Постанова
від 14.12.2020 по справі 203/4500/18
ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ДНІПРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Провадження № 22-ц/803/1776/20 Справа № 203/4500/18 Головуючий у першій інстанції: Казак С.Ю. Суддя-доповідач: Красвітна Т. П.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 грудня 2020 року колегія суддів Судової палати з розгляду цивільних справ Дніпровського апеляційного суду у складі:

головуючого - Красвітної Т.П.,

суддів: Свистунової О.В., Єлізаренко І.А.,

при секретарі Догоновій О.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро цивільну справу по апеляційній скарзіОб`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 на рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07 жовтня 2019 року по справі за позовом Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, інфляційних нарахувань, 3% річних та за зустрічним позовом ОСОБА_1 до Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 , третя особа - Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради, про визнання права, затвердження розрахунків, зобов`язання вчинити певні дії , -

ВСТАНОВИЛА:

У грудні 2018 року ОСББ «Уютний-1» звернулось до суду з даним позовом, посилаючись на те, що відповідач є власником квартири АДРЕСА_1 , де створено ОСББ Уютний-1 . У зв`язку із несплатою відповідачем внесків та обов`язкових платежів за період з листопада 2017 року по листопад 2018 року утворилась заборгованість в сумі 27086,02 грн. Тому позивач просив стягнути на свою користь з відповідача вказану заборгованість в розмірі 27086,02 грн., інфляційні в сумі 1296,25 грн., три відсотки річних в сумі 394,40 грн., а всього 28776,67 грн.

Із зустрічним позовом до суду звернувся ОСОБА_1 , обґрунтовуючи його тим, що відслуживши в лавах ЗСУ з 09.05.2014 року по 07.07.2015 року, згідно Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , отримав право на пільги, у т.ч. з оплати за користування житлом та комунальних послуг. З вересня 2017 року він був зареєстрований в належній йому квартирі АДРЕСА_1 . Отримавши нову реєстрацію, він подав до ОСББ «Уютний-1» та Управління соціального захисту населення у Кіровському районі м. Дніпро належним чином оформлені документи. Але, починаючи з вересня 2017 року та по цей час належних йому пільг він не отримує. За період з вересня 2017 року по серпень 2018 року Управління праці та соціального захисту населення у Кіровському районі м. Дніпро перерахувало на рахунок ОСББ Уютний-1 кошти в сумі 4734,67 грн. Однак, ці кошти ніяким чином не враховані у наданих йому до оплати рахунках. Тому позивач за зустрічним позовом просив підтвердити гарантування державою Україна захисникам права на пільги, встановлені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ; затвердити розрахунок за період з 01.09.2017 року по 31.12.2018 року взаєморозрахунків між ОСОБА_1 та ОСББ Уютний-1 з урахуванням пільг, обчислений ОСОБА_1 на підставі зазначеного вище Закону, постанови КМУ №409 від 06.08.2014 року, постанови НКРЕКП №220 від 26.02.2015 року, рішення виконкому Дніпропетровської міської ради №56 від 27.01.2015 року та №1012 від 23.10.2018 року та зобов`язати ОСББ Уютний-1 виправити відповідні бухгалтерські документи; зобов`язати ОСББ Уютний-1 провести остаточну звірку фінансових розрахунків згідно наведених норм законодавства станом на останній день місяця, в якому буде винесено відповідне рішення суду та виправити відповідні бухгалтерські документи; зобов`язати ОСББ Уютний-1 публічно вибачитись та спростувати надану мешканцям будинку недостовірну інформацію в порядку ч.4 та ч. 7 ст.277 ЦК України; надати у порядку ч.11 ст.262 ЦПК України належну правову оцінку діям посадових осіб ОСББ Уютний-1 , що мають чіткі ознаки порушення законодавства, яке містить ознаки кримінального правопорушення; зобов`язати у порядку ст..262 ЦПК України ОСББ Уютний-1 вжити необхідних заходів щодо переводу мешканців ОСББ Уютний-1 на прямі договори з відповідними операторами постачання та передачі електричної енергії, та припинити протизаконну без ліцензійну діяльність зі стягнення з мешканців будинку ОСББ плати за її споживання та передачу (а.с. 133-134 т.1).

Рішенням Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07 жовтня 2019 року в задоволенні первісного позову ОСББ Уютний-1 про стягнення заборгованості та зустрічного позову ОСОБА_1 про визнання права, затвердження розрахунків, зобов`язання вчинити певні дії відмовлено в повному обсязі.

В апеляційній скарзі Уютний-1 , з урахуванням заяви про виправлення описки, посилаючись на неправильне застосування норм матеріального права, ставить питання про скасування оскаржуваного рішення в частині залишених без задоволення первісних позовних вимог про стягнення заборгованості із ОСОБА_1 та ухвалення у скасованій частині нового судового рішення про задоволення даних вимог у повному обсязі. Рішення місцевого суду в частині відмови у задоволенні зустрічного позову в апеляційному порядку не оскаржується.

Колегія суддів звертає увагу, що про час та місце слухання даної справи апеляційним судом сторони повідомлені належним чином у відповідності до вимог ст. 128-130 ЦПК України, що підтверджується письмовими матеріалами справи.

Розглянувши матеріали справи, перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги та заявлених позовних вимог, колегія приходить до висновку про наявність підстав для скасування оскаржуваного рішення та ухвалення нового судового рішення, виходячи з наступного.

Встановлено судом та стверджується зібраними у справі доказами, що згідно копії інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, за ОСОБА_1 зареєстровано право власності на квартиру АДРЕСА_2 (а.с.26 т.1).

Відповідно до статуту ОСББ «Уютний-1» метою створення об`єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов`язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутом (а.с. 11-14, 15-19 т.1).

ОСББ «Уютний-1» на загальних зборах, оформлених протоколом №1 від 25 лютого 2016 року, в п.5 були затверджені платежі та внески з 1м2 квартири в розмірі 03,36 грн.; відшкодування витрат на вивезення та знешкодження ТПВ, обслуговування ліфтів, освітлення місць загального користування, на витрати активної та реактивної електроенергії та води, визначається на підставі рахунків постачальника послуг (а.с.22 звор.бік т.1).

Для отримання співвласниками відповідних комунальних послуг ОСББ «Уютний-1» укладено з КП «Дніпроводоканал» договір №11275 про надання послуг з централізованого питного водопостачання та водовідведення (а.с.33-38); з ТОВ «МайстерЛіфт» договір підряду №303/37М на технічне обслуговування ліфтів від 01.01.2016 (а.с.39-43); з ПАТ «Дніпрогаз» договір №14377/05/209706 на експлуатацію складових газорозподільної системи від 01.01.2016 (а.с.46-49 т.1); з ВАТ «Енергопостачальна компанія «Дніпрообенерго» договір про постачання електричної енергії №23-822/09 від 11.11.2010 (а.с.50-113 т.1).

Матеріали справи свідчать, що між Об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 та Управлінням праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради укладено договори №134 від 03.01.2017 року та №134 від 12.01.2018 року Про проведення розрахунків, пов`язаних із споживанням послуг населенням, яке має пільги; договори №53 від 01.10.2017 року та №53 від 12.01.2018 року Про порядок проведення розрахунків за надану адресну допомоги на оплату житлово-комунальних послуг учасникам антитерористичної операції, членам їх сімей та сім`ям загиблих учасників антитерористичної операції, що зареєстровані в м.Дніпрі (а.с.167-170 т.1).

З матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій, що підтверджується копією посвідчення учасника бойових дій серії НОМЕР_1 від 23 квітня 2015 року (а.с.136 звор.бік т.1).

Згідно довідки Управлінні праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради, ОСОБА_1 18.09.2017 взятий на облік та включений до Єдиного державного автоматизованого реєстру, як особа, що має право на пільги, встановлені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , право на які розповсюджується і на його дружину ОСОБА_2 (а.с.136 звор.бік т.1, 118 т.2).

Листом від 03.09.2018 ОСББ «Уютний-1» надало відповідь ОСОБА_1 на його лист від 23.08.2018, яким відповідача повідомлено, зокрема, що «пільги та субсидії громадянам України, які мають право на їх отримання, оформлюються в Управлінні праці та соціального населення відповідного району, ОСББ не має повноважень та можливості вносити будь-кого до Єдиного реєстру пільговиків та самостійно проводити будь-які нарахування. Якщо Ви маєте право на пільгу для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, то УПСЗН перераховує на розрахунковий рахунок ОСББ суму пільги, яка зараховується на Ваш особистий рахунок. Розмір пільги також визначає самостійно УПСЗН, тому у випадку, якщо Вас не влаштовує розмір призначених та перерахованих Вам пільг радимо звернутись безпосередньо до Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у місті Дніпрі ради.» (а.с.29 т.1).

Згідно з п.13.7 розділу 13 статуту ОСББ «Уютний-1» , затвердженого загальними зборами ОСББ «Уютний-1» протоколом №2 від 25 жовтня 2018 року, співвласник зобов`язаний своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі не пізніше 7 числа кожного місяця, наступного за звітним (а.с.18 т.1).

Матеріали справи свідчать, що ОСББ «Уютний-1» неодноразово повідомляло ОСОБА_1 про заборгованість за утримання будинку та прибудинкової території, яку необхідно сплатити протягом 10 днів з дня отримання повідомлення (а.с.28, 142 т.1).

Відповідно довідки №9479 про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб від 15 вересня 2017 року, виданої відділом обліку проживання фізичних осіб Департаменту адміністративних послуг та дозвільних процедур Дніпровської міської ради, в квартирі АДРЕСА_1 проживають ОСОБА_1 - уповноважений власник, ОСОБА_2 - дружина, ОСОБА_3 - син, ОСОБА_4 - невістка, ОСОБА_5 - онука (а.с.117 т.2).

З наданого ОСББ «Уютний-1» розрахунку заборгованості за адресою АДРЕСА_3 вбачається, що до нього включено нарахування за послуги водопостачання, електроенергію та освітлення місць загального користування, технічне обслуговування ліфта, вивіз сміття та утримання будинку на суму 27086,02 грн за період з листопада 2017 року по грудень 2018 року (а.с.8).

Відповідно до ч.2 ст.382 ЦК України усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку.

Частиною 1 ст.385 ЦК України передбачено, що власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків).

Відповідно до ч. 1 ст. 22 ЗУ «Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку» для забезпечення утримання та експлуатації багатоквартирного будинку, користування спільним майном у такому будинку, включаючи поточний ремонт, утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, водопостачання та водовідведення, теплопостачання і опалення, вивезення побутових відходів, об`єднання за рішенням загальних зборів має право: задовольняти зазначені потреби самостійно шляхом самозабезпечення; визначати управителя, виконавців окремих житлово-комунальних послуг, з якими усі співвласники укладають відповідні договори; виступати колективним споживачем (замовником) усіх або частини житлово-комунальних послуг.

Згідно з положеннями ст. 10 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов`язковим для всіх співвласників; до виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників.

Згідно з ч. 3 ст. 13 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку у разі відмови співвласника сплачувати внески і платежі на утримання та проведення реконструкції, реставрації, поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна об`єднання або за його дорученням управитель має право звернутися до суду.

Відповідно до статті 15 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку співвласник зобов`язаний: виконувати вимоги статуту об`єднання; виконувати рішення статутних органів, прийняті у межах їхніх повноважень; не допускати порушення законних прав та інтересів інших співвласників; своєчасно і в повному обсязі сплачувати належні внески і платежі тощо.

Статтею 17 Закону України Про об`єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачено, що для забезпечення виконання власниками приміщень своїх обов`язків об`єднання має право вимагати від співвласників своєчасної та у повному обсязі сплати всіх встановлених цим Законом та статутом об`єднання внесків і платежів, звертатися до суду в разі відмови співвласника відшкодовувати заподіяні збитки, своєчасно та у повному обсязі сплачувати всі встановлені цим Законом та статутом об`єднання внески і платежі.

Частиною першою статті 19 Закону України Про житлово-комунальні послуги передбачено, що правовідносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах, проте відповідно до пункту 1 частини першої статті 20 цього Закону споживач має право, зокрема, одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг.

Пунктом 1 частини першої статті 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачене право споживача одержувати вчасно та відповідної якості житлово-комунальні послуги згідно із законодавством та умовами договору на надання житлово-комунальних послуг, при цьому такому праву прямо відповідає визначений пунктом 5 частини третьої статті 20 цього Закону обов`язок споживача оплачувати житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

За змістом вказаних норм закону споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.

Матеріалами справи встановлено, що ОСОБА_1 є учасником бойових дій та 18.09.2017 року взятий на облік до Управлінні праці та соціального захисту населення Центральної районної у м.Дніпрі ради, та включений до Єдиного державного автоматизованого реєстру, як особа, що має право на пільги, встановлені Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , право на які розповсюджується і на його дружину ОСОБА_2 .

Пунктами 4,5,6 ч.1 ст.12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту встановлено, що учасникам бойових дій надаються такі пільги:

- 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);

- 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання. Площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю. Для сімей, що складаються лише з непрацездатних осіб, надається 75-процентна знижка за користування газом для опалювання житла на подвійний розмір нормативної опалювальної площі (42 кв. метри на кожну особу, яка має право на знижку плати, та 21 кв. метр на сім`ю);

- 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Згідно ч.ч.2,3,4 ст.12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту пільги щодо плати за житло, комунальні послуги та паливо, передбачені пунктами 4-6 цієї статті, надаються учасникам бойових дій та членам їх сімей, що проживають разом з ними, незалежно від виду житла чи форми власності на нього.

Площа житла, на яку нараховується 75-процентна знижка плати, передбачена пунктами 4 і 5 частини першої цієї статті, визначається в максимально можливому розмірі в межах загальної площі житлового приміщення (будинку) згідно з нормами користування (споживання), встановленими цими пунктами, незалежно від наявності в складі сім`ї осіб, які не мають права на знижку плати. Якщо в складі сім`ї є особи, які мають право на знижку плати в розмірі, меншому ніж 75 процентів, спочатку обчислюється в максимально можливому розмірі 75-процентна відповідна знижка плати.

Учасникам бойових дій пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються в розмірі 25 процентів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Частиною 1 ст.13 Закону України Про житлово-комунальні послуги (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) встановлено, що залежно від функціонального призначення житлово-комунальні послуги поділяються на: 1) комунальні послуги (централізоване постачання холодної води, централізоване постачання гарячої води, водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем), газопостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо); 2) послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо); 3) послуги з управління будинком, спорудою або групою будинків (балансоутримання, укладання договорів на виконання послуг, контроль виконання умов договору тощо); 4) послуги з ремонту приміщень, будинків, споруд (заміна та підсилення елементів конструкцій та мереж, їх реконструкція, відновлення несучої спроможності несучих елементів конструкцій тощо).

Згідно з п.6 постанови Кабінету Міністрів України від 16 лютого1994 року№ 94 Про порядок надання пільг, передбачених Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , витрати державних органів, органів місцевого і регіонального самоврядування, підприємств, установ і організацій (далі - організації), пов`язані з наданням пільг, передбачених Законом України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту , покриваються місцевими фінансовими органами на підставі розрахунків, поданих організаціями, шляхом перерахування коштів на їх рахунки в установах банків. Пільги, передбачені зазначеним Законом, надаються організаціями за рахунок власних коштів з наступним відшкодуванням їх з бюджету за встановленими нормами у погоджені з фінансовими органами терміни.

Відповідно до пункту 22 постанови Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року № 630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення , у разі коли споживач відповідно до законодавства має пільги з оплати послуг, у договорі робиться відповідна позначка. При цьому дані про зазначену пільгу вносяться у договір між виконавцем та постачальником. У разі отримання права на пільги споживач подає виконавцю письмову заяву та документи, що його підтверджують. Оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.

Згідно з положеннями пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету від 04 березня 2002 року № 256 управління праці та соціального захисту населення ведуть персоніфікований облік отримувачів пільг за соціальною ознакою та здійснюють розрахунки з постачальниками послуг на підставі поданих ними щомісячних звітів щодо послуг, наданих особам, які мають право на відповідні пільги.

13 листопада 2013 року прийнята постанова Кабінету Міністрів України № 860 Про надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи) для надання пільг та субсидій для відшкодування витрат на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій мешканцям житлових будинків, у яких створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельні кооперативи), застосовується розмір внесків, що спрямовуються на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (з розрахунку на 1 кв. м загальної площі квартири), визначений загальними зборами об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (житлово-будівельного кооперативу), але не більше найвищого тарифу на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування для будинків такої самої поверховості, а у разі їх відсутності - не більше найвищого тарифу на такі послуги, встановленого відповідним органом місцевого самоврядування.

Судом встановлено, щопільгова площа ОСОБА_1 складає 52,5 кв.м. (21 кв.м+21 кв.м.+10,5 кв.м.) з якої Управління праці та соціального захисту населення Центральної районної у м. Дніпрі ради проводить відповідачу нарахування пільг. Згідно наданого ОСББ «Уютний-1» розрахунку заборгованості за адресою АДРЕСА_3 вбачається, що за період з 01 листопада 2017 року по 01 грудня 2018 року від Управління праці та соціального захисту населення на рахунок ОСББ «Уютний-1» надійшло 5629,45 грн, які враховані при розрахунку заборгованості відповідача (171-198 т.1).

Апеляційним судом встановлено, що 05 листопада 2019 року ОСОБА_1 сплатив на розрахунковий рахунок ОСББ «Уютний-1» кошти в сумі 18607,26 грн, де в призначенні платежу вказав «оплата за послуги: квітень 2018 року - вересень 2019 року» про що свідчить меморіальний ордер №28833300.1 від 05.11.2019 (а.с.233 т.1).

Враховуючи викладене, надавши належної оцінки представленим у справі доказам, у їх сукупності; встановивши, що належне відповідачу нежитлове приміщення розташовано у будинку, в якому створено ОСББ, а отже, згідно з наведеними вище нормативними актами, на відповідача покладений обов`язок з оплати за відповідні послуги з обслуговування та утримання будинку та прибудинкової території, житлово-комунальних послуг ; встановивши, що вказані вище рішення загальних зборів щодо встановлення плати за утримання будинку та прибудинкової території були чинними у відповідний період часу, у встановленому порядку недійсними не визнавались, в тому числі з підстав порушення порядку їх проведення; враховуючи, що правомірність нарахування внесків за утримання будинку і прибудинкової території, які є підтвердженими рішеннями загальних зборів, у цій справі відповідачем не спростовано, - колегія приходить до висновку про наявність підстав для стягнення з відповідача на користь позивача заборгованості за надані житлово-комунальні послуги у розмірі 13137,76 грн. за період з 01.11.2017 по 01.12.2018, що підтверджується наданим позивачем детальним розрахунком, який є арифметично правильним, відповідає встановленим тарифам, здійснений з урахуванням коштів, які були перераховані Управлінням праці та соціального захисту населення, а також добровільно сплачені відповідачем за первісним позовом.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд, зокрема, у постанові від 02 жовтня 2019 року у справі №754/14566/15.

Крім того, відповідно до ст. 625 ЦК України боржник не звільняється від відповідальності за неможливість виконання ним грошового зобов`язання. Боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Згідно наданого позивачем розрахунку, який є арифметично правильним, за період з 01.11.2017 по 01.12.2018 року, з урахуванням розміру заборгованості, враховуючи, що часткова оплата заборгованості здійснена боржником після постановлення місцевим судом оскаржуваного рішення, - з відповідача на користь позивача підлягають стягненню, на підставі ст. 625 ЦК України, 3% річних у розмірі 394,40 грн. та інфляційні витрати, що становлять 1296,25 грн.

На викладене вище місцевий суд уваги не звернув, Управління праці та соціального захисту населення до участі в справі не залучив, фактичні обставини справи не встановив, що призвело до неправильного застосування матеріального закону та ухвалення помилкового судового рішення в частині відмови у задоволенні первісного позову, яке у вказаній частині підлягає скасуванню.

За змістом ч.1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Враховуючи, що позовні вимоги задоволено частково, з ОСОБА_1 на користь ОСББ «Уютний-1» підлягають стягненню судові витрати, що понесені останнім на сплату судового збору у розмірі 2643,00 грн. (а.с.229 т.2).

Відповідно до ч. 1 ст. 367 ЦПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними в ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.

Суд звертає увагу, що рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07 жовтня 2019 року в частині відмови у задоволенні зустрічного позову ОСОБА_1 про визнання права, затвердження розрахунків, зобов`язання вчинити певні дії не оскаржується, тому апеляційний суд справу в цій частині не переглядає.

Відповідно до ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, крім випадків, встановлених статтею 82 цього Кодексу. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

Згідно ст. 89 ЦПК України, виключне право оцінки доказів належить суду, який має оцінювати докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Отже, колегія дійшла висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення місцевого суду в частині відмови у задоволенні первісного позову з ухваленням у скасованій частині нового судового рішення про часткове задоволення позовних вимог ОСББ «Уютний-1» .

Керуючись ст.ст. 259, 268, 367, 376, 381-383 ЦПК України, колегія суддів, -

ПОСТАНОВИЛА:

Апеляційну скаргу Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку «Уютний-1» - задовольнити.

Рішення Кіровського районного суду м. Дніпропетровська від 07 жовтня 2019 року в частині відмови у задоволенні первісного позовуОб`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, інфляційних нарахувань та трьох відсотків річних - скасувати та у скасованій частині ухвалити нове судове рішення.

Позовні вимоги Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості, інфляційних витрат та трьох відсотків річних - задовольнити частково.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 (код ЄДРПОУ 37070602) заборгованість за комунальні послуги за період з 01.11.2017 року по 01.12.2018 року в сумі 13137,76 грн., нарахування у зв`язку з інфляцією в сумі 1296,25 грн., 3% річних в сумі 394,40 грн., а всього 14783 (чотирнадцять тисяч сімсот вісімдесят три) грн. 41 коп.

Стягнути з ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Об`єднання співвласників багатоквартирного будинку Уютний-1 (код ЄДРПОУ 37070602) судові витрати в розмірі 2262 (дві тисячі двісті шістдесят дві) грн. 85 коп.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та протягом тридцяти днів може бути оскаржена шляхом подання касаційної скарги до Верховного Суду.

Головуючий

Судді

СудДніпровський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення14.12.2020
Оприлюднено18.01.2021
Номер документу94185889
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —203/4500/18

Постанова від 11.05.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 05.03.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Ухвала від 17.02.2021

Цивільне

Касаційний цивільний суд Верховного Суду

Гулько Борис Іванович

Постанова від 14.12.2020

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Постанова від 14.12.2020

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Постанова від 14.12.2020

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 14.04.2020

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 26.11.2019

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Ухвала від 18.11.2019

Цивільне

Дніпровський апеляційний суд

Красвітна Т. П.

Рішення від 07.10.2019

Цивільне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Казак С. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні