Ухвала
від 15.02.2021 по справі 216/431/20
ЦЕНТРАЛЬНО-МІСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

Справа № 216/431/20

Провадження № 1-кс/216/351/21

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

про дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів

15.02.2021 місто Кривий Ріг

Дніпропетровської області

Слідчий суддя Центрально-Міського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого СВ Криворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором Криворізької місцевої прокуратури № 3 Дніпропетровської області ОСОБА_4 , про тимчасовий доступдо речейі документів у кримінальному провадженні № 12020040230000127 від 16.01.2020 року за ознакамикримінального правопорушення,передбаченого ч. 2 ст.191 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Слідчий СВКриворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді з указаним клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, яке мотивував таким слідчим відділом Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 12020040230000127 від 16.01.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.191 КК України.

16.01.2020 року СВ Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області внесено відомості до ЄРДР на підставі матеріалів Управління Служби безпеки відповідно до яких, управлінням, у рамкам протидії загрозам діяльності організацій, окремих груп та осіб, спрямованої на зниження рівня безпеки критичної інфраструктури держави, отримано дані щодо вчинення кримінального правопорушення у сфері господарської та службової діяльності з боку посадових осіб АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 »(ЄДРПОУ НОМЕР_3 ). Посадові особи вказаних підприємств за попередньою змовою організували злочину схему розкрадання коштів державного підприємства АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », шляхом постачання у 2018-2019 роках ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » недоброякісних товарно-матеріальних цінностей, а саме бувших раніше у використанні засувок для трубопроводу, під виглядом нових на загальну суму 9,2 млн. грн. Попередньо вказану продукцію було придбано за готівку у невстановлених фізичних осіб. У якості супровідних документів на вказану продукцію посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » використовувались підроблені супровідні документи щодо її якості та походження, згідно з якими виробниками матеріальних цінностей нібито є підприємство реального сектору економіки. З метою конвертації у готівку отриманих від державного підприємства коштів, які у подальшому були привласнені учасниками оборудки посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 ».

В ході досудового розслідування встановлено, що в період часу з грудня 2018 року по липень 2019 року, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », маючи умисел, спрямований на заволодіння шляхом обману (укладення договору купівлі-продажу на поставку Артматури трубопровідної: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої з потенційним покупцем з використанням завідомо підроблених документів та подальшим заволодінням отриманими в такий спосіб грошовими коштами) державними коштами, у невстановленому місці виготовили завідомо підроблений документ - паспорти на поставлену продукцію, видані на ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 ». У подальшому, реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на заволодіння чужим майном шляхом обману, переслідуючи при цьому корисливу мету, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » підшукали потенційно добросовісного покупця АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », який не був обізнаний у його злочинних намірах. Після чого посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » надали АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » завідомо підроблений документ щодо якості продукції для укладення договорів про закупівлю товару.

10.12.2018 між АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір про закупівлю №41/18 на поставку «Арматури трубопровідної: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої» та 03.06.2019 укладено договір про закупівлю №108 між АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на поставку «Арматури трубопровідної: крани, вентилі, клапани та подібні пристрої».

16.06.2020 року слідчим СВ Криворізького ВП ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_5 за участю експерта ІНФОРМАЦІЯ_5 ОСОБА_6 та представників АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » проведено огляд засувок, поставлених ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », які знаходились на території АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». На підставі проведеного огляду засувок 20.07.2019 року експертом торгово промислової палати України ОСОБА_6 надано експертний висновок № Е-69, відповідно до якого встановлено, що:

? в усіх засувок замикаючі елементи встановленні в положенні « ІНФОРМАЦІЯ_6 », що не відповідає вимогам ДСТУ ГОСТ 5762:2004 (ГОСТ 5762-2002) «Арматура трубопровідна промислова. Засувки на номінальний тиск не більший PN 250, п.5.5.2;

? пред`явлені засувки мають численні дефекти та механічні пошкодження, окремі засувки є такими, що мають ознаки експлуатації та ремонту;

? виробник однієї засувки , яка знаходиться на центральному складі АО НПО « ІНФОРМАЦІЯ_7 », м. Алексін, Російська Федерація. Виробник був встановлений згідно маркування товарного знаку на корпусі. Виробника інших засувок встановити не є можливим;

? 24 засувки мають маркування, що не відповідають вимогам ГОСТ 4666-75;

? усі пред`явлені засувки мають ознаки тривалого зберігання, окремі ознаки експлуатації розбирання та виконання ремонтних робіт.

02.02.2021 року до АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » направлено запит про надання до органу досудового розслідування інформації та оригіналів документів, що перебувають у їх володінні та мають важливе значення для встановлення істини по справі. Але АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було відмовлено у наданні запитуваної інформації та оригіналів документів.

В ст. 9 КПК України вказано, що під час кримінального провадження суд, слідчий суддя, прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий, інші службові особи органів державної влади зобов`язані неухильно додержуватись вимог Конституції України, цього Кодексу, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, вимог інших актів законодавства.

Ст. 84 КПК України визначено, що доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Враховуючи вищевикладене, з метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування вищезазначеного факту, зокрема для отримання відомостей, які є необхідними для розкриття вказаного злочину в ході проведення досудового слідства, а саме для встановлення факту розкрадання бюджетних коштів та внесення завідомо неправдивих відомостей до документів щодо якості та походження засувок, поставлених за договорами №41/18 від 10.12.2018 та №108 від 03.06.2019, виникла необхідність у тимчасовому доступі до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 ), з можливістю вилучення їх оригіналів, так як відповідно до Наказу Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1989 «Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень та Науково-методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень» для проведення почеркознавчих досліджень рукописних записів та підписів надаються лише оригінали документів.

Зважаючи на викладене, з метою підтвердження або спростування факту встановлених відомостей про обставини кримінального правопорушення, які можуть бути використанні як речові докази, а також мають суттєве значення для встановлення істини у справі, виникла необхідність у здійсненні тимчасового доступу до оригіналів документів, з метою їх вилучення, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », за адресою: АДРЕСА_2 , а саме :

- договору про закупівлю №108 від 03.06.2019 з додатками, додатковими угодами, товарно-транспортними накладними, видатковими накладними, сертифікатами якості, якісними посвідчення, іншими документами, що підтверджують якість та надаються виробником Товару, актами надання послуг (актами виконаних робіт), рахунками фактури, специфікаціями на поставлені товари, платіжні доручення, що відображають факт оплати відповідно до укладеного договору;

- договору про закупівлю №41/18 від 10.12.2018 з додатками, додатковими угодами, товарно-транспортними накладними, видатковими накладними, сертифікатами якості, якісними посвідчення, іншими документами, що підтверджують якість та надаються виробником Товару, актами надання послуг (актами виконаних робіт), рахунками фактури, специфікаціями на поставлені товари, платіжні доручення, що відображають факт оплати відповідно до укладеного договору;

- документів щодо схову (зберігання) з зазначенням місця зберігання, обліку, використання товарів з зазначенням місця, де саме встановлені (використані), поставлені відповідно до договору про закупівлю №108 від 03.06.2019, та договору про закупівлю №41/18 від 10.12.2018 матеріальні цінності;

- паспорта на засувки відповідно до специфікації №1 від 10.12.2018 року (додаток №1 до договору №41/18 від 10.12.2018);

- паспорта на засувки відповідно до специфікації №1 від 03.06.2019 року (додаток №1 до договору №108 від 03.06.2019);

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу 400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 21.12.2018 року;

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок сталевих клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу 400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 28.12.2018 року;

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок сталевих клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нж Ду400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 12.02.2019 року.

Посилаючись на викладене, слідчий просив надати йому дозвіл на тимчасовий доступ до зазначених документів з можливістю вилучення їх оригіналів та на підставі ч.2 ст.163 КПК України розглянути клопотання без виклику представників АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 »

Слідчий у судове засідання не з`явився, надавши заяву про розгляд клопотання за його відсутності, при цьому просив клопотання задовольнити з наведених у ньому підстав.

На підставіч.2ст.163КПК Українипредставник особи, у володінні якої знаходяться документи, у судове засідання не викликався.

Вивчивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя дійшов висновку, що клопотання підлягає задоволенню з таких підстав.

Відповідно дост.159КПК Українитимчасовий доступдо речейі документівполягає унаданні сторонікримінального провадженняособою,у володінніякої знаходятьсятакі речіі документи,можливості ознайомитисяз ними,зробити їхкопії тавилучити їх. Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.

Згідноз положеннямич.2ст.160КПК Україниу клопотанніпро тимчасовийдоступ доречей ідокументів,зокрема,зазначаються: речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави вважати, що речі і документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; значення речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні; можливість використання як доказів відомостей, що містяться в речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів, у випадку подання клопотання про тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю; обґрунтування необхідності вилучення речей і оригіналів або копій документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.

Частинами 6, 7 ст. 163 КПК України визначено, що слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієїстатті,доведе можливістьвикористання якдоказів відомостей,що містятьсяв цихречах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.

Наведені в клопотанні обставини та додані до нього матеріали дають слідчому судді достатні підстави вважати, що зазначені в клопотанні документи перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », містять відомості, які мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, можуть бути використані як доказ і отримати ці відомості іншими способами неможливо, а вилучення оригіналів указаних в клопотанні документів необхідне для проведення судових експертиз у кримінальному провадженні.

За встановлених обставин слідчий суддя вважає, що клопотання слідчого є достатньо обґрунтованим, тому його слід задовольнити.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 131, 132, 159-165, 369-372 КПК України, слідчий суддя

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого СВ Криворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.

Надати слідчому СВ Криворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розташовано за адресою: АДРЕСА_2 , а саме до оригіналів документів:

- договору про закупівлю №108 від 03.06.2019 з додатками, додатковими угодами, товарно-транспортними накладними, видатковими накладними, сертифікатами якості, якісними посвідчення, іншими документами, що підтверджують якість та надаються виробником Товару, актами надання послуг (актами виконаних робіт), рахунками фактури, специфікаціями на поставлені товари, платіжні доручення, що відображають факт оплати відповідно до укладеного договору;

- договору про закупівлю №41/18 від 10.12.2018 з додатками, додатковими угодами, товарно-транспортними накладними, видатковими накладними, сертифікатами якості, якісними посвідчення, іншими документами, що підтверджують якість та надаються виробником Товару, актами надання послуг (актами виконаних робіт), рахунками фактури, специфікаціями на поставлені товари, платіжні доручення, що відображають факт оплати відповідно до укладеного договору;

- документів щодо схову (зберігання) з зазначенням місця зберігання, обліку, використання товарів з зазначенням місця де саме встановлені (використані), поставлених відповідно до договору про закупівлю №108 від 03.06.2019, договору про закупівлю №41/18 від 10.12.2018;

- паспорта на засувки відповідно до специфікації №1 від 10.12.2018 року (додаток №1 до договору №41/18 від 10.12.2018);

- паспорта на засувки відповідно до специфікації №1 від 03.06.2019 року (додаток №1 до договору №108 від 03.06.2019);

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу 400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 21.12.2018 року;

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок сталевих клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу 400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 28.12.2018 року;

- картки складського обліку із відсотком зносу засувок сталевих клинових 30с41 нж Ду600 у кількості 8 штук, засувок сталевих клинових 30с41нж Ду400 у кількості 4 штук, засувок сталевих клинових 30с41нжДу250 у кількості 5 штук, засувок сталевих клинових 30с964нж Ду250 у кількості 1 штуки, засувок сталевих клинових 30с76нж Ду200 у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30ч6бр 250Ду у кількості 2 штук, засувок чавунних клинових 30 ч6бр 350Ду у кількості 2 штук станом на 12.02.2019 року, з можливістю вилучення їх оригіналів.

Зобов`язати посадових осіб АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розташовано за адресою: АДРЕСА_2 , надати слідчому СВ Криворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до зазначених в ухвалі документів з можливістю вилучення їх оригіналів.

Строк дії ухвали встановити до 15.03.2021 року.

Роз`яснити,що відповіднодо частини1статті 166КПК Україниу разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.

Надати слідчому СВ Криворізького відділу поліції ГУНП в Дніпропетровській області ОСОБА_3 оригіналухвали протимчасовий доступдо документівдля пред`явлення,а копію длявручення посадовим особам АТ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що розташовано за адресою: АДРЕСА_2 .

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Ухвала слідчого судді, яка не може бути оскаржена, набирає законної сили з моменту її оголошення.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу
Дата ухвалення рішення15.02.2021
Оприлюднено29.05.2024
Номер документу95440758
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —216/431/20

Ухвала від 03.08.2022

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 03.08.2022

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ЧИРСЬКИЙ Г. М.

Ухвала від 11.07.2022

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

ОНОПЧЕНКО Ю. В.

Ухвала від 24.12.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

БУТЕНКО М. В.

Ухвала від 15.09.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Онопченко Ю. В.

Ухвала від 26.08.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Онопченко Ю. В.

Ухвала від 09.07.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Онопченко Ю. В.

Ухвала від 20.04.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Сидорак В. В.

Ухвала від 15.02.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Онопченко Ю. В.

Ухвала від 11.01.2021

Кримінальне

Центрально-Міський районний суд м.Кривого Рогу

Бутенко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні