Постанова
від 17.02.2021 по справі 420/3546/20
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 лютого 2021 р.м.ОдесаСправа № 420/3546/20 Головуючий в 1 інстанції: Глуханчук О.В.

Колегія суддів П`ятого апеляційного адміністративного суду у складі:

головуючого судді - Вербицької Н.В.,

суддів - Джабурії О.В.,

- Кравченка К.В.,

при секретарі судового засідання - Болтушенка А.О.,

за участю представника апелянта Бурдюжа Ю.О.,

представника третьої особи -Касьянової О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року по справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області до обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" за участю третьої особи управління Одеської обласної ради з майнових відносин про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

В С Т А Н О В И Л А :

24 квітня 2020 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом, в якому просило застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до обласної комунальної установи "Білгород-Дністровське медичне училище" (після зміни назви "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж")

- у спосіб: у вигляді повного зупинення експлуатації будівель обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" за адресами Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул.Незалежності, 10-В, вул.Свято Георгіївська,1.

- у порядок: шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків наданих в акті перевірки № 13від 17.01.2020 року, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки № 13 від 17.01.2020 за номерами: 1-11, 13-21.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час проведення перевірки ОКУ "Білгород-Дністровське медичне училище" встановлені численні порушення приписів Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів нормам і правилам у сфері пожежної, техногенної безпеки. Більшість в з виявлених порушень впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. Не усунення відповідачем виявлених під час перевірки порушень може призвести до виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров`ю людей, оскільки впливає на забезпечення безпеки експлуатації об`єкту, безпеки людей у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі; на ліквідацію пожежі, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, надзвичайної ситуації, тощо.

Відповідач надав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що адміністрація коледжу неодноразово зверталась до засновників - Департаменту охорони здоров`я ООДА та до управління з майнових відносин Одеської обласної ради з проханням виділення коштів для забезпечення належного та безпечного протипожежного стану закладу освіти. Управління з майнових відносин Одеської обласної ради повідомило відповідача про те, що питання про виділення коштів на виконання робіт з протипожежної безпеки вирішуватиметься на найближчому пленарному засіданні Одеської обласної ради.

Відповідач також зазначив, що ним усунуто недоліки, зафіксовані в акті перевірки, за номерами 1,4-15, після чого направлено до ГУ ДСНС в Одеській області прохання здійснити позапланову перевірку щодо усунення недоліків.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року адміністративний позов ГУ ДСНС України в Одеській області задоволено.

Застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" у вигляді повного зупинення експлуатації Обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" за адресами: 67700, Одеська область, м.Білгород-Дністровський, вул.Незалежності, 10-В, та 67700, Одеська область, м.Білгород-Дністровський, вул.Свято Георгіївська, 1, шляхом відключення за допомогою фахівців енергопостачальних організацій вищевказаних будівель обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" від джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання, установок), обмеження до них доступу, за винятком проведення робіт з усунення недоліків, наданих в акті перевірки від 17 січня 2020 року №13 та акті перевірки від 21 липня 2020 року №115, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, зазначених в акті перевірки від 17 січня 2020 року №13 з урахуванням акту перевірки від 21 липня 2020 року №115.

Не погоджуючись із прийнятим рішенням, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на невірне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, невідповідність висновків суду обставинам справи, просить зазначене рішення скасувати та прийняте нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зокрема, апелянт зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги, що позивачем не доведено віднесення об`єктів перевірки до об`єктів підвищеної небезпеки, що є обов`язковим для застосування п.1 ст.53 КЦЗ України.

Заслухавши доповідача, дослідивши доводи апеляційної скарги, матеріали справи, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено та з матеріалів справи вбачається наступне.

11 грудня 2019 року на виконання доручення Прем`єр-Міністра України від 11 грудня 2019 року № 44205/1/1-19 та доручення ДСНС України від 11.12.2019 року № 02-17767/261 Про позапланові перевірки , у зв`язку з ситуацією, яка склалась внаслідок пожежі в державному ВНЗ Одеський коледж економіки, права та готельно-ресторанного бізнесу , з метою здійснення контролю за виконанням Кодексу цивільного захисту України, інших законодавчих, нормативних і нормативно-правових актів у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки та вимог абз.7 ч.1 ст.6 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", Головним управлінням ДСНС в Одеській області прийнято наказ № 420 (з основної діяльності), яким наказано здійснити позапланові заходи державного нагляду (контролю) за додержанням (виконанням) вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки закладів, установ та організацій з масовим перебуванням людей - дитячих садочків, шкіл, професійно-технічних та вищих навчальних закладів, гуртожитків, установ охорони здоров`я та соціального захисту, державних об`єктів критичної і транспортної інфраструктури, у т.ч. торговельно-розважальних закладів, віднесених до СС-2 та СС-3 класів наслідків (відповідальності) будівель або споруд у визначені терміни посадовими особами ГУ ДСНС в Одеській області (а.с. 10).

13 січня 2020 року позивачем видано посвідчення № 9 на проведення заходу державного нагляду (контролю) - позапланової перевірки за дотриманням вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у період з 13 січня по 17 січня 2020 року обласної комунальної установи "Білгород-Дністровське медичне училище", розташованого за адресою: 67700, Одеська область, м.Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та адресою 67700, Одеська область, м.Білгород-Дністровський, вул. Свято Георгіївська, 1, за результатами якої складено акт № 13 від 17 січня 2020 року (а.с. 14-21).

Актом перевірки встановлено 14 порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та 7 порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул.Свято Георгіївська, 1.

15 травня 2020 року Одеською обласною радою винесено рішення № 1307-VII Про зміну обласної комунальної установи "Білгород - Дністровське медичне училище" на "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" (а.с.64).

21 липня 2020 року Білгород-Дністровським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України в Одеській області за результатом проведення повторної позапланової перевірки Обласної комунальної установи Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж за адресами: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Свято Георгіївська, 1, на предмет дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у тому числі щодо усунення порушень, зафіксованих в акті № 13 від 17 січня 2020 року, складено акт № 115 (а.с. 158-169).

Актом повторної перевірки зафіксовано 2 порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та 6 порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Свято Георгіївська, 1.

21 липня 2020 року позивачем винесено припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки № 78.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що порушення, визначені в акті перевірки від 21 липня 2020 року № 115 за номерами 1-6, як то: не обладнання приміщень закладу системою протипожежного захисту, незабезпечення цих приміщень захистом від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів; не дотримання вимог пожежної безпеки до інженерного обладнання, зокрема, електроустановок, за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

Суд зазначив, що ці порушення впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. За таких обставин, студенти та працівники обласної комунальної установи Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж постійно перебувають в умовах, коли існує реальна загроза їх життю та здоров`ю через невиконання вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.

Судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції з огляду на таке.

Державна служба України з надзвичайних ситуацій (далі - ДСНС) є центральним органом виконавчої влади та здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, діяльність якої регулюється Положенням про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, яке затверджене Указом Президента України від 16 січня 2013 року № 20/2013.

ДСНС здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення).

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 січня 2013 року № 33 «Про утворення територіальних органів Державної служби з надзвичайних ситуацій та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» , утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з надзвичайних ситуацій, яким є позивач.

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Аналіз наведених правових норм дає підстав для висновку, що позивач, здійснюючи перевірку обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" за адресами Одеська область, місто Білгород-Дністровський, вул.Незалежності, 10-В, вул.Свято Георгіївська,1 з питань дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, діяв в межах наданих повноважень.

Забезпечення техногенної безпеки суб`єкта господарювання покладається на його керівника (частина друга статті 51 Кодексу цивільного захисту України), забезпечення пожежної безпеки суб`єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб`єктів господарювання (частина третя статті 55 Кодексу цивільного захисту України).

За приписами статті 20 Кодексу цивільного захисту України суб`єкт господарювання, зокрема, забезпечує виконання заходів у сфері цивільного захисту на об`єктах суб`єкта господарювання; забезпечує дотримання вимог законодавства щодо створення, зберігання, утримання, використання та реконструкції захисних споруд цивільного захисту; розробляє заходи щодо забезпечення пожежної безпеки, впровадження досягнень науки і техніки, позитивного досвіду із зазначеного питання; забезпечує виконання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, а також виконання вимог приписів, постанов та розпоряджень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки; утримує у справному стані засобів цивільного та протипожежного захисту, недопущення їх використання не за призначенням.

Відповідно до частини другої статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Пунктами 1, 2 ч.1 ст.70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.

Виходячи з вищевикладеного, орган, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, у разі виявлення факту недотримання вимог такої безпеки, на підставі акту, складеного за результатами здійснених заходів (перевірок тощо), має право звернутися до суду із позовом про застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд.

При цьому, захід реагування у вигляді повного зупинення експлуатації об`єктів до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки є крайнім заходом, обрання якого є доцільним лише у разі, якщо допущенні порушення реально створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Вжиття заходів реагування на порушення тих чи інших правил пожежної безпеки слід оцінювати з урахуванням принципу пропорційності, що передбачає дотримання необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямовані такі заходи.

Під час прийняття судового рішення мають бути враховані не лише обставини і підстави, які спонукали позивача як суб`єкта владних повноважень звернутися до суду з позовом про застосування заходів реагування, але і ті, які існують на час ухвалення судового рішення. В протилежному випадку застосування заходів реагування, як виключного заходу, в судовому порядку поширюватиметься на всіх суб`єктів господарювання, відносно яких проведено перевірку і встановлено порушення, які за оцінкою спеціально уповноваженого органу, створюють реальну загрозу життю та/або здоров`ю людей. Втім, за своїм змістом і суттю застосування такого заходу, він застосовується до усунення виявлених порушень та існування реальної загрози життю та/або здоров`ю людей (частина п`ята статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» ), у зв`язку з чим його застосування після усунення виявлених порушень втрачає той сенс, який законодавством покладений як основа і правова підстава його застосування.

Аналогічних висновків дійшов Верховний Суд по справі № 826/10169/18 у постанові від 24 листопада 2020 року.

За обставинами справи актом перевірки № 13 від 17 січня 2020 року встановлено 21 порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України №5403-VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30 грудня 2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки.

21 липня 2020 року Білгород-Дністровським міськрайонним відділом ГУ ДСНС України в Одеській області за результатом проведення повторної позапланової перевірки Обласної комунальної установи Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж за адресами: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Свято Георгіївська, 1, на предмет дотримання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, у тому числі щодо усунення порушень, зафіксованих в акті № 13 від 17 січня 2020 року, складено акт № 115 (а.с. 158-169).

Актом повторної перевірки зафіксовано 2 порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Незалежності, 10-В та 4 порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки у будівлях та спорудах за адресою: 67700, Одеська область, м. Білгород-Дністровський, вул. Свято Георгіївська, 1 (загалом 6 порушень), а саме:

1) 3) не проведено монтаж пристроїв захисту від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд" (Розділ IV п.1, пп. 1.21 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року);

2) 4) для раннього виявлення пожежі та подавання сигналу тривоги для вжиття необхідних заходів, приміщення та споруди об`єкту не обладнані системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту" (Розділ V п.1, пп. 1.2 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року; ДБН В.2.5- 56:2014 пункт 7);

5) з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів. Місця з`єднання жил проводів і кабелів, а також з`єднувальні та відгалужувальні затискачі повинні мати мінімальний перехідний опір, щоб уникнути їх перегрівання і пошкодження ізоляції стиків. Струм втрат ізоляції стиків повинен бути не більше втрат ізоляції цілих жил цих проводів і кабелів (Розділ IV п.1, пп. 1.6 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року).

6) відгалужувальні та з`єднувальні коробки повинні бути закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів (Розділ IV п.1.7 Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС № 1417 від 30.12.2014 року).

Отже, станом на час розгляду справи, ОКУ "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" усунуло 15 порушень, загалом не усунутими залишились 6 порушень.

Порушення, які не усунути, на думку ДСНС, з якою вірно погодився суд першої інстанції, впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі та можуть спричинити загрозу життю та здоров`ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.

При цьому слід врахувати, що конкретного переліку порушень, які створюють таку загрозу життю та здоров`ю людей, у Кодексі цивільного захисту України не наведено.

Отже, це поняття є оціночним , а тому в кожному конкретному випадку необхідно визначати, чи дійсно створюють виявлені порушення реальну загрозу життю та здоров`ю людей у взаємозв`язку із установленими обставинами, що мають значення для вирішення цього питання.

Порушення, які не усунуто відповідачем, стосується саме порушень правил пожежної безпеки, а тому судова колегія погоджується з висновками суду першої інстанції щодо необхідності застосування в даному випадку заходів реагування.

Правила пожежної безпеки в Україні затверджені наказ Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014р. № 1417 та є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.

Розділом 5 цих правил визначено, що усі системи протипожежного захисту мають бути справними і утримуватися в постійній готовності до виконання роботи. Несправності, які впливають на їх працездатність, повинні усуватися негайно, інші несправності усуваються в передбачені регламентом терміни, при цьому необхідно робити записи у відповідних журналах.

Будинки, приміщення та споруди повинні обладнуватися системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" (п.1.1, п.2.2).

Наявні у відповідача порушення не є формальними, а стосуються порушень, які можуть призвести до займання і відсутності необхідної системи заходів для уникнення пожежі, забезпечення своєчасного її виявлення та гасіння, попередження людей про небезпеку та є недотриманням відповідачем Правил пожежної безпеки в Україні.

Порушення, які залишились не усуненими обласною комунальною установою "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж", а саме необладнання приміщень закладу захистом від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів за обома адресами, за об`єктивним критерієм є такими, що створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей, оскільки стосуються, зокрема, протипожежних норм.

У Верховному Суді вже утворилась стала позиція з цього питання, зокрема по справам № 806/77/18 від 03.04.2020 року, № 640/18916/18 від 09 липня 2020 року тощо.

Такий захід реагування, як повне зупинення роботи будівлі є превентивним заходом, який спрямований на недопущення існування невиправданого ризику виникнення надзвичайних ситуацій та часткове усунення відповідачем порушень, в даному випадку, не свідчить про усунення ризиків завдання шкоди життю і здоров`ю населення.

Крім того, згідно з положеннями Кодексу цивільного захисту України можливість застосування заходів реагування не ставиться в залежність від суб`єкта, який допустив порушення, а виключно до об`єкта, який експлуатується з порушеннями норм пожежної і техногенної безпеки.

Відтак, перекладення відповідачем обов`язку дотримання законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, та несення відповідальності за порушення у цій сфері, на власника чи балансоутримувача майна, зокрема на Одеську обласну раду, є неприйнятим та безпідставним.

Аналогічної правової позиції дотримується Верховний Суд в постанові по справі № 814/2356/17 від 27 червня 2019 року.

Відмовляючи в задоволенні апеляційної скарги, судова колегія враховує, що застосований захід реагування має тимчасовий характер, період дії якого залежить безпосередньо від факту усунення відповідачем виявлених порушень.

Оцінюючи викладене в сукупності, судова колегія вважає, що суд першої інстанції правильно та у достатньому обсязі встановив обставини справи, і ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, що відповідно до ст.316 КАС України є підставою для залишення апеляційної скарги без задоволення, а постанови суду першої інстанції без змін.

Підстав для скасування чи зміни постанови суду першої інстанції колегія суддів не вбачає, а доводи апеляційної скарги вважає такими, що висновків суду не спростовують.

Керуючись ст.ст.308,310,315,316,321,322,325,328,329 КАС України, судова колегія,

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу обласної комунальної установи "Білгород-Дністровський медичний фаховий коледж" - залишити без задоволення.

Рішення Одеського окружного адміністративного суду від 12 жовтня 2020 року - залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття, але може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.

Повний текст складений та підписаний колегією суддів 17 лютого 2021 року.

Головуючий Н.В.Вербицька

Суддя О.В.Джабурія

Суддя К.В.Кравченко

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.02.2021
Оприлюднено19.02.2021
Номер документу94937196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/3546/20

Ухвала від 19.04.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Уханенко С.А.

Постанова від 17.02.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Ухвала від 25.11.2020

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Вербицька Н. В.

Рішення від 22.10.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 10.09.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 30.07.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 04.06.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні