справа № 752/17300/20
провадження №: 1-кс/752/9465/20
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
01.12.2020 року слідчий суддя Голосіївського районного суду міста Києва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в місті Києві клопотання прокурора відділу Київської міської прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 42020100000000197, відомості щодо якого внесені 26.05.2020 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про тимчасовий доступ до речей і документів, -
ВСТАНОВИВ:
Прокурор звернувся до слідчого судді із вказаним клопотанням, в якому просив надати тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до: кваліфікаційних рішень про визначення коду товару за УКТЗЕД щодо товарів, стосовно яких прийняті рішення про невідповідність заявленому опису та коду товару, що передбачає збільшення розміру митних платежів, документів до рішень, додатків, митних декларацій (оформлених, відкликаних, призупинених тощо), карток відмов, протоколів про порушення митних правил, проваджень у справах про порушення митних правил, документів щодо проведення митного оформлення, а саме : роздруковані обсяги митних процедур та митні формальності (з переліком посадових осіб митниці, відповідальних за це, з зазначенням даних щодо виконання); листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами, службове листування ІНФОРМАЦІЯ_1 (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), акти митного огляду (з додатками), акти відбору проб та зразків (з додатками), фотографії, документи стосовно документальних невиїзних перевірок, акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до вищевказаних кваліфікаційних рішень, документи стосовно проведення верифікації сертифікатів; міжнародних запитів, отриманих відповідей на них, та інформації про відпрацювання вказаних відповідей від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, наданих до митного органу в ході оформлення товарів, ввезених на територію України (зокрема, митні декларації, рахунки, інвойси, контракти з додатками, товаротранспортні документи, листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами та суб`єктами ЗЕД, службове листування митниці щодо не підтвердження автентичності документів (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), протоколи про порушення митних правил, провадження у справах про порушення митних правил, інші документи, які мають відношення до відпрацювання інформації від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, а також компроміси у порушеннях митних правил (мирові угоди), тощо), акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до вищевказаних відповідей від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, наданих до митного органу в ході оформлення товарів, ввезених на територію України, листування з ІНФОРМАЦІЯ_2 стосовно міжнародних запитів та отриманих відповідей; підтверджуючих документів стосовно індикативних цін на товари, на основі яких формуються відомості щодо визначення митної вартості товарів, які використовують посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України (з наданням документів щодо індикативних цін та товари, а саме: накази, розпорядження, листи, службові записки, таблиці, переліки товарів, тощо), таблиці з переліками товарів, кодами товарів згідно УКТ ЗЕД та мінімальною митною вартістю товарів, індикативними показниками, які доводяться Держмитслужбою України; підтверджуючих документів стосовно прострочених зобов`язань щодо здійснення зворотного ввезення (вивезення) товарів або заяви про зміни митного режиму ( разом з відповідними митними деклараціями), чи припинення тимчасового ввезення (вивезення) товарів, переробки на митній території України, переробки за межами митної території України, митні декларації у режимі знищення або руйнування, відмови на користь державі, митних декларацій (оформлених, відкликаних, призупинених тощо), карток відмов, протоколів про порушення митних правил, проваджень у справах про порушення митних правил, документів щодо проведення митного оформлення, а саме : роздруковані обсяги митних процедур та митні формальності (з переліком посадових осіб митниці, відповідальних за це, з зазначенням даних щодо виконання); листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами, службове листування ІНФОРМАЦІЯ_1 (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), акти митного огляду (з додатками), акти відбору проб та зразків (з додатками), акти знищення, переробки, технологічні схеми, фотографії, документи стосовно документальних невиїзних перевірок, акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до прострочених зобов`язань щодо здійснення зворотного ввезення (вивезення) товарів або заяви про зміни митного режиму ( разом з відповідними митними деклараціями), чи припинення тимчасового ввезення (вивезення) товарів, переробки на митній території України, переробки за межами митної території України, митних декларацій у режимі знищення або руйнування, відмови на користь держави, з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій у друкованому та електронному виді за період з 01.06.2019 по 26.11.2020.
В якості обґрунтувань прокурор зазначив, що Київською міською прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво у кримінальному провадженні №42020100000000389, відомості щодо якого внесені 26.05.2020 до Єдиного реєстру досудових розслідувань за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що службові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 , діючи в інтересах окремих суб`єктів господарювання, що переміщують товари через митний кордон України, вчиняють зловживання своїм службовим становищем, а саме: надають змогу ввозити та митну територію України товари без складання протоколу про порушення митних правил, що призводить до ненадходження до бюджету грошових коштів у вигляді митних платежів в сумі, що у 250 і більше разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, що є тяжким наслідком.
14.07.2020 відділом митного оформлення № 1 митного поста « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_1 прийнято до митного оформлення митну декларацію (далі МД)ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » №UA100300/2020/462771, відповідно до якої товариство експортує до Федеративної Республіки Німеччина: товар № 1«Материнські плати без мікропроцесора бувші у використанні, звукові карти до персонального комп`ютера бувші у використанні, графічні карти до персонального комп`ютера бувші у використанні, плати приводу оптичних дисків до персонального комп`ютера бувші у використанні, мереживі адаптери персонального комп`ютера бувші у використанні, модуль оперативної пам`яті до персонального комп`ютера бувші у використанні», код згідно УКТЗЕД в графі 33 митної декларації 8473302000 Частини та приладдя для машин.
Крім того, у митній декларації зазначений товар № 2 «Частини телефонних апаратів бувших у використанні: плати мобільних телефонів», код згідно УКТЗЕД в графі 33 митної декларації 8517700090 Телефонні апарати, включаючи апарати телефонні для сотових мереж зв`язку та інших бездротових мереж зв`язку; інша апаратура для передачі або приймання голосу, зображень та іншої інформації, включаючи апаратуру для комунікації в мережі дротового або бездротового зв`язку.
Відповідно до висновку Спеціалізованої лабораторії з питань експертиз та досліджень Держмитслужби № 1420003302-0347 від 03.08.2020 надані на дослідження вищевказані пристрої не призначені для подальшого оновлення та ремонту, та з врахуванням пояснень до УКТЗЕД можуть бути віднесені до відходів і брухту електронних плат та алогічних виробів, які містять дорогоцінний метал (золото, срібло).
Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1109 «Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2020 рік», додатку 1 «Обсяги квот товарів, експорт яких підлягає ліцензуванню у 2020році», квота на «відходи або брухт дорогоцінних металів чи металів, плакованих дорогоцінними металами; інші відходи або брухт із вмістом дорогоцінних металів чи сполук дорогоцінних металів, використовувані переважно для добування дорогоцінних металів» за кодом згідно з УКТЗЕД - 7112 встановлена на рівні 0 грамів, тобто експорт даного товару фактично заборонений.
24.06.2020 направлено запит до ІНФОРМАЦІЯ_6 із вимогою надати інформацію та підтверджуючі копії кваліфікаційних рішень про визначення коду товару за УКТЗЕД щодо товарів, стосовно яких прийняті рішення про невідповідність заявленому опису та коду товару; відомості про відпрацювання інформації від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, митним органом в ході оформлення товарів ввезених на територію України (в електронному вигляді згідно додатку та завірені належним чином документи в паперовому вигляді); інформацію стосовно індикативних цін на товари, на основі яких формуються відомості щодо визначення митної вартості товарів, які використовують посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_3 при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України (з наданням документів щодо індикативних цін та товари, а саме : накази, розпорядження, листи, службові записки тощо); Положення про ІНФОРМАЦІЯ_7 ; Розпорядження ІНФОРМАЦІЯ_3 про розподіл обов`язків між керівництвом митниці; Розподіл обов`язків по митним постам « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та «Аеропорт Київ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ІНФОРМАЦІЯ_3 ; Положення про ІНФОРМАЦІЯ_10 ; Положення про відділ аналізу митної вартості та роботи з ціновою інформацією ІНФОРМАЦІЯ_3 ; Положення про відділ кодування та класифікації товарів ІНФОРМАЦІЯ_3 ; Положення про ІНФОРМАЦІЯ_11 ; Положення про митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_4 » ІНФОРМАЦІЯ_3 , посадові інструкції начальників ІНФОРМАЦІЯ_12 , 3, 4.; Положення про митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ІНФОРМАЦІЯ_3 , посадові інструкції начальників ВМО №1, 2; Положення про митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_9 » ІНФОРМАЦІЯ_3 , посадові інструкції начальників ІНФОРМАЦІЯ_12 .
01.07.2020 отримано відповідь від ІНФОРМАЦІЯ_1 , згідно якої, запитувані документи надано частково.
Таким чином, службовими особами ІНФОРМАЦІЯ_1 , будучи уповноваженими на здійснення митного контролю, митного оформлення і пропуск товарів, перебуваючи у злочинній змові з невстановленою досудовим розслідуванням особою (особами), використовуючи надані їм повноваження всупереч інтересам служби, з метою одержання неправомірної вигоди, умисно здійснюють митне оформлення товарів, у тому числі ігноруючи профілі ризику та обсяги митних формальностей, визначених АСАУР, та не складають протоколи про порушення митних правил, що призводить до нанесення збитків державним інтересам у розмірі, що у 250 і більше перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
Враховуючи вищевикладене, отримання вказаних речей і документів має суттєве значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення, що дозволить стороні обвинувачення встановити або спростувати наявність збитків від кримінального правопорушення Державному бюджету України, у зв`язку з цим, прокурор просить задовольнити клопотання.
В судове засідання прокурор не з`явився, про дату, час та місце розгляду клопотання повідомлявся належним чином. До початку розгляду клопотання подав заяву про розгляд вказаного клопотання за його відсутності, клопотання підтримав та просив його задовольнити. Також, просив розглянути клопотання без виклику особи, у якої необхідно отримати вказані речі та документи, а також, в порядку пункту 7 ст. 163 КПК України.
Слідчий суддя визнав за можливе провести розгляд даного клопотання без виклику особи, у володінні якої знаходяться документи, оскільки прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей і документів.
Відповідно до ч. 5 ст. 27 КПК України під час судового розгляду та у випадках, передбачених цим Кодексом, під час досудового розслідування забезпечується повне фіксування судового засідання та процесуальних дій за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів. Офіційним записом судового засідання є лише технічний запис, здійснений судом у порядку, передбаченому цим Кодексом.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Положеннями ч. 1 ст. 107 КПК України визначено, що рішення про фіксацію процесуальної дії за допомогою технічних засобів під час досудового розслідування приймає особа, яка проводить відповідну процесуальну дію.
Таким чином, слідчий суддя визнав за можливе розглянути вказане клопотання за відсутності прокурора та без фіксування судового засідання за допомогою звуко- та відеозаписувальних технічних засобів.
Слідчий суддя, дослідивши вказане клопотання та документи, якими воно обґрунтовується, вважає необхідним задовольнити клопотання, виходячи з наступного.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України, заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження. Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачені такі види заходів забезпечення кримінального провадження зокрема тимчасовий доступ до речей і документів.
Зі змісту положень ч. 3 ст. 132 КПК України, вбачається, що застосування заходів забезпечення кримінального провадження допускається у разі існування обґрунтованої підозри щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; потреби досудового розслідування, які виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора; виконання завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
При цьому слідчий та/чи прокурор повинні довести зазначене, належним чином, як у самому клопотанні так і матеріалами доданими до нього.
Слідчим суддею встановлено, що у клопотанні прокурора викладені обставини кримінального правопорушення, які мають місце; правову кваліфікацію із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; речі і документи, тимчасовий доступ до яких планується отримати; підстави щодо отримання вказаних речей і документів і значення цих речей і документів для встановлення обставин у кримінальному провадженні щодо використання їх як доказів, що у сукупності також підтверджується копіями документів долучених до клопотання. Також, прокурором доведено, що вказані документи знаходяться за вказаною адресою.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи, зокрема, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні та не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Отже, прокурором, у відповідності до вищезазначених приписів та положень Кримінального процесуального Закону України, в повному обсязі та належним чином доведено необхідність досудового розслідування в отриманні тимчасового доступу до вказаних документів з метою виконання завдань кримінального провадження у вказаному кримінальному провадженні.
Враховуючи вищевикладене та з огляду на те, що вказані документи та речі, дозвіл на тимчасовий доступ до яких просить надати прокурор, мають суттєве значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, які містять охоронювану законом таємницю, слідчий суддя прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для надання тимчасового доступу до вказаних документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , з можливістю вилучення копії вказаних документів, у зв`язку із цим клопотання прокурора підлягає задоволенню.
Керуючись ст.ст. 164, 372 КПК України, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання прокурора відділу Київської міської прокуратури м. Києва ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів задовольнити.
Надати прокурорувідділу Київськоїміської прокуратури ОСОБА_3 слідчимгрупи слідчих: ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 тапрокурорам групипрокурорів: ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 укримінальному провадженні№ 42020100000000197,відомості щодоякого внесені26.05.2020до Єдиногореєстру досудовихрозслідувань заознаками кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.2ст.364КК України тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , а саме до: кваліфікаційних рішень про визначення коду товару за УКТЗЕД щодо товарів, стосовно яких прийняті рішення про невідповідність заявленому опису та коду товару, що передбачає збільшення розміру митних платежів, документів до рішень, додатків, митних декларацій (оформлених, відкликаних, призупинених тощо), карток відмов, протоколів про порушення митних правил, проваджень у справах про порушення митних правил, документів щодо проведення митного оформлення, а саме : роздруковані обсяги митних процедур та митні формальності (з переліком посадових осіб митниці, відповідальних за це, з зазначенням даних щодо виконання); листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами, службове листування ІНФОРМАЦІЯ_1 (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), акти митного огляду (з додатками), акти відбору проб та зразків (з додатками), фотографії, документи стосовно документальних невиїзних перевірок, акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до вищевказаних кваліфікаційних рішень, документи стосовно проведення верифікації сертифікатів; міжнародних запитів, отриманих відповідей на них, та інформації про відпрацювання вказаних відповідей від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, наданих до митного органу в ході оформлення товарів, ввезених на територію України (зокрема, митні декларації, рахунки, інвойси, контракти з додатками, товаротранспортні документи, листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами та суб`єктами ЗЕД, службове листування митниці щодо не підтвердження автентичності документів (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), протоколи про порушення митних правил, провадження у справах про порушення митних правил, інші документи, які мають відношення до відпрацювання інформації від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, а також компроміси у порушеннях митних правил (мирові угоди), тощо), акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до вищевказаних відповідей від митних органів іноземних держав щодо не підтвердження автентичності документів, наданих до митного органу в ході оформлення товарів, ввезених на територію України, листування з ІНФОРМАЦІЯ_2 стосовно міжнародних запитів та отриманих відповідей; підтверджуючих документів стосовно індикативних цін на товари, на основі яких формуються відомості щодо визначення митної вартості товарів, які використовують посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_1 при здійсненні контролю за правильністю визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України (з наданням документів щодо індикативних цін та товари, а саме: накази, розпорядження, листи, службові записки, таблиці, переліки товарів, тощо), таблиці з переліками товарів, кодами товарів згідно УКТ ЗЕД та мінімальною митною вартістю товарів, індикативними показниками, які доводяться Держмитслужбою України; підтверджуючих документів стосовно прострочених зобов`язань щодо здійснення зворотного ввезення (вивезення) товарів або заяви про зміни митного режиму ( разом з відповідними митними деклараціями), чи припинення тимчасового ввезення (вивезення) товарів, переробки на митній території України, переробки за межами митної території України, митні декларації у режимі знищення або руйнування, відмови на користь державі, митних декларацій (оформлених, відкликаних, призупинених тощо), карток відмов, протоколів про порушення митних правил, проваджень у справах про порушення митних правил, документів щодо проведення митного оформлення, а саме : роздруковані обсяги митних процедур та митні формальності (з переліком посадових осіб митниці, відповідальних за це, з зазначенням даних щодо виконання); листування (електронні запити, відповіді, тощо) митниці із декларантами, службове листування ІНФОРМАЦІЯ_1 (службові, доповідні, докладні, рапорти тощо), акти митного огляду (з додатками), акти відбору проб та зразків (з додатками), акти знищення, переробки, технологічні схеми, фотографії, документи стосовно документальних невиїзних перевірок, акти документальних невиїзних перевірок, запити (листування) до податкових органів та інші документи, які мають відношення до прострочених зобов`язань щодо здійснення зворотного ввезення (вивезення) товарів або заяви про зміни митного режиму ( разом з відповідними митними деклараціями), чи припинення тимчасового ввезення (вивезення) товарів, переробки на митній території України, переробки за межами митної території України, митних декларацій у режимі знищення або руйнування, відмови на користь держави, з можливістю вилучення їх належним чином завірених копій у друкованому та електронному виді за період з 01.06.2019 по 26.11.2020.
Уповноваженим службовим та посадовим особам ІНФОРМАЦІЯ_1 надати (забезпечити) тимчасовий доступ до речей та документів, зазначеним в ухвалі особам, підготувати вказані речі та документи для можливості вилучення належним чином завірених копій вищевказаних документів.
Строк дії ухвали не може перевищувати двох місяців, який обраховувати з дня постановлення ухвали слідчим суддею.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення. Вона є обов`язковою для осіб, які беруть участь у кримінальному провадженні, а також для всіх фізичних та юридичних осіб, органів державної влади та місцевого самоврядування, їх службових осіб, і підлягає виконанню на всій території України.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів, слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Голосіївський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 01.12.2020 |
Оприлюднено | 13.02.2023 |
Номер документу | 95474331 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Мазур Ю. Ю.
Кримінальне
Голосіївський районний суд міста Києва
Мазур Ю. Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні