ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 вересня 2021 року справа №200/1534/21-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Компанієць І.Д. (суддя-доповідач),
суддів Геращенка І.В., Міронової Г.М.,
розглянув у порядку письмового провадження апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Шахта імені О.Ф. Засядька" в особі відокремленого підрозділу "Пансіонат "Сосновий Бор" на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2021 року у справі № 200/1534/21-а (головуючий І інстанції Дмитрієв В.С. ) за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Публічного акціонерного товариства "Шахта імені О.Ф. Засядька" в особі відокремленого підрозділу "Пансіонат "Сосновий Бор" про застосування заходів реагування ,-
УСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просив застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи Відокремленого підрозділу Пансіонат Сосновий бор Публічного акціонерного товариства Шахта імені О.Ф. Засядька , розташованого за адресою: Донецька область, м. Святогірськ, вул. Камишева, 21 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що позаплановою перевіркою приміщень та території відокремленого підрозділу «Пансіонат «Сосновий бор» Публічного акціонерного товариства «Шахта імені О.Ф. Засядька» встановлені численні порушення вимог Правил пожежної безпеки в Україні, які створюють загрозу виникнення пожежі, несуть загрозу життю та здоров`ю людей, перешкоджають вільній евакуації людей у разі настання надзвичайної ситуації, ускладнюють гасіння пожежі. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач вказав, що наявність цих порушень є підставою для застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) зазначеного об`єкту.
Рішенням Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2021 року позов задоволено.
Застосовано заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту Відокремленого підрозділу «Пансіонат «Сосновий Бор» Публічного акціонерного товариства «Шахта імені О.Ф. Засядька» , розташованого за адресою: Донецька обл., м. Святогірськ, вул. Камишева, 21 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.
Не погодившись з рішення суду, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, просив скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти постанову, якою у задоволенні позову відмовити.
Обґрунтування апеляційної скарги.
Суд першої інстанції помилково застосував такий захід реагування, як повне зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, оскільки такий вид заходу відсутній у нормах чинного законодавства. Суд може застосувати захід у вигляді повного зупинення роботи окремих виробництв або експлуатації будівель, споруд чи окремих приміщень.
Приміщення Пансіонату «Сосновий Бор» використовується для розміщення Святогірською міською радою осіб, що виїхали із зони проведення антитерористичної операції/ООС у Донецькій та Луганській областях. В результаті виконання рішення суду ці особи залишаться без житла. При цьому, судом першої інстанції не було залучено Святогірську міську ради до участі у справі, в якості третьої особи.
Судом першої інстанції не надано оцінку наданим до відзиву документам, а саме: наказу директора ВП Сосновий бір ПАТ "Шахта імені О.Ф. Засядька" від 02.01.2019 №1/1 Про пожарну безпеку у нежилих приміщеннях підприємства , договору №31 на проведення робіт з технічного обслуговування вогнегасників, акту обстеження житлових приміщень від 06.05.2021 року та договору про надання послуг №5, яким замовлені послуги згідно ДСТУ 4297:2004 (виготовлення план схем евакуацій).
Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.
Сторони про дату та місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, відповідно до ч. 1 ст. 311 КАС України суд апеляційної інстанції розглядає справу у порядку письмового провадження.
Суд, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, розглядаючи апеляційну скаргу в межах викладених доводів, встановив наступне.
Фактичні обставини справи.
Пансіонат «Сосновий Бор» є відокремленим підрозділом Публічного акціонерного товариства «Шахта імені О.Ф. Засядька» , зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 37790731, місцезнаходження: Донецька обл., м. Святогірськ, вул. Камишева, б. 21.
На підставі наказу ГУ ДСНС України у Донецькій області від 29 січня 2021 року №37 «Про здійснення позапланових перевірок» , відповідно до доручення Прем`єр-міністра України від 27 січня 2021 року №2768/1/1-21, посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 29 січня 2021 року №58, посадовими особами Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області у період з 3 лютого 2021 року по 4 лютого 2021 року проведено позапланову перевірку приміщень та території Відокремленого підрозділу «Пансіонат «Сосновий Бор» Публічного акціонерного товариства «Шахта імені О.Ф. Засядька» .
За результатами перевырки виявлено ряд порушень вимог законодавства, зміст яких викладено у акті від 4 лютого 2021 року № 26.
Згідно вказаного акта, перевіркою встановлені порушення Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ППБУ), а саме:
1. пункту 1.20 глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: не проведений замір опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електромереж та електроустановок від короткого замикання, що унеможливлює визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
2. пункту 5.7 глави 5, розділу VІ ППБУ, а саме: в усіх кімнатах де мешкають люди, використовуються електронагрівальні прилади. Для цієї мети адміністрацією не обладнані спеціальні місця, що може призвести до перенавантаження, короткого замикання електромережі з подальшим виникненням пожежі;
3. пункту 3 розділу ІІ ППБУ, а саме: не визначені спеціальні місця для куріння;
4. пункту 1.15, глави 1, розділу ІІІ ППБУ, а саме: на території на в`їздах (виїздах) не встановлені схеми території, в яких слід вказувати розміщення будівель, водойм, гідрантів, тощо, що призводить до збільшення часу розгортання пожежних підрозділів, збільшує час та ускладнює гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі;
5. пункту 3.11, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: територія не забезпечена спеціальними пожежними щитами (стендами), укомплектованими згідно норм, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
6. пункту 16 розділу ІІ ППБУ, а саме: керівником не пройдено навчання з питань пожежної безпеки, що може призвести до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей;
7. підпункту 6, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ, а саме: пожежні кран-комплекти не пристосовані для опломбування та візуального огляду їх без розкривання;
8. підпункту 9, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ, а саме: не ведеться журнал технічного огляду и обслуговування пожежних кран-комплектів;
9. пункту 1.2, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електричні машини, апарати, обладнання не мають апаратуру захисту від струмів короткого замикання та інших аварійних режимів, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
10. пункту 3.10, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: на об`єкті не встановлені вказівні знаки місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння згідно з ДСТУ ISO 6309:2007 «Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір» , ГОСТ 12.4.026-76 «ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности» , що може призвести до перешкоджання знаходження місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
11. пункту 1.10, глави 1, розділу ІІІ ППБУ, а саме: не забезпечено освітлення входів до будинків та споруд, що не дасть можливість людям покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
Адміністративно-побутовий корпус
12. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
13. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
14. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
15. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
16. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
17. пункту 2.26, глави 2, розділу ІV ППБУ, а саме: лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту не залежно від наявності захисту на загальній лінії, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
18. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
19. пункту 1.16, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
20. абзацу 2, пункту 2.12, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: вікна горища не засклені;
21. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Корпус №1
22. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
23. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
24. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
25. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
26. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
27. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
28. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
29. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
30. абзац 3, пункту 2.37, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: допускається забивання дверей евакуаційного виходу з другого поверху корпусу, що унеможливить його використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Корпус №2
31. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
32. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
33. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
34. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
35. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
36. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
37. пункту 1.16,глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;
38. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
39. абзац 3, пункту 2.37, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: допускається замикання на ключ дверей евакуаційного виходу з першого поверху корпусу, що унеможливить його використання як евакуаційного виходу при виникненні пожежі, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Корпус №3
40. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
41. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
42. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
43. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
44. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
45. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
46. пункту 1.16, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
47. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
48. пункту 2.26, глави 2, розділу ІV ППБУ, а саме: лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту не залежно від наявності захисту на загальній лінії, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
49. пункту 1.8, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: допускається улаштування та експлуатація тимчасової електромережі (з третього поверху на горище), що може призвести до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Корпус №4
50. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
51. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
52. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
53. пункту 13.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
54. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
55. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
56. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
57. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
58. пункту 2.26, глави 2, розділу ІV ППБУ, а саме: лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту не залежно від наявності захисту на загальній лінії, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Корпус №5
59. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю корпусу не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
60. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
61. пункту 2.5, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують 1 групу вогнезахисної ефективності, внаслідок чого вплив небезпечних факторів пожежі призводить до руйнування конструкцій, поширення пожежі зі збільшенням продуктів горіння, чадного газу, вплив підвищених температур та їх розповсюдження до шляхів евакуації, що унеможливить евакуацію людей з будівлі;
62. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
63. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
64. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
65. пункту 1.16, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: електрощити, групові електрощити не оснащені схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту, що унеможливлює у разі виникнення пожежі відключення від електроживлення окреме приміщення;
66. пункту 5, розділу ІІ ППБУ, а саме: не відкориговано плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі, згідно з вимогами 7313:2013 «Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання» , що може призвести до затримки або невірного напрямку евакуації, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
67. пункту 2.26, глави 2, розділу ІV ППБУ, а саме: лінії живлення до кожного побутового кондиціонера, не забезпечено автономним пристроєм електричного захисту не залежно від наявності захисту на загальній лінії, що призводить до аварійної експлуатації електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) та створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Будівля для працівників охорони
68. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
69. пункту 2.31, глави 2, розділу ІІІ ППБУ, а саме: сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням, що не дасть людям можливість покинути небезпечне місце та не створить необхідні умови бачення та орієнтацію на шляхах евакуації і унеможливить пошук засобів безпеки та пожежогасіння;
70. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
71. пункту 1.6, глави 1, розділу ІV ППБУ, а саме: з`єднання, відгалуження, окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (скрутки), що є причиною сильного нагрівання ізоляції дротів та навколишніх предметів та може стати причиною загорання;
72. пункту 8, розділу ІІ ППБУ, а саме: приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT), що може призвести до перешкоджання знаходження шляхів евакуації та місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння;
Корпус їдальні
73. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
74. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
75. підпункту 2, пункту 2.2, глави 2, розділу V ППБУ, а саме: пожежний кран-комплект не укомплектовано стволом, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
Медичний корпус
76. пункту 1.2, глави 1, розділу V ППБУ, а саме: будівлю не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту» , що призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв`язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв`язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння;
77. пункту 3.6, глави 3, розділу V ППБУ, а саме: приміщення не укомплектовані первинними засобами пожежогасіння в повному обсязі, що унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров`ю людей;
у сфері цивільного захисту та техногенної безпеки:
78. підпункту 8, пункту 1, статті 20 Кодексу цивільного захисту, п. 15 ПКМУ №444 від 26 червня 2013 року, а саме: керівником не пройдено навчання з питань цивільного захисту, що може призвести до паніки та невірним діям персоналу при виникненні надзвичайної ситуації, що в свою чергу сприяє розвитку надзвичайної ситуації, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення надзвичайної ситуації;
79. пункту 2, частини 1, статті 20 Кодексу цивільного захисту, а саме:не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2% від загальної кількості працюючого населення, що призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.
Матеріали справи свідчать, що відповідач був ознайомлений з актом перевірки 4 лютого 2021 року та зауважень або пояснень не надав, про що свідчить підпис директора пансіоната «Сосновий Бор» Челахова О.С (а.с. 46).
Суд першої інстанції, задовольняючи позов, дійшов висновку, що суб`єктом господарювання не дотримано вимоги пожежної безпеки, визначені Кодексом цивільного захисту, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров`ю людей, в зв`язку з чим наявні підстави для застосування до відповідача заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації об`єкту.
Оцінка суду.
Згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Статтею 47 Кодексу цивільного захисту України визначено, що державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Приписами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб`єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.
Відповідно до частин першої та другої статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.
Згідно пункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Аналіз положень статей 67 та 68 Кодексу цивільного захисту України, дає підстави для висновку, що адміністративний суд може застосувати заходи реагування, шляхом зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, що спростовує доводи апеляційної скарги в цій частині.
Статтею 70 Кодексу цивільного захисту України визначені підстави для зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів.
Відповідно до ч. 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутності на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Згідно ч. 2 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає про часткове усунення встановлених порушень, та наголошує, що згідно наказу директора ВП Сосновий бір ПАТ "Шахта імені О.Ф. Засядька" від 02.01.2019 №1/1 Про пожарну безпеку у нежилих приміщеннях підприємства проведено відключення електроенергії, а також водопостачання в усіх нежилих приміщеннях.
Суд зауважує, що застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації будівель, споруд, приміщень є тимчасовим заходом, який направлений на попередження настання негативних наслідків, викликаних наявністю на об`єкті порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров`ю людей. При цьому, поняття загроза життю та/або здоров`ю людини є оціночним поняттям, яке лежить у сфері захисту населення, територій, навколишнього природного середовища та майна, функція контролю (нагляду) за чим, зокрема, покладена на позивача, посадові особи якого володіють спеціальними знаннями у цій сфері.
Суд зазначає, що встановлені позивачем порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які до теперішнього часу не усунуті відповідачем у повному обсязі, є суттєвими, можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для людей та навколишнього природного середовища.
Таким чином, виявленні порушення можуть створювати і небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей у процесі самої пожежі.
Суд не приймає посилання апелянта, що в результаті виконання рішення суду щодо застосування заходів реагування, особи, які проживають на території та в приміщеннях відповідача залишаться без житла, оскільки згідно з частиною першою статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. При цьому, виявленні порушення, в процесу експлуатації будівлі гуртожитку, можуть створювати небезпеку завдання шкоди життю та здоров`ю людей.
Враховуючи, існування реальної загрози життю та здоров`ю людей, суд першої інстанції зробив правильний висновок про можливість застосування до відповідача заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту.
Є незмістовним твердження апелянта, про залучення в якості третьої особи Святогірської міської ради Донецької області, оскільки відповідач є відокремленим підрозділом Публічного акціонерного товариства «Шахта імені О.Ф. Засядька» та несе безпосередню відповідальність за порушення вимог законодавства, зокрема, у сфері техногенної та пожежної безпеки.
З урахуванням того, що матеріали справи не містять доказів на підтвердження усунення відповідачем усіх встановлених позивачем порушень, суд вважає, що відсутні підстави для скасування судового рішення та відповідно встановлених заходів реагування.
Статтею 242 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами пункту 1 частини першої статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвали судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення є обґрунтованим, ухваленим з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення суду першої інстанції не вбачається.
Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 327, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Шахта імені О.Ф. Засядька" в особі відокремленого підрозділу "Пансіонат "Сосновий Бор" на рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2021 року у справі № 200/1534/21-а - залишити без задоволення.
Рішення Донецького окружного адміністративного суду від 26 квітня 2021 року у справі № 200/1534/21-а - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття 27 вересня 2021 року.
Касаційна скарга на судове рішення подається протягом тридцяти днів до Верховного Суду з дня складання повного судового рішення в порядку, визначеному ст. 328 КАС України.
Повне судове рішення складено 27 вересня 2021 року.
Головуючий суддя І.Д. Компанієць
Судді І.В. Геращенко
Г.М. Міронова
Суд | Перший апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.09.2021 |
Оприлюднено | 29.09.2021 |
Номер документу | 99900533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Перший апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні