ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
18 лютого 2021 року м. Дніпросправа № 280/3611/19
Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
головуючого - судді Лукманової О.М. (доповідач),
суддів: Божко Л.А., Дурасової Ю.В.,
за участю секретаря судового засідання: Новошицької О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпро апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 19 листопада 2019 року (суддя Лазаренко М.С., м. Запоріжжя, повний текст рішення складено 28.11.2019 року) у справі № 280/3611/19 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Електрохата до Головного управління ДПС у Запорізькій області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання зареєструвати у реєстрі податкові накладні, -
в с т а н о в и в:
25.07.2019 року ТОВ Електрохата (далі по тексту - позивач) звернулось до суду з позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області (далі по тексту - відповідач-1), ДПС України (далі по тексту - відповідач-2), в якому, з урахуванням уточнених позовних вимог, просило визнати протиправними та скасувати рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1155640/39336270 від 06.05.2019 року, №1152896/39336270 від 02.05.2019 року, №1155610/39336270 від 06.05.2019 року, №1026127/39336270 від 14.12.2018 року, №1152894/39336270 від 02.05.2019 року, №1152895/39336270 від 02.05.2019 року; зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні №27 від 08.11.2018 року, №37 від 08.11.2018 року, №39 від 02.11.2018 року, №70 від 12.06.2018 року, №84 від 18.10.2018 року, №85 від 18.10.2018 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; стягнути з відповідачів на свою користь понесені витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 7000,00 грн.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 21.10.2019 року відмовлено у задоволенні клопотання представника Головного управління ДФС у Запорізькій області та Державної фіскальної служби України про залишення без розгляду частини позовних вимог.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 19.11.2019 року позовні вимоги задоволено частково, визнано протиправними та скасовано рішення комісії ГУ ДФС у Запорізькій області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №1155640/39336270 від 06.05.2019, №1152896/39336270 від 02.05.2019, №1155610/39336270 від 06.05.2019, №1026127/39336270 від 14.12.2018, №1152894/39336270 від 02.05.2019, №1152895/39336270 від 02.05.2019; зобов`язано ДПС України зареєструвати податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю Електрохата №27 від 08.11.2018, №37 від 08.11.2018, №39 від 02.11.2018, №70 від 12.06.2018, №84 від 18.10.2018, №85 від 18.10.2018 в Єдиному реєстрі податкових накладних; стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Електрохата судовий збір у розмірі 11526,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області; стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Електрохата витрати на правничу допомогу в розмірі 3000,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Запорізькій області.
Не погодившись з ухвалою та рішенням суду першої інстанції Головне управління ДПС у Запорізькій області подало апеляційну скаргу, в якій просило скасувати рішення та прийняти нове, яким в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі, просило скасувати ухвалу суду та залишити позовні вимоги в частині без розгляду. Свої вимоги обґрунтувало тим, що судом не надано належної оцінки нормам чинного законодавства, висновки суду не відповідають обставинам справи, що призвело до прийняття невірного рішення, позивачем було складено та направлено на реєстрацію в Єдиний реєстр податкові накладні, які за результатами опрацювання виявилась такими, що не відповідають нормам, зокрема у накладних було виявлено невідповідність обсягів придбаних товарів/послуг відповідно до УКТЗЕД та відповідно інформації з Єдиного реєстру, встановлено, що у 2019 році позивач здійснював операції з продажу товару іншої номенклатури, іншим об`ємом, ніж придбавав до цього. Апелянт вказував, що з метою недопущення використання схемного податкового кредиту було здійснено заходи щодо встановлення реальності господарських операцій. Апелянт вказував, що позивачу було запропоновано надати пояснення щодо відповідності обсягів постачання товарів обсягам придбаних товарів, проте, надані пояснення та документи не усунули виявлені порушення. Підставою для прийняття комісією рішення про відмову у реєстрації податкових накладних є ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеній у податковій накладній, до якої застосована процедура зупинення реєстрації. Апелянт вказував, що підставою для зупинення реєстрації накладної є відповідно до профільного Порядку ризик порушення норм податкового законодавства. Апелянт вказував, що позивачем порушено процесуальний строк звернення до суду, оскільки нормами КАС України встановлено строк для звернення з подібними позовами як три місяці з моменту отримання рішення комісії про розгляд скарги. Апелянт вказував, що рішення комісії ДФС України №1026127/39336270 від 14.12.2018 року отримано 02.01.2019 року, тобто граничний строк звернення з позовом складає 03.04.2019 року, проте позов подано до суду 25.07.2019 року.
Апелянт у апеляційній скарзі виклав заперечення на ухвалу суду першої інстанції з питань залишення позовної вимоги без розгляду. Вказував, що просить суд скасувати ухвалу від 21.10.2019 року, якою відмовлено у залишенні позовної вимоги про скасування рішення комісії ДФС України №1026127/39336270 від 14.12.2018 року та зобов`язання зареєструвати у Єдиному реєстрі податкову накладену № 70 від 12.06.2018 року та у цій частині позовні вимоги залишити без розгляду з підстави порушення строку подання позову.
Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 28.09.2020 року здійснено заміну відповідача у справі, з Головного управління ДФС у Запорізькій області на правонаступника - Головне управління ДПС у Запорізькій області (далі по тексту також відповідач-1)
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, а також правильність застосування судом норм матеріального і процесуального права та правової оцінки обставин у справі, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню.
Задовольняючи позовні вимоги частково, суд першої інстанції виходив з того, що платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Суд першої інстанції вказував, що після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі до ДПС, здійснюється їх розшифрування, перевіряється електронний цифровий підпис, визначається відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, та у разі відсутності причин для відмови проводиться їх реєстрація. Податкові накладні подані до реєстрації позивачем не містили помилок та були сформовані у відповідності до вимог ст. 201 ПК України, а саме в податкових накладних містились всі обов`язкові реквізити: порядковий номер податкової накладної; дата виписування податкової накладної; повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; податковий номер платника податку (продавця та покупця), зазначена податкова накладна реєструвалась вперше, що виключає факт реєстрації податкової накладної з такими ж реквізитами. Суд першої інстанції вказував, що відповідно до пункту 28 Порядку №117, податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі. Суд першої інстанції вказував, що податкова накладна, реєстрацію якої зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної, у разі надходження до ДФС (ДПС) рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. Датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Встановлено, що ухвалою від 21.10.2019 року суд першої інстанції відмовив у задоволенні клопотання представника відповідачів про залишення позовної вимоги без розгляду в частині позовної вимоги про скасування рішення комісії ДФС України №1026127/39336270 від 14.12.2018 року та зобов`язання зареєструвати у Єдиному реєстрі податкову накладену № 70 від 12.06.2018 року. Суд вказував, що статтею 102 Податкового кодексу України передбачено строк давності тривалістю 1095 днів (2555 днів у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу). Положення Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) передбачають, що строк для звернення платника податків до адміністративного суду із позовом про скасування податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу становить 1095 днів (2555 днів у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу) і обчислюється з дня отримання платником податків такого рішення. У той же час, відповідно до пункту 56.19 статті 56 Податкового кодексу України (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин) у разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті. Суд вказував, що позивачем не пропущений строк звернення до суду (1095 днів) з позовною вимогою про оскарження рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 14.12.2018 року №1026127/39336270 про відмову у реєстрації податкової накладної від 12.06.2018 року №70.
Матеріалами справи встановлено, що 08.11.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 27, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (лампи люмісцентної 400 шт.). 29.11.2018 року податкова накладна № 27 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції 1 від 29.11.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 02.05.2019 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 06.05.2019 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1155640/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 27 від 08.11.2018 року.
Рішення №1155640/39336270 від 06.05.2019 року було оскаржено ТОВ Електрохата до відповідної комісії ДФС України. До скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була подана в електронному вигляді, позивачем були додані підтверджуючі документи.
Рішенням за результатами розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №28473/39336270/2 від 20.05.2019 року скаргу ТОВ Електрохата залишено без задоволення та рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області без змін.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 27, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016 року №2516/010064/з щодо поставки на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товар лампа люмінесцентна L18/765 OSRAM в кількості 400 шт. на загальну суму 5760,00 грн. Поставка товару оформлена видатковою накладною №1781 від 13.11.2018 року. Доказом транспортування є товарно-транспортна накладна №59998071072388 від 13.11.2018 року. Оплата за товар здійснена покупцем в повному обсязі на підставі платіжного доручення №25/18099 від 08.11.2018 року.
Матеріалами справи встановлено, що 08.11.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 37, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (мікроперемикач 50 шт.). 29.11.2018 року податкова накладна № 37 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 29.11.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 25.04.2019 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 02.05.2019 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1152896/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 37 від 08.11.2018 року.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 37, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016 року №2516/010064/з щодо поставив на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товару - мікроперемикач МП-1101 в кількості 50 шт. на загальну суму 4980,00 грн. Поставка товару документально оформлена видатковою накладною №1782 від 13.11.2018 року, транспортування товару здійснювалась ТОВ Нова пошта , що підтверджується товарно-транспортною накладною №59998071072388 від 13.11.2018 року та оплата за товар здійснена покупцем в повному обсязі на підставі платіжного доручення №25/18098 від 08.11.2018 року.
Встановлено, що 02.11.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 37, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (електромагніт 3 шт., контакти до кнопок 2 шт. тощо). 26.11.2018 року податкова накладна № 39 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 26.11.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 02.05.2019 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 06.05.2019 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1155610/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 39 від 02.11.2018 року.
Рішення №1155610/39336270 від 06.05.2019 року було оскаржено ТОВ Електрохата до відповідної комісії ДФС України. До скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була подана в електронному вигляді, позивачем були додані підтверджуючі документи. Квитанцією № 1 від 15.05.2019 року підтверджується направлення скарги, проте про прийняте рішення відносно неї скаржника не повідомлено.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 39, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016року №2516/010064/з щодо постанови на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товар - Електромагніт ЕД- 11101 380В в кількості 3 шт., Контакт до кнопок (ХВ2) ZB2-BE102 N/C в кількості 2 шт., LC1D258B7 40А(АС1), 4Р (2 н.з+2н.о.), DC24V КОНТАКТОР в кількості 2 шт., LC1D25B7 КОНТАКТОР 25А доп. 1н.з+1н.о., НОМЕР_1 в кількості 2 шт.; LADN-40 Блок доп. контактів 4н.о. фронт, використ. з контакторами серії D, F, В в кількості 2 шт.; LADN-20 Блок доп. контактів 2н.о. фронт. використ. З контакторами серії D, F, В в кількості 2 шт. тощо. Поставка товару документально оформлена видатковими накладними №1784 від 13.11.2018 року, №1822 від 03.12.2018 року, №1818 від 03.12.2018 року. Встановлено, що транспортування товару здійснювалась ТОВ Нова пошта , що підтверджується товарно-транспортними накладними №59998071072388 від 13.11.2018 року та №59998072008510 від 03.12.2018 року. Оплата здійснена покупцем в повному обсязі на підставі платіжного доручення №25/17519 від 02.11.2018 року.
Матеріалами справи встановлено, що 12.06.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 70, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (наконечник). 30.06.2018 року податкова накладна № 70 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 30.06.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 13.12.2018 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 14.12.2018 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1026127/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 70 від 12.06.2018 року.
Рішення № 1026127/39336270 від 14.12.2018 року було оскаржено ТОВ Електрохата до відповідної комісії ДФС України. До скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка була подана в електронному вигляді, позивачем були додані підтверджуючі документи.
Рішенням за результатами розгляду скарги на рішення комісії регіонального рівня, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №200/39336270/2 від 22.12.2018 року скаргу ТОВ Електрохата залишено без задоволення та рішення Комісії ГУ ДФС у Запорізькій області без змін.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 70, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016 року №2516/010064/з щодо поставки на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товар - наконечник мед. 35в кількості 12 шт. на суму 182,40 грн., наконечник мед. 50 в кількості 18 шт. на суму 291,60 грн., наконечник 70 в кількості 12 шт. на суму 230,40 грн.; наконечник мед. 95 в кількості 6 шт. на суму 194,40 грн. Поставка товару оформлена видатковою накладною №1089 від 05.06.2018 року, транспортування товару здійснювалось ТОВ Нова пошта , що підтверджується товарно-транспортною накладною №59998064381119 від 05.06.2018 року тва оплата за товар здійснена покупцем в повному обсязі та підтверджується платіжним дорученням №25/8816 від 12.06.2018 року.
Також встановлено, 18.10.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 84, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (пускач магнітний ПМА06100 220В). 13.11.2018 року податкова накладна № 84 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 13.11.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 30.04.2019 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 02.05.2019 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1152894/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 84 від 18.10.2018 року.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 84, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016 року №2516/010064/з щодо поставки на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товару пускач магнітний ПСА-6100 220В в кількості 2 шт. на загальну суму 5304,00 грн. Поставка товару документально оформлена видатковою накладною №1735 від 05.11.2018 року та транспортування товару здійснювалось ТОВ Нова пошта , що підтверджується товарно-транспортною накладною №59998070675210 від 05.11.2018 року. Оплата здійснена покупцем в повному обсязі на підставі платіжного доручення №25/16821 від 18.10.2018 року.
Встановлено, що 18.10.2018 року ТОВ Електрохата сформувало податкову накладну № 85, за результатами поставки ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товарів (пускач магнітний, контакт тощо). 13.11.2018 року податкова накладна № 85 була направлена до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію. Згідно квитанції від 13.11.2018 року про реєстрацію податкової накладної, реєстрація податкової накладної зупинена, податкова накладна відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах, запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
ТОВ Електрохата відповідно до квитанції № 1 від 25.04.2019 року направило до ДФС України пояснення та документи щодо підтвердження реальності здійснення операції за відповідною податковою накладною. 02.05.2019 року ТОВ Електрохата отримало рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкової накладної або відмову в такій реєстрації № 1152895/39336270, про відмову у реєстрації податкової накладної у зв`язку з наданням платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної № 85 від 18.10.2018 року.
Як доказ правомірності формування податкової накладної № 85, ТОВ Електрохата долучено до матеріалів справи договір поставки від 24.05.2016 року №2516/010064/з про поставку на адресу ПАТ Крюківський вагонобудівний завод товару пускач магнітний ПМЕ-111 380В в кількості 10 шт., контакт до ПАЕ-311 нерух. в кількості 27 шт., пускач магнітний ПМЕ-211 380В в кількості 6 шт. Поставка товару документально оформлена видатковою накладною №1736 від 05.11.2018 року, транспортування товару здійснювалась ТОВ Нова пошта , що підтверджується товарно-транспортною накладною №59998070675210 від 05.11.2018 року. Оплата за товар здійснена покупцем в повному обсязі на підставі платіжного доручення №25/16819 від 18.10.2018 року.
ТОВ Електрохата підтвердило підстави виписки податкових накладних №27 від 08.11.2018 року, №37 від 08.11.2018 року, №39 від 02.11.2018 року, №70 від 12.06.2018 року, №84 від 18.10.2018 року, №85 від 18.10.2018 року, за результатами виконання взятих на себе договірних зобов`язань у господарських відносинах з ПАТ Крюківський вагонобудівний завод .
Відповідно до п. 201.1, п. 201.2, п. 201.7, п. 201.10 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов`язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата складання податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця). У разі постачання/придбання філією (структурним підрозділом) товарів/послуг, яка фактично є від імені головного підприємства - платника податку стороною договору, у податковій накладній, крім податкового номера платника податку додатково зазначається числовий номер такої філії (структурного підрозділу); д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду; й) індивідуальний податковий номер. Форма та порядок заповнення податкової накладної затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс). При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня. З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем. Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги . З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем. Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин. Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді. Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку. Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем). Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу. Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг. Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пунктів 1, 2, 3, 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України № 1307 від 31.12.2015 року, податкову накладну складає особа, яка зареєстрована як платник податку у контролюючому органі та якій присвоєно індивідуальний податковий номер платника податку на додану вартість. Податкова накладна та додатки до неї складаються в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи. Усі податкові накладні, у тому числі накладні, особливості заповнення яких викладені в пунктах 9-15 та 19 цього Порядку, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, та за формою, чинною на день такої реєстрації. Податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов`язань постачальника (продавця), крім випадків, передбачених Податковим кодексом України та цим Порядком. Дата складання податкової накладної заповнюється цифрами у такій послідовності: день місяця (дві цифри), місяць (дві цифри), рік (чотири цифри). При цьому крапки, коми та інші розділові знаки в даті складання податкової накладної не проставляються.
Згідно пунктів 2, 5 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації. Податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не надаються отримувачу (покупцю) товарів/послуг, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, складені за операціями з постачання послуг нерезидентом) незалежно від суми податку на додану вартість в одній податковій накладній/розрахунку коригування. За операціями з постачання послуг нерезидентом податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються зареєстрованим на території України отримувачем (покупцем) - платником податку таких послуг.
Згідно п. 12 вищевказаного Порядку після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Таким чином, підставою для зупинення/відмови в реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних є неповне заповнення її реквізитів, невнесення даних. Колегія суддів вважає, що податкові накладні, щодо яких наявний спір у даній справі, містять всі обов`язкові реквізити, передбачені пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, в накладних заповнені всі графи, до яких вноситься обов`язкова інформація.
Після надходження податкової накладної до ДФС/ДПС, перевіряється її відповідність критеріям вказаним у п. 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року, а те, чи може підприємство, яке виписало податкову накладу здійснити виробництво товару, у даному випадку, надавати будівельні послуги.
Згідно пунктів 5, 6, 7, 14, 18, 21, 22 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року (дійсний на час реєстрації накладної) податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. У разі коли за результатами моніторингу податкова накладна / розрахунок коригування відповідають критеріям ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної / розрахунку коригування, складених платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється. Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством. Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі за формою згідно з додатком 2 підлягає реєстрації в окремому Реєстрі податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена. Відповідне рішення набирає чинності після реєстрації його в такому Реєстрі.
Згідно пунктів 3, 4 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 117 від 21.02.2018 року, податкові накладні / розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак: 1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування; 2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної / розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку; 3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,03, Р
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.02.2021 |
Оприлюднено | 04.03.2021 |
Номер документу | 95275755 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Лукманова О.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні