Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про залишення позовної заяви без руху
15 лютого 2021 р. Справа №200/1534/21-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Дмитрієв В.С., ознайомившись з матеріалами позовної заяви Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька , Відокремленого підрозділу Пансіонат Сосновий Бор Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) Відокремленого підрозділу Пансіонат Сосновий Бор Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Святогірськ, вул. Камишева, 21 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту,-
В С Т А Н О В И В:
10 лютого 2021 року зазначена позовна заява надійшла до Донецького окружного адміністративного суду.
Разом з позовними вимогами заявлено клопотання про відстрочення сплати судового збору, в обґрунтування якого зазначено про відсутність кошторису видатків у 2021 році.
Вирішуючи вказане клопотання слід зазначити наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 132 Кодексу адміністративного судочинства України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України «Про судовий збір» від 08 липня 2011 року № 3674-VI (Далі - Закон № 3674).
Зі змісту позовної заяви та доданих до неї матеріалів вбачається, що вказана позовна заява належить до об`єктів справляння судового збору відповідно до абз. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про судовий збір» , а особа, яка звернулася з нею до суду, не належить до суб`єктів, яким згідно з нормами ст. 5 цього Закону встановлені пільги щодо його сплати.
Згідно з ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір» , враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення, або звільнити від сплати судового збору.
Аналогічні норми містяться у ч. 1 ст.133 КАС України.
Таким чином, єдиною підставою, з урахуванням якої суд може відстрочити сплату судового збору, є майновий стан сторони. Жодної іншої підстави для постановлення судом ухвали про звільнення від сплати судового збору ні Закон № 3674, ні КАС України не передбачають.
Доводячи наявність підстав для звільнення від сплати судового збору, позивач посилається на відсутність асигнувань для сплати судового збору.
Відповідно до правової позиції, викладеної у постанові Пленуму Вищого адміністративного суду України від 23 січня 2015 року № 2 «Про практику застосування адміністративними судами положень Закону України від 8 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» , визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від його сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи.
Водночас якщо ці бюджетні установи діють як суб`єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
Позивач є бюджетною установою, однак спірні правовідносини виникли в результаті реалізації владних управлінських функцій (здійснення контролю за додержанням і виконанням вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки).
Наведене зумовлює висновок про відсутність передбачених ч. 1 ст. 8 Закону України «Про судовий збір» та частини 1 статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України підстав для відстрочення сплати судового збору.
Положеннями статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суддя відкриває провадження в адміністративній справі на підставі позовної заяви, якщо відсутні підстави для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження у справі.
Відповідно до ч. 3 ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Згідно ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі. Частиною 2 цієї статті визначено, що ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою - підприємцем - 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» визначено, що прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для працездатних осіб з 1 січня 2021 року становить 2270 гривень.
Позивачем заявлена вимога немайнового характеру, таким чином, позивачу необхідно подати докази сплати судового збору за подання до суду позовної заяви в розмірі - 2270 грн.
Проте в матеріалах адміністративного позову відсутні докази сплати судового збору.
За приписами частини 1, 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху. В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Таким чином, позивачу необхідно усунути недоліки позовної заяви шляхом подання до суду: доказу сплати судового збору у розмірі 2270 грн. за подання адміністративного позову до Донецького окружного адміністративного суду за наступними реквізитами: за наступними реквізитами: рахунок UA308999980313111206084005658, отримувач Донецьке ГУК/ Слов`янська МТГ/22030101, код отримувача (код ЄДРПОУ) 37967785, банк отримувача Казначейство України (ЕАП), код банку отримувача (МФО) 899998, код класифікації доходів бюджету 22030101, призначення платежу: 101;
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 160, 161, 171 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області про відстрочення сплати судового збору за подання адміністративного позову до Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька , Відокремленого підрозділу Пансіонат Сосновий Бор Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька про застосування заходів реагування.
Позовну заяву Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька , Відокремленого підрозділу Пансіонат Сосновий Бор Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька про застосування заходів реагування,- залишити без руху.
Встановити позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви: десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
У разі не усунення недоліків у встановлений судом строк, позовна заява буде вважатись неподаною, та її буде повернуто позивачу.
Ухвала оскарженню в апеляційному порядку не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя В.С. Дмитрієв
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2021 |
Оприлюднено | 18.02.2021 |
Номер документу | 94897984 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Дмитрієв В.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні