Ухвала
від 29.01.2021 по справі 5010/243/2012- п-8/10-20/32
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 5010/243/2012- П-8/10-20/32

УХВАЛА

29.01.2021 м. Івано-Франківськ

Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Максимів Т. В. , розглянувши заяву Івано-Франківської міської ради (вх.№1328/21 від 26.01.2021) про заміну стягувача у виконавчому документі у справі

за позовом: Заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Крихівецької сільської ради

до відповідача: Приватної фірми "Атар"

про стягнення заборгованості у сумі 67 945 грн. - основного боргу, 11734,76 грн. - пені та зобов`язання демонтувати рекламні конструкції.

встановив: Заступник прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі: Крихівецької сільської ради, звернувся до господарського суду Івано-Франківської області з позовом про стягнення заборгованості у сумі 67 945 грн. - основного боргу, 11 734,76 грн. - пені та зобов`язання демонтувати рекламні конструкції.

14.06.2014 Господарський суд Івано-Франківської області ухвалив рішення, яким позов Заступника прокурора м. Івано-Франківська в інтересах держави в особі Крихівецької сільської ради задоволив частково; стягнув з Приватної фірми "АТАР" 67 945 грн 00 к. заборгованості та 1 609 грн 50 к. судового збору.

03.07.2012 на виконання вказаного рішення суд видав наказ №734.

26.01.2021 представник Івано-Франківської міської ради подала заяву про заміну стягувача у виконавчому документі вх.№1328/21. В обґрунтування якої зазначила, що рішенням Івано-Франківської міської ради восьмого демократичного скликання від 11 грудня 2020 р. № 312-2 "Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання до Івано-Франківської міської ради" реорганізовано Крихівецьку сільську раду (ЄДРПОУ 04356248), шляхом приєднання до Івано-Франківської міської ради (ЄДРПОУ 33644700). Також вказала, що Івано-Франківська міська рада є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Крихівецької сільської ради на підставі вимог Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та Закону України "Про виконавче провадження".

У разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець (ч.1,2 ст. 334 ГПК України).

До заяви представник заінтересованої особи додала копію довіреності, в якій зазначений перелік повноважень заступника начальника відділу представництва Департаменту правової політики Івано-Франкіфвської міської ради Медицької Світлани Василівни, зокрема їй надано право на підписання та подання позовних заяв, заяв, скарг, клопотань, інших судово-процесуальних та позасудових документів.

Відповідно до частин 1, 3 ст. 169 ГПК України, при розгляді справи судом учасники справи викладають свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення, міркування щодо процесуальних питань у заявах та клопотаннях, а також запереченнях проти заяв і клопотань. Заяви, клопотання і заперечення подаються та розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.

Як визначено в ч. 2 ст. 170 ГПК України, письмові заява, клопотання чи заперечення підписуються заявником чи його представником.

Статтею 8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується.

Згідно з положеннями п. 3 ст. 131 2 Конституції України, що набрали чинності 30 вересня 2016 р. відповідно до Закону України "Про внесення змін до Конституції України (щодо правосуддя)", виключно адвокат здійснює представництво іншої особи в суді, а також захист від кримінального обвинувачення.

Підпунктом 11 пункту 161 розділу ХV "Перехідні положення" Конституції України, передбачено, що представництво відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 131 1 та ст. 131 2 цієї Конституції виключно прокурорами або адвокатами у Верховному Суді та судах касаційної інстанції здійснюється з 1 січня 2017 року; у судах апеляційної інстанції - з 1 січня 2018 року; у судах першої інстанції - з 1 січня 2019 року. Представництво органів державної влади та органів місцевого самоврядування в судах виключно прокурорами або адвокатами здійснюється з 01 січня 2020 р.

Відповідно до частин 1, 3 ст. 56 ГПК України сторони, третя особа, а також особа, якій законом надано право звертатися до суду в інтересах іншої особи, може брати участь в судовому процесі особисто (самопредставництво) та (або) через представника. Юридична особа незалежно від порядку її створення бере участь у справі через свого керівника, члена виконавчого органу, іншу особу, уповноважену діяти від її імені відповідно до закону, статуту, положення, трудового договору (контракту) (самопредставництво юридичної особи), або через представника.

В ч. 1 ст. 58 ГПК України встановлено, що представником у суді може бути адвокат або законний представник.

Відповідно до ч. 4 ст. 60 ГПК України, повноваження адвоката як представника підтверджуються довіреністю або ордером, виданим відповідно до Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність".

Отже, наведені вище положення законодавства передбачають можливість здійснення процесуального представництва юридичною особою, як в порядку самопредставництва, так і іншими особами, як представниками юридичної особи за довіреністю.

В порядку самопредставництва юридичну особу може представляти за посадою її керівник або інші особи, повноваження яких визначені законодавством чи установчими документами.

Враховуючи вищевикладене, представництво Івано-Франківської міської ради у цій справі може здійснювати лише адвокат або заявник може брати участь в судовому процесі через свого керівника, або інших осіб, повноваження яких визначені законодавством чи установчими документами (самопредставництво юридичної особи).

Згідно з ч. 1 ст. 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Обов`язковому відображенню (реєстрації) в Єдиному державному реєстрі, серед інших перелічених у цій статті відомостей, належать: відомості щодо керівників державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб та осіб, які можуть вчиняти дії від імені юридичної особи, у тому числі: прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (ч. 3 ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань").

Статус документів та відомостей, внесених до Єдиного державного реєстру, закріплений статтею 10 зазначеного Закону, яка, зокрема, визначає, що якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості.

Таким чином, відсутність відповідного запису у реєстрі є належним і достатнім (достовірним) підтвердженням відсутності таких відомостей (інформації) для будь-якого державного органу, яким є і суд.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 23 листопада 2020 року у справі № 908/592/19.

Згідно з відомостями, зазначеними у витязі з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, отриманому на відповідний запит суду, станом на 27.01 2021, не вбачається права С. Медицької, яка підписала заяву про заміну стягувача у виконавчих документах на правонаступника, представляти в суді інтереси Івано-Франківської міської ради.

Суд встановив, що до клопотання не додано доказів наявності у представника заявника статусу адвоката, не містить відповідних даних і додана до цього клопотання копія довіреності.

Згідно з частинами 2, 4 ст. 170 ГПК України, письмові заява, клопотання чи заперечення підписуються заявником чи його представником. Суд, встановивши, що письмову заяву (клопотання, заперечення) подано без додержання вимог частини першої або другої цієї статті, повертає її заявнику без розгляду.

Враховуючи викладене, заяву Івано-Франківської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі слід повернути без розгляду. При цьому суд зазначає, що повернення заяви не перешкоджає повторному зверненню з нею до господарського суду в загальному порядку після усунення недоліків.

Керуючись статтями 56, 60, 169, 170, 235, 334 ГПК України, суд

УХВАЛИВ:

заяву Івано-Франківської міської ради про заміну стягувача у виконавчому документі вх.№1328/21 від 26.01.2021 - повернути без розгляду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена у строк та порядок визначені статтями 256, 257 ГПК України.

Дата підписання 29.01.2021

Суддя Т. В. Максимів

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення29.01.2021
Оприлюднено01.02.2021
Номер документу94488243
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5010/243/2012- п-8/10-20/32

Постанова від 08.06.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 14.05.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 30.04.2021

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Бонк Тетяна Богданівна

Ухвала від 01.04.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 25.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 16.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 01.03.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 29.01.2021

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Максимів Т. В.

Ухвала від 31.05.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

Ухвала від 15.05.2012

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні