споживачів від мереж централізованого опалення і гарячого водопостачання при виконавчому комітеті Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області стосовно прийняття протоколу № 7 від 20.08.2019 року, яким вирішено не заперечувати проти відключення окремих квартир від мереж централізованого опалення та встановлення альтернативного (індивідуального) опалення в окремих квартирах і, як наслідок, видачі актів про відключення квартири (секції, під`їзду) від внутрішньо будинкових мереж ЦО і ГВП.
Колегія суддів вважає доводи апеляційної скарги такими, що не підлягають задоволенню з огляду на наступне.
За унормуванням частини третьої статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також КАС України) провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Правилами підпункту 1 пункту а статті 30 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР , в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин (далі - Закон № 280/97-ВР) визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження: управління об`єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв`язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню.
Частиною 1 статті 47 Закону № 280/97-ВР окреслено, що постійні комісії ради є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету.
Відповідно до статті 24 Закону України Про теплопостачання від 2 червня 2005 року № 2633-IV (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин) споживач теплової енергії має право на: вибір одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами.
Закон України Про житлово-комунальні послуги від 09.11.2017 № 2189-VIII (далі - Закон № 2189), набрав чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та вводиться в дію з 1 травня 2019 року, крім:
статті 1, частини першої статті 2, статей 3-7, 9, 11, 12, частини другої статті 26, статей 27 та 29 (в частині регулювання послуги з управління багатоквартирним будинком), частини другої статті 2, частин третьої та четвертої статті 8, частин другої та третьої статті 10, статті 15, частин першої, третьої та п`ятої статті 16, статті 18, частини п`ятої статті 28, пунктів 2, 3-1, 6, підпункту 1, підпункту "б" підпункту 2, підпунктів 5 та 11 пункту 8 цього розділу, які вводяться в дію через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом;
частини третьої статті 11, абзаців першого та другого частини п`ятої статті 18, які вводяться в дію з 1 січня 2019 року; передбачено, що цей Закон регулює відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг.
Приписами ч. 2 ст. 4 Закону № 2189 встановлено: до повноважень центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері житлово-комунального господарства, належать, зокрема, встановлення порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води.
Пунктом 1 ч. 3 ст. 4 Закону № 2189 занотовано, що до повноважень органів місцевого самоврядування належать, зокрема, затвердження та виконання місцевих програм у сфері житлово-комунального господарства, участь у розробленні та виконанні відповідних державних і регіональних програм.
Частиною 1 статті 6 Закону № 2189 визначено, що учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: 1) споживачі (індивідуальні та колективні); 2) управитель; 3) виконавці комунальних послуг.
Статтею 7 Закону № 2189 окреслено коло прав і обов`язки споживачів, зокрема,: споживач має право у встановленому законодавством порядку відключитися від систем централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.
В статті 8 Закону № 2189 позначено: виконавець комунальної послуги має право, зокрема, звертатися до суду в разі порушення споживачами умов договору.
Пункт 7 Розділу VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189, що діє з 10.12.2017 року, визначає, що у багатоквартирних будинках, у яких на день набрання чинності цим Законом не менш як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, власники квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, не зобов`язані, але мають право виключно за власним рішенням у встановленому порядку відокремити (відключити) від них свою квартиру чи нежитлове приміщення та влаштувати систему індивідуального теплопостачання (опалення та/або гарячого водопостачання) у такій квартирі чи нежитловому приміщенні. Не допускається примусове відокремлення (відключення) від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води власників квартир та нежитлових приміщень, приєднаних до таких мереж, у багатоквартирних будинках у разі відокремлення (відключення) від цих мереж інших власників квартир та нежитлових приміщень.
Таким чином, відповідно до вказаної вище норми з 10.12.2017 року можливе відключення квартири від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води і влаштування системи індивідуального теплопостачання у разі, якщо у багатоквартирному будинку на день набрання чинності Законом України Про житлово-комунальні послуги від 9 листопада 2017 року № 2189-VIII не менш, як половина квартир та нежитлових приміщень відокремлена (відключена) від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води.
Відносини між суб`єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальних послуг (далі - виконавець), і фізичною та юридичною особою (далі - споживач), яка отримує або має намір отримувати послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 р. № 630, в редакції, що діяла на момент виникнення спірних відносин (далі - Правила № 630).
Зміст пункту 24 Правил № 630 свідчить, що споживачі можуть відмовитися від отримання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води.
Пунктом 25 Правил № 630 визначено, що відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.
Відповідно до пункту 26 зазначених Правил відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про теплопостачання" схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.
На виконання приписів пункту 25 Правил наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2005 року № 4 затверджено Порядок відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, який був чинний на момент винесення оскаржуваного протоколу № 7 від 20.08.2019 року (далі - Порядок № 4).
Порядком № 4 встановлено процедуру відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води житлового будинку (секції, під`їзду) або його окремих приміщень при відмові споживачів від послуг централізованого опалення та постачання гарячої води.
Так, за пунктом 2.1 Порядку № 4 для вирішення питання відключення житлового будинку (будинків) від мереж централізованого опалення його власник (власники) повинен (повинні) звернутися до Комісії з письмовою заявою про відключення від мереж ЦО і ГВП.
У заяві про відключення від мереж ЦО і ГВП власник (власники) будинку зазначає причини відключення.
До заяви додається копія протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. Рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення повинно бути підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.
Положеннями п. 2.2 Порядку № 4 визначено, що Комісія розглядає надані документи лише за наявності затвердженої органом місцевого самоврядування в установленому порядку оптимізованої схеми перспективного розвитку систем теплопостачання населеного пункту та у відповідності до неї.
При цьому обов`язково враховуються технічні можливості існуючих мереж газопостачання, водопостачання та електропостачання даного населеного пункту або окремого мікрорайону щодо забезпечення живлення запропонованої власником (власниками) системи теплопостачання. Комісією, у разі необхідності, можуть розглядатися питання збільшення потужностей та можуть розроблятися пропозиції щодо їх фінансування, а також заміни систем внутрішньоквартальних, а в деяких випадках і магістральних мереж газо-, водо-, теплопостачання.
Засідання Комісії відбувається за участю заявника або його уповноваженого представника.
Рішення Комісії оформляється протоколом, витяг з якого у десятиденний строк надається заявникові.
Зі змісту вказаних норм вбачається, що рішення про улаштування індивідуальної (автономної) системи теплопостачання Комісія приймає разом із рішенням щодо відключення від мереж ЦО і ГВП.
Для прийняття такого рішення необхідна наявність, зокрема, рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення, яке підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.
Положеннями п.2.2.3 Порядку № 4 передбачено, якщо заявником є власник, наймач (орендар) окремого приміщення, Комісія має право не розглядати його заяву до прийняття рішення про відключення від мереж централізованого теплопостачання всього будинку. Про відмову у розгляді заяви Комісія повідомляє заявника у десятиденний строк.
При цьому норма п. 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189, яка є спеціальною у спірних правовідносинах, як єдину умову реалізації права окремого споживача (у межах багатоквартирного будинку) виключно за власним рішенням відокремити свою квартиру від мереж централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, встановлює наявність відключення від таких мереж не менш як половини квартир та нежитлових приміщень на день набрання чинності цим Законом.
В матеріалах справи наявні довідки за підписом директора Сіверського міського спеціалізованого комунального підприємства про те, що: у будинку за адресою вул. Енергетиків 32 , 69 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 68 %; у будинку за адресою вул. Енергетиків 31 , 70 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 80 %; у будинку за адресою вул. Молодіжна 5, 62 квартири, станом на 20.08.2019 року відключено 63 %; у будинку за адресою вул. Молодіжна 7, 56 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 87 %; у будинку за адресою вул. Енергетиків 33 , 45 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 78 %; у будинку за адресою вул. Молодіжна 1, 104 квартири, станом на 20.08.2019 року відключено 89 %; у будинку за адресою вул. Молодіжна 4, 36 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 58 %; у будинку за адресою вул. Садова, 53 , 60 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 76 %; у будинку за адресою вул. Ювілейна 6, 70 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 68 %; у будинку за адресою вул. Ювілейна 8а, 50 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 66 %; у будинку за адресою вул. Ювілейна 4, 70 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 81 %; у будинку за адресою вул. Доломітників 17 , 32 квартири, станом на 20.08.2019 року відключено 68 %; у будинку за адресою вул. Енергетиків 23 , 11 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 72 %; провул. Заводський 4, 48 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 77 %; у будинку за адресою вул. Доломітників 23 , 70 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 78 %; у будинку за адресою вул. Суворова 19 , 19 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 84 %; у будинку за адресою вул. Суворова 17 , 19 квартир, станом на 20.08.2019 року відключено 66 % (т. 1 а.с. 180-196).
Також зазначено, що процент відключення не враховує осіб, щодо яких прийнято рішення протоколом Комісії № 7.
Норма п. 7 Розділ VI Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2189 передбачає її реалізацію шляхом застосування, як буквально вказано у тексті такої у встановленому порядку , тобто виключається можливість самовільного відключення.
Суд враховує, що норми Закону № 2633 встановлюють право окремого споживача обирати одного або декількох джерел теплової енергії чи теплопостачальних організацій, якщо це можливо за існуючими технічними умовами, а Правила № 630, № 4 уточнюють, що таке здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про теплопостачання" схемою теплопостачання.
Матеріалами справи підтверджено, що рішенням Сіверської міської ради Бахмутського району Донецької області від 30.03.2018 року № 7/13-178 затверджено Схему оптимізації системи теплопостачання м. Сіверськ (т. 3 а.с. 67).
За таких обставин, суд апеляційної інстанції погоджує висновок суду першої інстанції стосовно відмови у задоволенні позовних вимог.
Така позиція узгоджується з правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 03 липня 2020 року у справі 234/15728/17.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу (ч. 1 ст. 77 КАС України). В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
І відповідачем доведено, що у спірних правовідносинах він діяв правомірно.
Суд апеляційної інстанції враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах "Салов проти України" (заява № 65518/01; пункт 89), "Проніна проти України" (заява № 63566/00; пункт 23) та "Серявін та інші проти України" (заява № 4909/04; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" (Ruiz Torija v. Spain) серія A. 303-A; пункт 29).
Суд у цій справі також враховує положення Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (п. 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення. При цьому, зазначений Висновок, крім іншого, акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
З урахуванням вищевикладеного, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи та судове рішення ухвалено з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду не вбачається.
Керуючись статями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Обласного комунального підприємства Донецьктеплокомуненерго в особі виробничої одиниці обласного комунального підприємства Лимантепломережа - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 28 серпня 2020 року у справі № 200/1963/20-а - без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому ст. 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повне судове рішення складено 15 січня 2021 року.
Колегія суддів: Г.М. Міронова
А.В. Гайдар
І.В. Геращенко
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2021 |
Оприлюднено | 16.01.2021 |
Номер документу | 94170471 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні